Eva logeert voor de 2e nacht bij O&O. De keuken zit er eindelijk in. Fotos van de keuken op pag 10 van dit topic. http://forum.fok.nl/topic/1160089/10/25 Op mn werk is het kut. Niet zozeer het werk. Lang verhaal. Komt er op neer dat ik een van de ouders uit mn groep ook privé ken. Ze 'ligt' nu in een scheiding en ik weet er dus teveel vanaf. Pa heeft nu meldpunt kindermishandeling ingeschakeld terwijl zij niet de schuldige is maar hij. En zit er middenin want ik ben de juf en ik weet dus al meer dan dat ik ozu willen weten. Klinkt een beetje vaag maargoed. Verder ga ik weer. Ik ben nu echt goed op weg met afstuderen dus ik meld me even af voorlopig. Serafijntje gefeliciteerd. Gwennie, lukt het daar een beetje met het klussen? Deesje, bronchitis is niet niks. Ruby, heb je het huisje? Peetje, wanneer moet je 'weer' voorkomen? Of is het nu klaar?
Nou ik ben benieuwd ik heb het volgende gedaan 16.30 ongeveer 125gr groenten 18.00 restant groeten (ong. 75 a 100 gr) en 100gr kwark 18.30 badje en in bed 21.00 fles 180/6 daarvan 120 op kijken of ie doorslaapt fietsen durf ik niet, die CB arts heeft me bang gemaakt. ze zei dat de spieren van een kleine zeker tot 9 maanden nog niet sterk genoeg zijn om de klappen van de hobbels in de weg op te vangen. de klappen worden dan opgevangen door de wervels en dat zou niet goed zijn. Maar dat is maar wat mijn CB arts zegt, overal zeggen ze iets anders. Ik mocht wel zo'n maxicosi beugel voor achterop, want die zijn erg geveerd. Met voeding durf ik best wat af te wijken maar met fietsen niet, maar martijn is ook de jongste dus die kan echt nog helemaal niet zitten. beker: ik probeerde idd een antilek beker en dat is hard zuigen, martijn begon er op te happen. Ik ga nu kijken voor een tuitbeker. serafijntje: gefeliciteerd met je winnend foto! ik vind die zwanger en meer site niet geweldig verder, inderdaad je had best iets mogen winnen!
Maria: gave keuken! ehcht heeeeeel anders dan eerst (gelukkig haha). je hoefden niet voor te komen, het was een hoorzitting, we hoefden eigenijk niet eens aanwezig te zijn. de uistpraak zou binnen 6 weken moeten zijn, met 1x uitstel van 6 weken mogelijk. Ik zou je probleem op het werk met je directeur bespreken als ik jou was. en als hij idd het kind mishandeld heeft zou ik dat zeker wel aangeven bij de kinderbescherming
Het gaat overigens niet over de kids. Hij zegt dat ZIJ hem mishandeld. Zij zegt weer dat hij haar mishandeld. Maw het word boven de hoofden vande kinderen uitgespeeld. Jammer. Ah duidelijk peetie. Heb net ff een poule ingevuld voor op mn werk. Die ga ik natuurlijk winnen. Ik heb Nederland er al in de 1e ronde uitliggen en Italie als winnaar. Nee, niet eens Spanje. 27 rode kaarten. Zal het ook goed doen
Debby, het rooster bevalt me nu nog prima, maar ik wil op termijn wel echt 3 dagen naar kantoor kunnen gaan. Nu krijg ik mijn werk eigenlijk net niet helemaal af. Zodra ik toekan met 1x - of liever helemaal niet meer - kolven op een werkdag, ga ik 3 dagen naar de zaak. Hoe gaat het met jou, meis? Peetje, Vincent heeft ook nog geen tandje. Martijn is niet de enige Gewone beker vindt V echt ge-wel-dig, maar het snapt nog niet dat hij niet moet zuigen aan de beker. Tuitbeker is leuk om vast te houden, maar hij snapt nog niet hoe hij hem moet kantelen om dus daadwerkelijk een slok te kunnen nemen Serafijntje, van harte! Ik zou supergraag willen gaan fietsen op mijn nieuwe mamafiet met V in het zitje voorop, maar ik durf ook niet goed af te wijken van het officiele advies. V kan wel al erg goed zitten, maar ik wacht denk ik nog even tot hij echt een minuut helemaal los kan zitten zonder om te vallen. Ik ga gauw mijn bedje in..ben kapot. Vannacht werd V om 4.00 uur wakker met 39 graden koorts en is de hele dag hangerig/huilerig en vooral erg zielig geweest. Vanavond voor de zekerheid even bij de HA-post geweest (had op een gegeven moment 40.1 graden), maar alle echt enge dingen zijn gelukkig uitgesloten. Nu ligt hij te slapen, maar het kan zijn dat we weer een onrustige nacht krijgen. Arm kereltje. Trusten lieve mama's!
Hallo meiden Nou ben een beetje bekomen van vandaag gelukkig. We hebben even visite gehad, nou even is wat later geworden dan gepland Quinn reageerd tot nu toe goed op de puffer, teminste op dat ding dus, hij vind het niet onwijs erg gelukkig, ik zag al helemaal drama beelden voor me met het geven. De ontstekingsremmers kan het een week duren voordat het echt resultaat geeft, dus we hebben nog even te gaan, Op de ventolin reageerd hij redelijk. Heeft denk ik ook even echt tijd nodig ook in combi met de ontstekingsremmers. Onder tusen al weer even naar Quinn geweest omdat hij begon te huilen, dus belooft al weer weinig goeds voor de nacht ben ik bang. Sorry voor mijn ego berichtje maar duik zo lekker mn bedje in snel de dag afsluiten
goedemorgen eindelijk een beetje doorgeslapen weer, 5.30 was het vanmorgen. ik ben best blij! Dames nog 1 dagje werken en het is weekend. een collega/ vriendin van me trouwt vandaag en we gaan vanavond naar het feest. mijn kado staat al klaar. ik heb samen met een andere vriendin een geldboom gemaakt. een olijfboom met allemaal muntjes en briefjes er in. ben benieuwd wat ze er van vindt blondie: morgen ga ik naar de rees. ik zal wel ff bellen of smsen dan kom ik die spulletjes eindelijk eens ophalen bij je
Dees, ventolin is een luchtwegverwijderaar en flixotide een onstekingsremmer. Maar de flixotide kan pas zijn werk doen als de ventolin ervoor heeft gezorgd dat alle vernauwingen uit de bronchieen en de vertakkingen daarvan zijn opgeheven. Daarom duurt het ook zeker een week voor de flixotide effect zal hebben. Heel belangrijk is dat je tijden het puffen de puf goed horizontaal houdt, en dat Quinn rustig inademt. Ik weet niet hoe vaak je mag puffen, maar ventolin is op zich niet zo'n zwaar medicijn en kan dus zeker 4 keer per dag gegeven worden, maar Niels mocht op 2 jarige leeftijd bij een astma aanval wel 10 puffen hebben achter elkaar, dus echt heel schadelijk is het niet. Juist als je het nu regelmatig en goed gebruikt, is hij snel van die benauwdheid af, kan de flixotide snel zijn werk doen en voelt hij zich snel beter. Waarschijnlijk zul je over een tijdje kunnen stoppen met ventolin, de verwijderingen zijn dan allemaal weg en daarna kun je als onderhoud van de longen 2 keer per dag flixotide geven, dat geeft namelijk ook een beschermlaagje. Ik heb zelf heel veel gehad aan de astma consulente in het ziekenhuis, die heeft me zoveel uitgelegd en goed leren puffen, want heel vaak wordt er niet goed gepuft waardoor ouders denken dat de puf niet werkt, stoppen, kind wordt nog benauwder....dus ik zou zeker kijken of er zo iemand in het ziekenhuis is en daarheen gaan! Mooiste manier van puffen is Quinn rechtop op jouw schoot, zijn rug tegen jouw buik en zorgen dat hij goed recht zit zodat de longen goed vrij zijn en hij goed kan ademen. En dan dus die puf, die toeter, horizontaal. Je mag 'm trouwens niet in de vaatwasser schoonmaken, alleen het mondstuk wel, de rest van de buizen moet je ff laten weken in een sopje van afwasmiddel en daarna zonder om te spoelen laten drogen op een theedoek, zo bewaar je de statische werking van de buizen. (Niels heeft inmiddels de grotere puf, die mag wel in de vaatwasser, de babyhaler niet). Die blauwe klepjes spoel ik alleen ff om met heet water en laat ze dan drogen. Ventolin heeft trouwens hier als bijwerking dat Niels hyper wordt, hij is dan heel druk en zelfs zijn stem verandert soms, die wordt dan hees. Succes en als je iets niet weet bel me dan he, ik ben al jaren met die pufzooi bezig weet er wel wat van Ik kom later vandaag nog ff, ben nu aan het doodgaan van de hooikoorts
Hier ook nog geen tandjes hoor. Voedingsschemas zien er goed uit. Daphne, ik zou ipv een half sneetje proberen een heel sneetje te geven en wat water ofzo ipv een fles erbij. Jij heb zeker mijn topic gelezen daar, ik heb me lidmaatschap daarom dus ook beeindigd, vind het gewoon een raar idee en denk dat iedereen wel het idee heeft dat ze dan prenetalbonnen krijgen (omdat ze dat in het begin ook weg geven). Inderdaad Serafijntje, doe je zo je best om te winnen en dan krijg je niks... @Maria, ik begrijp wat je bedoelt. Tja ik zou onpartijdig blijven, je moet wel, maar je gevoel zegt natuurlijk anders! Hier gaat alles verder goed. Zouden jullie even in de lounge willen kijken bij pumps/open schoenen. Ik vind dat Elmo nogal onvriendelijk overkomt, of ligt dat aan mij? @Debby, ligt eraan of het doordeweeks is of het weekend en of we dan niet op vakantie zijn! Woensdag is er een fotograaf geweest bij me moeder van het forum. Ik zal zo een foto plaatsen, vind hem best mooi geworden!
Lieve Roelie, Bedankt voor je super uitleg, daar heb ik zeker wat aan. Quinn blijft bij het geven de pufjes lekker rustig, we maken er ook geen drama van, dus dat werkt ook goed voor hem. Wij hadden het advies gekregen om hemin de "voeding" houding te geven, maar zoals jij het beschrijft lijkt mij ook wel makkelijk. dat ga ik straks even uitproberen. We mogen inderdaad 4x per dag de ventolin geven, dat gaan we op dit moment ook doen om zijn longen rustig te krijgen en dan langzaam weer afbouwen als het beter gaat met hem. De ha gaf ook het advies als het beter ging dat we dan zeker een week moesten door gaan om de longen rustig te houden en te herstellen. Moet je trouwens de toeter na ieder gebruik schoonmaken? Pff had geloof ik meer vragen aan jou maar weet het ff niet meer. Meis jij beterschap met je hooikoort, lijkt me ook erg vervelend, dikke knuf
Ja en omdta ze bezig was met haar studies heeft ze het voor niks gedaan. Super leuk hé! Ze is er nu nog meer aan het bewerken en dan krijg ik die ook.
Maria: Mooie keuken hoor. Ik hou wel van strak en modern. Moeilijk hoor op je werk. Zeker als je ze ook prive kent. Peetje: Hoe is het gegaan gister met zijn schema? Als dit goed gaat kan je naar verloop van tijd de groenten waarschijnlijk in een keer gaan geven. O, leuk idee van die geldboom. Enne........ ik moet pas maandag naar het CB maar toch al bedankt Melina: Mooie foto's. Even een vraagje: wat is het verschil tussen een tuitbeker en een antilekbeker? Dat is toch ook een tuitbeker? Ikke misschien een beetje dom. Debby: Ik heb wel zin in een thermen uitje. Moet alleen even kijken wanneer. Ik werk momenteel minder natuurlijk dus hebben we ook wat minder te besteden. Mocht er een datum zijn geprikt kijk ik wel even of het financieel kan. Hier gaat verder alles prima. Deniz heeft volgens mij een slaapdag vandaag. Die ligt er al vanaf 10.45 in. Vanmorgen werden wij pa om 9.00 wakker en meneer lag vrolijk in zijn bedje te spelen.
Goedemiddag dames, Dafje, dank je wel. Peetje, misschien is het een idee om de laatste 2 flessen te verkleinen, omdat je zegt dat martijn allebei de flessen gedeeltelijk laat staan. Peetje, Ik heb op vele banen gesolliciteerd voor bbl. Ik heb alleen geen juiste opleiding of een te laag opleidingsniveau. Ik heb alles afgerond op B-niveau. Tuitbeker, Kan je daar ook gewoon KV in doen? Of alleen maar sapjes? Maria, Mooie keuken. Serafijntje, gefeliciteerd met je winnende foto. Idd jammer dat je niks kunt winnen. Melina, wat een super mooie foto's van Vangelis.
Peetje: Reese drinkt uit een tuitbeker. De voeding niet, die krijgt hij nog gewoon in de fles, maar sapjes e.d. in een tuitbeker. (hier ook nog geen tandjes ) Peetje, veel plezier vandaag en ik zie je morgen. Dafje: Reese is sinds deze week ook aan de bambix maar als ik er maar 7 schepjes in doe vind ik het zp waterig? Of zou dat aan het soort voeding liggen? Bij 10 schepjes is het hier pas "lepelbaar" BTW Reese vindt het heeeeeeerlijk, zit continue met zijn mond open haha. Serafijntje: gefeliciteerd Maria: he bah, das een klote situatie om tussen te moeten zitten. Mooie keuken Melina: hele leuke foto's Debby: ik heb ook wel zin in een thermen uitje
hey Ladies, zo heb even wat tijd tussendoor kunnen vinden... ben nu op het werk.. hoe gaat ie hier met iedereen? heb ik nog wat gemist?