Dees: Jeetje bronchitis, komt hij daar ooit nog vanaf of blijft dat zijn hele leven? Rachel: Ja die 1e hapje peer is echt heel erg dun. Vond ik ook tenminste maar ik heb er zelf weinig problemen mee gehad omdat Deniz vanaf begin af aan al goed van een lepeltje at. Maar Fayenne mag toch ook de potjes van 6 maanden? Dat zijn mixjes en die zijn niet zo dun. Debby: Jeetje Ryan van de bank gevallen. Wat moeten julle zijn geschrokken. Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.
Dees, ik hoop echt dat dit gaat helpen. Ik vind het zooo vervelend voor jullie, er lijkt echt geen einde aan te komen... Ik heb zonet even geslapen en voel me weer ietsje beter gelukkig. En Ryan heeft natuurlijk ook heerlijk geslapen . Straks gaan we even lekker winkelen en daarna naar het cb. Ben erg benieuwd hoe zwaar hij nu is. Meiden, fijne middag!
Nou had net ook schoonmoeders aan de lijn, is een finke familie kwaal ook. Maar hij kan er nog overheen groeien als ik het goed had begrepen.
Dafje, ik had er ook een halve banaan in. Zag net dat ik dat vergeten te melden was. Hoeveel Nutrix of Bambix moet je er dan doorheen doen? Stasia, Ik geef Fayenne zelfgemaakte fruithapjes.
nutrix vrij veel tot het dikker wordt en bambix iets minder... ligt wel aan de hoeveelheid peer. Ik kijk meestal zelf even aan hoe dik het wordt.. op gevoel dus. Meestal roer ik en schep ik een lepeltje eruit en kijk hoe dik dat is. Als het de goede dikte is dan zit er genoeg in.. lekker vaag antwoord dus.. maar op gevoel dus..
hoi hoi de hoorzitting vanmorgen wasafwisselend goed en slecht voor beide partijen, ik kan niet zeggen wie er voor mijn gevoel gaat winnen. Daarna hebben we even geluncht en hebben we martijn opgehaald van het KDV. Hij ligt nu lekker in bedje al sinds 12 uur. dit is nu zijn schema: 6.00 180/6 9.30 fruit (100 a 200gr) 12.30 180/6 15.00 liga 17.00 warm eten 200gr of 100gr groenten en 100gr kwark 19.30 180/6 (nutrilon goedenacht, of gewoon met nutrix) 22.00 180/6 vaak drinkt hij de laatse 2 niet helemaal leeg. vanmorgen werd hij pas om 6.00 wakker gelukkig en toen dronk hij de fles ook niet helemaal leg. Ik denk niet dat hij 's nachts echt honger heeft, maar zonder een beetje eten gaat hij soms echt niet slapen. ik heb als vaderdagkado een beker met een foto van martijn en mij, voor op zijn werk. en hij krijgt een kado van martijn van het KDV, en nog een kaart met gedichtje. werd net gebeld door 'happy service' ja ze kwamen voorlichting geven over NIBUD en kinderbijslag en dan een vrijblijvende studiekostenberekening, ik dacht ja ja. ik heb gezegd dat ik het allemaal al geregeld had. Rachel: is BBL niks voor jou? ik hoorde dat apothekersassistent of tandartsassistente vaak een betaalde opleiding is, weken en leren tegelijk. Debby: hoe is het daar? vervelend van je huidaandoening! hier alles ok, de rechtzaak ging redelijk ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik ga minder werken en op termijn (lees na 2e kind) ergens anders iets zoeken. succes bij het CB straks Melina: Vangelis is er weer helemaal bovenop dus met je créme. hoe gaat het nu bij de opvang? Daphne: hoe gaat het intussen met het spreidbroekje van Fenna? wanneer mag ze terug komen? Roelie: hoe staat het met de beestenboel thuis? en bevalt het werk nog steeds goed? Dees: wat heb je gekocht voor piet met vaderdag? Ach arme Quinn, een puffer! ooh ik lees nu dat hij bronchitis heeft, arm mannetje! Gwen: en hoe staat het met de verkoop van het huis? is het nu afgehandeld? en alles uitgepakt?
ja, maar ik weet niet wat ik anders moet doen. als hij om 17.00-17.30 gegeten heeft dan heeft hij om 20.00 nog niet genoeg honger. hij gaat al om 18.30-19.00 naar bed
Ik vroeg het omdat hij nog 4 flessen krijgt en eigenlijk de groenten een vervanging moeten zijn zeg maar.
Maar daar en tegen verkijk ik me heel vaak. Martijn scheelt bijna een maand met Deniz. Dat vergeet ik altijd
Dat heb ik ook vaak hoor Stasia, we zijn allemaal novembermama's, maar tussen de oudste en de jongste zit ruim 2 maanden ofzo Op deze leeftijd toch een behoorlijk verschil. Angelina zat gisteren ineens op 3 voedingen. Ik voed in principe op verzoek, maar zij geeft zelf gewoon bijna nooit aan wanneer ze honger heeft en dus is t ook een beetje op mijn verzoek. Maar gisteren dus ff afgewacht of ze zelf wat zou aangeven en nouja, nee dus Smorgens om half 8, smiddags om 2 uur en toen savonds om 8 uur weer. Aangezien ze verder geen groente op had en alleen wat fruit, vind ik dat dus wel een beetje weinig en geef ik dus mooi weer een extra op m'n eigen verzoek Oh, ze heeft zichzelf weer op dr buik gerold en is nu boos dat ze niet terugkan, ff helpen hoor
soms zit hij op 3, dan geef ik die van 19.30 pas om 21.30 ofzo. Maar het probleem is dat hij ze niet leegmaakt, maar als ik ze weg laat wordt hij s nachts wel wakker. Gisteren sliep hij van 22.00-6.00 op 1 fles, dat vind ik niet lang hij slaapt al 6 weken ineens niet meer door wist ik het maar. wat geef jij Deniz om 15.00? en hoe laat geef jij de groenten? ik geef nu liga maar dat is meer een smeerboel da eten. CB zei eten beter om 16.00 maar dat haal ik niet met werk en KDV
martijn kruipt nu erg goed achteruit, alleen dweilt hij zo de hele parketvloer! hij kwijlt alles onder (en onze vloer is niet gelakt!) en bovendien kruipt hij door de kattenharen. hoe goed ik ook stofzuig die liggen overal. bovendien schuift/ kruipt martijn over onder! onder de bank en het tv meubel. ik kan hem geen 5 minuten meer alleen op het speelkleed laten want dan ligt hij een meter verderop met zijn handje op het parket te slaan
ik las op de site van nutricia dat je vanaf 6 maanden al mag gaan proberen met een beker, doet iemand dat al? en ik neem aan dat ze dan een tuitbeker bedoelen? op mijn tuitbekers staat 9maanden + en wie geeft al broodkorstjes? hoe weet ik of hij toe is aan brood?
Ik geef haar af en toe wel een korstje, die ze ook meteen in dr mond stopt en aan sabbelt. Maar vervolgens in dr haar, dr ogen, dr oren, dr kleren of waar dan ook smeert. Ze heeft dus niet echt een idee wat ze er mee moet doen Maar dat geldt voor alle eet-dingen die we d'r aanbieden. We wáren dus van plan om Rapley te doen, maar ze snapt t gewoon niet haha.
Bekers mag je proberen wanneer je denkt dat hij eraan toe is.. dus die 9 maanden, screw that. Als jij het wil proberen, ga je gang.. En broodkorstjes.. Dat antwoord kan alleen Martijn geven. Geef hem één in zijn hand en kijk maar wat hij ermee doet veel plezier! Fenna krijgt half augustus weer een foto en dan weten we meer over de spreidbroek. Schema hier: 9:00 180+6 +7 bambix (bordje) 11:00 fruithap 12:30 half snee brood + 90cc melk (ze wil ineens niet meer ? ? ?) 15:00 diksap met soepstengel oid 17:30 groente (potje) +100cc yoghurt 20:30 180+6 (ook hiervan laat ze meer en meer staan) Iemand een idee waarom ze meer laat staan van haar flessen? Misschien over naar een tuitbeker, omdat ze niet meer wil drinken uit de fles? Of misschien heeft ze gewoon niet zoveel honger meer. Nu krijgt ze op een dag ongeveer 500cc binnen. Soms wat meer soms wat minder/
Daphne: ik denk dat ze genoeg heeft, als ik zie dat jij als avondeten 200gr groeten en 100gr ypghurt geeft dan lijkt me dat wel voldoende. kan me niet voorstellen dat ze daarna nog honger heeft. Martijn eet nu 100gr groeten 's avonds, meer wil hij niet. klein flesje erna wel, die geef ik hem nu niet meer in de hoop dat hij dan meer gaat eten. misschien kan ik net als daphne een soepstengel proberen ipv liga want dat is een smeerboel. bij broodkorst bedoelen ze dan echt de korst? en waarom niet het zachte gedeelte?
Hier al wel een tuitbeker (staat vanaf 6 maanden op) alleen snapt hij nog niet hoe hij daar uit moet drinken. Hij blaast erop. Verder krijgt hij hier af en toe een korstje brood. Mijn schema: 08.00 180+6+bambix 10.30 half potje fruit en wat diksap 12.30 180+6 15.30 half potje fruit en wat diksap 17.30 potje groenten en een danoontje 19.30 180+6+nutrix De tijden verspringen af en toe weleens hoor. Ligt er maar net aan hoe laat hij wakker wordt van de slaapjes overdag. Na de vakantie ga ik met brood beginnen.
Daf nog 1vraag: is Fenna voor 9.00 al wakker? geef je haar gewoon dan pas de fles als ze op het KDV is? hier sta ik al om 6.00 op en dan wordt martijn ook wakker. dan geef ik hem meteen de fles maar soms drinkt hij niet alles op