Hier gaan we ook tweetalig opvoeden, terzijnertijd. Zodra we eenmaal in Canada wonen willen we zeker het Nederlands erin blijven houden, zodat ze later in elk geval de oma's en opa nog kan verstaan enzo, das wel zo handig
Ik ga er echt vandoor! Tot morgen! Enne...niet teveel kletsen hoor, hebben de andere meiden zoveel bij te lezen morgen
En schoon ja Zelfs mn moeder was onder de indruk, die zag je echt zo kijken van 'wat is hier gebeurd?' haha. Niet dat het normaal zo'n vieze troep is hoor, maar had gewoon even extra m'n best gedaan.
Ik spring ff lekker onder de douche. Kom zo weer terug. Moet ik waarschijnlijk weer een aantal pagina's bijlezen. We gaan wel erg hard vandaag.
Da's inderdaad wel zo handig! 1 van mijn tantes woont in Engeland, haar kinderen zou ze ook 2 talig opvoeden, maar da's een beetje mislukt... Die spreken alleen maar engels, gelukkig verstaan ze wel wat Nederlands, maar da's ook niet zoveel meer... En dat is best jammer als ze dan eens een keer naar Nederland komen, want hun oma spreekt en verstaat geen engels!
ow Stasia, dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik heb je er dan alleen gewoond? heb nog ff gezocht op de babyfoon, en deze heb ik: http://www.aanbodpagina.nl/443394_maste ... orraad.asp
Ja precies, zij zullen dus onderling allemaal engels praten en dan moet je het nederlands en apart gaan 'aanleren' zeg maar. Net zoals Maria dus met het Spaans, dat is geen voertaal bij hun en dus moeilijker. Aangezien wij gewoon allebei Nederlands zijn, zullen we onderling dus gewoon nederlands blijven praten en buitenshuis Engels, op die manier krijg je allebei de talen wat 'automatischer' mee natuurlijk.
nee, Mika is dus altijd klaarwakker en kijkt me met grote ogen aan heel af en toe, als ie wél moe is draait ie wel met zijn ogen
Ja inderdaad, dat werkt een stuk beter! Alhoewel, de situatie is lekker ingewikkeld hoor, komt ie; Mijn tante is ongeveer 20 jaar geleden naar Engeland vertrokken omdat ze, op vakantie in Spanje, verliefd is geworden op haar man. Ze zijn welgeteld ongeveer 8 jaar samen geweest en hebben in die periode een dochter en een zoon gekregen. Kort na de geboorte van zoonlief zijn ze uit elkaar gegaan omdat hij terug was naar zijn 1ste ex-vrouw. Tot die tijd ging het eigenlijk heel goed met Nederlandstalig opvoeden. Vervolgens is mijn tante dus een paar jaar alleen geweest en toen is het gaan verslommeren... Nu zijn ze sinds 3 jaar weer bij elkaar, nadat haar man ondertussen ook alweer weg is gegaan bij z'n eerste ex en heeft samengewoond met z'n 2de ex..... Nu lijkt het goed te gaan, maar de kids zijn zo verwend met de engelse taal en het niet consequent zijn van mijn tante in de periode dat ze alleen was dat ze het Nederlands waarschijnlijk nooit meer zullen leren... Erg jammer vind ik persoonlijk!
Niet met dr ogen, wel met de rest van dr lichaam. Soms erg pijnlijk, rukt ze ineens dr koppie naar achter....terwijl ze m'n tepel dus nog vacuum heeft...auw!