hier is het weer bagger. vrijdag ging ik over op meer regelmaat (dus niet meer slapen in de box, meer slapen en minder prikkels) en inbakeren. De eerste 2/ 3 dagen gingen fantastisch. Martijn kreeg toen standaard gemengd met Forte, maar moest daar constant van spugen, bovendien sliep hij er minder lang op (het 'vullende' effect zag ik niet). Dus ik besloot terug te gaan op standaard gemengd met Omneo. Nu heeft hij hartstikke veel buikpijn, erg winderig, krampjes. weer net als eerst. ZOu hij nog moeten wennen aan de voeding? Ik moet nu even 2 weken doorzetten want steeds wisselen is ook niks, ik begin nu weer aan mezelf te twijfelen. ad ik niet beter op de forte kunnen blijven? Hij had hiermee haast geen krampjes. Ik kan me ook niet meer goed herinneren wat nou met welke voeding beter was. Hij had: van geboorte tot einde kraamhulp: standaard (veel krampjes, veel honger, dronk te snel) totaal: 1,5 week 2 dagen na einde kraamhulp: Omneo (dronk minder, langzamer, krampjes) (komen krampjes door Omneo of door leeftijd? darmen nog wennen aan voedsel ???) totaal: 1,5 week Na 1,5 week Omneo over op alleen standaard: heel veel honger, veel huilen, krampjes, heel veel spugen. Totaal: 5 dagen Na 4 dagen in overleg met Cb mengen met Forte: nog steeds veel honger, heel veel huilen, heel veel spugen. Naarmate einde van de week beter. Totaal: 1 week Na 1 week: weer terug op Omneo. Nu 3 dagen mee bezig, veel last van darmen, winderigheid, minder spugen. Ik weet gewoon niet meer wat door de voeding komt en wat niet. Ik bedoel in het begin had hij vee kramp maar dat ook nog komen omdat de darmen moeten wennen aan het voedsel. Aan het einde ging het goed met Forte maar dat kan ook komen doordat hij meer regelmaat kreeg door het inbakeren en slapen in bed ipv box. Nu heeft hij veel krampjes, komt dit door de wisseling van voedsel of zou hij nu al gewend moeten zijn? Sorry voor het lange verhaal, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe dan ook moet ik nu volhouden en de Omneo 2 weken geven, weeer wisselen kan nooit goed zijn nu. Maar ik twijfel steeds wat nou beter was en of dit wel verstandig was.
Jemig Peetje, echt moeilijk hoor met dat arme ventje van jullie Mar dit klinkt alsof jullie echt een professionele blik nodig hebben van een (voedings)deskundige. Ik zou daar echt over aan de bel trekken en er deze week nog een afspraak voor proberen te krijgen, want hier schiet die arme jongen niks mee op. Ik kan me voorstellen dat dat wisselen van voeding ook absoluut geen positief effect zal hebben gehad. En inderdaad moet een kindje minstens een aantal dagen wennen aan een soort voeding om er echt effect van te hebben. En die verschillende (soorten) voedingen hebben elkaar natuurlijk in een behoorlijk tempo opgevolgd. Trek echt een keer heel hard aan de bel als je je echt zorgen maakt. Maar ik kan me voorstellen dat je die Omneo ook nog even de tijd moet gunnen, want juist die darmkrampen komen van het wennen aan het voedsel. Sterkte meis!
Ik ook gisteren weer! ging naar de wc en dacht.. ow neeeee.. ik zei dat dus ook, en Pat meteen.. is het weer zo ver? haha.. vind het wel snel, aangezien ik net 2 weken gestopt ben met BV.. Mika is gisteren ook lekker verwend. Een leuke babygym en wat kleine leuke speeltjes en een spaarrekening met inhoud van opa en oma Roelie, ik heb iets soortgelijks voor Mika. Hij is er helemaal weg van! Vooral als in het donker de lampjes aan gaan hihi ik heb deze: Vandaag komt Pat's vader hier. lijkt me erg moeilijk.. maar we zien wel.. iedereen nog een fijne tweede kerstdag!
Jemig Peet, dat gaat echt niet lekker he. Ik sluit me aan bij Muriel, hier moet echt een deskundige bij komen en niet alleen maar een CB. Ik heb geen idee hoe je zo iemand vindt hoor, maar het lijkt me verstandig om eens te gaan zoeken. Dit is voor jullie en voor Martijn heel vervelend. Sterkte!
Jeetje Petra, kan me voorstellen dat je er moe van wordt! verandering van voeding veroorzaakt idd ook krampjes. Wij hebben zelf aeropax gekregen van de kinderarts. Kan je zo halen bij de apotheek. Kost geloof ik 6,- Daarnaast kon Mika niet iedere dag poepen en hebben we lactulosesiroop gekregen. Nu kan hij 1 à 2 keer per dag en de krampjes zijn nu nagenoeg verdwenen! Misschien is dat ook wat voor jullie? Die aeropax is net zoiets als Cinababy, alleen geconcentreerder. Het heeft een beetje een mintsmaakje, en Mika vind het heerlijk. Verandering van spijs.. Mika blijft wel nog steeds een hongerwolf.. en overdag blijft hij onrustig Hopen dat die inbakerdoek gaat helpen, en de regelmaat proberen er in te krijgen
Goh Gwen, kan me voorstellen dat het wel een emotionele dag zal zijn, met je schoonvader. Dat is wel allemaal heftig hoor, zo met zijn lieve nieuwe kleinzoon onder de kerstboom en dat niet samen kunnen delen... vreselijk, dat kun je niet echt bevatten denk ik Sterkte!
Pffff hier heeft het snotmonster ook in alle hevigheid toegeslagen... Ik zit zelf van boven tot onder vol met snot en arme Hester ligt ook te rochelen op haar nieuwe Doomoo. Arm kind... Net met de snotzuiger hele klodders uit haar kleine neusje gehaald, zo zielig!
Lijken mijn neefjes wel, en ik denk er precies het zelfde over. Wij gaan nu naar schoonmoeders. En ik weet zeker dat daar hetzelfde tafereel plaats zal vinden.
idd.. Pat is nu net weg.. en zit hier gewoon met een bonkend hart.. Maar goed, we proberen er toch maar iets moois van te maken..
Sterkte vandaag Gwen, lijkt me inderdaad een moeilijke situatie. Maar jullie zijn er in elk geval voor hem, das wel fijn! Leuke mobiel zeg! Muriel, daar ben ik met mijn ouders soms ook wel bang voor hoor, dat ze zo doorslaan in kado's kopen, dat doen ze nu al. Als ik zie hoeveel Angelina nu al gekregen heeft, ook aan grote kado's, en dat alles in haar eerste 2 weken. Best heftig. Nu beseft ze het nog niet en staat alles in de kast en in de loop der tijd zal ze steeds iets krijgen, maar ze moeten niet zo verwend worden dat ze kadootjes niet eens meer leuk vinden, dat lijkt me echt erg!
Hee, elke keer als ik een berichtje zit te tikken, staan er intussen 4 nieuwe tussen...lijkt de goeie ouwe tijd wel Maria, heb je fijne verjaardag gehad eigenlijk?
like old times Ilse haha.. en nu ga ik de hond (eindelijk) eens uitlaten.. en volgens mij is dit berichtje 1100 voor mij