November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik weet het hoor dat het niet persoonlijk is, maar ja dat gevoel he. sorry hoor meiden, is ook niet pers. hoor. :D

Het is zeker druk en hectisch hier. De dagen beginnen vroeg en we liggen er vroeg in (22.00 uur) ben dan ook echt total loss.

Zefanja zit in een ongelukkige timing van de peuterpuberfase.
    Angelus in de na school toe fase. 8 jan. is de grote dag.
    en het feit dat ze niet zo lekker zijn maakt dat ze erg veel aandacht vragen.

kerst was gezellig druk en hier geen histirische jongentjes, ze vonden al hun kado's mooi. thuis kregen ze er maar 2. van mijn oma een ring en horloge. en dan nog een kleinigheidje van mijn ouders.
    1e kerstdag lekker thuis gegourmet met de kids.

Jen zeker vervelend van je paardje. echt lullig van die vent.
    melina vangelis ag er mooi uit in zijn pak.
    peetje, leuke foto's van martijn en reese.
    serafijntje, heftig verhaal van je VK. erg kwalijk voor een proffesioneel iemand.
    Maria, hier komt Estrella 's avonds ook wat vaker hoor. tussen 21.00 en 22.00 uur slaapt ze dan en brengen wij haar naar bed. Meestal slaapt ze dan tot een uur of 5.[/b]

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Het was inderdaad een praktijk met meerdere vk-en, maar ze houden elkaar de hand boven het hoofd. En ik denk dat daar ook wel een deel van het probleem schuilt: ik heb in die 2 dagen dat ik thuis de weeën aan het opvangen was, in totaal 3 verschillende vk-en aan de telefoon gehad. Natuurlijk wisselden zij wel informatie met elkaar uit, maar op wat voor manier? Ik heb de indruk dat er over mij werd gesproken als iemand die zich onnodig aanstelde. Anders waren ze toch wel eerder gekomen? Toen ik vk nr. 3 aan de telefoon had (die uiteindelijk dus ook is gekomen), zei ze: "Ja, ik had van mijn collega's al gehoord dat je je zorgen maakte omdat je 'buikpijn' had. :confused: Heb je het advies van x nog opgevolgd om een paracetamol in te nemen en te gaan slapen?" Ja, ik was inderdaad zo stom geweest om dit 'advies' op te volgen, ondanks dat ik zelf al tegen x had gezegd dat een paracetamol niet zou werken omdat de weeën te pijnlijk waren dat ik sowieso niet kon slapen van de pijn. En toen één van hen mij tijdens de kraamweek bezocht en ik mijn verhaal vertelde, zei ze: "Het is dus maar goed dat y je heeft doorgestuurd naar het ziekenhuis." :confused: Geen enkele erkenning of excuses dus. In de boekjes staat dat de bevalling pas serieus is begonnen zodra een vrouw minimaal een uur om de 5 minuten weeën heeft en zoniet, dan denken ze blijkbaar dat je je aanstelt. :(

Ik heb trouwens wel de indruk dat er vanuit het ziekenhuis een bericht naar de vk praktijk is gestuurd. De gyn assistent was namelijk ook erg verbaasd over de manier waarop ik was behandeld. Ze heeft me wel 2x gevraagd of ik écht nog niet door de vk was getoucheerd. Aan haar gezichtsuitdrukking kon ik duidelijk zien hoe zij daar over dacht...

De cursusleidster van Samen Bevallen heeft mijn verhaal later voorgelegd aan een (andere) verloskundige. Toen zij hoorde over mijn patroon van onregelmatige weeën, dacht zij direct aan een asynclitisme. Dit is een moeilijke naam voor een schuine stand van het hoofdje van de baby bij de indaling. Het hoofdje ligt dan niet recht voor of in de bekkeningang, maar schuin en kan daardoor niet goed indalen en kan dus ook geen voldoende druk op de baarmoedermond geven, zodat de ontsluiting niet goed vordert. Omdat het hoofdje zo schuin staat en erg tegen het bekken aandrukt zijn de weeën bij een asynclitisme enorm pijnlijk. Dit verklaart ook het trage verloop van alles. Het is niet 100% zeker dat dit bij mij ook daadwerkelijk het geval is geweest (daarom had ik ook zo graag nog een gesprek gehad met de gyn assistent die mijn bevalling heeft begeleid), maar het blijft vreemd dat mijn eigen vk niet aan deze mogelijkheid heeft gedacht.

Maargoed, het was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling om het nog uitgebreid over mijn bevalling te hebben. Ik vind het lief dat jullie er op reageren, maar ik wil het liever even laten rusten. Ik merk dat ik het er best moeilijk mee heb om jullie vragen te beantwoorden. Op zich heb ik het al wel een plekje gegeven (dacht ik), maar ik merk wel dat ik er nog erg vol van ben. Vandaar waarschijnlijk ook mijn lange antwoorden op jullie vragen - iets wat tegenstrijdig lijkt met mijn opmerking dat ik er nu op het forum niet verder op in wil gaan. ;)

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Leuke banner, Esther!
    (Misschien heb je hem al wel een tijdje, maar hij viel me nu pas op ... :oops: )

4. Jeetje Serafijntje wat een verhaal :confused:. Ik zat het echt vol ongeloof te lezen zeg! Nu kan ik me zeker voorstellen dat je niet meer terug wilt daarheen. Heb je nu ook zoiets van de volgende keer wil ik zowieso in het ziekenhuis bevallen? (als er al een volgende komt :)) Om hetzelfde weer te voorkomen?

Beetje druk vandaag.. dus ik ga eerst maar es aan de slag. Als ik tijd over heb dan ga ik weer reageren op iedereen.

5. Een keer is wel genoeg :)

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Sammy is ook al even niet geweest.

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Vraagje aan de BV dames.
    Hoe doen jullie dat 's nachts met die koffiepads (borstcompressen)?
    Als ik op mn zij ga liggen, dan schuiven die krengen niet mee, ze blijven plakken aan mn bh met als gevolg dat ik soms natte plekken heb.
    Jullie misschien tips?

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hihi, thanks! Ik heb 'em pas sinds gisteren, dus je bent ruim op tijd ;)
    Voor jou verder even geen vragen, maar wel een dikke KNUFFEL!

Maria, ik gebruik geen koffiepads, want ik lek zelden. Maar misschien is het een optie op inlegkruisjes in je BH te plakken over de lengte van je borst zeg maar.

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik lek in principe ook niet. Maar Eva komt 'savonds bijna nooit en tegen de tijd dat ze komt, is er al meer dan 7 uur voorbij. Som skomt het dus voor dat alles nat is. Maar eh, hele goede tip!

10. Niet meer actief

Jemig Serafijntje, ik zit me gewoon boos te maken na het lezen van jouw ervaringen. Wat een stelletje onbeschofte stuntels zeg! Bah! Is er geen ander persoon die bij je bevalling was, die je zou kunnen spreken? Ik neem aan dat er ook een verpleegkundige bij is geweest?

Hee Tari, je bent er weer! Ik zat me al af te vragen hoe t met je was. Wat heerlijk dat Estrella het zo goed doet. Balen dat je jongens nu wat minder gaan, maar zodra de school is gestart en er een ander ritme komt, zal dat wellicht veranderen (hoop ik..)

Maria, bij mij schuiven die pads juist alle kanten op en zitten smorgens dus nooit meer op mn tepel. Nu lek ik gelukkig niet zo veel meer, tenzij ik een voeding overgeslagen heb (als Willem snachts flesje doet) en ze dus erg gespannen staan. Maar dat is pas 2 keer gebeurd. Ik heb ze wel nog elke nacht in, voor het geval dat. Vind t trouwens knap irritant, niet zozeer de pads, maar het bh dragen snachts..

Willem is vandaag werken en tis gek, maar ik heb gelijk een ander ritme, ben veel actiever als ik alleen ben. Willem is nogal..euh, hoe zeg ik dat aardig...lui..en als we samen thus zijn, dan ga ik snel mee in zijn ritme en komt er echt niks uit mn handen. Als hij naar zn werk is, ben ik dus veel actiever. Ik heb vanmorgen dus al 4 achterstallige wassen weg gevouwen, een handwasje gedaan, de afwas weggewerkt, deel van de keuken schoongemaakt en opgeruimd. Nu mag ik even zitten en straks ligt er nog een zooi opruimwerk op me te wachten. Ben benieuwd of hij t uberhaupt ziet als ie thuis komt ;)

Hebben jullie partners eigenlijk allemaal vakantie nu of werken ze gewoon?

11. Niet meer actief

En even over het reageren..ik merk dat ik zelf de laatste tijd veel minder op anderen reageer, terwijl ik wél alles lees. Het komt ook wel aan en ik leef ook wel mee, maar de reacties-modus is uit ofzo denk ik. Ik denk dat dat ook wel komt doordat bepaalde dingen gewoon niet herkenbaar zijn en tja, dan reageer je toch minder daarop. Zodra het over herkenbare dingen gaat, dan praat ik wel mee. Over spugen, reflux, krampjes, soorten kv etc weet ik niks dus heb ik er ook niks over te zeggen. Maar over inbakeren en bv wel, dus praat ik daar wel over. Ik denk dat dat ook wel logisch is, iedereen praat over datgene wat haar bezig houdt.

Schrijven/lezen jullie eigenlijk ook op andere delen van het forum? Ik merk namelijk aan mezelf dat ik voor veel dingen niet op dít topic kom, maar op andere topics. Als ik mezelf iets afvraag over bv bijvoorbeeld, surf ik eerder naar het bv-bord of naar een bv-site, dan dat ik het in dit topic vraag. Vaak is het antwoord namelijk ergens al wel te vinden en dat is voor mij dan net zo makkelijk..

Hmm mn dochter begint wakker te worden van haar schoonheidslaapje, dus ik ga de borsten maar weer eens buiten hangen..tot latersss

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Jah, Beha dragen snachts vind ik ook vreselijk irritant.

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Nee maar ik kan er niet echt de vinger opleggen wat er anders aan hem is, zijn koppie is minder 'bol' enzo. Linda zei het wel mooi: het is echt een mini-mensje

14. Het is weer rustig hier zeg! Hier de badderboel van Fenna schoongemaakt en opgeruimd, afwasje gedaan, voorraadkast uitgemest, salontafel uitgemest (tijdschriftenzooi), Fenna zoetgehouden. Ze is weer lekker onrustig. Steeds huilen en dan weer hazenslaapjes.. dan weer kirren en dan weer huilen. Ze ligt nu met haar pittenbeertje in de box weer wakker te worden na een 5 minuten slaapje en het is weer flessentijd, dus ga maar es een flesje maken en haar luier verschonen.

15. Oh beha;s dragen 's nacht dat vond ik ook echt helemaal nix. En inderdaad die pads bleven nooit zitten. Wat je ook wel zou kunnen doen, is even een keer een uitgave, maar dat is deze dingen aanschaffen: http://www.lilypadz.nl/ klik op lylipadz.

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Zijn de lily padz (borstcompressen) misschien iets voor jou? Je kunt dan zonder bh slapen: je kleeft ze op je borsten en dan blijven ze 'vanzelf' zitten. Je hebt er geen last van met slapen, want je voelt ze helemaal niet. Meer informatie vind je hier: http://www.lilypadz.nl/

Ik had voor mezelf lily padz gekocht, maar aangezien het bij mij niet gelukt is om bv te geven, heb ik ze 'over'. Ik ben toevallig net vanmiddag bezig geweest om mijn bv spullen te fotograferen om ze op mp te zetten. Als je interesse hebt in de lily padz, laat het me dan even weten, dan zet ik ze niet op mp.

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, ik zie net dat Daphne al met dezelde tip kwam. Had ik nog niet gelezen... :oops:

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ga eerst die inlegkruisjes proberen. Zet ze maar gewoon op MP.

19. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wellicht door zijn hoeveelheid haar? Nynke heeft ook veel haar en ik heb al verschillende keren te horen gekregen dat ze er niet "als een echte baby" uitziet. :( Een collega van mijn man zei zelfs: het 'lieve' van een pasgeboren baby is er helemaal af door de enorme hoeveelheid haar... :confused:

20. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik niet of nauwelijks. Ik heb al moeite genoeg om het hier allemaal bij te houden... ;)

Deel Deze Pagina