November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Peetje: Ik zou het voorlopig gewoon blijven doen hoor. Dan krijgt Martijn regelmaat. Ik geef Deniz al vanaf zijn geboorte op vaste tijden de fles en hij had die regelmaat snel te pakken. In het begin was het om de 3 uur en nu om de 4. Ik maak hem altijd om de 4 uur wakker (mocht hij slapen) alleen s'nachts niet. Hij slaapt altijd door en ik maak hem dan ook altijd om half 8 wakker. Zijn schema is: 07.30-11.30-15.30-19.30-23.30.

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Die Domoos zijn echt super! Vincent mocht die van Liz even proberen en nu wil hij er ook 1 ;) Maar is een beetje duur en we hebben een goede wipper, dus mama moet er nog even over nadenken....

De eindcontrole bij de vlos was voornamelijk napraten. De assistente heeft mkijn bd nog gemeten en ons op de foto gezet. De vlos zelf heeft mij down-under nog even gecontroleerd omdat ik last had bij het vrijen. Gelukkig was er fysiek niks aan de hand. Zij dacht dat het wel eens te maken kon hebben met de BV; dat schijnt hormonaal veel uit te maken.

Hier is de vlos trouwens om de 2 a 3 dagen op visite geweest in de eerste 3 weken. Was dat bij jullie ook zo?

Zo, Debby, de datum voor de grote dag is bekend! Kun je gaan aftellen ;)

Hey Jen, goed weer van je te horen en helemaal dat Esmay zo'n lekkere vrolijke meid is :)

Ik heb Indigo trouwens een sms gestuurd over de meeting. Het lijkt haar helemaal leuk om ons te ontmoeten, maar ze denkt er nog even over na. Yindi is een meisje dat veel aandacht nodig heeft en het is een lange rit voor haar.

Huwelijksaanzoek: Jean-Paul vroeg mij tijdens een bergwandeling en daar is stomtoevallig een foto van. Linda, wat romantisch in Venetie! Bij ons ging het zo spontaan dat ik dacht dat het niet serieus was :oops:

Vwb het Mirena spiraal: als je die verwijdert binnen de 5 jaar, ben je per direct weer vruchtbaar. Dus niks aan het handje als we de kriebels krijgen voor een tweede ;) Het plaatsen gaat bij voorkeur tijdens een menstruatie, maar ik hoef er niet op te wachten. De menstruatie kan bij mij wel erg lang wegblijven nog ivm de borstvoeding ;)

Lin, wat prettig dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over je inkomsten!

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    stasia: hoe ben je in dat ritme gekomen? want martijn slaapt de ene keer 's nachts langer dan de andere keer. dus de ochtendvoeding wisslt hier tussen 6.00 en 8.00

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    De voedingstijden zijn hier dus iedere dag anders, ook omdat hij soms 3 en soms 4 uur ertussen laat

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Eva komt vandaag (voorlopig) keurig om de 4 uur. Eindelijk ene beetje regelmaat. Gisteravond heeft ze elk uur aan de borst gehangen. Maar ik dacht zelf dat kwam doordat ik verkouden was. En mijn melk misschien niet optimaal was....

6. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Peetje: Deniz werd altijd s'nachts rond de zelfde tijd wakker dus hier is het eigenlijk vanzelf gegaan. Het enige wat je zou kunnen proberen is de ochtendvoeding of in sommige gevallen een beetje te rekken of iets eerder te geven. Als dat lukt natuurlijk. Ik denk ook dat het een kwestie is van volhouden en dat hij dan vanzelf zijn ritme gaat krijgen. Maar ja ik heb makkelijk praten natuurlijk. In ieder geval succes ermee.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik zeg voortaan niks, meer, ze kwam net na nog geen uur weer

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier net een collega geweest, die heeft haar maxi cose gebracht van nog geen jaar oud! Die mogen we hebben. wat een scheet he!
    Hebben we eindelijk een goeie, want die we nu hebben is echt een oudje.

9. Kerst was hier gewoon simpel, geen vreetfestijnen, maar gewoon gezellig samenzijn met de familie. Eerst mijn ouders, tweede dag schoonouders. Van mijn zus heeft Fenna nog een pittenzakbeertje gekregen. Die kan ze dan lekker in bedje op haar buikje leggen wanneer ze krampjes heeft.

Aanzoek, was hier ook niet een aanzoek, maar gewoon een soort afspraak. Ach ja.. het gaat inderdaad om het trouwens opzich en hoe je dat dan afspreekt is inderdaad niet echt belangrijk. Wel leuk natuurlijk een echt aanzoek, maar niet noodzakelijk.

Eindcontrole heb ik bij de gyn gehad vanwege de hechtingen die hij heeft gezet. Dus wel onderzoek naar de hechtingen en het litteken, omdat het ook nogal flink was gescheurd. Verder nog even nagepraat over de bevalling.

Vlos is tijdens de kraamweek om de dag langsgeweest. Totaal 4 keer en dat was het.

Lin, wat een fijne vrouw dan waar je mee gepraat hebt! Lekker dat je je daar geen zorgen over meer hoeft te maken.
    Leuk dat je gaat sporten. Goed voor je inderdaad.. na een zwangerschap moet volgens mij bijna iedereen wel weer even sporten om weer op gewicht te komen. Laat staan na 2.

Vanmorgen zijn we bij de ka geweest. En het gaat eigenlijk heel goed met Fenna. Spugen is er nog steeds, maar ze is door de medicijnen zoveel rustiger geworden. Ze slaapt nu tenminste overdag en ook 's nachts blijft ze doorslapen. Ze groeit als kool. Gemiddeld 200 gram per week. Ze groeide normaal al goed (op de tijd dat ze enfamil kreeg na dan), maar nu met dat vele slapen, gaat het helemaal hard. Ze is heel vrolijk als ze wakker is en lacht dan heel veel. We hebben afgesproken dat we over een maand weer terugkomen. We houden de losec nog steeds en ook de nutramigen voor de koemelkallergie. Omdat dit nu zo goed gaat en ze dan de rust erin houdt. Ik had tegen de ka gezegd dat ik meer dacht dat de rust door de medicijnen kwam dan door de voeding, en ze zei dat dat heel goed kon, maar voor de rust nu even hetzelfde voor 2 maanden aanhouden en dan kijken we verder of we overgaan op gewone voeding. Tegen die tijd mag ze officieel ook nutrix en fruit en groendehapjes gaan eten, dus ik ben benieuwd of we dat kunnen/mogen proberen dan van de ka.

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad! :) Ik las net dat sommigen ziek zijn (geweest), maar hopelijk hebben jullie er toch nog iets gezelligs van weten te maken. Ik vond het best bijzonder zo, de eerste kerst als moeder. Wij zijn op eerste en tweede kerstdag bij mijn ouders geweest en dat was heel gezellig. Ook voor mijn ouders was het bijzonder om voor het eerst kerst te vieren als oma en opa. Ze waren dolblij dat wij er waren, en voor hen draaide alles om Nynke. Mijn moeder had werkelijk overal aan gedacht. Ze had bijvoorbeeld badjassen voor ons opgehangen voor als we 's nachts moesten voeden. En voor Nynke had ze een boekje gekocht van "Nijntje gaat logeren". Het was onze eerste 'verre' reis met Nynke (voor het eerst buiten onze woonplaats) en ook haar eerste logeerpartij. Alles is erg goed gegaan. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen, dus wij zijn hartstikke trots. :)

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Daphne, wat fijn om te horen (lezen) dat het zo goed gaat met Fenna en dat ze zoveel rustiger is geworden. Wat leuk dat ze zo'n vrolijk meisje is. Geniet er maar lekker van.

Ook wij hebben het vrij simpel gehouden met kerstmis. Geen overdreven cadeaus, geen vreetfestijnen, maar gezellig samenzijn met de familie. Lijkt dus wel wat op jouw verhaal. Maar omdat onze families heel ver van elkaar vandaan wonen, brengen we nooit een bezoek aan onze beide ouders met de kerstdagen. Want dan zouden we op 2e kerstdag zo'n 5 uur aan het reizen zijn. :cry: De kerstdagen hebben we bij mijn ouders doorgebracht, met oud & nieuw gaan we naar de ouders van mijn man.

Ook ik had graag de eindcontrole gehad bij de gyn (assistente), die mijn bevalling heeft begeleid en de hechtingen heeft gezet. Helaas is zij inmiddels uit dienst en kan ik dus geen persoonlijk gesprek meer met haar hebben. Dit vind ik erg jammer, vooral omdat ik toch een hele zware bevalling heb gehad en de behoefte heb om daar over na te praten met iemand die daarbij aanwezig was. (Gelukkig kan ik erg goed praten met mijn man, maar ik bedoel dat ik ook graag een gesprek had gehad met iemand die er beroepsmatig bij betrokken was.) Daarnaast zou ik ook graag mijn hechtingen willen laten controleren. Ik heb er nog steeds last van en bovendien is er nog een plekje niet goed genezen. Ik zou dus graag willen dat er eens goed naar gekeken wordt. Ik zal van de week eens bellen met de verloskundigenpraktijk. Ik had me eigenlijk voorgenomen om daar NOOIT meer heen te gaan (bij een eventuele volgende zwangerschap gaan we naar een andere), maar nu moet ik dus wel. :( Mijn man zei al dat ik er net zo goed mee naar de huisarts kon gaan, maar ik verwacht dat de vlos er toch wel meer ervaring mee heeft en beter kan inschatten of de hechtingen goed genezen of niet.

Tijdens de kraamweek is de vlos hier trouwens ook om de dag langsgeweest, in totaal 4 of 5 keer. Ach ja, ik kon haar moeilijk buiten laten staan, ze wist toch wel dat ik thuis was. :rolleyes:

12. Fenna nu onder de babygym :)

13. Leuk dat jullie het zo spreiden dan Serafijntje. Tuurlijk is dat teveel van het goede 5 uur rijden. Zeker met Nynke. Zou ik ook absoluut niet doen. Toch handig die feestdagen zo kort op elkaar dan :)

Ik kan me voorstellen dat je graag nog even gesproken zou hebben met de gyn (assistent) omdat dat toch inderdaad anders is dan met je man. Wel fijn dat jullie samen er wel goed over kunnen praten. Ik heb zelf gemerkt dat ik daardoor de bevalling wel een plekje heb kunnen geven. Hoewel ik nog steeds wel terugkijk met enige huivering vooral met het oog op een volgende bevalling...

Mag ik vragen waarom je trouwens niet zo te spreken was over je vlos?

14. Melina, wat een leuke kleertjes heeft Vangelis aan zeg. Kan me wel voorstellen dat het niet zo comfi zat ;) En zijn mooie schoentjes eronder :) Kon hij die al aan dan, of zijn ze nog te groot?

15. Niet meer actief

Oh ben zoooo boos....

Heb toch een tijd geleden mijn paardje verkocht, nu zie ik dat ze weer te koop staat en dat die e*kel niet eens vermeld dat ze eczeem heeft en het beste aan zee kan staan...

Hij vraagt er ook nog eens € 500,- meer voor dan wat hij mij heeft betaald voor haar! Die prijs was onder het mom van, met eczeem krijg je ze toch niet voor meer verkocht....en daar ben ik nog ingetrapt ook!

Oh wat een l*l !

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh Jen, wat een rotstreek! Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent. Helaas sta je machteloos, je kunt er op dit moment weinig aan doen - behalve dan je ongenoegen spuien door hem op te bellen. (Wat ik zeker even zou doen als ik jou was.)

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nee hij heeft nu maatje 17 ong. zijn wel wat groot, maar niet extreem.

18. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Zo, hier hebben we de daagjes ook overleefd!
    De 25e lunch bij ons thuis, met mijn moeder, stiefvader, broertje + vriendin en schoonmoeder. 's Middags en 's avonds lekker niets, heerlijk met zijn drietjes (oja, nog een spontane borrel met wat buren!).
    De 26e brunch bij mijn schoonmoeder, met zus+vriend+kindje van Hans. Daarna nog langs mijn moeder, die was jarig. Laat thuis dus.

Vandaag naar notaris ivm opmaken testament, verder wat boodschapjes gedaan, weer rustig aan. Hans is nog vrij tot 2 januari! Morgen naar de familie van mijn vaderskant en dan hebben we alles weer gehad (wordt wel gezellig hoor!).

Nachten gaan goed, de nachtvoeding is er nu al meer dan 5 nachten uit. Vanmorgen een beetje onder dwang, Timo werd kwart over 5 wakker, heb hem een speen gegeven, werd toen weer om 6 uur wakker, weer speen en toen half 7. Ik ben toen maar een flesje gaan maken, we moesten toch vroeg op.

Moet nu even op gaan ruimen, krijgen zo weer kraamvisite en het ziet er hier nog uit of er bom ontploft is! Fijne avond allemaal!

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hier ook een onvoorspelbare vraag, Maria...Vandaag elke 2 uur tot nu toe....Hopen dat ik vannacht langer mag slapen. ;)

Hmmmm ik wilde meer reageren, maar ik ben een zeefje en
    weet t effe niet meer....

Voel me vandaag sowieso wat huilerig en labiel. Ik had er - heel gek - moeite mee dat ik nooit meer naar de vlos hoef te gaan. Toch een afsluiting....

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    alleen douchen met de kleine kan wel.
    Had ik hier ergens op het forum gelezen: wipstoel op de badkamer zetten.
    na het douchen kleintje in de wipper en goed toedekken, dan snel jezelf afdrogen en dan kleintje afdrogen.
    Werkt hier prima.

Hier trouwens ook alweer ongesteld geweest, geen overdadig vloeien, alles weer als voorheen.

Fem Beterschap

Chique pakje had Vangelis aan Missy

1e kerstdag zijn we bij opa en oma geweest en 2e kerstdag lekker met zijn drietjes pyamadag gehouden.
    Hebben trouwens een bioscoopbon gekregen met mogelijkheid tot oppas hahaha.

Linda: eindelijk eens hulde aan het UVW :)

Peetje: het was gezellig!

Aaargh Jen, dat is balen zeg.... Had dat ook toen ik vorig jaar mijn paintje verkocht had. Binnen een half jaar stond hij weer te koop (voor 2000 euro meer .....)

Deel Deze Pagina