November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    ow haha tadaa .

Ik voel het gewoon als er over me geroddeld wordt :p

Nee ik heb het gewoon bere druk. Ben al blij dat ik tijd heb voor de comp even.

Ik ben momenteel bezig in 2 super spannende boeken dus ik zie de computer zowiezo al weinig. En áls ik hem aan heb staan dan ben ik op zoek naar vakanties.

We willen in augustus naar Frankrijk, Belgie, misschien Duitsland...
    Een dag of 5 en in een bungalow/ caravan/ iets dergelijks. met zwembad en enigsinds leuk voor kinderen van 0-5

(3 volw. 2 kind)

Iemand iedeeën? want ik zie door de bomen het bos niet meer... pfffffff

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik ben er wel...lees ook alles wel mee, leef met iedereen mee maar ik kan het gewoon écht niet bijhouden om op iedereen te reageren...dus ik ben momenteel ff in de stille modus tot ik ooit weer eens tijd heb om wél te reageren...
    Heb ook niks te melden eigenlijk, het gaat hier gewoon goed, Jens eet, drinkt en slaapt goed, is eigenlijk de hele dag lief en zelf nu er een boventand middels een flinke blauwe plek in het tandvlees doorzwolt lacht ons bikkeltje gewoon de hele dag.
    Ik werk, ik studeer, doe mijn ding thuis, ben druk met de kids...de dagen, nee de weken vliegen gewoon om.
    Eigenlijk ben ik gewoon heel erg saai nu...

Wat betreft de schema's...ik wou het van de week neit posten maar meiden alsjeblieft...jullie kijken veel te veel naar elkaars kinderen! Ik bedoel het niet aanvallend, ik snap dat je in je onzekerheid je richt op een ander maar kijk alsjeblieft naar je eigen kind en relativeer, er is nog geen baby geweest die zichzelf doelbewust heeft laten verhongeren, het zijn fases en het komt ooit echt allemaal goed. Ik kan me heel goed vinden in wat Jen nu doet, afstand nemen van de schema's van anderen en je richten op je eigen kind...jullie doen het allemaal hartstikke goed, niet onzeker zijn!

Dikke knuf voor alle supernovembermama's en hun supernovemberbabies!

3. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Nou hier ongeveer dezelfde situatie. ZItten we in hetzelfde schuitje :)
    :(

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ah kijk... twee mama's weer in tha house! bedoel het ook niet negatief hoor.. maar merk dat het soms wat verwaterd hier. En heb er ook alle begrip voor. Ik heb er maar één, maar sommigen hebben meerdere kids. Daarnaast werken anderen weer veel.
    Maar goed, jullie worden dus wel gemist ;)

5. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Toch fijn om te weten ;)

Tja ik ben zowiezo al niet zo heel reageerderig en om dan even snel alleen maar ego berichtjes te posten vind ik ook zo... tja...

Maar staan kan ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan :)

Overigens al meiden met 2e (3e,4e,5e) kriebels?

Hier kriebelt het onwijs. Maar eerst een ander huis en diploma...

Begin die bevalling al aardig te vergeten haha, Pat herrinert me er stellig aan als mijn eierstokken weer beginne te gaan rammelen... :p

6. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    en ja Roelie, je hebt gelijk qua schema's. Wat ik dus ook al zei.. pas je "schema" gewoon aan op de behoeften van je kind. Staar je niet blind op een ander. Tuurlijk wil iedere mama laten weten als haar kindje iets heel goed doet, maar verwacht dan niet van je eigen kindje dat hij/zij het nu ook snel moet kunnen. Dat is niet fair tegenover zowel jezelf als je kindje. Uiteindelijk gaan ze allemaal zitten, staan, kruipen, of wat dan ook. Alle baby's zijn even lief/goed/leuk! (maar ieder kindje is natuurlijk de "goeiste" voor zijn/haar moeder)

Morrighan, geen idee voor vakantietips. Solly..

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hier wel kriebels voor een 2e, maar mijn verstand zegt nog maar even beter van niet haha. Mika is best een druk ventje. En als ik net zo moe ben als in mijn vorige zwangerschap.. nee, wacht wel even. Ben inmiddels wel bijna 9 maanden "ontzwangerd" haha.
    Nee, heb even wat behoefte aan rust momenteel. Eerst maar eens helemaal gesettled zijn hier, en Mika ietsje ouder.
    Maar Tamara, jij bent dan deze keer aan de beurt he? Gaan jullie dan voor dezelfde vader? Hebben jullie eigenlijk regelmatig contact met zijn vader? Lijkt me echt zo lastig.. ook voor hem natuurlijk. Het blijft natuurlijk je kind. wat voor studie volg je eigenlijk?

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik zou al bijna een berichtje posten met de vraag of ik niet eens gemist werd? :)

Maar over die schema's...ik snap het wel hoor, als je zo onzeker bent is het logisch dat je gaat vragen: hoe doe jij dat?
    Maar er is geen kind gelijk, beertje Jens zit op 3 flessen van 210, eet een dikke pot fruit, eet van tafel mee inclusief toetje...dat is niet te vergelijken met ukje Esmay ;)
    Wat ik wel nog even als tip wil geven: als het nou helemaal niet wil, doe dan eens een melk dag...heb ik hier laatst ook gedaan, Jens was ff helemaal in de war qua tijden ik kwam er ff niet uit...dus gewoon een dag 5 flessen gegeven en de volgende dag weer met frisse moed beginnen. Ze kunnen echt wel een dagje zonder bijvoeding...ik zie het maar als net zoiets als de regeldagen bij borstvoeding ;)

9. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik sluit me erbij aan hoor!

Als ik kijk naar cailan. dan is hij met sommige dingen heel snel en andere weer wat langzamer, lekker laten pruttelen. :D

Qua voeding moet ik eerlijk zeggen dat ik geen echt schema heb :oops:
    De ene keer eet hij wat later als de ander, maar hij zit eigelijk altijd aan 4 flessen en dat is het belangrijkste.

De ene keer krijgt hij fruit en de andere keer groente.
    Ligt eraan wat ik in de vriezer heb.

Ik ga wel naar 1x fruit en 1 x groente toe werken nu. Brood eet hij zo heel af en toe.

10. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Roelie...! ben zo blij dat je er weer bent.. heb je gemist! waar zat je toch?! :) :)

11. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Doe ook wel eens een melk dagje hoor :)

Ja ik ben aan de beurt (daarom kriebelt het ook zo)
    We gaan voor dezelfde vader dat is het handigst en het 'leukst'voor cailan.
    Bovendien hebben we goede afspraken met hem dus weten we waar we aan toe zijn,

we hebben ook contact met hem (en zijn vrouw) en dat gaat goed. zo zien we elkaar vaak. zo bijna niet.

We hebben ze nu sinds april niet meer gezien, maar hebben regelmatig mailcontact. Hij houdt zich goed afzijdig.
    Hoewel hij het er soms nog wel een moeilijk mee heeft. Het is inderdaad, 'toch je kind'
    Maar we zijn heel blij met ze :D

12. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik kruip trouwens naast mijn schatje het bed in. lekker even samen ontspannen.

13. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hahahahahha nou ik zal maar niet opsommen waar ik allemaal mee bezig ben wordt een hele lange lijst :)

Jens is morgen trouwens 7 maanden...*slik*
    Het gaat veel te hard...:cry:

Maar nog 3 weken werken en dan heb ik 3 weken vakantie....záááálig!

14. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hier ook weleens een melkdag hoor. Dan zijn het wel 4 flessen ipv 5. Zaterdag toevallig nog. Hij was ziekjes en wilde zijn fruit zelfs niet dus dan ga ik ook nietmet strijd een groentehap naar binnen proppen. Dan maar een fles hoor. Ik doe daar echt niet moeilijk over en idd ze zullen echt niet verhongeren. Maar toch lijkt het me best moeilijk als het niet lukt met het eten om dan hier van alles te lezen e.d.

Gwen: Jeeeej nog een kereltje wat staat knap hoor.

15. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    maarre ik ga lekker vroeg mijn bedje in. Ben een beetje moe. Tot morgen.

16. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik ben ook weer even in (and gelijk weer out) tha house :D
    Ook druk druk druk druk, maar jullie zijn wel in mijn gedachten, hoor ;) Wat mij betreft gaan we niet uit elkaar vallen. Maar de frequentie van even forummen zal bij iedereen wel wat minder zijn/worden, denk ik zo. Is bij mij ook zo in bijvoorbeeld de contacten met Maris & andere vrienden. Tijdens het verlof had ik daar gewoon meer tijd voor.

Qua voeding rommelen wij ook maar wat aan. Vincent eet (zowel melk als vast) soms heel veel op een dag en soms haast niks. Ik heb er maar vertrouwen in dat hij zelf wel weet of hij honger heeft. Ik bied het aan en als hij niet wil, dan niet...ook goed. En ik trek me niks aan van wat andere kindjes doen. Althans, natuurlijk leef ik mee, maar ik betrek het niet op onze eigen situatie ;)
    Jen, geniet van je meiske en kijk maar goed naar haar. Heb vertrouwen!

Voor de rest een knuf! Ik zwaai alweer af, want morgen weer een drukke en lange werkdag.

xxxx

17. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    wow.. heb respect voor Cailan's vader hoor! En natuurlijk ook voor jullie. Kan me voorstellen dat jullie wel eens scheef aangekeken worden? Toch ben ik er van overtuigd dat veel "same sex couples" een kind veel beter op kunnen voeden dan veel "standard couples"!

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey.. ook Esther meldt zich weer! leuk dat je even langshopt!

Stasia, Mika staat nog niet vanuit zichzelf hoor. Puur als ik hem "neerzet" ;) En dan ook vanmiddag pas voor de eerste keer. Dus tis nog maar afwachten offie doorzet..

Maar ik duik ook mijn nestje in.. truste!

19. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Het enige waar ik naar gekeken heb is het aantal flessen dat de meeste kindjes krijgen, juist omdat Esmay steeds meer ging laten staan met 4 (en soms 5) flessen dacht ik er verstandig aan te doen terug te gaan naar 3 flessen...Alleen om te weten of dit op deze leeftijd "verantwoord" zou zijn, plaatste ik mijn "vraag".

Maar vandaag bleek 3 flessen dus totaal niet te werken....

Ik zat daarnet al te denken om morgen eens een "saaie" melkdag in te voeren en misschien wel wat meer dan 1 dag. Wellicht werkt dat...

Maar goed, het is zeker ook mijn onzekerheid die vooral voortkomt uit de periode dat Esmay echt heel slecht ging op de voeding (toen ze tussen de 6 weken en 5 maanden was) Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik al 3,5 maand in onzekerheid verkeer voor wat betreft Esmay haar groei, omdat het CB mijn afspraken steeds heeft afgezegd de afgelopen keren..

Nu kan ik dinsdag eindelijk terecht en ik hoop dat ik dan wat gerustgestelder terug kom en goed kan overleggen met de wijkverpleegkundige omtrent de voeding...

Verder vergelijk ik niet met alles wat sommige kindjes al kunnen, zoals kruipen en staan. Dat komt allemaal wel, daar heb ik volop vertrouwen in!

Dit berichtje is overigens niet als aanval of weerwoord bedoeld, maar als een "extra" uitleg zeg maar....

Hmmm die laatste zin staat er een beetje vaag, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel..

Meiden, ik laat as soon as possible weer iets van ons horen, maar voorlopig even wat afstand. Maar ik lees overal wel dat daar volop begrip voor is! Thanx, jullie zijn allemaal LIEF !

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    goedemorgen!

gisteren op visite geweest bij schoonouder, we gingen om 23.30 naar huis en heb martijn thuis nog even een flesje gegeven. vervolgens sliep hij gelukkig tot 6.30

Ben er net achter gekomen dat de bouwvakkers voor de dakkapel morgen komen ipv vandaag, fijn dat ze dat even laten weten! straks boodschapjes doen enz. lekker genieten van mijn extra vrije dag.

in de vakantie (aug.) kijken we voor een last minute, ik kan niks naar mijn zin vinden, en ik vind alles te duur haha. Dus ik kijk wel of er een vacance soleil last minute is, of een vliegreisje met bungalow. zo niet dan blijven we hier, maar dat doe ik liever niet. Ik heb al bijna 9 maanden van dit schooljaar thuisgezeten.

Melina: Vangelis is natuurlijk ouder, maar martijn woog 2 weken geleden nog 6820gr. Vangelis vind ik er trouwens zo op jouw filmpje helemaal niet zo flink uitzien hoor, ik zou hem geen 10kg geven. Het is een mooi mannetje!

Muriel: de dakkapel samen met nieuwe pannen kost ons 10.000 auw! de wc knappen we low budget op, ik verwacht dat het iets van 200 zal kosten. Maar er kwam niemand opdagen, bellen we net op, zeggen ze onee sorry ze komen morgen! belachelijk, normaal belt een bedrijf dan toch even zelf? Ik was vandaag toevallig vrij, morgen moetn Jons vrij nemen. Hoe vergaat het Hessie op het KDV? nog andere attacks gehad? hoeveel dagen werk jij eigenlijk bij metro?

Jen: hier op het Cb zeiden ze "een kind laat zichzelf niet verhongeren, die hoor je wel als ze honger hebben" tegen mij zeiden ze altijd gewoon geven wat ze willen en als ze weinig eten dan hebben ze gewoon niet zo'n honger. Ik denk dat je het gewoon idd van Esmay moet laten afhangen, het ene kind eet minder dan het andere. En als ze het er goed op doet zou ik haar lekker haar gang laten gaan. Maar ik begrijp je frustratie hoor! erg he als ze gewoon niks willen. je maakt je dan gewoon kei erg zorgen. Ik probeer dan ook maar steeds eten aan te bieden, maar dan krijg je alleen maar strijd. Ik begin er nu niet meer aan, geen zin is geen zin. ik laat hem maar, en de week erna eet hij ineens kei veel. Esmay is eigenlijk nooit echt een grote eter geweest toch? Vetrouw op jezelf meid! je bent een geweldige moeder!

Gwen: wow die Mika! super! ik hoop dat de tandjes snel doorkomen. hier is ook nog niets te zien.

kriebels 2e: ik zou best willen maar net als Gwen, even wachten. Ik ga eerst duiken, en Jons vind het allemaal nog steeds heftig en ingrijpend. Die heeft altijd wat meer tijd nodig om zijn draai te vinden in iets nieuws. Ik denk dat het hier nog wel een jaartje gaat duren. Misschien scheelt het ook dat Martijn niet echt een makkelijke baby was.

Deel Deze Pagina