Kijk Martijn en Reese samen http://img.photobucket.com/albums/v721/peetje22/S80010921.jpg En Martijntje die lacht http://img.photobucket.com/albums/v721/peetje22/S8001093.jpg
Dat gevoel ken ik ook Esther, echt een soort definitief afscheid van je zwangerschap ofzo... Wij hebben ook goede feestdagen gehad. We hebben bij mijn ouders gelogeerd, ging prima met Thije (Sofia is er sowieso al 'thuis') en gisteren bij mijn schoonouders op visite geweest. Daar werd het door de drukte (gillende peuters) Thije op een gegeven moment wel iets te veel dus zijn we lekker op tijd weer naar huis gegaan. Jen, wat een rotstreek van die kerel zeg! Kan me voorstellen dat je heel erg baalt. Ik voed overdag nog steeds om de drie uur ('s nachts eigenlijk ook). Hoewel, de afgelopen twee nachten kwam hij zoals gewoonlijk om 4 uur ongeveer maar accepteerde de speen wél, waardoor het uiteindelijk 5 uur werd... Ach, één keer per nacht kan ik wel aan. Heel anders dan vorig jaar met Sofia, die elk uur lag te piepen . Het is zooooo'n lief mooi mannetje (sorry, nog een verliefde mama aan het woord). Ik schiet echt vol als hij breed lacht en geluidjes maakt om terug te babbelen, zó schattig! Ik ben heel gelukkig omdat hij zo'n gelukkige baby is. Gelukkig gaat het met Sofia de laatste tijd ook heel goed; ze slaapt weer lekker en ze brengt Thije vaak haar speelgoed (zou mooi zijn als dat zo blijft in de toekomst, maar daar reken ik maar niet op ) en z'n speentje (nadat ze met spijt in haar ogen heeft begrepen dat het niet háár speen is want die mag ze alleen 's nachts) en ze knuffelt hem ook. Ben heel trots op haar. Vind het wel jammer dat ik zo weinig tijd voor haar heb. Harmen heeft vakantie en die vangt het enorm goed op, hij trekt heel veel met haar op. Superfijn voor Sofia natuurlijk, maar ik moet bekennen dat ik een beetje jaloers ben omdat ze nu veel meer naar hem toetrekt . Aanzoek: heb ik niet gehad. Ik belde het stadhuis om een samenlevingscontract te regelen, vond dat na uitleg toen eigenlijk maar onzin en heb vervolgens een afspraak gemaakt voor een trouwpartijtje. Toen heb ik Harmen een mailtje op z'n werk gestuurd met: "GEFELICITEERD! 19 mei gaan we trouwen! (oké?)" Toen kreeg ik een mailtje terug met: "Oke!" Goed om te weten dat de Mirena na drie jaar al is uitgewerkt! Dan zou ik tegen die tijd een nieuwe willen. Is misschien heel overdreven, maar ik heb moeite met het idee dat je dan in principe elke maand een bevruchting kunt hebben maar dat het embryo zich vervolgens niets kan nestelen, dat vind ik zielig ofzo - Sofia en Thije zijn ook ooit zo begonnen... Ik wacht nu nog even met het plaatsen van de Mirena tot ik geen borstvoeding meer geef. Eeven een vraagje van wat genante aard: iemand ook last van aambeien (AAAAAUUUUU! )? En zo ja, wat doe je eraan?
@Peetje; Wat een schattige foto's! übercute! @Blondie; tja dat ze weer te koop staat is jammer, en nog jammerder dat hij er zoveel meer voor vraagt! Het allerbelangrijkste vind ik dat hij niet vermeld dat ze eczeem heeft! Als ze nu ergens in het "binnenland" komt te staan krijgt ze daar natuurlijk weer vreselijk veel last van en zal haar nieuwe eigenaar haar waarschijnlijk ook weer vrij snel verkopen... Nu zie je weinig van het eczeem omdat haar manen nu weer wat langer zijn, dus een "leek" zal het niet opvallen... Had haar juist aan hem verkocht omdat ik dacht dat ze daar een supertehuis zou krijgen!
Ook ik heb wel eens alleen met de kleine gedouched. Ik zou alleen niet eerst mezelf afdrogen, maar eerst de kleine. Ik heb toen mezelf een badjas omgeslagen en Fenna eerst afgedroogd, anders ligt ze te gillen en dat is niet leuk.. voor haar niet voor mij niet.. Misschien is dat niet bij alle kindjes zo, maar hier is het: uit het water=gillen Ik heb haar toen ze in de kleren was een speen gegeven en dan is ze even stil en dan ging ik mezelf aankleden en daarna met d'r naar beneden voor een flesje.
Jen, wat ontzettend brutaal van die vent zeg! Debby, nog gefeliciteerd! Beetje laat Peetje, wat een lieve fotootjes.. Hihi die lach.. lief hoor!
Herkenbaar Daphne; aankleden is hier ook een hel. ik word er doof en nerveus van hahaha, badderen vindt Martijn helemaal niet leuk, na 5 min. gaat hij huilen. Dus het hele badritueel doe ik zo min mogelijk, jammer want ik vind het wel echt quality time met je kindje
Wencke, ik heb het vandaag ook nog bij de vlos nagevraagd, maar de mirena heeft geen invloed op de BV. Alhoewel ik op internet ook berichtjes vind dat de hormonen in heel lichte concentraties terug te vinden zijn in de melk. Op internet vind ik alleen maar berichten over een 5 jarige werking en niet 3 jarig. Hoe bedoel je veel tegenstrijdige informatie Curanol zalf werkt goed tegen holbewoners. Die kun je zonder recept halen bij je apotheek. Pillen (Curanal) kun je met recept (!) bestellen via internet. Ze werken erg goed (sprak deze ervaringsdeskundige). Jen, wat een rotstreek voor je paardje
Linda: wow, dat klinkt echt heerlijk naar de sportschool gaan. Helaas zit er bij ons in de buurt geen één enben ik te "lui" om er ver voor te gaan rijden. Ik heb een tijd gevolleybald en vond dat super, maar helaas vonden mijn knieen het niet leuk, dus moest ik stoppen....En wat heerlijk zeg dat het UWV zo meewerkte! En hoe was Patrick zijn laatste werkdag? Stasia: oh wat heerlijk zeg, lekker shoppen en kleren kopen voor Euro 100,--! Jullie hebben het verdiend, geniet ervan! Peetje: wat leuk zeg dat het gezellig was bij Blondie en dat ze Martijn lachend op de foto heeft vast kunnen leggen! Super, we wachten nu natuurlijk met smart op de foto's . En dat van die nachten te vroeg komen voor Martijn, dat komt wel weer goed hoor! Ryan had ook een heel raar ritme en dat is ook goed gekomen. Dat heeft gewoon tijd nodig. Ik maak Ryan overdag na 4 uur wakker voor zijn voeding en laat hem 's nachts uit zichzelf komen en dat gaat prima. Soms komt hij 's nachts na 6 uur, soms na 7 uur en soms na 8 uur. Dat laat ik allemaal aan hem over, dan komt het eigen ritme ook vanzelf wel! Niet te druk om maken, hij is nog jong! Zie net de foto's, superleuk hoor! Roelie: wat heerlijk even met je vriendin naar de film. Gelijk heb je en geniet ervan!!! Esther: hahaha, Vincent wil dus ook al een domo. Wij hebben voor Ryan ook zo'n trilstoeltje gekocht (waar ROelie het ook over had en Ruby heeft er geloof ik ook 1). En inderdaad...Ryan heeft ook al een wipper, maar ik wilde en moest ook zo'n trilstoeltje hebben voor hem. En gelukkig vindt hij dat ook heerlijk . De vlos is bij mij de eerste kraamweek zo om de 2 dagen even langsgekomen. En ik moet nog op eindcontrole bij de gyn, maar ik denk dat ik ook wel even moet slikken. Het is toch een periode die je afsluit. En als ik nu een zwangere zie, dan denk ik ook wel eens "oh ja....dat vond ik ook leuk!". Maria: ook bij jullie regelmaatig met Eva, heerlijk hoor! Hopelijk houdt ze dit vol! Oh, lees net dat ze na een uur alweer kwam, hahaha, ik heb dus ook niets gezegd Dees: wat lief dat jullie een maxicosi hebben gekregen! Altijd handig!! Dafje: wat grappig een pittenzakbeertje. Wij hebben van mijns choonmoeder een pittenzakje gekregen, die heeft ze speciaal voor Ryan gemaakt (ook toen hij last had van krampjes) en daar heeft ze een vloers (of hoe je dat ook maar schrijft) zakje om heen gemaakt die we kunnen wassen. En we leggen hem nu voor zijn speen, zodat hij deze niet zo makkelijk kan uitspugen en dan gaat huilen omdat hij zijn speen weer kwijt is . En hij is echt dol op het zakje, gaat er tegenwoordig lekker tegenaan liggen slapen . En wat fijn om te horen dat het goed gaat met Fenna, het is net of ik mijn verhaal met Ryan lees . Serafijntje; heerlijk dat het goed ging met Nynke en dat het logeren ook goed ging. Dat is altijd fijn en spannend natuurlijk zo'n eerste keer! Jen: wat een rotstreek zeg van de eigenaar van je paard! Grrr...je zou ze toch wat doen he?! Wencke: wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat met Thije en Sofia! En ze gaat straks toch wel weer naar jou toetrekken, want dan is Harmen weer aan het werk . En aambeien...pff....ik weet er helaas alles van. Had er tijdens mijn zwangerschap al last van, na de bevalling had ik er 5 (grote!!) en nu nog steeds 2. Wat bij mij heel goed hielp is Curanol, is een zalf en zetpillen. Helpt echt super en is bij de apotheek te verkrijgen (jemoet het wel zelf betalen). Oh, lees net dat Esther dat ook aanraadde . En aankleden is hier ook een hel...volgens mij vindt geen een kindje dat leuk. Ik ga even de kleine de fles geven en dan kom ik nog evne het verhaal vertellen over ons bezoek aan de ka van vanmiddag. Ben in ieder geval weer bijgelezen
Ons bezoek aan de ka. De ka was zeer tevreden over Ryan. Hij ziet er goed en lag er heerlijk ontspannen bij en lag lekker rond tekijken (hij begon pas te huilen toen we weer in de auto stapten, maar dat duurde gelukkig maar even ). We hebben aangegeven dat het met de Losec nu eigenlijk heel erg goed gaat en dat we hem niet willen laten opnemen. Dat vond de ka ook niet nodig, aangezien het zo goed gaat nu met de medicijnen. Hij zag ook geen aanleiding voor een onderzoek naar de koemelkallergie, aangezien Ryan daar geen symptomen voor heeft. Dus dat is ook weer afgesloten. We gaan gewoon door zoals we nu gaan en hoeven dan ook niet meer terug te komen. En als de klachten straks helemaal zijn afgenomen, dan mogen we als dat 4 weken goed blijft gaan, dan mogen we eerst met de Mortillium stoppen. En als dat ook goed gaat, mogen we stoppen met de Losec en kijken hoe dat gaat. Maar voorlopig houden we het hierbij en gaan we zo door, want het gaat eindelijk zo goed! De ka heeft ons overigens duidelijk gemaakt dat ALLE kinderen erover heen groeien, dus uiteindelijk gaat het goed zonder medicijnen. Kortom: een tevreden ka en zeer tevreden ouders . We wilden alleen nog weten wat we konden doen als Ryan huilt (bijv. als hij moe is en niet wil slapen, dan wil hij nog wel eens "door het lint gaan"), maar dat kon helemaal geen kwaad volgens de ka. We konden hem dan rustig even laten huilen, naar eigen inzicht uiteraard! Maar we hoeven hem niet direct op te pakken, om zijn slokdarm te beschermen zeg maar. Dus kortom: we kunnen nu naar eigen inzicht handelen en we kunnen hem met een gerust hart naar de creche brengen. In principe gaan mijn schoonouders eerst per 1 februari oppassen en dan gaat Ryan waarschijnlijk per 1 maart naar de creche. Dus dat "probleem" ook weer opgelost, wel fijn hoor! En het "over de rooie gaan" kon ook wel in zijn karakter zitten (dat kan hij wel van zijn moeder hebben ). Dus dat hoeft niets met de reflux te maken te hebben. Maar vanmiddag in de auto was meneer ook even aan het huilen en na 10 minuten viel hij dus in slaap. Normaal gesproken waren we wel even gestopt om hem te troosten, maar omdat we wisten dat het geen kwaad kan, zijn we blijven rijden en dat ging dus goed . Ik ben zo blij, mijn jaar kan niet meer stuk en 2008 al helemaal niet meer volgens mij!
@Debby; Dat is geweldig nieuws! Heb die fijne man die nu eigenaar is van mijn paardje een mail gestuurd, dat ik al wel het vermoeden had dat hij Myrthe zou gaan verkopen... Dat ik graag van hem zou vernemen waar ze naar toe gaat verhuizen als ze verkocht is.... Krijg ik een e-mail terug, dat ik wel eens had mogen vertellen dat ze onhandelbaar is, dat ze de hoefsmid het licht uit de ogen heeft geslagen en dat ik haar een slechte opvoeding heb gegeven! Oh echt waar de vlammen slaan uit mijn oren, ben zo vreselijk over de zeik op die vent! Hij kan gewoon niet met paarden omgaan, Myrthe was een schat van een paardje toen ze nog van mij was..... Ik weet niet wat hij met haar gedaan heeft, denk dat ik het ook niet wil weten ook trouwens...
Debby: wat fijn dat het nu zo goed gaat met Ryan. Ik denk dat het wel een lekker gevoel geeft na zo'n positief bezoek aan de ka. Jen: he bah wat een nare vent is dat zeg! ook wel een beetje "vreemd" dat ze nu ineens zo onhandelbaar is terwijl ze bij jou altijd een lieverd was.
Behoorlijk vreemd ja! Kijk een eigen karakter had ze wel en ze was best eigenwijs, maar gevaarlijk....nee, dat is ze nooit geweest! Er moet dus iets gebeurd zijn....ik ga me er verder ook maar niet meer mee bemoeien, als ze echt zo veranderd is wil ik haar ook echt niet terug...dat is gewoon te gevaarlijk. Het doet me wel echt pijn! Ik heb haar aan hem verkocht, denkende dat ze een supertehuis zou krijgen! Zelfs de prijs heb ik daarom aangepast.. Kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan dat ik haar heb weggedaan... Als ik haar had gehouden had ik haar dit kunnen besparen...
Zo weer een hoop geklets zie ik, heb ook een hoop gelezen kijken of ik het heb onthouden Doomoo: Ja is ook van Quinn een van zijn favo plekjes om te liggen. Ook zo ideaal dat hij lang te gebruiken is. Trilstoel: OOk een favo van Quinn, zeker nu hij ook zelf kan wiebelen ermee, vind hij prachtig. Aankleden: Voor Quinn geen probleem, hij ligt altijd te lachen. We maken er een spel van, ik doe zo gek mogelijk en vertel iedere stap wat ik doe, heb ik van mijn werk uit mee gekregen en pas dat toe op hem. Jen: Jemig kan me voorstellen dat je boos bent, nog zachtjes uitgedrukt denk ik! Peetje: geweldige foto's! Badderen: Quinn vind dat geweldig, hij geniet er echt van! Debby: super om te horen dat het zo goed gaat met Ryan! Houden zo en lekker genieten nu hoor
Pff, zei ik vanmiddag nog dat Eva om de 4 uur kwam. Mooi niet dus. Werkelijk waar heel de avond BV zitten geven. Vanaf een uur of 5 tot nu. Met tussenpozen van max een half uur.
Wat fijn dat je door te praten de bevalling een plekje hebt kunnen geven. Inmiddels is dat bij mij ook wel grotendeels gebeurd, al heb ik mijn verhaal nog steeds niet kunnen/ willen opschrijven. (Ik bedenk me nu trouwens dat ik het hele verhaal daardoor nog steeds niet aan jullie heb verteld - ga ik nu ook niet doen, s*rry.) De eerste weken moest ik steeds huilen als ik het verhaal aan iemand vertelde en ik blééf de bevalling maar her-beleven als ik op bed lag.... Toen ik dit vertelde aan de cursusleidster van Samen Bevallen (die me opbelde om ons te feliciteren en daarbij vroeg hoe mijn bevalling was gegaan), raadde ze me aan om er veel over te praten, zodat ik niet met een trauma zou blijven zitten. Ze stelde zelfs voor dat zij bij ons langs zou komen om op een 'professionele', objectieve manier naar ons verhaal te luisteren. Dit heeft mij erg geholpen. Ik had mijn verhaal al vele malen aan familie en vrienden verteld, maar daarbij kreeg ik (heel logisch) alleen maar medelevende reacties. Niets mis mee natuurlijk, maar ik wilde wel eens weten hoe een deskundige er tegenaan keek. Haar verhaal heeft voor ons een hoop duidelijk gemaakt, met name over het feit waarom het zo lang heeft geduurd en waarom ik zoveel pijn heb gehad. Ze had zelfs een bekken (skelet van kunststof ) en een pop meegenomen om te laten zien wat er lichamelijk was gebeurd in afwijking tot een 'normale' bevalling. Ook had ze een boek meegenomen met plaatjes om het hele proces te verduidelijken. Natuurlijk mag je dat vragen! Kort gezegd komt het erop neer, dat mijn bevalling veel langer heeft geduurd dan nodig was: ruim 2 dagen/nachten. Dit komt omdat ik onregelmatige weeën had die door de verloskundige niet werden (h)erkend als weeën. Na diverse telefoontjes van mijn kant dat het écht niet meer ging, kreeg ik steeds te horen dat ze pas zou langskomen als de weeën een uur lang om de 5 minuten zouden komen (omdat ik anders toch nog geen ontsluiting zou hebben). Maar dat gebeurde bij mij dus niet: de weeën zij gedurende de hele bevalling onregelmatig gebleven. De vk weigerde om te komen, ondanks het feit dat ik verging van de pijn. Toen ik (na 2 dagen weeën opvangen!) belde dat ik het echt niet meer hield en dat ik naar het ziekenhuis wilde gaan, is ze voor het eerst gekomen. Maar zelfs toen nog weigerde ze om te toucheren ("ik weet zeker dat je nog geen enkele ontsluiting hebt, want je hebt nog geen serieuze weeën" ). Bovendien kreeg ik nog een preek dat "sommige vrouwen niets kunnen verdragen" en dat de bevalling me dan nog wel eens zwaar zou kunnen vallen. (En dit is dus het stuk waar ik de meeste moeite mee heb en waarom ik ook NOOIT meer terug wil naar de vk praktijk: in plaats van mij gerust te stellen of mijn pijn te erkennen, zorgde ze ervoor dat ik het helemáál niet meer zag zitten.) Ik verzekerde haar dat ik WEL serieuze weeën had maar zij weigerde om dat te geloven, omdat de weeën niet regelmatig om de 5 minuten kwamen. De vk veronderstelde dat het dan wel voorweeën zouden zijn. Op dat moment ging ik echt aan mezelf twijfelen: als ik deze 'voorweeën' al ondraaglijk vond, hoe moest ik dan de 'echte' weeën doorstaan? Mijn man (die de duur van de weeën keurig had bijgehouden) zei nog dat voorweeën niet anderhalf tot 2 minuten duurden, dus dat dit toch echt wel serieuze weeën waren. Maar zij was onverbiddelijk en antwoordde dat mijn man niet kon tellen (echt waar!). Hij verdedigde zich door te zeggen dat hij de secondes precies had bijgehouden op de klok (met secondewijzer) en had opgeschreven, maar ze wilde niet eens in zijn lijstje kijken. Ze zei dat ik het dan wel verkeerd zou hebben aangegeven, omdat zwangere vrouwen de tijd nu eenmaal anders ervaren... Om een lang verhaal kort te maken: ik hield het niet meer uit en zei dat ik naar het ziekenhuis wilde omdat ik was uitgeput vanwege de pijn en 2 nachten/dagen niet slapen. (Terwijl ik maandenlang had gehoopt dat ik thuis kon bevallen, wilde ik nu naar het ziekenhuis - ik was ten einde raad!) In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik al 4 tot 5 cm ontsluiting had. Daar werd mij ook uitgelegd dat door de onregelmatigheid van de weeën de ontsluitingsfase extra lang duurde en de weeën extra pijnlijk waren. Op deze manier zou de bevalling nog dagen kunnen duren. Ik kreeg pijnstilling en weeënopwekkers toegediend en zelfs toen nog bleven de weeën (zelfs de persweeën!) onregelmatig komen. Ik begrijp dat mijn bevalling niet volgens de boekjes is verlopen en daardoor door de vk niet direct werd herkend. Maar ik vind dat zij er wel rekening mee had moeten houden dat er ook uitzonderingsgevallen zijn. Ik zal toch niet de eerste zijn geweest die met onregelmatige weeën is bevallen? En als een hoogzwangere vrouw (die nota bene al anderhalve week overtijd is!) vergaat van de pijn en zelf meent dat de weeën al begonnen zijn, moet je haar serieus nemen en niet aan haar lot overlaten. Dit is dus heel in het kort (maar toch nog een lang stuk tekst) een antwoord op jouw vraag, maar het hele verhaal is uiteraard nog veel uitgebreider. De vk heeft nog veel meer 'erge' dingen tegen me gezegd en ook achteraf (toen ze in de kraamweek bij ons thuiskwam en ik vertelde wat er in het ziekenhuis was gezegd over mijn onregelmatige weeën), kwam er geen erkenning of excuses. En met dit deel van de bevalling heb ik het nog best wel moeilijk. De vk heeft in eerste instantie niets gedaan met mijn vraag (smeekbede) om hulp. Ik heb 'voor niets' zo lang en zo veel pijn geleden. Zij had het veel eerder moeten erkennen en mij moeten doorverwijzen naar het ziekenhuis.
Jemig Serafijntje, wat een hufterige (kaneen vrouw een hufter zijn?) verloskundige. Ik zou ook niet teruggaan.
Hoe gaat het trouwens met je carpaal syndroom? Mijn vinger lijkt steeds pijnlijker ipv minder pijnlijk.