November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier een slaapzak maatje 70 met mouwtjes.

2. Hier een slaapzakje maat 56-68. Ga Fenna hier inleggen zodra ik heb weer op heb gehaald bij mijn ouders vandaan ;) Mocht trouwens inderdaad al vanaf dat ze groot genoeg zijn om erin te liggen qua maat. Zorg inderdaad dat ze niet de armpjes door de mouwtjes terug kunnen trekken (eventueel even wat kleiner maken, door te naaien) en dat het hoofdje niet door de opening kan.

Linda, dank je voor het compliment! Waar we haar naam vandaan hebben.. Tja.. we waren al tijden overal aan het zoeken naar namen en toen kwamen we de naam FennE tegen en dat vond ik opzich wel mooi, maar het miste iets. Dus ik bedacht dat FennA mooier was en tadaaa.. :)

Hmm.. ons meisje kwam ook steeds een uur vroeger, daar heeft ze af en toe nog wel een handje van. Ligt er nu steeds aan wanneer ze inslaapt. Soms slaapt ze namelijk anderhalf uur voor de volgende voeding pas in en dan moet ik haar dus weer wakker maken. Maar als ze meteen slaapt na de voeding, dan komt ze een uur vroeger.. is dus niet echt op voorhand te zeggen wanneer ze dat doet.. want ik weet het pas wanneer ze inslaapt.. kan er donder op zeggen dat ze vroeger komt wanneer ze meteen inslaapt na de voeding. Misschien dan de nachtvoeding en de voeding daarna hongerige babyvoeding (haha, dat klinkt wel erg eng zo) voeding, want dan gaat ze zowieso meteen op bed.

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    De dochter van een oud collega van mij heet ook Fenna.

4. Vind het altijd jammer te horen dat er meer kindjes die Fenna heten.. ;) maar het is helaas onvermijdelijk :(

5. ik ga me klaar maken om naar bedje te gaan en de kleine meid de laatste fles geven en dan ga ik zelf ook op één oor.. truste!

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nee, Eva dan :)
    Die zijn er gelukkig geen :)

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Zoals beloofd, ik heb 28 pagina's doorgespit, dus hier even een lang bericht van mij;

Tari, Blondiedfu, Barbabintje, Ikke, Stasia, Joldeg, Debbykoops, Roelie, Peetje24, Dafje, Murmel, Sammie2, Serafijntje: Bedankt voor jullie warme welkom, echt lief!

MissyM: Herkenbaar, ik kan me ook als de dagvan gisteren herinneren dat ik de test deed, en kijk nu toch ineens :confused:, haha! En volgens mij zijn jouw opa en oma nu idd overgrootvader en -moeder! Succes met het maken van je fotoalbum :)

Ikke: Nee, van jou weet ik al heel wat :), ik heb natuurlijk ook veel meegelezen met het bevallingstopic, ook oneerlijk, over jullie weet ik al heel wat en jullie niks van mij... Hoe gaat het ondertussen met Quinn? -> Jeetje, ik lees het nu van het verborgen reflux, dat is idd schrkken meid, sterkte, ik hoop dat alles goed gaat komen hoor *knuffel*

Joldeg: Nog gefeliciteerd met je verjaardag, dat was vast een hele bijzondere dag zo je eerste verjaardag als mama! Hoe is het afgelopen met de kraamvisite? Ik vind het ook gek als mensen om 5 uur komen en verwachten dat er voor hen gekookt zou worden, vind ik niet zo heeeeeel netjes, maar hey, dat ben ik he... ik weet zeker dat je er uit bent gekomen :)

Hope: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Prinsje Djaro!

Debbykoops: Wat grappig, ik was ok voor de 13e uitgerekend..is alles wel goed gegaan met de ingeleide bevalling? :) Wat vervelend dat je niet echt hebt kunnen genieten van de eerste maand, geniet er nu maar dubbel van dan hoor!

Iloon: Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Yaeda (wat een aparte naam trouwens!)!

Peetje; tegen mij kun je alles zeggen, maar ik 'luister' het beste naar zowel Fem als Mascha, maakt mij niet uit hoor :). Ik kan trouwens ook geen mensen wegwerken, moeilijk vind ik dat, ik zeg het van te voren wel aan de telefoon, maar ze blijven altijd langer hangen :(, ik hou er ook niet van om Sharon bij jan en alleman neer te leggen hoor....

Joldeg: Ik heb hetzelfde als jij hoor; ik ms de zwangerschap ook niet echt, had de placenta ook aan de voorkant en een extra laagje spek... en nu wat overhangend vel :( (jek, zal mannie me ooit nog een sexy vamp gaan vinden?)

Dafje: Ik zal zo nog eens terugbladeren naar pag 5 voor de info over de bevalling :) -> Gevonden: Sharon Petra, dochter van Frank en Mascha, 12 november 2007, 3220 gram, 50 cm, ZH, (poliklinische bevalling maar ze had ook in het VW gepoept) weeën + vliezen gebroken, 39w6d

Morrighan: Das mooi balen van de maxi cosi, ik hoop dat ze hem alsnog terugnemen!

Butterflymom: Welkom, ik ben ook nieuw :)

Lindapooh: Ik heb nooit op jouw gereageerd, maar ik heb je verhalen met tranen in mijn ogen gelezen en nu ik jouw gedichtje lees weer.. :(, ik heb erg met je meegeleefd, het betekent uiteraard niet veel voor je, maar ik wilde het je wel even laten weten.. Over de rokers vraag: Wij roken allebei buiten :)

Ruby: Ik snap ook niet waar iedereen de tijd vandaan haalt om te typen, ik val iedere keer als een dooie op de bank neer ;)

Barbabintje: Hier ook eentje uit omg. Rotterdam! :)

Meeting: Vind ik ook wel leuk! :)

Bedtijden: Sharon gaat rond 23.00 uur naar bedje toe, 's nachts komt ze 1 keer voor eten, de ee keer rond 3 à 4 uur, dan weer om 5 uur en vanmorgen om half 6, verschilt wel een beetje dus...

Eten: Hoeveel FV krijgen jullie ukkies?

De laatst 5 pag heb ik even snel doorgebladerd, ben nu al moe aan het worden :), sorry voor iedereen die ik vergeten ben o.i.d.

Nog even en dan mag Sharon weer in bad en eten,hopelijk slaapt ze nu weer een beetje goed :).

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pffff ik zit al een halve avond met Quinn op mn buik, heb dus nu maar een hand over. Quinn is wel stil maar zo verschrikkelijk onrustig en huilerig en zoooo moe.
    Hopelijk gaat dat spul werken, dit wil ik niet een hele week hoor, nou meer voorQuinn dan voor me zelf

Heb even niet de tijd om op iedereen te reageren, duurd te lang met een hand.

Piet is nu even aan het slapen zodat hij zo Quinn van me over kan nemen, zodat ik even mn ding kan doen

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Komt vast wel goed Dees, ik vind het wel vervelend voor jullie alledrie... :(, ik hoop ook dat het spul wat je hebt gekregen snel helpt!

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ga beginnen aan het badritueel hier en dan lekker mijn bed in met mijn (Harry Potter :oops:) boek. Tot morgen allemaal!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    fem truste meis!

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jij sterkte vanacht, ik zal aan je denken!

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Zooo Masha, goed je best gedaan: heb je blauwe vingers van het typen :D ?

Waar kom jij vandaan? Ik woon in Brielle.

Veel plezier met de HP! Waar ben jij? Ik ga zometeen verder op pagina 86....

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Pfff hopelijk doet het meel snel zijn werk :cry:
    Heb weer de halve avond met QUinn op mn buik gezeten, doe het met liefde hoor begrijp me niet verkeerd. Maar vind het zo zielig voor Quinn
    Heb hem net in zijn bedje gelegt hij is namelijk doodmoe in een diepe slaap gevallen, hopelijk slaapt hij even door zodat ik ook even mijn rust kan pakken. Ben namelijk doodmoe, nu al
    Ohw ik hoop zo dat dit geen week gaat duren :( nog maar even niet aan denken, en per dag bekijken

Meiden weldrusten

15. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow jee, ik dacht ff bijlezen en reageren, maar mama's wat maken jullie er weer een kletsforum van hihi,...
    maar waar halen jullie de tijd vandaan?
    ik heb geen puf meer hier, haha tis pas 2 dagen, maar heb het gevoel dat djaro al weken oud is,.....
    ik moet nog ff in het ritme komen hoor, vandaar dat ik nu mij nestje induik, de kleine komt met een anderhalf uur alweer, en dan nog wel een x en dan staat de kraamhulp om half 9 al weer aan de deur,.....

haha vandaag hebben we een dagje voor ons genomen, geen visite , want anders trekken we het niet,.....

dus wie weet morgen ff tijd om er eens echt voor te gaan zitten,...

groetjes , truste en een mooie dag morgen (vandaag)

veel liefs van djaro :D tis wel een beeldig kereltje hoor,..... hartendiefje van mama :D

dikke knfffffffffffffffffffffffffff

16. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow het gaat hier wel goed met de mama's , zo te zien, geen nachtbrakers,..
    nou hier dus wel,.. de voeding van 4 uur nu net pas achter de rug,.... pffffffff was een zware dobber, ik heb me nu een paar harde borsten, pamela anderson is er niets bij vergeleken, ik zou er zo de kampioenschappen kogelstoten mee winnen,... :D

maar uh ik heb dus echt nog geen tijd voor mezelf gehad en hierdoor ook geen tijd voor hier,.....

ik ben sinds vorige week een hele andere wereld ingestapt,...
    het ging onverwachts opeens allemaal heel snel, maar ja eigenlijk ook weer niet, het was een behoorlijke bevalling door alles er om heen, maar ach nu achteraf gezien,....viel het me wel mee,....

oeps ik was net dus begonnen mijn verslag te doen, ik heb een poosje zitten tikken, maar nu na meer als 3 kwartier, wordt het mij een beetje teveel, en ik ga het niet redden , want over een urrtje staat de KH voor mn neus en om het nu half te laten staan leek mij ook niets, dus heb ik het gekopiieerd, opgeslagen

ik kom er laters wel op terug, want pffff nu pas besef ik mij, tijdens het tikken, wat er eigenlijk allemaal is gebeurd,
    door de roze wolk was dit ff naar het vergeethoekje verdwenen,...

het wordt een beetje teveel nu,..... maar jullie houden het van me tegoed,.......
    maar het tikken vh stuk, toen het met de baby misschien niet goed ging, werd me ff teveel,.......

jullie horen het nog van me,

sorry,........ ik was echt van plan alles neer te schrijven ,.......
    maar wil mijn roze wolk nu nog ff niet verlaten,.......
    dus ik probeer de dag nu positief aan te gaan,.....

ik wens jullie dus ookeen fijne dag, en beloof hier laters volledig op terug te komen,....

dikke knuffel voor iedereen , ja en een hele dikke voor mezelf ,....
    en een pluim voor kleine djaro die alles heeft doorstaan ;)

(wel zonde van al de tijd die ik nu al neergeschreven had, maar ja,... tis ff niet anders ,...... )

groetjesssssss

17. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Mogguh meiden!

Hier heerlijk geslapen van 11 tot 5...wel een nadeel dat je dan om 5.30 klaar bent met voeden en om 6.30 de wekker gaat....hmmm....zal toch blij zijn als hij ietsje langer doorslaapt!

Ik hou het ff kort, ik wil echt heel graag volop meekletsen maar het ontbreekt me aan de tijd...sorry...ik lees wel alles!

Dees: meis het is alsof ik in een spiegel kijk, ik herken zoveel van jou en Quinn en mezelf en Niels destijds...
    Ik heb de antwoorden niet voor je maar wil jou (en alle andere mama's) 1 ding meegeven: vertrouw op je gevoel!
    Natuurlijk moet je naar de artsen luisteren maar ontken je eigen gevoel niet, geloof me maar dat mama's in 99% van de gevallen gelijk hebben...
    Ik wens je zoveel sterkte, ik weet hoe zwaar en moeilijk het is (ik weet niet of je het nog weet maar Niels was een huilbaby, huilde vanaf dag 8 zo'n 20 uur per dag van de krampjes en pijn), vraag hulp als je het niet meer aankunt...je mag me altijd pb'en of bellen meis!
    Ik kan van afstand niet veel voor je doen maar misschien is het een fijne gedachte dat er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt en je een luisterend oor kan bieden?

Ik wou dat ik ff meer tijd voor jullie had op het forum maar ik denk echt veel aan jullie!

Ik zal hier wat doen, vandaag visite, de huisarts komt nog langs, ik moet nog sint kado's fiksen, de jongens moeten hun schoen ophalen uit de winkel, kadootjes inpakken vanavond aaaaarrrrrrghhhhhhhhhhhhh! ;)

xxx Roelie

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Huh? Daar zijn toch Zwarte Pieten voor?

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :)

20. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hoi meiden,

Vandaag de eerste dag alleen met de kids.
    Adriaan is zo lief geweest om alvast de aardappelen en de peren voor het avondeten klaar te zetten, Angelus en Zefanja aangekleed, dus dat gaat mee vallen. Nou ja mag ook wel, ben zelf ziek, potver...... Goed getimed, NOT!

Ha Roelie hier gisteren ook de sint kado's ingepakt, en we hadden niet zo veel maar 3 per kind, maar zo bij elkaar dus een hele berg, de kado's van mijn broer zijn ook al vast hier in huis. Dus Adriaan kon gister weer op verstop jacht. Geen makkelijk opgave.

De tijd vandaan halen, tja Estrella ligt nu te slapen en ik kan wel het huishouden gaan doen, maar daar nu even geen behoefte aan.
    Voeden en forum gaan ook heel goed samen.

Butterflymom, volgens mij ben ik vergeten om jou welkom terug te heten, ik ken je nog van de bevalling topic.

Fem, leuk dat je zo uitgebreid reageerd. Haha dat is waar jij kent ons al wel, maar ik denk dat andersom ook heel snel goed gaat komen.

De meeting, mag van mij ook in januari hoor. Alleen niet het weekend van 19/20 want dan is Angelus jarig. Daarna gaat het voor mij ook lastiger worden want dan gaat hij naar school.

Dees, dikke knuf voor jullie.

Hope ook voor jou! En blijf nog lekker even op je roze (blauwe) wolk zitten. En niet te veel visite hoor.

Daarom hier ook tijd over we hebben 4 keer officieele kraamvisite gehad, haha niet echt veel.
    Ach lekker rustig.

Laat het even hierbij.

Deel Deze Pagina