November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien een stomme vraag, maar waarom laat je de 4e fles niet gewoon vervallen? En geef jena het avondeten (warme maaltijd) een toetje, Danoontje of yoghurt of zo?

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja het is uitproberen. Nu zei ik op yahoo ik ga even verder want ik ben druk. Zegt ze met wat dan, met Daniel? (dat is een man die hier werkt, die hier vorige week nogal vaak zat te kletsen, maar het was meer zakelijk kletsen omdat hij veel van software weet en ik graag wat meer wil leren...).
    Ik zeg nee hoor, zegt ze ja jullie leken wel een verliefd stelletje. Het is dus niet de groep waar zij mee hangt en ze wou graag dat ik denk ik in haar "groepje" kwam..............

3. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Serafijntje: Ik zou inderdaad jouw nieuwe schema zo doen, alleen zou ik dan de laatste fles wat meer vastplakken aan de groentehap. Dat hebben wij nu ook, en dan gaat ze dus gewoon lekker eerder naar bed!

Op alleen de groentehap slaapt H niet door denk ik, ze heeft daarna vaak toch nog wel trek in een klein flesje (150 CC)

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    We gaan half augustus. Nog fftjes geduld dus.
    VOlgens mij hebben we nog wel plaats in onze tent voor een reisleidster ;)

Ja, ik vind t ook geweldige landen (zoals bijna alle landen in Europa eigenlijk).
    Wat leuk dat je daar hebt gewoond, waar woonde je in Frankrijk?
    Ik heb zelf een half jaar in Lyon gewoond toen ik bij de ANWB-alarmcentrale werkte. Ge-Wel-Dig!

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @ Serafijntje, ik zou de 3e fles laten vervallen en bij fles 2 een broodje aanbieden, waardoor het tussendoortje na 15:00 kan en de warme maaltijd om 18:30 en dan een toetje.

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ca. 8.30/9.00 1e fles (200cc)
    ca. 10.00/10.30 fruit
    ca. 12.30/13.00 boterham
    ca. 13:30 2e fles (200 cc)
    ca. 15.30 soms een tussendoortje (bijv. rijstewafel)
    ca. 16.30 3e fles (200 cc)
    ca. 18.30 warme maaltijd
    ca. 20.30 4e fles (200 cc)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    welke maat heeft een kindje van 5?

8. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Goedemorgen!

Nou mijn beestje heeft wel een naampje, namelijk; Ferritinegebrek...
    Dat is een onderdeel van het ijzer schijnbaar..... :(

Waarschijnlijk al vanaf de bevalling, dus het was niet zo gek dat ik zwaar vermoeid ben....

Ferritine moet een waarde tussen de 30 en 100 hebben, bij mij zit hij op 9.

Vanmiddag medicijnen ophalen, deze moet ik een maand slikken en dan daarna nogmaals laten prikken om te kijken hoe het ervoor staat.

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel voor het meedenken! Ik ga nog even kijken hoe we het schema subtiel kunnen omgooien, haha.

Muriel, het probleem is nu dus juist dat ze haar fles niet wil na de groentehap. Ze krijgt nu rond 18.30 een warme maaltijd en rond 20.30 een flesje, maar de melk weigert ze nu sinds 2 dagen (waarschijnlijk omdat ze nog te vol zit van de warme hap). Toen we haar nog alleen groenten gaven, was er niets aan de hand. Maar nu we er vis/vlees en aardappelen/rijst/pasta bij geven, is ze blijkbaar meer verzadigd en wil ze daarna geen melk meer. Daarom dacht ik juist om meer tijd te laten tussen de warme hap en het laatste flesje.

Debby, ik heb ook zitten denken om de laatste fles maar gewoon weg te laten (juist omdat ze deze de laatste dagen vrijwel volledig laat staan), maar zou het dan geen probleem zijn dat ze 's avonds niets meer drinkt? Ik bedoel, het lijkt me zo lang om van 16.30 tot 8.30 geen melk meer te drinken. Zou ze dan 's nachts geen honger/dorst krijgen? Maar het is inderdaad wel een optie, ja. Zo hoeven we het schema ook niet echt om te gooien.

Melina, een broodje erbij is inderdaad ook wel een goed idee. Volgens mag dat toch vanaf 7 maanden? Dat is vandaag! :) Geef jij Vangelis ook al brood? En ben je dan begonnen met 1 korstje/stukje? Hoe lang duurde het voordat je een hele boterham kon geven? Doe je er ook iets op of geef je een 'kale' boterham?

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou het gewoon eens proberen Serafijntje. En dan wel een toetje geven, dan krijgt ze toch nog iets zuiveligs binnen :D.

Ryan krijgt sinds kort ook brood, maar hij vindt het helemaal niks! Houdt het soms wel 10 minuten in zijn mond en spuugt het dan alsnog uit...

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik geef een boterham met jam, smeerkaas, pindakaas of smeerworst.

Ik heb wel begonnen met heel af en toe een korstje maar dat deed ik vanaf 5 maanden ofzo, nu maak ik kleine stukje en doe ik in de zijkant van ze wangetje. Hij eet ong. een heel broodje. En dan wat drinken erbij.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Misschien wat water erbij drinken?

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat zal ik eens proberen. Hij vindt diksap ook heel lekker, misschien dat ik dat er dan bij geef.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wow Jen, dat is inderdaad wel erg laag! Maar gelukkig dat het nu is vastgesteld, zodat je er ook gericht wat aan kunt doen. Hopelijk werken de medicijnen snel en voel je je over en tijdje weer lekker energiek.

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je wel voor de tip!

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja je kan ook alles verschuiven en die laatste fles laten vervallen, dus alles ietjes later geven, en dan die van 20:30 weg laten vallen.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wel fijn dat je beestje een naampje heeft gekregen Jen! En hopelijk werken de medicijnen snel en voel je je weer helemaal de oude!

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja vaak zonder drinken blijft het op zijn gehemelte kleven. Hier ook gehad hoor, ze moeten de truc ff doorkrijgen. Vaak spoelt drinken t dan door :)

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh oke, ik ga het morgen eens proberen! Mijn schoonmoeder durft niets anders dan melk en fruit en groenten te geven. Ze is zooo bang dat hij er in stikt...

20. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dat is mooi! Mogen man en kind ook mee? :)
    Ik heb een jaar in Tours gestudeerd, in het prachtieg Loire gebied.

Deel Deze Pagina