November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Daar zit dus ook de levensverzekering bij o.a. En Willem heeft veel zakelijke verzekeringen (arbeidsongeschiktheid, bedrijfsaansprekelijkheids, beroepsaansprekelijkheid etc).

Die aftrek krijgen we wel, maar werkt anders. Jij krijgt je loon netto uitbetaald en aan t einde van t jaar (of per maand) krijg jij je aftrekposten terugbetaald.

Willem krijgt zn loon bruto uitbetaald en aan t einde van t jaar moeten we die belasting alsnog afdragen. Daar wordt dus die aftrek wel afgehaald, maar voelen we op dat moment niet. Het komt niet daadwerkelijk terug op de rekening zeg maar. Snap je, is geloof ik beetje warrig zo ;)

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ga even een staatslot kopen, die 25 miljoen heb ik verdiend dus....................hahahha

even op naar t winkelcentrum

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Levensverzekering (of nee, overlijdensrisico verzekering hihi) is overigens alleen voor Willem, voor mij is t óf niet te verzekeren óf niet te betalen :oops: :(

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: Eerlijk zullen we alles delen, want we delen ALLES met elkaar toch? :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo ik zie heel wat bedragen voorbij komen...zal ik dan ook eens met de billen bloot? ;)

Ik ben er sinds ik ben gaan werken trouwens bijna niks op vooruit gegaan :)
    Ik verdien namelijk 500 netto, maar ben de VT van zowel mij als René kwijt (350 euro), ben de zorgtoeslag kwijt (50 euro) en de kindertoeslag (50 euro)...da's dan lekker ik schiet er maar 100 euro mee op en krijg niet eens reiskostenvergoeding :(
    Als er geen toekomst in deze baan zat had ik het ook echt niet gedaan.
    Nou heb ik de VT van René voor de zekerheid stop gezet, maar waarschijnlijk had dat niet gehoeven...ach dan krijgen we bij de volgende aangifte een leuk centje terug ;)

Hier zijn de verdiensten ongeveer 2800 euro (2300 van René, 500 van mij)

Hypotheek 600 euro bruto (netto ongeveer 450) bij een bedrag van 130.000 (jaja Creil is goedkoop, er staat hier nog wel wat te koop hoor check Funda maar!)
    Vaste lasten zoals gas, elektra en water 335 euro
    Ziekenfonds 236 euro
    Verzekeringen en wegenbelasting enzo 200 euro
    Telefoon, mobiel, internet en tv 120 euro
    Gemeentelijke lasten 80 euro (ik betaal me krom aan hondenbelasting)
    En dan sparen we voor de kinderen elk nog 25 euro per maand dus 75 euro
    Boodschappen inclusief voeding en luiers zo'n 600 per maand
    En 2 keer per maand tanken zo'n 150 euro
    Voer voor de beesten is maandelijks toch ook zo'n 50 euro
    Dan sparen we zelf nog 100 euro en dan zou je zeggen dat we nog zo'n 250 euro moeten overhouden maar die gaan vaak op aan wat extra boodschappen, een keertje extra tanken, kleding (ik krijg trouwens met 3 kids, waarvan 2 boven de 6 jaar wel aso veel kinderbijslag...650 euro!), een onverwachte rekening (dierenarts!), kadootjes, abonnementen, schoolgeld, overblijfgeld, etc etc...we komen dus ook maar net rond maar goed we hebben het echt niet slecht.
    Al baal ik wel eens dat we gewoon net boven de norm zitten en dus nooit eens ergens vergoeding of kwijtschelding voor krijgen. En mensen denken vaak dat chauffeurs goud geld verdienen...nou nee dus...dat valt echt wel mee.Tsja of hij moet Rusland ofzo gaan rijden maar ik heb liever wat minder te besteden en mijn mannetje een aantal avonden per week thuis ;)

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    :oops: Wat is VT? :oops:

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Voorlopige Teruggave van de Belastingdienst ;)
    Die kun je krijgen als je een eigen huis hebt (René) of als je geen inkomsten hebt (ikkuh).

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oh oke weer wat geleerd haha. Alles gaat hier via de accountant, dus kom die termen niet zo vaak tegen ;)

Veel dingen zijn voor ons zo anders, doordat het hele zootje zakelijk is enzo en al die toeslagen en kortingen heb ik al helemaal geen kaas van gegeten, we komen toch nergens voor in aanmerking, dus heb me er ook nooit in verdiept ;)

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nee ik weet er ook veeeel te weinig van, erg he?
    Sinds ik met WIm een huis heb gekocht, doet hij eigenlijk de meeste financiele zaken.

Terwijl ik vroeger notabene altijd allerlei belastingzaken voor vele vriendinnetjes deed...

Waar is mijn zelfstandingheid gebleven? :rolleyes:

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Nou roelie 2300 vind ik niet slecht, Jons verdient minder hoor. Ik verdien nu 1650 en dadelijk 1350 (netto)

dieren zijn ook duur ja, kattenvoer kost me ook wel een 40,- per maand en dan nog kattenbakgrind 35,- per maand. achteraf vind ik toch wel dat ik teveel katten heb. de haren hier overal! dat is niet meer normaal, ik stofzuiga dagelijks maar als martijn gekropen heeft zit hij helemaal onder. zijn fiepjes moet ik altijd afspoelen, zijn spuugdoekjes zitten altijd haren op. overal haren! ik wordt er gek van

ik kreeg voetbalplaatjes bij mijn staatslot, kan iemand daar iets mee? ik stuur ze wel op.

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    dat was toen wij de zaak hadden ook anders idd. Wij komen voor veel toeslagen ook niet in aanmerking. alleen Kinderopvangtoeslag en hypotheekrenteaftrek

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Muriel foei foei aletta jacobs en wilhemina drucker draaien zich om in hun graf hihhihi

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    :) :) :) :)

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wij hadden op school eens (bij wijze van grap) een antifeministische organisatie met als slogan "terug op je rug"

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zo ff uitpuffen hoor.
    wat was het weer smrig hier in huis, maar alles is weer schoon, de was draait (alweer) was opgevouwen en opgehangen. Alleen Quinn zn kleren nog strijken, en dat mag Piet vanavond doen.

Ik heb Quinn zn box voor het raam gezet, hij vind het geweldig, kijkt zijn ogen uit, vogels kijken, naar de bomen die bewegen, hij was er stil van :)

Verder ook al boodschappen gedaan en de keuken opgeruimd, dus nu tijd voor heel even niks. Heel even dan, kijk op de klok want zie dat het later is dan verwacht en dat ik zo nog eten moet maken.

Quinn heeft trouwens vandaag een 8 maanden fruit potje op, nou dat ging er in als koek zeg.

Marie, lief dat je er naar vraagt, met Quinn redelijk, hij hijgt nog steeds wel wat minder als vorige week gelukkig. Hopelijk word het snel minder. Hij heeft niet meer de enorme hoest aanvallen die hij eerst had gelukkig. Verder blijft het een vrolijke man, ondanks de ups en de downs.

Zie dat Eva ook last heeft van exceem, balen zeg, ben je al bij de ha geweest?

Vaste lasten en normale uitgaven.
    Wij komen per maand eigenlijk wel uit, maar is net aan. Maar dan hebben we ook een makkelijke uitgave manier. denk als we bewuster leven dat we dan ook wel overhouden. Wij gaan iedere week naar de Lidl waar we het meeste halen en dan naar de c1000 voor de a merken, bv koffie en de dingen die Lidl niet heeft of niet lekker is van de Lidl en bij de AH halen we de dingen die we vergeten zijn.

Ik wissel het fruit af met potjes en vers, en potjes koop ik eigenlijk wisselen van kruidvat en olvarit. Is maar net waar ik ben om het te halen.

Groente hoef ik niet vers mee aan tekomen bij Quinn hij gruwelt ervan, dus ja potje dan maar, die hij pas sinds een week pas goed eet. Die heb je ook in eigenmerk AH en Kruidvat.

Voeding voor Quinn word bij ons nog vergoed, dus daar hebben wij geen om kijken naar, en luiers in de aanbieding en anders kruidvat luiers. Heb ook nog steeds kortingsbonnen liggen die ik met liefde opmaak.

Uhhh wilde kort reageren, hihi mislukt

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Whahahahha, lekker subtiel!

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    was ik maar zo'n poetser als jij Dees, jij kunt dat echt snel! ik kan me er echt nooit toe zetten, daar baal ik wel eens van.

goed idee box voor het raam! misschien dat ik de box hier ook maar eens voor de schuifpui moet zetten

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heb ook maar een klein huisje, teminste ik lees regelmatig boven en benende.
    Wij hebben een apparament.

Ja schoonmaken, zou een hobby van me kunnen zijn :)

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook al wel supernetjes van je Dees, dat je Quinns kleren strijkt!

Ik heb dat ooit 1x gedaan, toen ik voor het eerst een babywasje had gedaan, maar daarna nooooooooit meer :oops:

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Overigen zie ik Dees, dat je de 10.000 berichten aan het banderen bent..... waaahhhhhh.... nog eventjes!

Deel Deze Pagina