November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prima Debby! Goed dat je dat zegt!

2. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Zo hehe eindelijk even tijd om te forummen. Zit hier met een ziek kind wat erg hangerig is. Snotverkouden en hoest als een zeehond. Van ochtend bij de ha geweest en we hebben ventolin gekregen. Hopelijk gaat het nu snel weer beter. Hij ligt nu heerlijk te slapen. Zo nog even wat reacties en dan ga ik even opruimen hier. Het is me toch een bende :oops:

Als eerste Melina en Debby een hele dikke knuffel.

Wat betreft de kaartjes. Ik vind het prima dat we ze bij deze afschaffen.

Jen: Zolang Esmay toch op haar eigen lijntje blijft is het toch goed?
    Fijn dat jouw beestje een naam heeft gekregen. Nu maar hopen dat de medicijnen gaan werken en dat je je snel weer fitter voelt.

Debby: Groot gelijk hoor dat je even aan jezelf denkt. Als ze niet begripvol kunnen zijn (wat dus niet zo is) jammer dan. Goed dat je het even meldt dat we niet moeten vragen hoe het gaat. Dus laat ik het onderwerp vanaf nu rusten.

Melanie: Wow wat een mooie foto van Estrella.

Ruby: Succes met klussen en verhuizen. Wil wel foto's zien hoor.

Dees: Wat heerlijk dat Quinn lekker heeft doorgeslapen.

Serafijntje: Ik vind je 2e schema toch wel een mooi schemaatje hoor.

Dafje: Nou ja zeg! Wat is dat nou voor een rare actie? Als je toch niet tevreden bent maak je toch een afspraak? Wel fijn dat de directeur achter je staat.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    He get Stasia balen zeg, arm mannetje!
    Hopelijk knapt hij snel op van de Ventolin, beterschap

4. Wie gaan er allemaal naar de meeting van Melina de 28e? Dan kan dat in de agenda.

5. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    zou niet reageren, maar wat de scholen betreft,
    ik voel me toch wel aangevallen nu,
    ik heb angelus ook overgeplaatst naar een andere school, waarom omdat hij niet goed functioneerde op zijn vorige school, ook al vroeg ik aan de juf hoe het ging, altijd het zelfde korte antwoord ja wel goed hoor, terwijl ik via via andere verhalen hoorde en het zelf aan hem zag. Wat voor nu heeft een uitgebreid gesprek dan, juf zegt dat het goed gaat en ik vind van niet. Klaar toch. Nee tegen ja.
    Als ouders heb ik toch echt het laatste woord (nou ja in de meeste gevallen dan)

In 3 dagen tijd ,op een andere school, een heel ander kind, blij, vrolijk, sociaal en hij heeft hier al veel meer in zich opgenomen dan daarvoor.
    Hoeft niet perse aan de school hebben gelegen, maar voor hem werkte het niet.
    Als ouder zie je je kind veranderen en dan ga je toch na denken. Je ziet dat hij niet lekker in zijn vel zit, ondanks de vriendjes.

Soms klikt het gewoon niet of werkt het niet en heb je als ouder de verkeerd school gekozen.

Ik kijk dus wel naar mijn kind en zie een heel duidelijk verschil.
    Hij wil graag naar school nu, ondanks dat ie ziek is, hij is blij, straalt, zingt en durft nu veel meer en dat in 2 weken tijd.

Niet persoonlijk naar jullie toe hoor, maar wilde het toch even kwijt, als kant van een ouder. Snap jullie kant als juf ook. Maar elk verhaal heeft 2 kanten en waarheden.

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    moet er nog even over nadenken. Wil wel maar ben bang dat het te veel voor me is. Zet me er maar op onder voorbehoud, lelystad is nog goed te doen.

7. Ik snap jouw kant ook zeer zeker hoor Melanie, en natuurlijk heeft ieder verhaal twee kanten, maar des te meer komt dit uit de lucht vallen, omdat ze vorige week nog zo opgaf over onze school, dat we zo geweldig waren en dat we zo goed met de kinderen omgingen...? Dan snap ik er niets meer van. En zij kwam niet vragen hoe het ging met hem. Alleen mededelen wat ze kwijt wilde, terwijl ik open sta voor een conversatie, maar ze wilde alleen d'r ei kwijt en niet aanhoren wat ik te zeggen heb. Dus dan houdt het hierbij al op. Maar goed.. snap jouw verhaal ook, dat heb ik destijds ook aangegeven en ik sta ook vierkant achter jou. Maar sommige situaties snap ik absoluut niet, vooral niet als er niet wordt gecommuniceerd vanuit de ouders en vervolgens de school verwijten wordt gemaakt.

8. Nogmaals, het was geen aanval op ouders die hun kind van school halen in het algemeen hoor, maar vooral dus de ouders die op een rare manier hun kind van school halen, zoals ik nu dus al twee keer heb meegemaakt. Vaak gebeurt het als het de ouders te heet onder de voeten wordt. Dat was bij jou absoluut anders

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    krijg net een werkstuk binnen via mail, telt mee voor eindexame volgend jaar. compleet gekopieerd van internet, met de hyperlinks er nog in! als ik op een onderstreep woord klik kom ik op de site terecht waar ze alles van gekopieerd heeft.

hoe dom ben je dan?!

ergste is dat ik er geen 1 voor mag geven omdat het examenwerk is, mijn afdelingsleider dringt er dan op aan om een herkansing te geven. wat ik zie als een beloning voor slecht werk, anderen krijgen ook maar 1 kans. Daarom kan ik beter een 3 of een 4 geven voor het werk. Als kinderen niets inleveren mag ik ook geen 1 geven.

10. Heb je (onder voorbehoud) erbij gezet :)

11. Belachelijk dat je geen 1 mag geven! Waarom is die policy eigenlijk?

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    melanie, ik vind het bij ook een hele andere situatie. ik merk ook op school dat ouders soms absurde eisen stellen, maar zelf hun kind niet 'onder controle' kunnen houden. Het probleem als docent is gewoon dat je nog 29 andere kids hebt. Het is gewoon jammer dat er voor het onderwijs zo weinig geld is, om kleinere klassen te maken. Je zou toch denken dat onderwijs de toekomst is

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    omdat ouders onze school kunnen aanklagen.

als kinderen vroeger niet op kwamen dagen keer op keer bij schoolexamens of proefwerken mochten we een 1 geven. nu niet meer. nu moeten we ze kans na kans geven al komen ze 10x niet opdagen.

in de rechtbank kunnen ouders aanvechten dat je geen beoordeling mag geven als er geen werk gemaakt is.....................

dat bedoel ik een beetje dat het soms gewoon de omgekeerde wereld is

14. Ja idd omgekeerde wereld. Ik vind dat ze gewoon moeten werken voor hun cijfers, niet op komen dagen is niet werken en dus ook geen cijfer dan, maar in dat geval is dat dus een 0 bij mij, zelfs geen 1 vind ik dan...

Dan kan je mooi die 0 in het gemiddelde meerekenen en dan doen ze het vervolgens nooit meer. Nu leren ze het nooit, want als ze toch mogen herkansen dan boeit het toch niet wanneer ze er niet zijn. Krijgen ze vervolgens nog andere consequenties bij jullie?

15. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    dat ben ik met je eens Peetje, de klassen zijn zo groot tegenwoordig. Echt belachelijk. Angelus zat eerst in een klas met 36 leerlingen nu met +/- 12.

Moet wel bekennen dat wij het ook niet al te netjes hebben gedaan met school, hij ging alleen proefdraaien en zou dan nog tot de vakantie terug gaan naar die andere school, alleen helaas 1 probleem dat wilde hij dus niet meer. Dus ja wat moet je dan, wij hebben hem ook meteen over laten zetten, niet leuk voor de school maar wel beter voor hem. Het is me ook niet in dank afgenomen, jammer dan.

Maar het klopt wel, ouders stellen vaak zulke hoge eisen aan hun kind, dat ze niet eens kind kunnen en mogen zijn. En dat is juist wat ik dus wel heel belangerijk vind. Ze moeten al zoveel, laat ze nog even.

Ben inderdaad wel benieuwd hoe jullie later daar mee omgaan als ze naar school gaan, doe jullie je kind dan naar de school waar jezelf les geef?

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    belachelijk dat ze zo veel kansen krijgen Peetje.
    Zo zijn ze niet echt gemotiveerd zeg.
    Dat was in onze tijd wel even anders, (oei ik word oud, haha)

17. Overigens 1 is toch een beoordeling?
    Je rekent toch van een schaal van 1 -10? Dan mag je toch een 1 geven? Dan mag een 0 dan weer niet, helaas voor mij :) maar goed.. 1 zou moeten kunnen denk ik dan..

Btw ook niet als je dat in de schoolgids opneemt? Dan kan je zeggen dat ouders dat van tevoren wisten omdat het in de schoolgids staat en niet mee eens? Zoek je maar een andere school!

Zo hebben we het nu iig wel gedaan met de beslissing of kinderen over gaan op doubleren op onze school. In onze schoolgids staat dat de leerkracht het laatste woord heeft over de beslissing of een kind over gaat of blijft zitten. Als ze het daar niet mee eens zijn, dan zoeken ze maar een andere school. We hebben nu al een aantal keer gezeur met kinderen gehad die van de ouderd perse over moesten maar het absoluut niet konden en vervolgens in groep 2,5 zitten in plaats van in groep 2 of in groep 3. Dus dat kind voelt zich te goed voor groep 2 (lees: moeder) en kan groep 3 niet aan. En is vervolgens met de mei vakantie alsnog teruggeplaatst, omdat ouders koste wat kost hun kind in 3 wilden houden...

18. Daar ben ik nog hard over na aan het denken.. het ligt hier ook een beetje aan de scholen in de wijk en de omgeving.

Ik zou graag Fenna naar een Christelijke school doen, de dichtstbijzijnde Christelijke school vind ik niets. De dichtstbijzijnde school bij huis is Openbaar. Dan is er nog een andere Christelijke school in Aalsmeer, maar die is wel weer 10 minuten rijden met de auto. En 5 minuten verder staat de school waar ik werk. Welliswaar in een ander dorp, maar goed, daar zitten meer kinderen uit Aalsmeer, dus ach ja.. en zolang ik daar werk en het vooruitzicht blijft zo, dan zie ik denk ik Fenna nog wel naar dezelfde school gaan. Gewoon ook omdat het praktisch is voor mij, voor mijn moeder met oppassen. Anders wordt het erg lastig met ophalen en zal ik een andere oppas moeten zoeken. Dus ws uit praktische overwegingen wordt het toch dezelfde school waarschijnlijk als waar ik werk. (lang verhaal :) )

19. Ik haalde het ook niet in mijn hoofd om niet op te komen dagen hoor! Ik heb wel ontzag voor het gezag :)

20. En toen was het stil...

Deel Deze Pagina