Lieve Roelie, Ik kan me voorstellen dat je het vervelend om alleen maar langs te komen om iets over jezelf te vertellen, maar wij vinden dat niet! En als we je nodig hebben (bijv. voor een advies), dan kunnen we je altijd mailen of pb'en en daar ben ik je al erg dankbaar voor! Ik heb van jou echt heel veel steun gekregen in de moeilijke periode die wij met Ryan hebben gehad en ik ben zo ontzettend blij dat het nu goed gaat! Dus meid: gewoon blijven komen, want ik kan echt niet zonder je! KNUFFEL Liefs, Debby
@Melina: ik heb als globale richtlijn meegekregen van de KH en het CB: MINIMAAL 150 x kg lichaamsgewicht (5,1) = 765 cc MAXIMAAL 200 x kg lichaamsgewicht (5,1) = 1.020 cc Dus met jouw 6 x 170cc = 1.020 zit je perfect op het maximale wat Vangeli nu zou mogen eten. Dus niks aan het handje. Klinkt als gewoon een gezonde, lekkere trek Hester zit ook ongeveer op haar maximum meestal, die drinkt nu meestal 5 x 170 cc.
Pffff wij worden echt helemaal gek hier! Achter ons huis zit een officieel vuurwerk-verkooppunt. Behalve dat het al superirritant is dat het hier de hele dag door gigantisch druk is, is het vooral heeeeeeeeel erg vervelend dat heel veel mensen meteen hun gekochte rotjes en andere knallers uit willen proberen. Constant lopen ze te knallen hier tussen de huizen, ik word er helemaal gallisch van
Ok ik vond het erg veel klinken, maar zie net op het nutrilon pak staan dat hij 5x 200 mag, dat dat de richtlijn is.
Enneh.... over het niet meer zo vaak kunnen posten en je anders voelen t.o.v. het forum en de meiden: heel herkenbaar en logisch! Vooral voor meiden zoals Roelie, Ruby en Melanie, maar ook gewoon voor de andere dames die ineens een mini-dictator in huis hebben. Het is ineens allemaal zo anders. De zwangerschap verliep in grote lijnen voor iedereen hetzelfde, met de kwaaltjes en onzekerheden die erbij hoorden. Maar al die kleintjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo's en hebben hun eigen eigenaardigheden. En loop dan nog maar eens gelijk op met elkaar, dat lukt toch niet! Maar daarom is het natuurlijk nog wel gezellig als iedereen gewoon lekker post als het uitkomt, en als er tijd is. En NEE..... het is NIET erg als er dan even alleen een ego-berichtje wordt gepost, want daar kennen we elkaar inmiddels al VEEL te goed voor, om daar over te vallen. We willen allemaal graag van elkaar weten hoe alles gaat en hoe iedereen zich voelt en echt iedereen wordt op een gegeven moment gemist, misschien zonder dat dat hardop wordt gezegd. Maar je kunt sowieso al zien aan alle posts - na die van Melanie en Roelie van laatst - hoe belangrijk alle meiden zijn voor elkaar. Dus of je nou weinig of veel post en of er nou weinig of uitgebreid op je wordt gereageerd, inmiddels weten we gelukkig wel wat we aan elkaar hebben: vriendschap en gezelligheid en luisterende oren. En HUMOR op zn tijd
Ja, psies, hij zit daar nu op, dus hij moet niet NOG meer honger gaan krijgen, dan zou ik idd eens gaan polsen of je beter wat meer vullend voedsel kunt geven. Ouwe hongerlap
Hoe zwaar is Hester nu dan muriel? Als ik voor fenna reken hoeveel ze mag drinken kom ik uit op minimaal 140 cc per fles, maximaal 190 (afgerond). Ze krijgt nu 150, dus ze zit iets boven het minimum. Ze zou meer mogen als ze zou willen, maar ze laat nu soms 10 cc staan. En ik ben ook bang dat als we het nu weer gaan ophogen dat ze weer meer gaat spugen...
ja hij word ook wel wat dikkig had met kerst dat kostuum aan maar van het overhemd ging het bovenste knoopje niet dicht en dat had ik ook al met zijn skipak... ach het zal wel goed komen, net heb ik hem trouwens eerst 170 geven en toen nog een 65! Ja hij bleef honger houden...misschien slaapt hij nu wat langer door.. Ik zal vanaf morgen weer bijhouden wat hij per dag drinkt. Wat ik zoooo irritant vind aan die difrax flessen is dat je onder de 50cc nooit weet hoeveel hij laat staan en je moet gokken of het over moet gooien in een andere fles.. ook met een 1,2,3 speen krijg je dus de dop er niet meer op en gaat hij lekken als je hem vol mee neemt
@ Melina, ook niet als je de speen er op zijn kop inhangt en dat afsluit dopje gebruikt op de fles? dus zoals je ze koopt zeg maar?
De laatste keer op het CB woog ze 4200. Dus dan mag ze maximaal 200 * 4,2 = 840. Dat is dan ongeveer hetzelfde als 5 * 170. Maar ze drinkt niet altijd het flesje schoon leeg, dus ze komt op ongeveer 800 cc per dag. Alleen weegt ze natuurlijk al wel weer meer, dus zou meer mogen, als ze dat op zou kunnen. We maken gewoon altijd een flesje van 150+5scheppen en zien dan wel wat ze opkrijgt. En mocht ze nu de komende tijd steeds de flesjes schoon op drinken, dan gaan we over op 180 + 6 schepjes.
Het is inderdaad irri dat je niet precies weet hoeveel ze laten staan. Dat kon je bij de avent flessen heel goed aflezen. Ik gok meestal maar, maar ik maak me er ook niet heel druk om of ze laat staan, want bij bv drinken ze ook steeds anders... en dat is bij een fles dus ook zo. Als ze goed blijft groeien, wat ze echt enorm goed doet, maak ik me geen zorgen.
Maria: wij hebben volgens mij een Baby Björn draagzak, maar volgens Arnoud een Chicco (we hebben net even een weddenschap afgesloten en hij gaat nu kijken welke we hebben ). Ik heb hem heel even gebruikt toen Ryan zoveel huilde, maar toen schudde zijn hoofd nogal behoorlijk heen en weer, hij was ook nog erg jong. Misschien gaat het nu beter, maar nog niet gebruikt dus. Ik kreeg ook erg veel last van mijn schouders/rug, dus ik denk dat ik er weinig gebruik van zal maken. Hahahah, we hebben een maxi-gogo. Deze lijkt een beetje op die van Baby Björn: http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... 4&merk=137 Jen: ja, dat is waar, gelijk heb je. Laat ze er maar in stikken. Ik hoop dat je nog iets kunt regelen qua studiekosten! En dan hopen dat je die baan bij Nationale Nederlanden krijgt, dat zou natuurlijk helemaal super zijn! Peetje: wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met Martijn! Ik merk bij Ryan inderdaad ook dat hij overdag beter slaapt als hij boven is. Dus ik leg hem tegenwoordig, als ik merk dat hij moe wordt, ook vaak naar boven (tenzij we kraamvisite krijgen of weg moeten of zo). Dafje: Heerlijk om te lezen dat het met Fenna ook zo goed gaat! Als jij iets vertelt over Fenna, dan is het zo herkenbaar! Ik kan net zo goed "Ryan" lezen zeg maar . Ik neem trouwens wel aan als Fenna 9 maanden is dat ze dan kan zitten. Vaak gaan ze geloof ik zo rond 6/7 maanden zitten. Melina: ik heb geen idee of dat veel is, ik vind het wel veel. Ryan krijgt nu 5 voedingen van 135 cc (inclusief voeding). Maar ieder kind is weer verschillend! Ik zou zeggen "ga op je gevoel af, want op het cb hebben ze ook niet altijd gelijk". Hoe zwaar is Vangelis nu? Muriel: ik zou ook helemaal gek worden van al dat vuurwerk. Hier knalt het af en toe, en dat vind ik al irritant! Maar ja..nog even en dan zijn we er weer vanaf . En wat weer een mooie woorden over het veel of weinig posten! Super hoor!
Debby, draagt zoiets nou lekker? En inderdaad de verhalen lijken heel erg op elkaar. Grappig. En ook wel fijn, want dat maakt het herkenbaar en voel je je ook begrepen zonder dat je iets hoeft te zeggen eigenlijk. Snap je?
Zo'n draagzak bedoel je? Ik vind het op zich wel redelijk zitten, maar kreeg dus last van mijn rug. Ik ben meer van de kinderwagen . Maar je mag het proberen hoor als je hier bent . En inderdaad...je voelt je begrepen zonder dat je iets hoeft te zeggen. Het is wel heel fijn dat je je niet alleen voelt zeg maar. En dat het niet aan "jou" ligt, snap je. Ik had vaak het gevoel dat ik maar "zeurde" en zo, maar gelukkig is dat niet het geval geweest. Volg je me nog?!
whaa ben echt ziek aan het worden. de hele dag heb ik hoofdpijn en ben snotverkouden, hoop niet dat ik Vangelis aan steek. Zoenen jullie de baby trouwens op de mond? En jullie familie? Ik wil dat dus absoluut niet hebben...doe het zelf ook bijna nooit, een enkele keer per ongeluk.
oh leuk, ben benieuwd hihi. Ja, inderdaad.. voor mijn gevoel ook.. steeds dat gezever van het gaat niet goed, ze spuugt zoveel enzo... en dan voelde ik me ook wel eens een oude zeur, van daar komt ze weer met d'r negatieve verhaal. En geen tijd voor reageren op anderen... vooral dat laatste..
Tegen verkoudheid vanavond even een ui op je kamer leggen (opengesneden). Helpt erg goed, stinkt alleen beetje . Wij zoenen Ryan niet op de mond, ik vind dat ook niet prettig en wil dus ook niet dat familie of iemand anders dat doet! Mijn moeder deed het wel (maar ze rookt ook, dus dat vond ik extra smerig!), maar ik heb gezegd dat ik dat liever niet wil. Ze mag hem gewoon op zijn wang zoenen. Ik zoen hem vaak op zijn voorhoofd.
Jaaaa erg he, die verkoudheid... Ik heb gisteren en vandaag zelfs verhoging/koorts erbij (38.5), echt heel vervelend, voel me beroerd. Hoofdpijn, keelpijn, spierpijn en snotverkouden. Arme Hester was ook al zo verkouden, maar bij haar lijkt het nu minder te worden. Ik hoop maar dat de rest haar inderdaad bespaard blijft! Beterschap Melina!