Goeiemorgen, Pfff hier ook een korte nacht gehad, op de vrijdag merk ik wel dat ik toe ben aan weekend en Chris ook. Even uitrusten... Vandaag werken en morgen is het dan eindelijk zo ver weeekend haha Reacties: Dit klinkt als, help mijn man is klusser haha! Nee zonder grapjes, dat is natuurlijk erg vervelend. Ik loop ook al 2 jaar te vragen of de gang een andere kleur mag, en nu hebben ze in november 1 muur gedaan. De gang is bij ons dus half paars (de oude kleur van de bewoners, foei lelijk en de andere helft mooi creme)..... Ik heb gekeken voor een kdv. Wij krijgen dus niks vergoed en zouden zelf voor 1 dag per week 250,00 euro per maand moeten betalen. Ik denk dat we hem gewoon 1 dag in de week naar me moeder brengen, die heeft binnenkort ook een oppaskindje. Dan leert hij hopelijk ook delen De peuterspeelzaal is vanaf 2 jaar. Dat duurt ook niet zo lang meer.... Is het toen ook gelukt om een fles minder te geven in de avond? Heeft ze daarna goed doorgeslapen. En, heel benieuwd wat zat er op Ik kan me nog herrineren dat je dit in het begin al heel vervelend vond. Ik vind Nynke er juist superlief uitzien, die boshaar hoort gewoon bij der. Ik vind het juist wel jammer dat Vangelis nog weinig haar heeft, nu heeft hij wel wat maar het is blond en dus onzichtbaar hihi. Nynke heeft ook nooit last gehad van haaruitval op het gedeelte waar ze op ligt of wel? Ik hoop voor haar dat ze altijd een prachtige bos houd Ik had vroeger veeel meer krullen, maar heb het een x helemaal kort geknipt en sinds dien heb ik een slag ipv mooie krullen Ik geef magere, halfvolle en volle. Ligt er maar net aan wat de langste houdbaarheidsdatum heeft bij de ah haha
Ja, leuk idee! We wonen nu toch bij elkaar om de hoek, haha. Apeldoorn heeft een heel mooi theater (Orpheus), hoe zit het in Deventer? Voor komend seizoen hebben we al behoorlijk wat voorstellingen geboekt: we hebben een abonnement met 9 voorstellingen en ik ga ook nog met een vriendin. Het is me eigenlijk al een beetje teveel van het goede (financieel gezien, bedoel ik). Maar ik ben lid van de vriendenvereniging van Orpeus en die organiseren af en toe een culturele avond (gevarieerd programma in het theater) en dat is gratis voor leden. Daar zouden we wel een keer heen kunnen gaan (voor jou is het dan ook gratis). Volgens mij is in september of oktober de eerstvolgende voorstelling.
Mooi dat je zo geniet van het foto album, Melanie. Altijd leuk zo'n cadeautje! Ik had gisteren trouwens nog even op de website van Estrélla gekeken. Wat een prachtige foto's!
Dafje, dat klinkt als een leuke voorstelling. Jullie komen dus SAMEN met een grote glimlach weer naar buiten!
Goedemorgen! Nou hier met nuchtere maag helemaal leeggeprikt voor een paar buisjes bloed. Ben benieuwd of er iets uit gaat komen. Enneh.... slecht nieuws... Hester heeft de waterpokken Dussss.... Esther: ik vrees dat we onze date dinsdag dan beter niet door kunnen laten gaan?
Dees, vervelend dat je weer een rotnacht hebt gehad. Succes bij de huisarts vandaag en veel plezier bij Ikea!
Jij ook een goeiemorgen Muriel. Jij zult je nu dus wel wat slapjes voelen. Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek? Ah gossie, Hester heeft de waterpokken. Heeft ze er veel last van? Veel beterschap een een dikke knuffel voor haar!
Melina, balen dat je een korte nacht hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je dat in de loop van de dag gaat opbreken. Maar het weekend staat voor de deur. Waarom denk je dat jullie geen vergoeding krijgen voor het kdv? Jullie werken toch allebei? Chris heeft een eigen zaak en jij werkt in loondienst. Dat is dezelfde situatie als bij ons (mijn man werkt in loondienst en ik heb een eigen zaak). Voor zover ik weet, komen wij wel in aanmerking voor een vergoeding. Je kunt een proefberekening uitvoeren op de site van de belastingdienst. Ik heb gisteren inderdaad het schema omgegooid en 3 flessen gegeven. Helaas heeft ze wederom haar laatste flesje van half 9 niet opgedronken. Warme maaltijd had ik om 18 uur gegeven. Blijkbaar zit ze 's avonds dus toch nog te vol van de warme hap. Op het brood had ik nog geen beleg gedaan, ik wilde eerst eens kijken wat ze van puur brood vond (lekker dus). Vandaag ga ik er wat margarine op doen. Ik weet niet goed wat je bedoelt met jouw opmerking dat ik in het begin iets vervelend vond van Nynkes haar. Als je al die cliché opmerkingen van andere mensen bedoelt, dan klopt dat wel. Maar Nynkes coupe vind ik juist geweldig. Ik ben superblij en supertrots op haar koppie. Ze heeft achterop haar hoofdje trouwens wel wat haaruitval gehad, hoor. Maar sinds 2 of 3 maanden slaapt ze op haar zij (of op haar buik - op haar rug wil ze in elk geval niet meer liggen sinds ze kan rollen) en nu is het haar op haar achterhoofd aan het bijgroeien. Ik vind jouw krullen geweldig, wat jammer dat ze sinds die ene knipbeurt minder zijn geworden. vaak hoor je juist toch andersom: dat er juist meer krullen in je haar komen als je het laat knippen.
@Serafijntje, ik bedoelde inderdaad de opmerkingen van andere! Als Nynke gewoon doorslaapt zal ik me daar niet te druk over maken, blijkbaar zit ze gewoon lekker vol. Ik heb gehoord dat je met 6maanden+, minimaal 500cc zuivel op een dag moet geven (maar dat kan dus pap, melk of yoghurt zijn).
Oh, ik had gelezen minimaal 600 cc en dat zijn dus 3 volle flessen. De yoghurt is gisteren niet goed gevallen (die kwam er weer uit - bah, wat een zure lucht ale: ). Als ze haar laatste fles dus blijft weigeren, krijgt ze maar 400 cc melk binnen. Dat lijkt me toch wel weinig. Het vreemde is ook, dat ze tot vorige week 800 cc melk op een dag dronk en vaak zelfs mopperde als haar flesje leeg was. Ze is deze week soweiso wat aan het kwakkelen. Ik denk dat er weer tandjes op komst zijn. Misschien heeft het daar ook mee te maken.
Muriel: beterschap voor H Reese heeft gisteren voor het eerst een pyamapapje gekregen van mij. Hij vond het niet lekker en ik heb dus maar een normale fles gemaakt. Dit was de eerste keer dat ie echt iets niet lustte, hij duwde met zijn handjes de fles weg. Remco belde net en hij heeft een bekeuring gekregen. Gelukkig wel eentje voor de baas. Hij moest lossen bij het station in Den Bosch. Daar is een milieuzone, dus alleen "schone" vrachtwagens mogen daar komen. En die van hem is niet "schoon", dus bekeuring van 150 euro. Ze waren daar een grote controle aan het houden en zo te zien viel er veel te verdienen voor de staat
Aaaah, beterschap voor Hester! Moest wel lachen om je verhaal Melina, met je slippers! En delen leert Vangelis toch niet voordat hij een jaar of drie is hoor! Voor die tijd kunnen kindjes dat gewoon écht nog niet (dat vind ik altijd zó'n stom argument van mensen die vinden dat alle kinderen -dus ook de mijne- naar de creche zouden moeten gaan; dat werkt gewoon niet zo). En om Melanie moest ik ook wel lachen, sorry hoor... En als je drie jonge kinderen hebt, ben je echt geen ontaarde moeder als je je vergst in de tijd toch? Grr, ik belde gisteren naar de Vrije School (waar ik Sofia en Thije dus later graag heen wil doen) om te vragen naar een eventuele wachtlijst (want hier in de buurt waar we wonen moet je ze twee jaar van te voren inschrijven), word ik faliekant uitgelachen door zo'n geitenwollen sok (sorry hoor); daar heb ik zó'n hekel aan! Zo'n type van: iedereen die zijn kinderen níet naar een Vrije School doet, weet niet beter en is zielig en triest. Dus ik heb gelijk al weer m'n buik vol van Vrije Scholen. Ik ga het maar even een jaartje laten bezinken...
Nou ja, Wencke! Wat belachelijk. Zo'n type wil je dus ook niet als directeur van de school van je kinderen denk ik zo! Pff.. Serafijntje, alle zuivel telt mee voor de 500cc. Dus ook de yoghurt die je aanbied. Oeh vies he die yoghurt die eruit komt! Bij Fenna komt na de laatste fles voor het slapen gaan er nog yoghurt en groente uit, bijna standaard, en dat stinkt zo gigantisch! Leuk als je dat op de bank krijgt ofzo.. dat ruik je de hele avond nog, hoe goed je het ook schoon maakt. Muriel, ach gut de waterpokken! Wens haar maar beterschap. Enne vraagje hoe ziet het eruit bij Hester? Fenna heeft namelijk rode pukkels op haar gezicht en onder haar haar en op haar armen. Totaal zijn het er niet veel, maar vraag me wel af wat het is. Melina, volgens mij moet jij inderdaad ook gewoon vergoeding krijgen voor het kdv. Linda, wow fikse boete, gelukkig voor de baas Whaha, er zit er één te stinken hier.. pfff niet te zuinig.. gauw fruithapje afmaken en dan hup schone luier!
Daphne: het zag er gisteren uit als jeugdpuistjes, in haar gezicht, onder haar haar en op haar buik. Maar nu zijn het gevulde blaasjes geworden, dus onmiskenbare pokken, helaas Dus ik hoop maar dat het bij Fenna niet ook zo is...
Ach arme Hester! Wens haar maar beterschap van mij en geef haar maar een dikke knuffel! Daphne; Hopenlijk bij jou geen waterpokjes....en anders; sterkte ermee en beterschap voor Fenna! Wencke; voel me behoorlijk aangevallen door jouw opmerking over ouders die het leren delen als argument noemen om hun kind naar het kdv te doen....Dat was nu precies wat ik typte namelijk nav Melina's vraag...En by the way, met 2 a 3 jaar zitten ze voor zover ik weet nog steeds op het kdv (althans hier wel) dus dan leren ze toch wel om te delen lijkt mij...Maar goed da's ieder zijn eigen mening. Hmmm, wilde het nog wat nuanceren, maar kan niet op de woorden komen om het wat minder hard over te laten komen... Nou goed, dan hoe het hier gaat; Oma heeft gisteren het hele schema dat Esmay zelf aan het ontwikkelen was overhoop gegooid. Ik zat hier dus gisteren met een totaal overstuur kind dat niets meer wilde; niet eten, niet slapen, niet knuffelen...helemaal niets! Zelfs nu nog merk ik dat ze helemaal van de leg is... Ze heeft op andere tijden haar voeding gekregen en is op andere tijden naar bed geweest en dat merk ik gelijk... Hoop dat de rest van de dag wat gezelliger wordt...
Ik heb iemand gesproken van de peuterspeelzaal, waar ze heen kunnen met 2 jaar en die gaf ook al aan dat een kindje pas beseft dat het kan leren delen of niet bij 2 jaar. Ik denk dat we dat dus dan pas gaan doen en waarschijnlijk heeft Vangelis tegen die tijd een kameraadje waar hij sowieso mee moet delen. Scholen: Bij ons in t dorp zijn er 4 soorten: een gewone school dalton onderwijs jenna plan en montesorri. Ik heb net montesorri gesproken en daar is de wachttijd een jaar (het is de enige in de regio). Hier voel ik wel wat voor maar ben meer geneigd naar Dalton, omdat ik dit simpel weg zelf heb gedaan. Montersori trekt me ook wel, ik ga even googlen wat wat is....
Op wat voor scholen geven jullie les Daphne en Maria? Ik vind een gewone school niet echt eigenlijk, dan is het toch zo dat als de juf zegt we gaan nu rekenen ze allemaal moeten rekenen?