November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hangt natuurlijk enorm af van het soort hypotheek (en hoeveel aflossingsvrij etc.) dat je hebt!
    In de lounge zijn daar ook regelmatig topics over, het kan zo enorm verschillen per geval!

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Op zich komt t uiteindelijk op t zelfde neer inderdaad, of je nou samen of apart rekeningen hebt, het totaal blijft hetzelfde.
    Maar ik vind t gevoelsmatig toch altijd wel lekker om mn eigen potje te hebben, haha!

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja om zoiets snap ik het wel, maar jij werkt nu minder. Gaat hij dan meer betalen voor jullie gezamelijke rekening?

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    moeten we nog over hebben ja

5. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oeps, ik zal geloof ik maar niet zeggen hoeveel wij elke maand kwijt zijn alle vaste lasten en overige uitgaven...:oops: Das echt absurd veel:(

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ja dat lijkt me nu wel weer even zoeken dan, maria.
    Als ik hier adriaan zijn eigen rekening laat houden, krijgt ie nog minder hand, hij heeft geen gat in zijn hand maar hij had gewoon geen hand, ff naar de sloop koste me toen altijd een paar honderd euro.
    Dus inderdaad hier werkt het daarom dus wel beter.

Hoeveel uur werk je nu Maria?

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    2,5 dag = 0,6129 fte
    Weet niet hoeveel uur dlat is.
    Esli...met de billen bloot..

Tari, ik begrijp je!

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    dan werk je denk ik net zo veel als ik ongeveer, ik werk dus 20 uur. zou op 2,5 dag per week uitkomen, maar werk nu om de week 3 dagen.

9. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    eerlijk gezegd nog geen idee van onze vaste lasten nu (exact dan)
    Ons vorige huis was spotgoedkoop dus konden we lekker sparen. Maar is nu al véél van uitgegeven (bruiloft, baby uitzet, verhuizing, nieuwe inrichting) dus we beginnen bijna blanco hiero haha.. maar goed, t was wel echt nodig een groter huis!
    Denk dat wij met boodschappen zo rond de 75,- p/w zitten. Maar da's dan puur voor supermarkt. Haal de kinderbijslag altijd direct van de rekening en doe in een apart potje. Uiteraard houden we aan het eind van het geld nog een stukje maand over haha..
    Aan de kinderopvang zijn we zo rond de 80,- kwijt geloof ik. Nu maar eens kijken hoe dat gaat met een gastouder.

10. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Zo weer terug van het Cb Deniz was 70 cm en 8570 grammetjes. Precies op de lijn dus. Verder stonden ze er echt van te kijken wat hij allemaal al kon. Ze gingen even een testje doen die ze normaal bij 9 manden doen. Iets met blokjes. Hij deed het nog niet helemaal zoals het moest maar het begin was er zeiden ze. Ow mama is trots.

Peetje: Ik geef al een hele tijd geen dezelfde groenten 4 dagen achter elkaar. Gewoon ieder dag wat anders.
    Ik heb he zelfde probleem als jij hoor. Ik snap ook niet waar het geld allemaal blijft.

Blondie: Gefeliciteerd met je neefje. Leuke naam Thijs.

Melina: Helaas ik kan niet minimeeten. Ik zit dan in het warme Turkije.
    Moet ik hem in de agenda zetten?

Maria: Succes bij de ha met Eva.

Wat betreft vaste lasten: ongeveer 1300 euro per maand. Alleen zonder benzine en boodschappen.

11. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    __bedrag verwijderd__

Daar zitten wel veel zakelijke posten in hoor, alleen al aan verzekering voor Willem zo'n 500 per maand.
    Hypotheek zo'n 1000 per maand
    verzekeringen nog zo'n 600 per maand

Dat alleen is dus al ruim 2000 :confused:

Toch even gewist, zet het toch liever niet open en bloot zo op internet neer....sorry :oops:

12. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik werk overigens 24 uur, Patrick 40 uur. Ben altijd bewust 24 uur gaan werken (i.v.m. vermoeidheid) maar vind het nu wel fijn, want we hebben daarop een hypotheek kunnen berekenen. vriendin van me is paar jaar geleden verhuisd, zonder kids. Hypotheek op 2 fulltime inkomens, en dan komt de kleine en tadaaaaaa financiële problemen.. ja denk ik dan.. dat had je kunnen bedenken hoor.. Tenminste, als je weet dat een kindje in de planning zit. En als je daardoor minder wil gaan werken..

Dat stel dat ons huis nu gekocht heeft ook.. heb zo'n vermoeden dat die het niet gaan redden. Hebben volgens mij geen idee hoe ze de financiën moeten regelen. Bij overdracht gingen we meterstanden opnemen bijvoorbeeld. "oh, waarom moet dat dan? Is dat niet geregeld?" Daarna de vraag of ze opstalverzekering hadden geregeld, "euh.. wat is dat?"
    *zucht*
    Zegt ze ook nog, zit toch bij de huur in? Dame.. je hebt een huis GEKOCHT hmmpf...

13. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    wow Ilse.. dan verdient Willem wel genoeg als ik het zo lees.. :confused:
    Is Amersfoort zo duur dan? Bedoel.. (niet lullig bedoeld) je hebt geen vrijstaand huis of zo.. en dan toch zoveel hypotheek.. is dat netto of bruto?

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ga mezelf weer even nuttig maken. Even gebruik maken van de tijd dat meneer slaapt. Hij had mij en zichzelf net helemaal onder gespuugd.. droop van mijn schouder naar mijn enkel. Hij was ineens ontroostbaar.. maar nu heeft ie even aan zijn vermoeidheid toegegeven.. dus ik ga maar eens aan de strijk beginnen. Doeiiii

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    gijzeling in almelo, gwen

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Melanie: zo denk ik ook absoluut niet over jou hoor! maar ik dnek dat jullie het huis misschien een aantal jaren eerder gekocht hebben dan wij, toen het nog wat goedkoper was op de huizenmarkt. kapper daarmee bedoel ik alle verzorging, dus ook shampoo, deo, noem maar op. kleren voor mezelf koop ik ook niet vaak, voor Jons ook niet. zeke rniet iedere maand, maar soms kopen we ineens wat tegelijk. ik reserveer het toch per maand ook al koop ik deze maand geen kleren. dan gaat het gewoon naar de spaarrekening. ik rijdt 5 dagen per week naar mijn werk, dus dat is al voor 80e per week diesel. En jouw man is toch niet "maar" automonteur, dat is toch gewoon een normale baan?

muriel: dat dan hier weer niet. ik denk gas electra 174e per maand hier, water 30,- dus hypotheek + gas en electra= 1100

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Netto of bruto voelen wij niet echt Gwen, ik bedoel, bij ons zijn t zakelijke kosten, dus de teruggave aan t einde van t jaar is bij ons geen kwestie van 'geld terug', maar een kwestie van 'minder geld betalen'. Hij krijgt tenslotte bruto betaald en moet aan t einde van t jaar belasting afdragen. Hypotheek is overigens zo'n 260.000, waarvan 230.000 puur voor t huis en de rest voor k.k. en verbouwing. En een vrij 'onvoordelige' hypotheek omdat dat dus ook zakelijk is en je dan maar bij weinig hypotheekverstrekkers terug kunt en dus niet zoveel keuze hebt.

En ja, Willem verdient behoorlijk, maar vergeet niet dat hij ondernemer is he.

Dus als hij ziek is, kan hij niet werken en komt er voor die dag dus ook geen geld binnen. Ziektewet of wao ofzo, is er niet. Daar moet hij zich dus apart voor verzekeren. Zelfde als met vrije dagen, vakantie etc. Hij kan geen vakantiedagen opnemen, dus daardoor is zn inkomen hoger dan bij een 'werknemer', maar die krijgt daar dan weer 30 vakantiedagen bij, wat hij dus niet heeft. Snappie?

18. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Overigens hier alles op 1 hoop, maar das logisch, ik heb geen inkomen dus komt het maar aan 1 kant binnen :(

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    nou moet ik zeggen dat ons huis niet klein is ook al is het duur, we hebben een 15 meter lange tuin, boven 2 ruime en 1 kleine slaapkamer en een vast zolder met dakkapel. maar goed toch duur.

ach alles is gewoon duur! vakantie al helemaal.

Melina: ik heb 30 jaar vast en volledig spaarhypotheek, misschien dat daar het verschil in zit? anders zou ik het ook niet weten.

wij hebben een gezamenlijke rekening, 1 voor de vaste lasten, 1 voor de dagelijkse boodschappen en 2 spaarrekeningen.

KDV: nu ongeveer tussen de 200 en 400 per maand

Ilse: hoe kom je aan 600,- per maand verzekeringen? ik zit aan 250 voor ziektekosten en 100 voor inboedel, WA, rechtsbijstand, auto samen. Krijgen jullie geen hypotheekrente aftrek?

ik ga er bijna 300 netto per maand op achteruit, en moet ook nog kinderopvang betalen, dus totaal 400,- netto terug. pfffff, maar weet je het is klagen met gezonde pootjes, zo slecht hebben we het niet.

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    mopperkoning d'n urste zit hier in de box hoor, meneertje zit te piepen want hij komt niet vooruit met kruipen, hij wil naar het speeltje toe, maar gaat alleen maar verder weg

Deel Deze Pagina