mij lijkt het wel snel snel gaan als je op 6 maanden begint met bijvoeden, op 7 maanden 'moeten' ze al brood krijgen. Ik mag nu van CB geen 4 maanden potjes meer geven omdat daar niet genoeg voedingsstoffen meer in zitten. dus ik zou als ik nu pas zou beginnen met bijvoeden meteen op de 6 maanden potjes moeten gaan. ik begrijp het bijvoeden vanaf 6 maanden wel hoor, alleen nu vind ik heeft martijn veel langer en rustiger kunnen wennen aan voedsel. anders zou hij meteen aan de 6 maanden potjes moeten (gecompliceerdere smaken) en binnen een maand al aan het brood
kruipen doet hij nu achteruit en een enkele keer gaat hij per ongeluk vooruit hahhaa. op zijn rug liggen gebeurt haast niet meer
Petra: maar ze MOETEn toch geen brood eten met 7 maanden. Als ze dat pas met 8 maanden of zo gaan eten, is dat toch niet erg? Ryan krijgt ook nog geen brood....
Linda: wat goed om te horen dat de echo goed was! Lekker genieten van de kleine man in je! En Muriel: nog gefeliciteerd met Pelle! En rustig aan he meis!
Hallo meiden Zat ff met Jen op msn en hier op het forum en las dat ik gemist werd. Ik leef nog maar heb het gewoon erg druk met werk en het gezinnetje. Ben vanmorgen weer eens door mn rug gegaan, maar wel gaan werken, maar alles langzaam aan en dan red ik het wel. Gelukkig vanaf donderdag een boel dagen vrij en hopelijk knap ik daar van op. Hier verder alles zijn gangetje, alleen Quinn weigerd absoluut zijn groente weer, dit is maar een paar dagen goed gegaan, en nu is het werkelijk hopeloos. Hij word ook onwijs kwaad als hij zijn groente krijgt. Ik weet echt niet meer wat ik er mee moet. Maar kijk het nog wel even aan. Verder sja wat ik al zei ik leef nog, lees alles mee, maar blijft ecvht niks hangen in mn hoofd. Is dat mn hoofd op mn romp vast zit anders zou ik die ook nog vergeten. WEet niet of ik nu echt actief mee kan doen. maar doe mn best.
dees: hetzelfde hier, martijn weigert ook zijn groenten. hij wil alleen eten als wij ook eten. zien eten doet eten denk ik. maar hier is het ook mopperen en huilen. krijg er met moeite 80gram in. CB arts zei hier laat maar gewoon, dat komt vanzelf wel weer. niet forceren. debby: moeten niet denk ik, maar de CB arts zei hier dat ze met 7 maanden toch wel aan brood moeten gaan beginnen. maar elk CB zegt weer wat anders.
Oh oke...ik moet binnenkort weer naar het cb, dus ben erg benieuwd wat ze hier zeggen... . Ik vind het brood ook ng wel een beetje eng. En korstjes snapt hij helemaal niets van. Dus wordt het dan brood zonder korst?
hier zeiden ze laten sabbelen op korstjes, en dan niet in het midden van het mondje, maar aan de zijkant tussen de kaken duwen. dan gaan ze kauwen/ happen. echt eten denk ik zonder korst. martijn krijgt hier wel liga
Wij hebben Ryan ook wel eens een korstje gegeven, maar hij stopt dat helemaal in z'n mond...om het vervolgens er weer uit te gooien. Vandaag wel een rijstewafel voor baby's geprobeerd, en dat vond hij wel lekker geloof ik
Ik wou dat ook net zeggen, moeten en mogen, daar doe ik niet aan mee hoor. Ik vind t niet nodig dat ze met een bepaalde leeftijd dingen 'moet' ofzo. Daar doet ons cb ook totaal geen uitspraken over en ik hecht er zelf uberhaupt geen waarde aan. Zelfde als met zitten, rollen, kruipen etc. Uiteindelijk doen ze dat (als t goed is) allemaal wel hoor en uiteindelijk eten ze ook allemaal wel met de pot mee. Maar of dat nou met 7, 9 of 11 maanden is, wat maakt dat op de lange termijn nou uit? Iedereen doet t op zn eigen manier hoor, niet hoe t cb of wie dan ook vindt dat je t moet doen
Ja dat klopt. Ik geloof dat je met 6 maanden moet en dan met 7,5 maand weer. maar omdat ze bij ons de afspraak weer hebben afgezegd, moet ik heen als Ryan 7 maanden is . Ben benieuwd of ik dan ook 2 weken later weer moet...
LindaV wat fijn om te horen dat de echo goed was. nu maar duimen dat die cyste bij de volgende echo weg is. Dees rustig aan doen. We weten tenminste dat er niets ergs is dus besteed de aandacht maar lekker aan je gezinnetje. Hier straks de film moordwijfen kijken.
Ilse ik bedoel ook niet dat je iets persé moet doen, zeker niet als het tegen je persoonlijke opvatting in gaat, maar ik kan me persoonlijk wel vinden in de opmerking van mijn CB dat ze op een bepaalde leeftijd niet meer genoeg hebben aan alleen melk, of alleen groenten. Maar dat is ieder persoonlijk. ik krijg het idee dat ik jullie beledig terwijl dat echt niet mijn bedoeling is hoor
Je beledigt mij niet hoor Petra! Ik kan me ook wel voorstellen dat ze op een gegeven moment anders/meer moeten gaan eten. Je kunt moeilijk je kind eeuwig bv of fv geven .
waarom zou het dan ineens weer zo snel zijn? het was 4 maanden, 6 maanden en dan ineens 7,5. waarom niet op 8 of 9? het is geen inenting toch?
Geen idee eigenlijk....dat is een goede vraag! Zal het eens vragen als ik heen moet, ben wel benieuwd of ik 2 weken later dan weer moet en zo ja, dan zal ik zeker even vragen waarom.
hoe laat geven jullie trouwens de laatste voeding? het Cb raadde me 20.00 aan maar ik vind dat best vroeg nog. weet niet of hij het redt tot 7.00 morgenochtend