November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Wencke; voel me behoorlijk aangevallen door jouw opmerking over ouders die het leren delen als argument noemen om hun kind naar het kdv te doen....Dat was nu precies wat ik typte namelijk nav Melina's vraag...En by the way, met 2 a 3 jaar zitten ze voor zover ik weet nog steeds op het kdv (althans hier wel) dus dan leren ze toch wel om te delen lijkt mij...Maar goed da's ieder zijn eigen mening. Hmmm, wilde het nog wat nuanceren, maar kan niet op de woorden komen om het wat minder hard over te laten komen...

Hoi Jen, wil hier graag even op terug komen! Vind helemaal niet dat je hard overkomt, denk eerder dat ik dus hard overkwam... Sorry daarvoor; ik had jouw opmerking hierover niet gelezen en het was dus ook zeker niet naar jou toe bedoeld. Waarschijnlijk is hier ook sprake van mijn eigen frustratie omdat ik het idee heb dat ik nogal eens 'lastiggevallen' word (met name door mijn schoonfamilie) over dat mijn kinderen niet naar de creche gaan. Ik wil liever niet dat mijn kinderen naar de creche gaan, om verschillende redenen, maar heb geen enkele moeite met mensen die dat wel doen (stel je voor zeg!). Ik realiseer me erg goed dat ik in een zeer luxe positie verkeer waardoor het voor ons geen noodzakelijkheid is (mijn ouders wonen dichtbij en zijn bereid op te passen). Ik krijg dus vaak te horen dat mijn kinderen niet zouden leren delen en niet sociaal worden. Ik vind dat nogal overdreven; kinderen kunnen dat gewoon niet leren totdat hun hersenen daarvoor voldoende ontwikkeld zijn. Maar het is natuurlijk wel goed dat kinderen met andere kinderen in aanraking komen! En inderdaad: als ze twee of drie zijn gaan ze nog steeds naar het kdv (die van mij gaan dan ook; ik wilde het gewoon niet in het eerste jaar). Mijn kinderen zijn ongeveer even oud, dus die hebben nu elkaar (om alvast een beetje te wennen aan het moeten delen in de toekomst).

Nogmaals sorry, ik wilde echt niet vervelend overkomen en al helemaal niet meedoen aan de eeuwige 'strijd' tussen wel-crechemoeders en niet-crechemoeders! Ik hoop dat je nu beter begrijpt waar mijn reactie vandaan kwam.

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hey Wencke!

Lees toevallig meteen je reactie, maar zoals je het nu verwoord begrijp ik je helemaal! Kan me voorstellen dat, wanneer jij constant commentaar krijgt, je er zo tegenaan gaat kijken...

Dus; no hard feelings!

Dikke kus !

3. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Roelie, veel sterkte de komende tijd!

Jeetje Linda, ik wist wel dat ik lang was weggeweest, maar je bent al bijna 27 weken zwanger! Tjonge, wat gaat dat snel zeg, wat leuk! Ben heel benieuwd en hoop dat alles goed gaat. Lees wel dat je veel last hebt van BI? Vervelend, hopelijk is het nog wel een beetje uit te houden.

4. Roelie, sjee meid, wat een verhaal! Zat het ook met open mond te lezen. Wat ontzettend vervelend en wat naar vooral dat Renée niet (kan) verwoorden wat hij denkt/voelt. Sterkte meid!

Heb voor vrijdag nog steeds geen oppas... en ik móet naar mijn werk. Kan het niet afzeggen. Maar dit is echt overmacht.. enige optie is nog om d'r mee te nemen. Maar om nou te zeggen dat dat handig is... ?

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hoi

Nou Linda was hier, met de kleine (weet niet of de naam intussen opt forum mag maar jullie weten wie ik bedoel). Wat een poepie! zo'n lekker rustig en tevreden mannetje, echt heel schetig. We zijn nog even samen naar een speelgoedwinkel geweest. was erg leuk!

Martijn zit met zijn schema te knoeien. om 11.00 weigert hij de fles en om 12 u ook! nu ligt hij in bed maar het is eigenlijk te vroeg. Hij slaapt dan door tot 4.30 en dan wil hij eten :(

Jons is naar Zwitserland, geen idee wanneer hij terugkomt, kan morgen of vrijdag zijn.

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Daphne: kan jeroen niet een dagje vrij nemen voor 1 x?

7. Nee, die heeft volgende week al vrij en op de vrijdag kost dat zoveel moeite, omdat hij 4 dagen in een week werkt en ze dat allemaal doen bij de bank, moeten ze elkaar aanvullen op de dagen dat er anderen afwezig zijn. Jeroen zijn vrije dag is op maandag. En op vrijdag zijn er al 2 afwezig, plus er is er één op vakantie..

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    pffff, ik kom net thuis van Peetje>>> hond kwijt
    Heb net de dierenambulance gebeld en ze bellen me zo terug.. duimen jullie mee dat ze hem gevonden hebben ......

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Oh Linda NEEE ! Ik ga keihard duimen dat ze je Jacky terug vinden....!

10. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Erwin komt net thuis, duikt meteen de wc in om even te lozen.... :(
    Die is dus nu doodziek..., net maar even wat beschuit enzo in huis gehaald, zodat hij straks ook iets te eten heeft...

Ga zelf zometeen maar aan de tonijnsalade, maar moet nog een half uur wachten...Heb net mijn medicijnen op...

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Goed nieuws, hond is al gevonden. Hij is op de een of andere manier ontsnapt en mensen bij ons in de straat hadden hem opgevangen. De dierenambulance had nog geen rijd gehad om hem op te halen dus ik heb hem meteen op kunnen halen. Hij heeft gelukkig niks aan zijn avontuur overgehouden.

Muriel: och arme pokkie pok, geef ze maar een dikke knuffel

Debby: inderdaad goeie beslissing, ik hoop dat je wat tot rust kunt komen

Roelie: ik heb er geen woorden voor maar wil je wel heel veel sterkte toewensen ((dikke knuffel voor jou))

Maria: succes met je 'operatie'

Peetje: zijn naam mag wel gepost worden, het is tijd om vooruit te kijken voor ons ;) maar lief dat je eraan dacht
    Martijn is ook een droppie hoor, alleen samen zijn ze zoooooooo verschillend haha.

12. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Oh gelukkig Linda !

13. maria jep mail :)

14. Muriel, nou arme Hessie zit flink onder zeg! Inderdaad hopen dat het hierbij blijft!

Fen komt nog steeds meer en meer onder de pukkels te zitten. Mijn tante (werkt op kdv) dacht dat het de 5e, 6e, 7e of 8e ziekte was. De zesde is het niet want dan zou ze voor de pukkels koorts hebben moeten gehad en de 7e en 8e, had ik nog niet bekeken.. zal es op onderzoek uitgaan straks...

Ah Linda, gelukkig weer gevonden, jeej!

15. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    ik weet niet eens wat al die ziekten zijn :(
    Ook een dikke knuffel voor Fenna

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn zijn schoolfoto's heb ik net gekregen, en zo zijn zo gaaf!
    Heb er gelijk een paar bij besteld :D

Jeetje Linda zal dat schrikken zijn geweest! Gelukkig is hij weer terug!

Jen, jeetje ziekenboeg bij jullie. Beterschap voor Erwin

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    uhhh ik wist niet eens dat er ook een 7e en een 8ste ziekte bestond. Ik ga eens even neuzen wat dat zijn dan

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :( ik kan een hoop kinderziektes vinden maar de 7de en 8ste niet. of ben ik nou maf

19. 8e kan ik niets over vinden.. maar goed.. het lijkt verdacht veel op de 5e ziekte

20. 7e staat wel iets over maar niet veel op internet... ik ga nog es zoeken

Deel Deze Pagina