morgen ga ik naar de kapper trouwens wil weer wat blond en ik denk aan een boblijn, maar ik heb krullen dilema
*start ego-berichtje* Dees en Debby, ik sluit me helaas weer aan bij het reflux verhaal (danwel kiss-syndroom...). Hier van de nutriton afgestapt, want inderdaad, dat werkt voor geen meter en een krampjes dat ze er van kreeg! Gillen, zeg maar krijsen! Nu zijn we 2 dagen gestopt en de krampjes zijn stukken minder. Wel frappant vind je niet? Het CB belde net, want ze zouden nog terug bellen over de voeding. Maar die weten niet wat we het beste kunnen doen. Aan de ene kant zeggen ze: nutriton, want dan spuugt ze minder, aan de andere kant geen nutriton, want dan zijn de krampjes minder. Op dit moment ga ik even voor geen nutriton, want dat krijsen van de kampjes vind ik niets.. Nu krijst ze ook nog steeds, maar wel minder.. ze wordt denk ik steeds wakker van opkomend zuur en krijst dan de boel bij elkaar en gaat daarna weer slapen als ze wat rustiger is.. want zolang ze zich druk maakt blijft er voeding en zuur ophoog komen Dus dan even rustig laten worden met de speen, dat helpt vaak gelukkig wel. Maar we zijn er dus nog niet.. Dees het bedje omhoog zetten hielp hier ook niet en ook Fenna lag inderdaad een keer helemaal onder de dekens.. ik moest haar echt steeds met haar voetjes tegen de bodem leggen en dan nog, als ze dan haar beentjes optrekt door de krampjes zakt ze weer naar beneden en ligt ze onder de dekens.. Dus ook hier deed ik dat alleen als ik er bij was en ze dus in de kinderwagenbak in de box lag. Dan kon ik het overzicht erop houden. Maar inderdaad doodeng! Debby, wat voor medicijnen krijgt Ryan nu? En helpt het? Ik hoop zo dat de ka ook wat voor Fenna kan doen, want ik wordt er helemaal depri van en ik vind het zo zielig. Het houdt hier ook maar niet op met de ellende.. steeds weer is er iets. Ik mag woensdag gelukkig nog een keer voortijdig naar het CB om met de Ka daar te praten over Fenna. Ik ga niet weg voordat ze me een oplossing geeft! Ik wil dat dat spugen gewoon stopt. Zo niet, dan begin ik toch met nutrix toe te voegen, ook al zijn ze het er niet mee eens. Ik moet toch wat? Ik leefde vanaf 6 weken al op pap, dus dan moet zij tegen een beetje nutrix in de voeding toch wel kunnen? Anders zijn we er gauw genoeg weer mee gestopt. *einde ego-berichtje*
Kort met krullen is ook leuk. Als je een bobline wilt zul je denk ik elke dag met de stijltang/steiltang aan de slag moeten.
Sorry, dat ik even niet reageer op iedereen, maar heb hem weer even aardig zitten hier.. Ik kan het amper opbrengen om Fenna normaal te voeden. Ze zit ook zo te prutsen met de fles, de 1 speen van avent is zelfs nog te groot zonder de nutriton en daardoor krijgt ze teveel binnen in een keer en slikt ze een deel door en de rest gooit ze naar buiten. Ga zo een andere fles proberen, de dodie 1,2,3. Kijken of die werkt. En als ze dan moet boeren dan komt er weer golf na golf naar buiten.. En bij elke beweging komt er weer voeding naar buiten.. pfff weet het ook even niet meer.. als het cb het al niet weet, hoe moet ik het dan weten..
Dank je wel . Heb ik hem toch goed uitgekozen. Ik zal het vanavond aan hem laten lezen als hij thuis komt. Zal hij leuk vinden.
Dafje: dat verhaal over die Nutriton klinkt hetzelfde als Ryan had. Hij heeft ook lopen krijsen en na 2 dagen was het al weer minder gelukkig! Dus die troep direct aan de kant geschoven. Dus dat komt al bekend voor. Wel vreemd dat het CB nu pas belde?! Maar goed...ik vind het een k**instantie en ik heb nog nooit een goede oplossing van hun gekregen! Maar dat is mijn ervaring. Heb je de huisarts nog gebeld om te vragen of zij wellicht konden zorgen dat je eerder bij de kinderarts terecht kunt? En dat opkomend zuur klinkt als reflux. Dat had Ryan dus ook, huilen omdat omhoog komt, en als je hem dan even laat liggen, dan ging hij over de top zeg maar en werd het alleen maar erger. Het enige wat dan inderdaad hielp was even troosten! En wij hebben het bedje ook omhoog gezet, maar het bedje gewoon kort opgemaakt. Dan kan hij niet onder de dekens duiken. Alhoewel ik moet zeggen dat hij vanmiddag pas voor het eerst weer in zijn eigen bedje ligt. Ik liet hem steeds in de kinderwagenbak slapen en deze danook omhoog zeg maar. Ryan krijgt nu Motilium. Dat zorgt ervoor dat het eten sneller naar de darmpjes gaat, waardoor ze minderlast kunnen krijgen van oprispingen. Het helpt op zich prima, maar af en toe heeft hij nog last van oprispingen. Maar hij is al wel een stuk rustiger, minder huilerig en slaapt veel (!) beter. DUs het helpt zeker. Als dit niet voldoende helpt, zijn er nog andere medicijnen die ervoor zorgen dat de slokdarm beschermd wordt, waardoor ze niet zo'n pijn hebben bij de oprispingen zeg maar. Maar dat is voor ons pas de volgende stap, we proberen het eerst zo. Het heeft even nodig voordat de medicijnen aanslaan (2-3 dagen), maarje merkt daarna ook duidelijk verschil! Zo duidelijk dat ik zelfs meer tijd aan het forum kan besteden en daarnaast ook nog een huishouden kan runnen (wel een luxe voor mij hoor sinds de geboorte)! En wij geven Ryan daarnaast Nutrilon Omneo. Dat is iets dikkerevoeding tegen darmkrampjes (o.a.) en doordat het iets dikker is, gaat het ook minder makkelijk omhoog. Dat werkt bij Ryan ook erg goed, ook tegen zijn krampjes hebben we het idee. Misschien kan je daar anders mee beginnen? Ik hoop dat ze woensdag een goed advies voor je heeft en in ieder geval een oplossing! Ik heb er nooit iets aan gehad, ze willen/mogen niets doen. Ik had meer aan de ha en de ka! Maar ja...hopelijk is jouw ervaring beter!
Dafje heb je de difrax al geprobeerd? Deniz drinkt ook heel snel maar heeft geen last dat hij zich verslikt ofzo.
Wij hebben de Difrax fles, deze ontlucht zichzelf, waardoor ze minder lucht binnen krijgen en minder krampjes. En dan kan je gewoon de S-speen gebruiken zonder nutriton. En hoe vaster je de speen draait, hoe langzamer het gaat zeg maar. Bij Ryan werkt dat echt perfect! Wij hebben ook Avent flessen, maar die spenen zijn zooo groot voor de baby's, dat is voor de kleintjes moeilijk om de hele mond eromheen te krijgen zeg maar.
Las daarstraks i.p.v. consultatie buro confrontatieburo. Ik heb er nog een die ik van de week hoorde. CONSTERNATIEBURO
Ow dames, ik heb het echt met jullie te doen. Mag echt in mn handjes knijpen met Eva. Ze drinkt goed aan de borst en heb het idee dat dat allemaalgoed gaat. Hoop dat die ellende die jullie nu doormaken mij bespaard blijft. Vind het zo sneu voor jullie kindjes
Hahaha, die is ook leuk! Hoe je het ook noemt, het is eenk***bureau, vind ik . Enne..grappig dat jij ook direct de Difrax fles noemt
Ja idd Debby gewoon de voor en achterkant van de fles stevig vastdraaien en dan gaat het langzamer. Ik had in het begin dat Deniz ook veel te snel dronk en zich altijd verslikte maar sinds dat ik die fles vaster draai heeft hij er geen last meer van.
Nou ja, in dat geval CutBureau. Ik ben nog steeds niet gebeld door ze. Heb ze vanmorgen zelf gebeld, zeiden ze: ze bellen je nog wel :S Benk mooi klaar mee. Ik weet in ieder geval dat ik de 14de langs moet komen.
Heerlijk hoor Maria! En het is inderdaad heel sneu, maar het voordeel van het forum vind ik wel dat je op dit soort momenten elkaar kunt helpen!