Jeetje Natas, dat is dus waar ik met Mika zo mee uit moet kijken.. het heerst als de pest momenteel.. ben zo zenuwachtig ervan, aangezien ik zelf momenteel ook snipverkouden aan het worden ben.. heel veel sterkte ermee! Melanie, RS-virus komt voor bij zowel baby's, kinderen als volwassenen. Alleen baby's hebben nog niet voldoende weerstand opgebouwd, dus kunnen er enorm ziek van worden. Baby hier aan de overkant heeft 2 weken in het zkh gelegen. Wij, volwassenen, worden er slechts een beetje verkouden of grieperig van.. maar baby's dus écht ziek. het is een jaarlijks terugkerend virus waar je, als je het krijgt, ieder jaar meer antistoffen voor aanmaakt, maar ieder jaar veranderd het weer van samenstelling dus immuun word je er nooit voor. Omdat Mika geboren is met longproblemen is hij extra vatbaar en zullen de symptomen bij hem erger zijn met als gevolg dat hij weer aan de beademing zou kunnen komen. Vandaar dus al onze voorzorgsmaatregelen! Dus idd dames.. hou jullie baby's in de gaten!!
Jemig Gwen, dat lijkt me inderdaad wel zenuwslopend voor jullie. Vooral omdat het nu zo enorm heerst. Hier is Zefanja dus helemaal niet lekker. Uit zijn oogjes en neus komt allemaal troep. Hij is erg huilerig en heeft nog steeds koorts. Nu dan 38.9. Als het over 3 dagen niet beter gaat zit ik dus bij de HA. Zefanja heeft dan wel 11 mnd BV gehad, maar met 2 mnd was hij toen al ziek en zo gaat dat al met regelmaat, heb wel het idee dat het nu erger is dan anders. Zo zielig. Angelus daar in tegen is dus bijna nooit ziek.
Natas, sterkte en beterschap met Sanne, wat moeilijk zeg. En Gwen, ik kan me voorstellen dat jullie nu extra alert blijven joh, das wel heftig. Wij zijn allebei ziekig/verkouden geweest, maar bij Angelina heeft dat niet echt gevolg gehad gelukkig, was ik wel even bang voor. Overigens Tari, bij ons is dat net zo hoor. Als ik Angelina laat op de avond nog een keer voed in de hoop dat ze dan smorgens laters komt...nee dus. Als ik haar om 9 uur voed, komt ze om 4uur. Maar als ik haar pas om half 12 voed, komt ze ook om 4 uur. Lekkere biologische klok heeft ze he
Morrighan, knappe baby heb je. Mooie neus heeft ie. Ik vind het wel wat hebben, dat je weet wie de vader is. Nu kun je misschien eventuele uiterlijke 'kenmerken' verklaren of bepaalde karakter eigenschappen. Met een anonieme donor weet je dat allemaal niet.
Goedemiddag dames, @Debby, hartelijk gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. By the way, ik kan waarschijnlijk ook naar de meeting op 19 januari is nog niet helemaal zeker maar dat horen jullie nog. @Dafje, hier ook dat gevoel voor dat ik naar de wc moet. @Jen, super dat je 10 jan een sollicitatie hebt. @Stasia, dat probleem heb ik ook. Als ik moet niezen of hoesten dat er wat vocht verlies. @Blondiedfu, Tja het UWV weet er alles van. Ik lig nu helemaal in de clinch met ze heb zelfs een bezwaarschrift ingediend. Slapen met BH hier ook de eerste weken gedaan vond het echt geen pretje. @Dafje, Ik ben ook benieuwd hoe Fayenne gaat reageren met de jaarwisseling. Gelukkig kan ze er al wennen hier overbuurjongen die al flink wat afknalt en ze slaapt aan de straat kant. Wij gaan naar mijn ouders en blijven daar een nachtje over. Kleertjes, Fayenne zit hier al vanaf dat ze 2wk was in maat 62, 56 is meestal te klein. Het lijkt dan net of ze een zomersetje aan heeft. Sommige 56 past ze nog wel maar die vallen eerder als een 62. @Gwen, leuke foto's van Mika @Ikke, Super dat de osteopaat geholpen heeft bij Quinn. @Roelie, ik begrijp je gevoel heel goed. Gewicht Fayenne 4480 lengte onbekend. Zoenen alleen op de wang of voorhoofd. Fayenne probeert nu hard op te lachen maar het is meer een lachje en dan hoor je huuuuuh huuuh. Ze heeft ook schik met poependan gaat ze ook lachen. Vraag me niet waarom maar ziet er heel komisch uit. Hier ook nog geen sex gehad. Heb ook sinds 1wk weer branderig gevoel van onderen. als het woensdag nog zo is dan ga ik ff naar de HA. @Natasja, schrik wel van je berichtje. Heel veel beterschap en sterkte. Alle zieke mama's en zieke kindjes beterschap. Zo weer alles bijgelezen. Hier gaat alles goed mag niet klagen met Fayenne. 3 januari moeten we naar het CB dan wordt ze nagekeken door de arts zou eigenlijk 21 dec moeten maar toen was de arts ziek. Met mij gaat ook alles goed ook weer druk aan het solliciteren want ik moet per 1 feb in loondienst zijn is dit niet het geval krijg ik geen kinderopvangtoeslag. Kan nog leuk worden. Van de week nog een leuk bericht gehad van het UWV of beter gezegt geen bericht ze hebben namelijk zonder mijn mede weten een bedrag van 150euro ingehouden. Omdat er nog een bedragje bij hun openstaat. Op zich niet erg maar ik ben al vanaf januari 2006 bezig met het bedrag terug te betalen alleen hun geven er geen gehoor aan. Dus nu een bezwaarschrift de deur uitgedaan en kijken wat er gaat gebeuren. Gisteren een brief van ze binnen gekregen dat ze mijn bezwaarschrift hebben ontvangen en dat het waarschijnlijk een rechtzaak gaat worden kan nog leuk worden voor UWV. Maar ja we komen er wel weer doorheen het is alleen klote dat het zo moet lopen. Iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een goed begin. Voor het geval dat ik hier vandaag of morgen niet meer kom. Groetjes Rachel
Dees:Fijn dat het zo goed is gegaan bij de osteopaat. Hopelijk hoef je die man niet meer terug te bellen. Ibo heeft dat ook weleens dat hij geirriteerd raakt van Deniz. Had het vanochtend nog, Deniz had na de fles zijn slaapzakje en pyjama onder gespuugd. Ik zei nog daar kan hij toch echt niets aan doen hoor, moet je niet kwaad worden. Jen: Balen dat de fotoshoot niet doorgaat. Roelie: Je mag ons niet verlaten hoor. Jij hoort er ook gewoon bij! Melina: Ik hoop dat je snel het bandje kan laten maken. Niets is vervelender dat je niet weg kan. Over die difaxflessen, als je de s-fles hebt moet jegoed in de antilekdop kijken. Daar staat een maatverdeling in van 10 cc t/m 30cc. Daar kan je de voeding in terug gooien en dan zie je precies hoeveel er over is gebleven. Op de fles zelf staat er nog een streepje onder de 50cc dus minimaal 40cc. Over lekken... heb ik geen last van. Ik zoen trouwens Deniz ook niet op zijn mond, ja per ongeluk ofzo. Narasja: Jeetje das schrikken zeg! Hopelijk gaat het sel weer beter. En goed dat je aan de bel hebt getrokken. Rachel: Lekker dat ze dat zonder bericht zomaar inhouden. Zo weer even op iedereen gereageerd. Hier gaat alles verder goed. Moet alleen waarschijnlijk binnenkort een nieuwe laptop kopen. Die van mij is echt aan het overlijden. Ik heb nu de laptop van mijn vader zodat hij met de mijne kan stoeien. Maar ja dat zien we tegen die tijd wel. We hebben gisteren in ieder geval helemaal gereboot dus alle zooi is eraf. Misschien dat het iets helpt zodat we uitstel van executie hebben.
hallo lieve meiden, Alweer weken geleden dat ik me hier kwam melden en de intentie had regelmatig te komen lezen en schrijven. Die intentie is overigens overeind gebleven, echter de uitwerking was anders....Eerlijk gezegd verbaast het me te zien dat er hier zo druk gepost wordt. Lieve meiden, waar halen jullie de tijd vandaan? Of misschien is de vraag eerder....wat doe ik dan verkeerd dat het mij niet lukt? Ik ben al blij als ik iedere dag een beetje tijd overhoud voor het huishouden of om wat slaap of in ieder geval rust bij te tanken. Laat staan dat ik dan nog eens de tijd heb of puf om hier in te loggen. Tot mijn grote spijt....dat wel! Ik zou het heerlijk vinden om met jullie over mijn moederschap te praten, ervaringen en tips uit te wisselen enz. Maar ik kom er niet aan toe, wat me met momenten heel erg frustreert (en daarmee bedoel ik niet eens alleen het forum maar mijn eigen dingen/leven in het algemeen, ik heb toch veelal het gevoel geleefd te worden door mijn dochtertje, geen seconde meer voor mezelf te hebben) Ik ben blij dat Yindi nu even slaapt, had me een paar dagen geleden al voorgenomen om snel mijn gezicht weer eens te laten zien hier. Dus wat er ook gebeurt.....posten zal ik vandaag, hoe dan ook! Ik vind het best moeilijk te ontdekken dat jullie hier ondertussen de band met elkaar verder hebben kunnen verdiepen/aanhalen, waar ik toch al een behoorlijke achterstand had in de laatste weken/maanden van de zwangerschap. Ik vraag me met momenten vertwijfeld af of ik er ooit weer tussen kan komen....Ik was enorm blij met het sms-je van Esther over de meeting. Ik wil er heel graag bij zijn, ondanks dat er allerlei mitsen en maar-en aan zitten om het ook gerealiseerd te krijgen. Het is toch een behoorlijk eind rijden met Yindi en ook wel bewerkelijk qua voeding etc. Maar goed...... durf het eerlijk gezegd sowieso niet aan om alleen te rijden dat eind, dus dan zou ik Erik willen overhalen ons te brengen. Zijn er meerdere mannen die meekomen of vrouwen in deze situatie? Ik wil er echt graag bij zijn, vind het nog steeds jammer dat het er de vorige keren niet inzat. En hoewel het ook deze keer weer niet zo eenvoudig lijkt te zijn, wil ik toch alles op alles zetten om erbij te kunnen zijn. Hoe gaat het hier ondertussen....Yindi groeit enorm hard na de aanvankelijke fikse keldering in gewicht omdat ze niet dronk. Het drinken aan de borst gaat steeds beter. Het is nog steeds wel vaak een 'gevecht' om haar aan te leggen, maar dit duurt gelukkig niet zo lang meer (paar minuutjes) en soms gaat het ineens vanzelf. De kleine meid is enorm gulzig, drinkt ook erg veel en vaak. Regelmaat is ver te zoeken, hetgeen me met momenten wel eens frustreert. Er zijn behoorlijk wat dagen bij waarop ze binnen een uur of twee uur alweer om de borst huilt. En dan moet je je voorstellen dat ik dan net pas klaar ben met de vorige sessie. Yindi spuugt enorm veel, het komt er in hele golven en soms krachtige bogen weer uit na de voeding en tussen voedingen door. Voor ze na een voeding klaar is met boeren en spugen is er vaak alweer bijna een uur verstreken. Met als gevolg dat ik dagen alleen maar bezig ben met voeden voor mijn gevoel en daar met momenten ook goed van baal. Hetgeen overigens niet wil zeggen dat ik niet ook geniet, want ik geniet enorm van mijn meisje. Het is echt een schatje, ze lacht enorm lief en ik kan uren naar haar kijken zonder verveeld te raken. Yindi is erg beweeglijk (net als in de buik dus) en druk. Ze slaapt zelden, wil er veel bij zijn en aandacht krijgen. Ze maakt enorm veel geluiden, ook in haar slaap, wat af en toe wel verwarrend is; is ze nu wakker of niet?! Op het moment is ze enorm verkouden, rochelt als een oud opaatje en lijkt soms te stikken in haar eigen slijm. Erg eng. Ook ik ben aan de lopende band bezig met allerhande kwaaltjes. Heb al twee keer koortslip gehad, heb de griep gehad en ben nu verkouden, vlak na de bevalling een urineweginfectie en heb nu nog steeds wat last van een hechting en twee niet-gehechte ruptuurtjes die nog niet helemaal geheeld zijn. Met mijn bekken en rug gaat het redelijk, wel veel pijn van maar niets vergeleken met de pijn en beperkingen die ik had tijdens de zwangerschap. Ik heb dus goede hoop dat het allemaal wel goed komt met behulp van de fysio/osteopaat. Op het moment spelen mijn gewrichtsklachten in mijn handen (en voeten) wel weer behoorlijk op, ik kan mijn handen vaak amper gebruiken (lees vingers buigen en kracht mee zetten of iets grijpen en/of dragen) en dat is erg vervelend en pijnlijk bij het verzorgen van Yindi. Ik ga morgen bellen met de lactatiekundige, heb dringend advies nodig bij een aantal borstvoedingsperikelen hier. Onder andere de immense pijn in mijn tepels, die niet weg gaat maar integendeel erger lijkt te worden. Vanochtend huilend zitten voeden. Maar ben gewoon al zo ontzettend blij dat het eindelijk allemaal goed is gekomen met de zuigreflex van Yindi en dat ze nu goed drinkt en ook flink aankomt op mijn melk. Af en toe gebruik ik het tepelhoedje nog, als het te lang duurt met aanleggen, maar over het algemeen drinkt ze nu aan de borst zonder en dat is ook al weer een hele stap vooruit. Hoe gaat het bij de andere borstvoedende mama's? Hoeveel meiden zijn het eigenlijk hier die ook de borst geven? Inmiddels wijzigingen op dat vlak? Meiden die gestopt zijn of juist begonnen met bv? Mijn relatie met Erik is gelukkig weer in wat rustiger vaarwater na behoorlijk wat strubbelingen onderling de eerste weken. Ik heb me tijdens mijn bevalling en kraamweek erg alleen gevoeld en het emotioneel labiel zijn en gebrek aan rust en hoge mate van fysieke en psychische belasting tijdens de eerste weken zijn daar debet aan geweest. Had weinig gescheeld of was hier tot een breuk gekomen, maar gelukkig is het tij nu gekeerd (of kan ik beter zeggen....ben ik tot inkeer gekomen en benader ik hem nu anders, hetgeen onze relatie ten goede komt). Zijn er meer meiden bij wie het geknetterd heeft of juist bij iedereen een intensivering van de liefde tussen jou en je partner? Ik ben overigens benieuwd wanneer ik weer zin krijg in sex, is namelijk ook al maanden en maanden geleden.....wordt wel weer eens tijd dan he?! Ik ga voor nu even stoppen en een pitstop maken op de wc. Kom ik tegenwoordig ook amper aan toe. Mijn 'grote boodschap' doe ik 's nachts tussen 4 en 5 (na een van de nachtelijke voedingen), want dan kan ik me even ongestoord terugtrekken zonder dat iemand (lees: Yindi) me nodig heeft. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat meiden. Het spijt me - ook voor jullie - dat ik de draad hier niet meer heb kunnen oppakken. Hoop dat dit nu echt verandert. Tot later..... Liefs, Indigo
Heej Indigo, Leuk weer even wat van je te horen! Volgens mij is Daphne de enige die de bv heeft opgegeven en is de rest hetzelfde gebleven. Geloof wel dat er meer fles geven dan bv! Mannen op de meeting, ik laat de mijne thuis en volgens mij had niemand die intentie. Misschien dat Ilse der man (wim? of willem?) er is.
Ritme, wat doen jullie nou? Vangelis komt om de 4 uur en s'nachts dus om de 6 uur ofzo maar dan kom ik elke dag dus anders uit.....hoe doen jullie dat? gewoon bij opstaan (of dit nou 7,8 of 9 uur is) elke 4 uur voeden of hem elke ochtend om 7 wakker maken?
Ha die missym....goh, wat voelt dat goed...weer even contact hier! Ben ondertussen (terwijl mijn dochter ligt te pruttelen en zich waarschijnlijk ieder moment weer kan melden voor een voeding) ook de borstvoedingssites aan het bekijken. Dat er hier veel meiden flesvoeding geven kan ik me best iets bij voorstellen. In principe is borstvoeding makkelijker, want altijd bij je en op temperatuur enzo. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik toch ook wel eens vaker denk dat een flesje veel makkelijker zou zijn, want geen gedoe met bv op gang krijgen, kloven etc., aanlegperikelen, de enige voedingsbron zijn wat soms erg alleen en belastend voelt - zeker wanneer je doodmoe in bed zit te voeden terwijl je partner naast je ligt te snurken, minder vaak voeden op een dag etc. Evengoed ben ik vast voornemens alles te doen wat ik maar kan om het te doen slagen hoor, de borstvoeding. Nog maar even doorsukkelen dus, hahaha. Wat de meeting betreft, ik zou Erik dan proberen te overreden ons te brengen en zelf Amersfoort te verkennen of zo. Geen idee of hij uberhaupt open staat voor dat idee hoor, even afwachten maar. Maar leek me voor hem iig wel leuker als er meerdere mannen in dat schuitje zouden zitten. Vandaar.... Wat je vraag betreft....ik voed Yindi op verzoek. Dus helemaal geen schema. Heb dat in het begin wel gedaan, maar was geen succes. Ik vind het soms wel lastig dat er hierdoor weinig te plannen valt, maar voor haar is het wel beter. Om je een voorbeeld te geven: vrijdag kwam ze s'avonds om 22 uur voor het laatst en 's nachts om 2.30, om 3.50 uur en om 7.20 uur weer voor het eerst 's ochtends. zaterdag kwam ze s'avonds om 21 uur voor het laatst en toen weer om 2 uur vannacht en om 4.18 uur om zich vervolgens pas weer om 9.42 ! te melden. Voor de moeder is het natuurlijk fijn als ze van een bepaald tijdstip uit kan gaan, maar voor het kindje lijkt het me eigenlijk fijner uit te gaan van het moment waarop hij/zij zich weer begint te melden voor een volgende voeding. Ook al verschuift het ritme, meestal zit er dan toch wel ongeveer eenzelfde periode tussen of niet? Lijkt me niet fijn wakker gemaakt te worden om te moeten eten terwijl je eigenlijk gewoon wilt slapen.....zo stel ik het me althans voor. Maar waarschijnlijk kunnen de andere mama's je hier veel beter in adviseren, aangezien ik bijna geen ervaring heb met voeden op schema.
Indigo, ik herken helemaal je bv verhaal. Ik voel me soms echt een bv slaaf. Eva komt voor mijn gevoel echt te vaak. En ik weet niet of ze dan eet, ofdat ze het gewoon fijn vind om lekker te sabbelen aan de borst. Ik schreef laatst ook al dat ik mijn sociaal leven er enorm onder leidt. Maar ook ik blijf gewoon volhouden hoor!
Indigo, misschien dat Ilse haar man er is hoor, het is bij Ilse thuis dus ik neem aan dat haar man erbij is. Ja hij komt wel elke keer om de 4 uur maar omdat hij s'nachts geen vast patroon heeft komen we vaak anders uit....hmmmm het ritme moet vanzelf komen als ik weer ga werken..dus wacht nog maar tot dan denk ik. Vangelis is wel heel makkelijk wat betreft weg gaan, ik geef gewoon een flesje voor we gaan en rek de fles met een speen. In de wandelwagen slaapt hij sowieso en in de auto dus dan zit er soms wel 5/6 uur tussen zonder dat hij er moeite mee heeft.
Hier een paar dagen zonder tepelhoed gedaan, maar met tepelhoed gaat veel beter. En ik heb zoiets van, zolang de bv lukt, maakt het eigenlijk niet uit op welke manier je het doet. Toch?
En ik! Qua Ritme, Cailan komt gewoon doodleuk elke 2-3 uur, ook snacht's Hij heeft het één keer 4,5 uur vol gehouden twee weken geleden ofzo slaap wat was dat ook al weer?
Precies Amaranta....op de dagen dat ik er effe doorheen zit omdat ik doodmoe ben en Yindi bijna elk uur een half uur wil drinken en ik dus gewoon uren en uren niet van mijn bed of bank af kom omdat mijn borst/tepel nu eenmaal gewenst zijn op die plek , dan voel ik me echt een bv slaaf ja. En dan ben ik met momenten ook erg onredelijk jegens Erik, die er per slot van rekening ook niets aan kan doen. Maar als hij dan op het moment dat ik eindelijk eens even vijf minuutjes onder de douche sta na urenlang in de weer te zijn geweest met een huilende dochter, nog geen half uur na de vorige voeding, met een huilende Yindi op de arm bij me komt staan in de badkamer met de tekst: "volgens mij heeft ze honger....." nou..... dan dondert en bliksemt het hier even hoor! 8) Pffff, nog een hele klus vaak dat borstvoeding geven. Ik houd me maar vast aan het gegeven dat het beter wordt met de tijd, waarmee ik zoveel bedoel als dat het geen pijn meer zal doen, makkelijk gaat met aanleggen, minder lang tijd in beslag neemt en minder freauent op een dag. Wat het tepelhoedje betreft....inderdaad heb ik zelf ook op de momenten dat ik het hoedje gebruik de gedachte dat het erom gaat dat zij drinkt. En als dat zo beter gaat, waarom niet eigenlijk? Mijn productie lijkt er niet onder te leiden in ieder geval. Dus..... Op hoeveel voedingen per etmaal zit jij met Eva? Wat heerlijk missym; dat Vangelis zo makkelijk is met de voeding. Dat maakt het inderdaad wel een stuk makkelijker met weggaan. Heb je jouw vraag al eens op het CB voorgelegd?