Muriel, het zou fijn zijn als ze op het kdv kunnen en wilen helpen met de groente. Dat zou voor jullie een stuk relaxter zijn. Bij ons op het kdv geven ze trouwens geen groente, alleen fruit, yoghurt en andere tussendoortjes.
Ik zou als ik jou was gewoon even een pauze inlassen met groente geven...Geef hem gewoon even wat tijd. Esmay wilde in het begin ook absoluut geen groente hebben, krijsen, krijsen en nog een krijsen... 2 weken gestopt en daarna weer voorzichtig begonnen en dat gaat super !
Vind het best apart dat kdv'en geen groente geven.... Dat hoort er toch gewoon bij? Wel lastig voor diegene die daardoor in een te korte dag terecht komen om alle flessen en hapjes te kunnen geven, maar ik ben heel blij dat ze het bij ons wel doen... Anders hadden wij hier ook zeker een uitdaging gehad!
En als je nou eens geen groente geeft maar gewoon die potjes vanaf 6 maanden, de maaltijden zeg maar? Die smaken toch heel anders...de pure groente vond Jens ook niks aan, de maaltijden worden hier gevroten
Ja, dat heb ik ook gelezen. Maar persoonlijk denk ik dat dat per kindje verschillend is. Tot nog toe lust Nynke echt ALLES (zelfs pure witlof ) vanaf de eerste hap. Ik heb helemaal niet het idee dat ze aan een nieuwe smaak moet wennen. Ze eet gewoon alles en begint vaak zelfs te jengelen als het op is of als het te lang duurt voordat de volgende hap eraan komt. Dus sommige kindjes hoeven helemaal niet te wennen, andere kindjes hebben misschien een week nodig.
Ik heb trouwens veel zin in al die babietjes zaterdag, ik wil ze allemaal minstens 1 keertje knuffelen