November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Da's heerlijk nieuws Natasja! Ik had het gisteren al op je Hyves gezien en dus alvast even snel gemeld hier, zodat iedereen weer een beetje gerust was!

Kan me voorstellen dat je het nog wat eng vind....

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Maria, hier ook een bultje op de tepel zelf, maar die doet geen pijn. Ik zou er toch even naar laten kijken als ik jou was.
    Ik houd al sinds een maandje 4 a 4,5 uur aan voor het voeden (als hij overdags dan nog niet uit zichzelf is gekomen). Hij groeit goed, dus het zal wel prima zijn. Eva groeit toch ook lekker? Inderdaad wat Melanie al zegt: wel rekening houden met je productie.
    Gisteren bleef Vincent wat langer weg dan 4 uur - het CB had al gezegd dat 'ie wat meer kon gaan slapen door de prikjes - en toen heb ik tussendoor even gekolft. Gewoon om de druk eraf te halen en de productie op niveau te houden. Was trouwens wel bizar veel: in minder dan 10 minuten 200 ml!

Deby, wat fijn te horen dat het met Ryan zo goed gaat. Eindelijk lekker genieten van je kereltje :D Veel plezier in de Efteling!
    Als ik Vincent over moet leggen van maxi naar bed of andersom, dan wordt hij meestal niet echt wakker, Heel even gluren en dan gauw weer verder tukken. Wordt Ryan echt helemaal wakker dan?

Vincent draagt ook alleen maar sokjes, ook als we naar buiten gaan. Dan ligt hij toch lekker ingepakt in de wagen. Ik heb wel hele zachte leren slofjes gekregen die ik binnenkort maar eens zal proberen.

Jen, suc6 bij de KA!

Natas, super dat Sanne weer thuis is! Houd haar maar goed in de gaten ;)

Hmmm, Maris belde af voor het wandelen, ze voelt zich niet lekker. En ik vind het kliederig miezerig weer, dus ik denk dat wij lekker binnen blijven vandaag ;)

3. GRRRRRR Zit echt een heel verhaal te typen, verkeerde knop en weg!

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hoi

waardeloze nacht hier, vanaf 3.15 uur niet meer geslapen. Bij CB geweest Martijn is in de afgelopen 2,5 week 2,5 cm gegroeid. en in 4 dagen 130gr aangekomen.

Vandaag pasfoto's gemaakt voor paspoort, wat een ramp!!! mijn god, je baby moet recht in de lens kijken, ogen open, mond dicht, geen handjes op de foto, mijn handen mogen ook niet op de foto maar je moet hem wel 'onzichtbaar' recht zien te houden pfffffff!

Natasja: Fijn dat Sanne weer thuis is!

Babyfoon: ook lampje sbij geluid, interco,m functie, lampje boven aandoen en muziekjeboven aanzetten (allemaal vanaf beneden natuurlijk)

mobiel: mijne speelt 20 min.aan 1 stuk wel op batterijen

verlof: tot 12 mei en krijg 75% doorbetaald

Hier kinderopvang: ik betaald uiteindleijk ongeveer 130,- per maand voor 3 dagen per week. Vind het wel logisch dat je geen belastingtoeslag krijgt als er maar 1 persoon werkt.

Inloopspreekuur: hier maandag, woensdag en vrijdagochtend van 9.00-10.00 meestal drukbezocht

Ilse: wat erg van jullie kat!

Schoenen: iemand had het erover maar het is niet goed voor de voeten van je baby om hem vaak schoenen aan te doen als ze nog zo klein zijn.

5. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

@Natasja, fijn dat sanne weer thuis is. Ik kan me goed voorstellen dat je het eng vindt is ookneit niks wat je meissie heeft meegemaakt.

@Jen, Succes in het ZH met Esmay

6. Zo zit weer even op de bank. Heb de ramen gezeemd en meteen maar even de ramen aan de voorkant ook meegenomen. Daarna gezogen, broodje eruit gehaald, thee gezet en ga zo lekker lunchen. Fenna is verbazingwekkend stil :) Jippie!

Ook de platen hebben een nieuw plekje gekregen. Die stonden sinds gisteren van de verhuizing van de meubels nog in kratjes. Ik zit nu lekker te genieten van een plaat van de dubliners. Lekker die oude muziek (ja ik ben hopeloos ouderwets haha, ben er mee opgegroeid, dan krijg je dat denk ik), vind de huidige muziek ook wel leuk hoor, heb een enorm brede smaak :)

Heb de kat even naar buiten gebonsjoured (?) want ik was hem enorm zat! GRR, heb ik net gezogen, gaat hij achter onze andere kat aanracen, overal haren die in het rondvliegen. En tot overmaat van ramp gaat hij na een waarschuwing om het niet te doen toch op de draaiende platenspeler springen. Midden op de plaat. GRRR ik wil geen krassen op mijn plaat zeg! Dus die mag nu buiten even uitrazen, zodat ik niet nog bozer wordt en hem wat aandoe.
    Stasia ook hier een kat die de hele keuken steeds bezaaid met grit. Bekend fenomeen dus. Wij hebben laminaat en dus een bezem in de keuken staan en stoffer en blik. Ik veeg de keuken een paar keer per dag. Tja, je moet wat he.

Jen, ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt!

Natasja, dat ik zeker goed nieuws! Lekker hoor, natuurlijk is het nog spannend. Het zal vast wel goed gaan, als je het niet vertrouwd gewoon even gaan kijken bij d'r.

7. Niet meer actief

Hoi!

Sjemig, wat heb ik ongelofelijk veel moeten bijlezen :confused: Heb er gewoon hoofdpijn van (of zou dat zijn omdat er sneeuw in de lucht zit en ik gewoon doodmoe ben ;) ). Eerst maar even in het algemeen op een aantal dingen reageren ook al is het wel erg mosterd na de maaltijd, daarna in een aantal berichtjes op een aantal meiden.

‭Poepluiers en scheetjes laten: Yindi is echt een scheetje hoor! :) er wordt hier ontzettend veel geknetterd, tijdens het voeden, slapen, knuffelen....kortom eigenlijk altijd wel 8) En stinken dat die krengen doen, niet te zuinig!
    ‭Met de poepluiers valt het dan gelukkig weer mee. In het begin zat er vaak een aantal dagen tussen de ene poepluier en de andere, momenteel bijna iedere dag wel eentje. Maar helaas is het van die ontzettend zachte prut (echte spuitluiers) die helemaal naar boven kruipt onder de luier uit en omhoog richting nekje. Grrrrr, hier staan dus bijna dagelijks wel kleertjes in de week, want die vlekken krijg je er maar moeizaam uit. Af en toe, meestal tijdens het voeden, hoor je ineens een geweldige knal en een hoop gespetter en geknetter en dan weet je al hoe laat het is ;)

‭Huiduitslag: Yindi heeft op het moment ook veel rode pukkeltjes in haar gezichtje en boven op haar bolletje. Dit zou vanzelf weer moeten wegtrekken volgens CB. Ik smeer er voorlopig maar niks op, kan ik de huid ook niet extra irriteren. Amaranta, had jouw huisarts nog tips gegeven op dit gebied?
    ‭
    ‭Namen: Yindi heeft de namen Elisa en Renée, daarmee is ze vernoemd naar twee van haar overgrootouders: de opa van Erik van vaders kant en mijn oma van moeders kant. Dat vond/vind ik mooi om daarmee symbolisch de mannenlijn en vrouwenlijn (voorouders) aan te geven waar zij door de tijd heen deel van uit maakt en die ze voortzet.

‭Nadenken over tweede kindje: het is gelukkig inderdaad waar dat de aanvankelijke aversie die ik na de bevalling had tegen nog eens zwanger zijn en bevallen, slijt. Voorheen heb ik me altijd voorgesteld mama van meerdere kindjes te zijn, dat gevoel was tijdens en na de bevalling echt helemaal weg :( Maar ondertussen sta ik zeker open voor, nee wens ik zelfs, een broertje of zusje voor Yindi. Alleen moet ik daar voorlopig nog zeker niet aan denken, eerst maar eens goed herstellen van deze zwangerschap en bevalling. Wanneer dan wel??? Ik vind het maar moeilijk om dat te beslissen, zitten voor- en nadelen aan zowel kort als lang wachten. De tijd zal het uiteindelijk wel leren denk ik. Ik vermoed dat het op een gegeven moment vanzelf wel weer zal gaan kriebelen en dan is het afwachten of ik daadwerkelijk nog eens zwanger mag zijn.

‭Darmkrampjes: Het valt me op dat er verschillende meiden venkelthee gebruiken (mijn eigen zusje geeft dit ook aan haar tweeling). Hier wordt het door kraamverzorgster en CB afgeraden, omdat het blijkbaar slechte bestanddelen zou hebben en kankerverwekkend zou zijn ?! Rooibosthee zou volgens hen net zo goed helpen. Iemand trouwens het middel Sab Simplex gebruikt? Daar zweren hier namelijk de verloskundigen en het CB bij.

‭Laten huilen: ik maak uit verschillende berichtjes op dat de meesten onder jullie de kindjes wel eens laten huilen. Waarschijnlijk doe ik het helemaal verkeerd, want ik sta meestal bij iedere kik wel naast haar bedje of box. Ik vind het heeeeeeel moeilijk om Yindi te laten huilen. Ik redeneer altijd maar zo dat ze niet voor niets huilt en dat ik dus moet nagaan wat er aan de hand is als ze huilt. Verdomd frustrerend soms als de oorzaak moeilijk te achterhalen valt. Maar zoals gezegd....ik laat haar dus zelfs geen vijf minuten huilen, dan pak ik haar al bij me. Hoe doen jullie dit? Tips op dat gebied?

‭Fruithapje: Ik ben van plan om 6 maanden alleen borstvoeding te geven en dan eventueel volgens de Rapley Methode met vast voedsel te starten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Eerst maar eens zien hoe het verder gaat.

‭Vitamientjes: Yindi vindt de vitamine D wel erg lekker geloof ik, daar ligt ze altijd gelukzalig op te smakken alsof haar leven er van af hangt. De K daarentegen vindt ze geloof ik niet te pruimen. Die krijgt ze dan ook altijd eerst.

‭Kledingmaat: Yindi draagt ook al veel maatje 62. Veel van 56 is nu echt te klein (aan het worden). Zoals jullie ook al zeggen, het echte 'baby-baby' is er wel al vanaf. Als ik haar voed en ik zie dat 'lange eind' zo aan mijn borst liggen, dan moet ik af en toe wel even slikken hoor. Wat wordt ze al snel 'groot' :(

‭Meeting: ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe laat we verwacht worden en wat ik mee moet/kan nemen.

‭Kinderopvangtoeslag: ik heb er waarschijnlijk weer eens niets van gesnapt, maarre....moet ik die zelf aanvragen of hoe gaat dat in z'n werk?

‭1e Menstruatie na bevalling: ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de andere borstvoedende mama's....Zijn jullie al ongesteld geweest? Ik zit er zelf op te wachten, of nee beter gezegd....van mij mag het wel maanden wegblijven eigenlijk. Ik geloof dat het heel verschillend is he, de een wordt wel weer gewoon ongesteld, de ander zolang als bv duurt niet. Iemand enig idee waar dat dan aan ligt?

Zo, en dan nu maar eens op een aantal personen gaan reageren. Tenzij Yindi er weer tussen komt. Ze ligt nu eindelijk rustig in bedje te slapen. Vannacht bijna heel de nacht wakker geweest met haar, ben doodop. Ze is een stuk 'zieker' dan ze was. Flink hoesten en snotteren, veel krampjes heb ik de indruk en rechteroogje is beetje dik. Gelukkig geen verhoging, maar wel hangerig en jengelig. De arme kleine schat.

8. Peetje, klopt van die schoentjes, ook al zijn het zachte schoentjes.. slofjes zijn wat anders. Wij hebben ook van die zachte schoentjes, maar dat is toch niet zacht genoeg. Ze zijn ook nog te groot, dus voorlopig toch hier geen schoentjes. Maar ik zou er erg mee oppassen. Het is voor je kindje straks goed om gewoon lekker op sokken rond te lopen, daarom heb je van die antislipsokjes.

9. Niet meer actief

Oh, trouwens.....laatste stand van zaken:

woensdag op het CB gewogen en toen woog de 'kleine' schat 4940 gram.
    Ik vermoed dat ze ook al weer een stuk langer is dan de 56 van de vorige keer (dik twee weken geleden)
    Wat het spugen betreft....dit moeten we even heel goed in de gaten houden. eventueel toch binnenkort verwijzing om te laten onderzoeken.

Gelukkig komt ze goed aan, wat zeg ik....meeeeeeer dan goed (en dat op bv. Ik geloof het dus ook niet zo, Tari, dat bv niet dik maakt, hahaha)
    Als ik dan naga hoeveel voeding er telkens weer uitkomt, dan wil ik me niet eens voorstellen hoeveel ze zou hebben gewogen als het er iedere keer ingebleven zou zijn ;)

10. Rachel85

Indigo, kinderopvangtoeslag moet je idd zelf aanvragen. dat kun je via internet en gewoon via papieren van de belastingdienst

11. Niet meer actief

En wat de borstvoeding betreft:

Dankzij de lactatiekundige nu toch behoorlijk wat verbetering. In plaats van 12/14 voedingen nu ng maar 8/10, scheelt een hoop moet ik zeggen.
    Het aanleggen is verbeterd waardoor de pijn minder is. Helemaal verdwijnen zal 'ie waarschijnlijk niet. Het tongriempje van Yindi is aan de hele krappe kant en moet met de tijd beter gaan met naar voren uitsteken.
    Gestopt met bijkolven, heb sowieso al giga-productie en was nu echt aan het overproduceren waardoor negatieve spiraal ontstond:

enorme toeschietreflex, gigantisch veel melk die Yindi niet wegkreeg (verslikte zich ook vaak), dronk dan enorm veel voormelk, zat vol maar niet echt verzadigd, waarna na uur weer willen drinken etcetc.

Nu kolf ik de eerste minuut weg waardoor ergste spanning en veel voormelk weg is en leg ik in principe pas na drie uur aan. En dat gaat redelijk goed.
    Met het tepelhoedje moest ik trouwens helemaal stoppen, was nergens voor nodig volgens de lactatiekundige. En zie.....ik geef nu al een aantal dagen de borst zonder nog een keer het hoedje gebruikt te hebben.
    Helemaal super! Nu gaat het leuk worden en ga ik me verheugen op een voeding ipv er tegen op te zien, zo van 'ojee, daar komt ze weer'.

12. Niet meer actief

Moet ik die dan nu al zelf opvragen Rachel of krijg ik daar eerst papieren over thuis of zo?

13. Indigo, Fenna spuugde ook heel veel bij mijn bv. Ze kreeg enorm veel binnen(mede door mijn overproductie). Zat gewoon geen stop op zeg maar. Ze dronk tot ze in slaap viel... En ook zij groeide als kool.

14. Wij hebben de papieren van de bijslag thuis gekregen...

15. maar je kan het ook via digid aanvragen op internet

16. Rachel85

Ik krijg trouwens de kinderopvangtoeslag niet aangevraagt als ik het via i-net doe haar BSN nummer blijkt niet te kloppen volgens die site.
    Terwijl haar BSN nummer wel klopt op het belasting kantoor. (speciaal nog even gebeld)
    Nu aan het afwachten op de papieren van de belastingdienst alleen 1 nadeel voor dat de papieren binnen zijn ben je 10 werkdagen verder.
    (wij inmiddels 3wk en nog geen papieren)
    En de aanvraag duurt ongeveer 8 wk dat zal dus betekenen dat ik de kinderopvang 2 mnd zelf moet betalen. Alla €780.-
    Wordt nog leuk want wij hebben geen spaargeld meer.

17. Niet meer actief

Amaranta , jee zeg die moeder van jou.... :rolleyes: Daar zou ik helemaal gestoord van worden. Helpt dreigen met de-deur-niet-meer-open-doen-voor-haar-als-ze-zich-nog-langer-bemoeit-met-je-huishouden niet ;)
    Drinkt Eva de hele nacht niet? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Ik lees dat Eva overdag niet meer slaapt, Yindi ook nog maar zelden. Het vervelende is dat ze wanneer ze wakker is echt contact wil en graag dingen wil zien/bekijken. Ze is enorm hongerig naar visuele indrukken, is soms nog een heel gedoe met haar aan de borst aanleggen, want dan draait ze alle kanten op, eerst de omgeving goed observeren. De arts van het CB vindt onze kleine meid zo 'wijs'. Ze is blijkbaar erg snel met een aantal dingen vergeleken met andere babytjes: bewust lachen, kijken en focus/concentratie houden, hoofdje rechtop houden, optrekken...Yindi rolt trouwens ook met haar oogjes tijdens een voeding, maar dan vooral van links naar rechts (alsof ze een autocue afleest, hahaha). Wanneer ze echt met de ogen rolt, meestal als ze erg moe is, en je ziet het oogwit, dan moet ik altijd denken aan de film The Excorcist 8)
    Wat is dat trouwens met die linkertepels? Bij mij ook links meer last dan rechts...

Tari,‭ jee meid, jij hebt wat te stellen gehad met de ziekenboeg bij je thuis. Gelukkig dat het tij nu wat lijkt te keren. Sterkte in ieder geval met de nasleep. Wat goed dat je bewust tijd inruimt voor het geven van de borstvoeding en het badje van Estrella ivm de jongens. Respect voor hoor. Ik vraag me hier geregeld af hoe ik een aantal dingen had moeten doen als er al een kindje geweest zou zijn. Dan was de borstvoeding hoogstwaarschijnlijk al gestopt wegens te arbeids- en tijdsintensief.
    Yindi drinkt ook bijna elke avond een flesje borstvoeding bij Erik. Maar ik vind dat toch maar bewerkelijk hoor. Ik bedoel....je moet toch kolven voor zo'n flesje. Hoe pak jij dit aan?
    Trouwens....ik wil je even zeggen het wel erg jammer te vinden dat je niet bij de meeting zult zijn!

‬

18. He, das lekker dan Rachel, niet fijn en handig dus.
    Hoe spreek je eigenlijk jouw naam uit? Op zijn engels of op zijn nederlands? En op zijn engels heb je ook weer twee manieren.... Reechel of Rasjel zeg maar... Dat zat ik me nou laatst ineens af te vragen :)

19. Niet meer actief

Hoe is dit nu dan ondertussen Dafje? Of ben je overgestapt op FV?
    Is het spugen nu onder controle?
    Ik maak me er toch echt wel zorgen over.
    Kijk, dat ze meteen na de voeding spuugt is geen ramp. Dat doet ieder kindje wel geloof ik, dan spuugt ze gewoon uit wat ze teveel heeft gedronken (het kleine slokopje 8) )
    Maar dat ze zelfs 3 uur nadien nog spuugt (inmiddels al zure melkbrokjes dan) vind ik gewoon niet kloppen en ook erg zielig voor haar. Ze is dan soms echt overstuur en kijkt 'zuur' van de smaak van die zure melk.
    Nog los van het verdere ongemak: wel drie keer op een dag alles moeten verschonen van haar kleertjes en vaak die van paps en mams erbij, plus een hele hoop spuugdoekjes en vaak beddengoed.

20. Niet meer actief

Morrighan,‭ ‬8‭ ‬voedingen is toch netjes?! Ik kKreeg de indruk dat Cailan minstens‭ ‬14‭ ‬x zou komen.‭ ‬Wel vermoeiend inderdaad die twee nachtvoedingen,‭ ‬dat is soms echt wel slopend inderdaad.
    Ik kijk er ook naar uit naar Yindi doorslaapt,‭ ‬maar ik heb er een hard hoofd in dat dat snel zal gebeuren. Ach, het heeft ook wel wat zo s'nachts half slaapdronken met dat kleine meisje op de arm.
    Over het vaccineren heb ik eigenlijk niet verder nagedacht dan dat ik het logisch vind om het te doen. Door hetgeen jij schrijft me pas gerealiseerd dat het eigenlijk niet zo logisch is dus... :oops: Wat is er dan precies mis gegaan bij die 2 mensen in jouw omgeving?

Blondiedfu,jammer dat je Reese niet meeneemt naar de meeting!

Deel Deze Pagina