November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Nou dafje ik hoop dat je morgen wat meer weet als de ha je belt. Pffff lijkt me niet niks hoor al dat getob met zo'n kleintje.

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dafje: hopelijk kan de huisarts morgen iets voor jullie betekenen en anders kan de huisarts misschien telefonisch overleg met de kinderarts opnemen, zodat de huisarts de medicijnen mag voorschrijven? Wij waren ook bij de kinderarts, maar die raadde dus eerst Nutriton aan en als dat niet hielp, konden we bij de ha terecht voor de medicijnen. Succes morgen!

3. nou nutriton werkt niet dus.. maar goed ik wil alsnog wel naar de ka voor het overstrekken enzo.. dus ik wil de afspraak wel aanhouden.. dat is wel van belang iig.. maar als ik sneller die medicijnen kan krijgen dan is dat mooi meegenomen.. zal morgen even goed met de ha overleggen! Dank je voor het advies Debby!

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hoi hoi,

De kraamhulp was vandaag voor het laatst. Martijn zit nog 20gram onder zijn geboortegewicht, en dat na 1 week! Dus heel netjes! Hij heeft enorm veel behoefte aan eten, krijgt al 7 voedingen van 100cc, en als hij wakker wordt wil hij gewoon eten. Ik wil mijn voedingsschema aanpassen maar weet niet hoe ik dat aan moet pakken, Als hij snachts langer of korter slaapt dan verschuift alles.

ik heb vandaag gevoed om: 5.30 - 8.30 - 12.00 - 15.15
    en moet dus nog voeden om 18.30 - 21.30 en dan nachtvoedingen.
    ik wil eigenlijk mijn laatste voeding later laten uitkomen dan 21.30 hoe doe ik dat?

Meeting: sorry zou graag willen maar dat zit er nog niet in voor mij. Het is nog te kort dag en ik ben nog niet eens buiten geweest met Martijn. Volgende keer ben ik wel van de partij.

Maria: moet je met BV ook niet volgens een bapaald schema voeden? Of gaat dat 'op verzoek'? Ik geef wel 7 voedingen per dag maar probeer het ritme van Martijn een beetje te verschuiven.

Sammie: de tip van mijn VK was om als je beeb tussendoor honger heeft hem een 'toetje' te geven, 2x zo dunne voeding. Dan vult het toch zijn maagje maar wordt hij niet te zwaar omdat je hem teveel cc op een dag geeft. Ik kon dat doen als hij binnen 1,5 uur na de laatste voeding weer om eten komt.

Ilse: ik vind het wennen zo helemaal alleen!

Dees: wat ontzettend rot dat je er zo doorheen zit met Quinn, ik kan me voorstellen dat je helemaal simpel wordt zo. Is het een idee om vaker kleinere voedingen te geven, dan krijgt zijn maag niet ineens zoveel te verwerken.

Blondie: Overdag is Martijn ook veel wakker en huilt redelijk wat, afgelopen nacht sliep hij van 20.30 - 01.30 en toen weer tot 5.30 dus dat is wel redelijk. Gewoon veel energie?

Daphne: bij mij waren de 1,2,3-speen en de avent spenen ook te groot. Het beste hier is de difrax (s fles) en zelfs dat gaat hier snel. Martijn is een gulzigaard.

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Peetje,

Ik zou, als je de laatste voeding later wilt geven, Martijn gewoon laten slapen en hem dan later wakker maken. Als hij alleen uit zichzelf wakker wordt om 21.30 uur, tja...dan wordt het misschien wat lastiger...Misschien dat hij dan vannacht wat langer slaapt, zodat je morgen een ander ritme hebt?

Ik ben inmiddels zover dat ik Ryan overdag om de 4 uur wakker maak (als hij niet uit zichzelf komt) en 's nachts laat ik hem slapen totdat hij zelf komt.

6. Niet meer actief

Meiden bericht van Dees;

We zijn onderweg naar huis. 3 artsen verder, maar wat ik al dacht; verborgen reflux. We moeten johannesbroodpitmeel gaan halen.

Ben vandaag bij Esmay gestopt met het geven van venkeldruppels en tot nu toe gaat het redelijk, nog wel wat krampjes, maar niet zo hevig meer...en ze ligt al 3 etappes in haar bedje te slapen!

Het zal nog wel even aanrommelen zijn de komende dagen, maar op deze manier is het te doen. Duurt alleen wel 1,5 tot 2 uur voordat ik haar rustig en gekalmeerd te bed kan doen, maar ja, da's beter als helemaal niet..

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hee debby,

Martijn is meestal echt om de 3 uur wakker voor de voeding helaas, hij is erg actief en veel wakker dus heeft veel behoefte aan eten. Ik probeer het nu steeds ee kwartiertje op te schuiven. pffff moeilijk toch wel.

ik vind het ook best druk zo, de hele dag bellen er mensen of komen ze aan de deur. Allemaal goed bedoeld maar iedere dag belt mijn halve familie weer om iets. En daarnaast nog voeden en verschonen, ik kom zelf nergens toe.

Martijn heeft een waardeloze dag vandaag, hij is bijna continu wakker, hij slaapt nu pas 1 uur en 45 min.! En hij wordt nu alweer wakker, hij zal toch moeten wachten tot 18.30. Bovendien liet hij van zijn vorige 2 flesjes 15 cc staan omdat hij dan als een blok in slaap valt en niet meer wakker te krijgen is om de fles leeg te maken.

ooh hij wordt weer wakker.........hopen dat hij vannacht goed slaapt aangezien hij zoveel wakker is geweest.

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dees: ik hoop dat het bij jullie succes heeft! Heel veel sterkte! En als het niet helpt...trek aan de bel bij de huisarts!!! Er zijn namelijk medicijnen voor die werken!

Jen: fijn om te horen dat het met Esmay weer beter gaat. Het is altijd even zoeken en ik hoop dat het in stijgende lijn goed blijft gaan!

Peetje: als Martijn zich al meldt om de 3 uur, dan wordt het moeilijk dat schema te gaan verleggen denk ik...Mensen komen aan de deur zonder even te bellen? Vooral de eerste weken moet je even je ritme vinden, Martijn moet z'n ritme vinden. Maar dat lost zichzelf wel op hoor. Ik had in het begin ook het idee dat ik alleen maar bezig was met voeden, verschonen en weer voeden. En tussendoor telefoontjes inderdaad. We hebben express ook de visite heel erg verdeeld, dus iedere week maximaal 3x visite, de rest voor onszelf. Maar voor je het weet heb je een ritme en heb je weer tijd voor jezelf. En wat bij mij ook hielp is Ryan niet iedere dag in bad doen. Ik doe hem nu om de dag in bad. En is hij wel rustig als hij wakker wordt?

9. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Peetje, Ik had er de eerste 2 weken ook last van dat ik nergens aan toe kwam. Ten eerste je bent zelf nog niet de oude en ten tweede je leven is zomaar even enorm veranderd. Maar na die 2 weken wordt alles wat rustiger hoor. Tenminste bij was dat zo. En vooral als Martijn straks om de 4 uur voeding krijgt.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jen bedankt voor het door geven:

Oke het hele verslag:
    Eerst kwam een een Co Quinn wegen, bijna 5 kilo weegt hij nu :confused: getempt longen enzo geluisterd en noem maar op.

Volgende arts, ook zijn lijfje bekijken en een berg vragen, sjee dat de antw staan ook in die brief van de ha, en hebben we net ook al verteld. Maar oke weer vertellen. ook over de bloed in zijn ontlasting.

Nou oke, weer wchten op de kinderarts, pfff
    Weer het hele verhaal vertellen, weer onderzoeken, weer vragen en beantwoorden.

Nou zijn anusje is toch een beetje gescheurd auwwwwwwww
    En ja wat ik zelf al dacht, en daar had ik geen horde artsen voor nodig.
    Verborgen reflux, eerst aan de johanes pitmeel en volgede week maandag moeten we terug komen om te kijken hoe het gaat. Anders moet hij waarschijnlijk ovr op de medicatie.
    Zijn voeding moet wat terug ipv 130cc moet hij naar de 120cc

Verder is hij kern gezond en vonden ze het een heerlijk mannetje!

Jeetje was wel even schrikken hoor meiden, moet er eigelijk nog van bij komen.

Straks nog visite shitzooi maar oke dan hebben we het maar gehad.
    Ga even de frituur aan gooien want koken heb ik geen puf meer voor.

Meiden denk tot morgen

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Debby en Stasia: Ooh dus dat ritme kan nog een beetje komen? Als hij wakker wordt is hij meestal nog 10 min rustig en dan zet hij het op een huilen.

de visite, ja wij hebben veel te veel denk ik, de afgelopen week (1e week) 6 vd 7 dagen en deze week 4x. Ik probeer het ook een beetje af te houden nu, ik kom zo zelf niet tot rust, moet eerst mijn eigen balans vinden.

Mensen aan de deur, ja buren enzo erg vervelend. Hier gaat ook wel 10x per dag de telefoon. zou het liefst de stekker eruit trekken. Nu gaat hij ALWEER! zo wordt Martijn ook wakker grrrrrrrrr. Het ergste is als ze naderhand ook nog op je mobiel gaan proberen.

12. Ha, de 1,2,3 dodiespeen werkt! Jeej! Het gaat langzaam, maar ze gooit nu iig tijdens het drinken niet al meteen de helft ernaast. Misschien komt het toch doordat de spenen die ik anders gebruik breder zijn en dat ze die moeilijker 'pakt' zeg maar. Deze kan ze makkelijker 'omsluiten' met haar mondje en dus zijn er geen gaatjes waardoor de voeding weer naar buiten kan sijpelen. :) Voorlopig houden we deze er even in. Als het te langzaam gaat dan toch de smalle optifles halen. Ben benieuwd naar de volgende voeding over een half uurtje.

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    stasia: bepaalt het CB wanneer hij om de 4 uur voeding krijgt? Want ik weet alleen dat ik nu dus op 100cc moet blijven zitten tot ik bij het CB ben geweest

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    pffff ik zit te stressen, om 19.00 komt de visite. om 18.15 moet ik luier verschonen en om 18.30 voeden. Jons is nog steeds niet thuis van boodschappen doen, wanneer moeten we nu eten?!

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dees: heel veel sterkte met het verwerken! Ik weet (helaas) hoe je je voelt! Als je een luisterend oor nodig hebt, dan roep je maar!

Peetje: dat ritme komt zeker wel. Martijn is nog maar 1 week oud. Hij heeft tijd nodig! Ryan is al 1 maand oud en nu pas vind ik ook rust. Misschien ook door alle "problemen" natuurlijk, maar hetheeft gewoon tijd nodig. En heel belangrijk: neem zelf ook rust! Plan visite gewoon niet te vaak in een week, zodat je zelf ook rust hebt! Want als jij niet voldoende rust, dan merkt Martijn dat ook aan je (hoe raar het ook klinkt). Dus ook aan jezelf denken!!! En anders laat je die telefoon gewoon een keer gaan. Als ik aan het voeden ben bijv. neem ik de telefoon ook niet op.

Dafje: wat goed om te horen dat de dodiespeen werkt! Het hoeft ook niet snel te gaan, vaak als het te snel gaat, krijgen ze meer last van krampjes. Ze mogen in principe 30 minuten over een fles doen, dus alle tijd! Ryan had ook moeite met die Avent flessen, die spenen zijn ook groter en hij kreeg ook zijn mondje er niet goed omheen. Net zoals jij al omschrijft. Hopelijk blijft het goed gaan!!

16. Dees, blij dat je nu een bevestiging hebt van wat je dus allemaal al dacht! Ik hoop dat voor jou de nutriton meteen werkt en verder geen klachten geeft! Succes!
    Vraagje nog, waarom moet je terug van 130cc naar 120cc?

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik ook, eerst mocht vangeli niet naar huis omdat hij te weinig dronk, zeggen ze op het cutbureau dat hij nu ook weer niet teveel mag :( terwijl hij gewoon zelf aangeeft wat en wanneer hij wil...ik ken me mannetje wel hoor!

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Yeaah, ik krijg sinds vrijdag Vangelis in ze eigen bedje na ook alleen in de kinderwagenbak, eerst met kruikjes en ingepakt en nu slaapt hij er zelfs de nachten in door (5/6uur)

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ze vindern het iets teveel wat hij krijgt. en om zijn maagje wat rust te geven aangezien hij ook voedig krijgt voor honrige baby's moet hij het kunnen redden op 120

Hij is ook wel hard gegroeit bijna een kilo aangekomen in 3 weken hih

20. Ik weet het.. die 30 minuten. Het is al een hele verbetering met wat het eerst was.. we kwamen van 2 uur bv naar 1 uur bv en toen 3 kwartier fles (avent 2) met nutriton en toen 20 minuten fles (difrax opti) met nutriton naar 20 minuten fles (avent 1) zonder nutriton en nu is het dus 30 minuten fles (dodie stand 3) zonder nutriton.. pff.. we hebben wat afgeprobeerd inmiddels..

Deel Deze Pagina