Wat kleden jullie je kids dan warm aan? Hier gaat Fenna alleen met kleertjes onder de dubbele deken en een laken. En als ze in de slaapzak slaapt dan alleen een rompertje met lange mouwen. Dus ze slaapt met een laag minder zeg maar.
Bedankt Dees! Toch maar sokjes aan doen bij de volgende sessie. Jons gaat ff bij hem checken, hij ligt nu voor het eerst ingebakerd. Slaapt jullie beeb boven? Wij gaan eigenlijk zelden kijken als hij slaapt we hebben wel de babyfoon aan. Jons is gaan kijken en hij ligt er heeeeel vredig bij, en niks te warm gelukkig. Normaal slaapt hij erg onrustig maar nu ligt hij heel tevreden. Ben benieuwd of het zo blijft
Hier ook met alleen kleertjes onder laken en dubbele deken dwz: romper, truitje en broekje. En nu dan dus ingebakerd.
Wij hebben geen boven Hij slaapt zeg maar naast de woonkamer. Ik kijk niet veel bij hem maar als het mij iets te stil is ga ik altijd even kijken. Quinn maakt altijd geluid namelijk als hij slaapt. Hier trouwens ook een babyfoon hoor
Is toch eigenlijk hetzelfde? Martijn slaapt normaal met romper, truitje en broekje onder een laken en dubbele deken. Nu is hij dan ingebakerd maar heeft hetzelfde aan, onder dezelfde dekens
ik denk dat een slaapzakje wel dikker is, dit is gewoon een katoenen doek, en het zit straks dus minder warm
nog een stomme opmerking/ vraag; overal lees je (en zie ik) dat bij baby's het hoofd in verhouding tot het lichaam heel groot is. En veel baby's hebben een groot hoofdje/ bol toetje. Martijn heeft juist een klein hoofdje vind ik, in vergelijking met zijn lichaam. zijn hoofdomtrek is 36 geloof ik
hahahaah sorry daphne zo bedoelde ik het niet! Ik doe hem misschien ook wel een ste warm. Ik heb het zelf snel koud, dus daarom doen ik hem ook lekker warm aankleden en toestoppen. Maar jons zegt ook vaak dat ik het TE warm maak
Ik vind Fenna's hoofdje ook niet zo groot, omtrek is nog minder dan Martijn.. 35,8 dacht ik laatst.. en ze was toen 55 cm in lengte.. En ze woog toen 4440, dus ik denk dat dat in verhouding ook niet zo groot is.. maar hoe ouder ze worden, volgens mij is dan het verschil weer groter. Als ik kijk naar wat oudere baby's van 6 á 8 maanden, die hebben in verhouding een groter bolletje. Nou hoeft dan natuurlijk niet zo te zijn bij ieder kind. Maar als Fenna uitgekleed is zie je wel dat het iets uit proportie is zeg maar.. In vergelijking met jezelf. Die schoudertjes zijn in verhouding toch kleiner dan die van mij.
Dus Martijn heeft geen klein hoofd, ik weet niet wat het bij hem is. Hij heeft niet echt een bolle babytoet. Hij heeft wel echt al een karakteristiek gezicht zeg maar. Ik kan het niet echt uitleggen. Ik vind hem niet een pasgeboren babyhoofdje hebben
Dat had ik bij Fenna ook heel erg, dat ik dacht van: wat nou babyface, maar nu krijgt ze een bolle toet hihi en wordt het echt een babygezichtje
Inderdaad, zo'n pacco doek is dunner dan een slaapzakje. Alleen bij het bovenlijfje zit er wat meer stof dan bij de benen, maar het is nog steeds niet zo dik. Ik doe dus bewust geen sokjes aan Peet, omdat de pacco natuurlijk ook al om de benen/voeten heen zit en dan nog onder de deken. En smorgens heeft ze nooit koude voeten hoor, juist lekker warm. Maar probeer het gewoon hoe t jou goed lijkt en desnoods kun je morgenochtend zijn temp even nemen, dan weet je zeker hoe t gegaan is, dat deden wij de eerste dagen ook. En ja, Angelina heeft er zeer veel baat bij, ze is een stuk rustiger, ook overdag. Als ze nu wakker is, ligt ze meestal gewoon rustig om zich heen te kijken en te observeren enzo. Voorheen ging ze gelijk brullen zodra ze wakker was. Ze was waarschijnlijk gewoon constant zó moe, doordat ze niet diep genoeg sliep. Ik merk het ook duidelijk als ze in mn armen in slaap gevallen is, zonder inbakerdoek. Dan gooit ze ineens dr armen in de lucht, schrikt daar wakker van en begint te huilen. Tja, als dat 30 keer per nacht gebeurt, zou ik ook moe worden.
Heel herkenbaar Ilse, wakker was hier ook altijd huilen. Nooit om zich heen kijken. En hier schrikt Martijn heeeel snel. hij gooit zijn armen ook heel vaak in de lucht (wij noemen dat zijn 'verlossercomplex' omdat hij zo'n jezus houding doet met zijn handjes) Ben benieuwd of het hier ook beter zal gaan.
Ooh Martijn maakt geen geluid in zijn slaap. hij is doodstil, dus ik ben het gewend, Ben vanaf de geboorte niet gaan kijken. Ik heb nooit angst gehad dat hij zou stoppen met ademen ofzo.
Ik heb dat de laatste paar dagen dan weer wel.. juist omdat ze nu veel dieper en rustiger slaapt. heb echt de neiging om even naar boven te lopen om te kijken of alles goed gaat...
ga zo Peter R de Vries kijken, politie agenten die zelf de verkeersregels aan de laars lappen, heerlijk!