November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    lijnen niet snoepen etc streng lijnen alleen water drinken en 3 boterhammen en een avondmaaltijd eten per dag en tussendoor alleen maar komkommer.

hoop dat de pilletjes werken!

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij geven Ryan juist de speen omdat dat makkelijker af te leren is dan een duim. Zowel Arnoud als ik hebben zeker tot ons 12e geduimd...ik wil hem straks wel aanleren om alleen in bed een speen te gebruiken. En dan met 1 of 2 jaar of zo weer afbouwen, geen idee eigenlijk nog....

3. Ja, nieuwe foto debby, en nu weer één. Die andere vond ik toch niet zo..

Speen afleren, ik heb een tip gekregen van een collega van Jeroen. Als je het spenen zuigen af wilt leren moet je een gaatje knippen in de speen, dan zuigt hij niet meer vacuum en is hij niet lekker meer. Dan kun je je kind vertellen dat hij/zij te oud is voor spenen, kijk maar ze gaan zelfs kapot! Zo oud zijn ze al en jij ook!
    Bij hun kind werkte dit heel goed. Ze was van de ene op de andere dag van de speen af :)

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik geef liever ook geen speen, maar heb net wel gemerkt dat ik er toch wel redelijk een voeding mee kan rekken.
    Mijn neefje van 3 fiept nog, maar het is meer gewenning dan dat hij zuigbehoefte heeft denk ik.

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Mijn broer duimde nog op zn 17de

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik gebruikte een speen tot me 12de dus weet niet of je hier wel makkelijk van af komt haahahah

ik ga de speen gebruiken tot het niet meer nodig is, ik gebruik hem nu ook alleen om de voeding te verlengen, dus zodra hij wat meer vast eet..

7. Ja, ik heb wel zoiets van zodra ze praten dan hop speen eruit hoor.. of liever eerder nog. Ik had eerst zoiets van als ze gaan lopen, maar dat zien we nog wel :)

Wij geven ook liever de speen dan een duim, want die kan je afpakken, dat gaat met een duim zo lastig ;)

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ryan valt niet in slaap zonder speen...hij gooit de speen uit zodra hij diep genoeg slaapt zeg maar

9. Heb de speen niet alleen hier om voeding te rekken, maar ook om haar in slaap te krijgen, dus dat gaat me nog niet lukken om hem weg te doen zodra ze niet meer eerder komt...

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dafje, hier hetzelfde hoor. Wat dat betreft beginnen Ryan en Fenna steeds meer op elkaar te lijken. Heeft Fenna trouwens ook meer poepluiers door de Mortilium?

11. Wij hebben geen mortilium.. waar is dat voor eigenlijk? Ook voor de slokdarm? Of was dat voor het sneller doorvoeren naar de darmen?

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou...die kledingkast lukt vandaag niet meer, dat wordt volgende week een nieuwe poging. Ik ben al trots op alles wat ik wel heb gedaan :)

13. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Melina, tot je 12? Dan ben je er zowat net van af ;)

14. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik volg ook zeker mijn moeder gevoel, en blijf hem zolang inbakeren totdat ze me heeft overtuigd. Waar ik alleen wel over denk.. iets wat ze ook zei.. qua tijdelijke oplossing. Inbakeren kan je niet zijn leven lang blijven doen.. weten jullie hoe dat gaat? Moet je dat op den duur afbouwen?

15. Je mag zeker trots zijn hihi!

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Mortilium is inderdaad om het sneller naar de darmen af te voeren. Jij gebruikt alleen Losec?

17. Geen idee.. Gwen, das wel een goede.. ik denk dat ik alleen inbaker na de voeding van 15:00 uur en de voeding van 19:00 want de rest slaapt ze eigenlijk gewoon goed. Dus ik ga niet altijd inbakeren. Maar ik denk dat afbouwen inderdaad handig is.. zo plop niet meer inbakeren lijkt me beetje vreemd voor je kindje..

18. Ja alleen losec nu ja..

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En ook nog die voeding tegen koemelkallergie?

Trouwens...de kleintjes mogen met 4 maanden geloof ik al fruithapjes. Gaan jullie dat ook doen?

20. Merk dat ze nu met de combi losec en de nutramigen (koemelkallergie/lactose-intollerantie) veel rustiger is (op de krampjes na), maar dat ze ook minder spuugt :whistle: Eigenlijk alleen nog als je haar veel beweegt en iig net na de voeding is het risico vrij groot, maar haar bedje is nu bijna altijd droog!

Deel Deze Pagina