o peetje niet gaan stressen meid, maar gewoon even een visite stop gaan in lassen hoor, dit is veels te druk voor je (eh zegt een mama met 3 kleine kids en dus nooit tijd voor mezelf, oke vandaar het forum, is makkelijk te combineren voor me, hahaha) BV gaat in principe op verzoek. Maar ik merk hier dat Estrella meestal uit zichzelf om de 4 uur komt. 's avonds en 's nachts wat langer, 5 uur of heel soms 7 uurtjes. Hier nog niet echte vaste tijden of eigenlijk doet ze dat zelf, en ik let er eigenlijk ook niet op. Als ik moet op een bepaald tijdstip, maak ik haar eerder wakker voor haar voeding. Maria, ik las dat je al een speen geeft? Bij BV mag dat de 1e 4 tot 6 wkn niet ivm tepel/speenverwarring? Tenminste dat werd mij 4 jr geleden verteld. Maar ja er veranderd zoveel. Dees, gelukkig is je probleem bij Quinn erkend, hoop voor je dat het nu beter gaat. Zal nog wel even een paar dagen duren. Jen, esmay gaat ook de goeie kant op las ik, goed hoor.
Mag ik bij je op visite komen ik wil ook onder de zonnebank haha waar woon je trouwens in utrecht? mijn vriend zijn zaak is daar (en hele familie) we hebben zelf 2 jaar in Wittevrouwen gewoond voordat we hier kwamen.
die voeding voor hongerige baby's ligt zwaarder op de maag zeker? vandaar voor hongerige kindjes? Dan is het ook wel handig om minder te geven.. ik vroeg het omdat wij inmiddels op 150cc zitten.. en Fenna is ongeveer 4,3 kilo.. maar ze blijft steeds zeuren om eten wanneer ze minder krijgt.. dus denk dat het wel goed is.. begin nu te twijfelen
voeding voor hongerige baby's zitte meer eiwitten in. Dat geeft een voller gevoel, valt niet zwaarder dus. Het verteerd ook wat langzamer dan gewone voeding. Wij geven het in combi met kruidvat gewone voeding en blijven we doen, want dat gaat goed. Als Quinn straks het goed doet zonder maag zuur gaan we proberen omdat ook wat te minderen. Want Quinn wil ook blijven drinken maar dat is om de pijn in zijn slokdarm te verzachten
Ik gebruik het ook hoor van de friso. 150cc water 2 schepjes friso extra en 3 schepjes friso normaal. Dan beetje weggooien tot 150cc. Hij doet het er prima op en ik heb het niet eens aan het cb gevraagd. Mijn moeder zei dat ik het moest proberen omdat meneer al meer dan een uur vantevoren honger had en ik maar op bleef hogen en teveel cc is ook niet goed voor ze. Er zit rijstzetmeel bij wat een verzadigd gevoel geeft. Er zitten niet meer calorieen in dan in gewone voeding. Peetje ik heb eerlijk gezegd geen idee of cb dat beslist wanneer hij naar de 4 uur mag. Bij mij ging Deniz al naar de 4 uur toen de kraamhulp er nog was. Hij sliep nl. ook na 5 dagen s'nacht al door. Ik zou het gewoon vragen als je er heen moet.
ik let er ook niet op hoor qua tijden. Als ik weg wil en hij is nog niet voor een voeding geweest maak ik hem gewoon wakker (door ze luier te verschonen) ik let wel een btje op dat hij nie eerder dan 2 uur ertussen komt maar verder mag hij het zelf bepalen, s'avonds doe ik hem voor het laatst als ik wil gaan slapen, dus als hij iets eerder wakker is (bv om half 10 wakker word maar ik wil rond half 11 slapen) dan verleng ik ze voeding met een speentje en neem ik hem een half uurtje op schoot geef ik hem om 10 uur en ga ik zelf om half 11 slapen
Dees: ik kan me voorstellen dat het een heftige middag is geweest. Gelukkig is er wel de tijd voor jullie genomen en na jullie verhaal geluisterd. Wel heftig allemaal en ik hoop dat wat je nu moet doen gaat werken en dat Quinn weer lekker rustig wordt en het zelf ook fijn heeft. Dafje: Gelukkig zeg dat die speen werkt. Nu maar hopen dat het zo blijft. Is beter voor mama en voor Fenna. Ik vind dat nog steeds een gave naam. Mag ik vragen hoe je daar aan bent gekomen? En ondertussen kan je volgens mij een flessen winkel beginnen. Ik hoop echt voor je dat het zo blijft. Peetje: misschien is het verstandig echt rust in te gaan bouwen jullie hebben daar allemaal baad bij. Zo veel visite en al dat haasten is niet goed voor jullie. Over dat cutbureau daar kan ik wel over mee praten ben vaak mee geweest met mijn kleine nichtje. Ze denken het daar echt beter te weten dan ouders zelf. Eerst bijvoeden, dan weer afvallen wat willen ze...... Gelukkig gaat dat na een jaar veel minder worden en je moet gewoon al die tijd je eigen hart volgen. Daar zit de bijsluiter voor mama en papa zijn in. (dat wisten jullie nog niet he? Maar niet in de placenta zit die maar in je hart... hihhih) Melina: gewoon je hart volgen. Maar kan het geen kwaad als je het allemaal rekt en hem geen vast ritme geeft? Vandaag heb ik zelf weer een goede dag. Wat gestreken en samen met mijn vriendin zijn we naar de begraafplaats geweest. Zij wilde het zelf maar was ook moeilijk voor haar. Zij is morgen 37 weken zwanger en weet als geen ander wat voor gevoel ik moet missen. Daarna lekker met zijn tweeen gelunchd en ik heb voor de rest rustig aangedaan. Ik hoop dat ik steeds meer goede dagen krijg want dan merk ik vooruitgang. Liefs Linda
Fijn om te horen trouwens Linda dat je je wat beter voelt. Heb jij ook zin in een meeting binnenkort? Of is dat net ff te zwaar voor je?
zin wel maar ik heb al eerder gezegd dat ik mij niet ga kwellen met de baby meeting hoe graag ik jullie ook weer wil zien. Maar ik heb net afgesproken voor een mini meet met Muriel. Met ruby gaat het trouwens wel goed alleen is ze heel druk
Was ik nog vergeten: Miranda, welkom! Suc6 met de verbouwing! Ik kan erover meepraten...we zijn hier nu net klaar en al vanaf april bezig! Listy, hoe ging het autorijden met Timo? Ilse, voedingen delen met BV is inderdaad lastig. Jean-Paul heeft er even van mogen genieten toen we de fles met afgekolfde melk gaven, maar sinds gisteren drinkt Vincent weer goed aan de borst (al bijna 2 dagen is dat nu dus!). Jean-Paul is blij dat hij weer aan de boob is, maar vond het best jammer dat hij nu niet meer kan voeden. Over een tijdje ga ik wel weer kolven, zodat hij weer eens de fles kan geven (en ik wat langer van huis kan eventueel). Maar nu eerst genieten! Ach wat zielig al die babietjes met (verborgen) reflux...knuffel! Peetje, rust nemen is echt nodig. Gewoon de telefoon niet opnemen (leg de hoorn ernaast en zet je mobiel uit, dan weet je ook niet dat je gebeld wordt!). Jij, Jons en Martijn zijn het belangrijkst nu. Iedereen wil maar zo snel mogelijk op bezoek komen of wat laten horen, maar jullie hebben nog een heel leven met elkaar Hier ook geen speen, Melanie, alhoewel ik wel 2 weken de fles heb gegeven natuurlijk. Als een baby goed drinkt aan de borst en weet wat 'ie moet doen, kan je in principe wel al een speen gaan aanbieden (vertelde de KH mij). Hihi Linda, mooi gezegd dat de gebruiksaanwijzing in je hart zit! Super te horen dat je steeds vaker goede dagen hebt! In deze herfstdagen toch een flauw zonnetje te zien Vandaag een drukke maar wel fijne dag gehad! De BV gaat nog steeds goed En op het frustratiebureau bleek dat Vincent nu 3700 gram weegt en ongeveer 53 centimeter is. Dat betekent dat hij in 2 weekjes 6 ons is aangekomen en sinds de geboorte 4 cm is gegroeid! Overigens trof ik een heel aardig mens bij het CB, die helemaal niet bijdehant liep te doen. Daarna naar huis, Vincent en mezelf gevoed en daarna naar Spijkenisse en wat inkopen gedaan bij de Prenatal. Thuis gekomen, de boel opgeruimd, was opgevouwen en Vincent weer gevoed. Ik was net klaar en toen stonden een oom en tante onverwachts voor de deur. Ze hadden het kaartje gister pas gekregen, omdat ik het adres niet goed had. Niemand van de familie had het tegen ze verteld (was blijkbaar ook niet ter sprake gekomen), dus dat was best lullig. Ze zijn een uurtje gebleven en dat was erg gezellig. Nu net eten gemaakt en gegeten en nu ben ik moe!
Ja leuk! Vrijdag gaat Linda kennismaken met mijn dochter EN met mijn 4 harige zoons... HATSJIEIEIEIEIE!
Meiden vanaf waneer mogen ze eigenlijk in een slaapzak? Ik heb Cailan nu in de kleinste gelegd die we hadden het voeteneind dubbelgevouwen en de kruik erop zodat hij er niet lager in kan zakken en daaroverheen een dekentje en een fleece dekentje.
Meiden we zijn niet erg spraakzaam 's avonds volgens mij is iedereen dan kapot. Ik ga ook lekker bank hangen. Fijne avond iedereen. Liefs
Pfoe... dat klinkt wel érg warm zeg! Pas op dat je hem niet te warm inpakt hoor. In principe mogen ze meteen in een slaapzakje, mits het klein genoeg is en het kindje niet door de arms- en-of hoofdgaten kan 'zakken'. Het moet dus echt een klein slaapzakje zijn dan. Ik denk dat wij vanaf +/- 1 maand Hester in een slaapzakje in haar ledikant zullen leggen. Dan past ze vast niet meer in de wieg die wij nu op onze slaapkamer hebben staan. Voor nu hebben wij een lakentje en een dekentje en dat is meer dan genoeg om haar lekker warm te houden.
Wow dat lijkt me ook wel erg warm hoor, hier gewoon kleertjes lakentje en dekentje en nu een kruikje erbij want hij slaapt in ze ledikantje maar dat doe ik ook alleen s'avonds, overdag slaapt hij ook in zijn ledikantje zonder kruik