November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Indigo, ik laat Vincent ook (haast) niet huilen, hoor. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en waar je je relaxed en lekker bij voelt. Dat is ook het beste voor je kindje, want hoe rustiger jij bent, hoe rustiger je kindje zal zijn. Voor anderen is het daarom bijvoorbeeld beter om het kindje (een tijdje) te laten huilen.
    Zelf merk ik wel dat ik steeds beter hoor wat er aan de hand is en soms is er niks aan de hand, dan wil hij gewoon even huilen. De ene keer kan ik daar beter tegen dan de andere. Zodra ik merk dat ik geirriteerd raak, dan geef ik hem aan Jean-Paul of leg hem even weg. Het huilgedrag verandert ook na verloop van tijd, merk ik.

Ik ben nog niet ongesteld geweest. Lekker hoor, al bijna 2 maanden na de bevalling geen rode duiveltjes :D Volgende week wordt de Mirena spiraal geplaatst en dan is het helemaal waarschijnlijk dat ik niet meer ongesteld ga worden.

Super te horen dat de BV goed gaat! You go girl! Je mag trots zijn op jezelf! Volgens mij lopen wij - zogende mama's - gewoon te hard de trap op en af en geven we slagroom in plaats van melk! Zo hard als ze aankomen, die kleintjes :)

Toevallig, hier is de linkerborst ook lastiger en minder dan de rechter!

Ik kolf trouwens 1x per dag (als het lukt) en vries dat dan in. Er staat inmiddels een aardig voorraadje. Dat geeft wel rust, nu ligt er geen druk op als het een keer zou moeten, omdat ik weg moet oid.

Als je ervaringen wilt delen met meer andere BV-mums, kun je eens een kijkje nemen in dit topic:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Oh, enne doorslapen gaat heus nog wel gebeuren (uiteindelijk dan zeker ;)) Wist je trouwens dat als je kindje 5 uur achtereen slaapt, dat officieel doorslapen heet?

3. Indigo dat klinkt als Fenna.. Fenna heeft reflux en ja wij zijn inderdaad overgestapt op de fles, voor haar (spugen en gillen door omhoog komen van de voeding) en voor mij (hyperlactatie). Inmiddels heeft ze voor het spugen medicijnen voor het beschermen van de slokdarm, want die raakt geirriteerd wanneer er steeds voeding en dus ook maagzuur omhoog komt. Zeker wanneer de voeding tot aan de volgende voeding aan toe omhoog komt is maagzuur onvermijdelijk. Dat vrand op een gegeven moment in de slokdarm en dat veroorzaakt de pijn die ze dan weer heeft. Dat resulteerde in gillen voordat ze moest spugen. Daardoor gaan ze trouwens ook weer meer drinken, om de pijn te compenseren en niet te hoeven voelen. Maar dat komt er natuurlijk weer uit, omdat ze teveel hebben dan. Negatieve spiraal dus. Fenna heeft nu ook voeding voor koemelkallergie/lactoseintollerantie. Op die combi van medicijnen en voeding doet ze aardig goed. Ze spuugt nog wel maar veel minder. Vooral ook omdat ze er stukje bij beetje ook over heen groeien. Maar juist omdat ze nu de fles krijgt en ze een afgepaste hoeveelheid krijgt spuugt ze ook minder, omdat er op een gegeven moment geen voeding meer in zit. Dan kan ze daarna d'r zuigbehoefte stillen met de speen en resultaat is dat ze minder spuugt. We hebben laatst een keer een grotere fles geprobeerd, met als resultaat dat alles er weer uitkwam. Maar dan ook echt alles. Dus dat is dus ook een grote reden van het spugen. Het teveel binnenkrijgen. Ik zou als ik jou was zeker naar de ka gaan. Vraag om een verwijsbrief, want dit klinkt echt als reflux. Natuurlijk maak je je zorgen als je kindje laat zien dat ze pijn heeft en het moeilijk heeft. Ik zou zeggen ga op je strepen staan Indigo! Tis jouw gevoel en dat zit meestal toch erg goed als moeder.

4. Niet meer actief

Esther,‭ ‬geen probleem hoor dat je nog niet op mijn sms had gereageerd‭! ‬Bedankt voor je tip van het borstvoedingsgedeelte op het forum.‭ ‬Ik ben ook trots hoor dat ik bv kan geven.‭ ‬Super dat je er steeds gemakkelijker in wordt met weggaan en ook al buitenshuis hebt gevoed.‭
    Ik begin nu zelf ook eindelijk wat relaxter te worden daarin en heb zelfs op oudjaarsdag toen ik met mijn zusje en haar tweeling in de stad was Yindi gevoed bij de V&D. Er was gelukkig wel niemand, zaten helemaal boven in een lege zaal, anders was het waarschijnlijk toch wat lastiger geweest. Maar goed, iedere stap is er weer een, dat merk ik met alles. Ook de eerste keer alleen in de auto met haar enz. Voelt goed dat de wereld weer steeds groter wordt.
    ‬Ook ik was iets meer dan 20 kg aangekomen en de kilo's verdwijnen langzaam meer zeker. Nog 4 te gaan voor mijn startgewicht in de zwangerschap, maar eigenlijk wil ik er dan nog eens 10kg af om me weer helemaal happy te voelen in mijn lijf. Dat betekent dat ik nog 14 kilo te gaan heb dus....
    Wat fijn om te lezen dat je moeder zo van Vincent geniet! Hoe is het nu eigenlijk verder met haar? Wat die zuigbehoefte en huilerig zijn betreft van je kleine mannetje, weet je zeker dat het geen sprongetje is geweest? Ach gossie, die prikjes. Ik kan er nu al tegenop zien met Yindi hoor.....
    En het trots zijn op hoe Vincent groeit....terecht, is toch maar mooi dat je lijf hem kan voeden! Ik ben met momenten ook echt trots dat ze zo goed groeit op mijn melk, al maak ik me soms ook wel zorgen of het niet te snel gaat :rolleyes:

Peetje,‭ ‬wow die Martijn van jou,‭ ‬dat‭ ‘‬ie al praat zeg :D Lekker van genieten!‬

5. Niet meer actief

Bedankt voor je verhaal Dafje. Lijkt inderdaad wel erg op wat we hier met Yindi meemaken. Al moet ik zeggen dat ze niet altijd in paniek raakt of van slag lijkt bij het spugen. En dat ze het ook doet wanneer ze een flesje borstvoeding heeft gedronken (afgemeten hoeveelheid).
    Na het lezen van je verhaal ga ik het toch nog eens aankaarten.
    Hoe kan de arts eigenlijk precies vaststellen of het reflux is? Is daar een onderzoek voor nodig of zo? Hoe ging dat bij Fenna?

6. Niet meer actief

Nou Gwen,‭ ook leuk dat je een preek krijgt over het inbakeren...NOT! :rolleyes:
    Vooral je eigen gevoel volgen hoor en daarnaast kijken hoe je haar advies eventueel kunt inpassen, m.a.w. nagaan welke 'kern van waarheid' in je straatje past.
    De nageltjes vijlen doe ik hier ook tijdens haar slaap, is anders geen beginnen aan. Yindi haar handjes zijn immers altijd in beweging als ze wakker is (ik ben benieuwd wat dat betekent voor de toekomst).
    Hoe pakken jullie het nu aan, het ritme verplaatsen van Mika?

Ik hoor trouwens op de achtergrond al het begin van het wakker-worden-en-hongerig-zijn van Yindi (specifieke geluidjes). Dus weet niet hoelang ik hier nu nog achter de pc zal zitten.....

7. Niet meer actief

Natasja,‭ ‬jeetje meid wat een ellende hebben jullie moeten doorstaan met jullie kleine meisje. Het lijkt me enorm schrikken als je kindje ineens geen lucht meer krijgt.‭ ‬Ben er hier ook al bang voor geweest.‭ ‬Hoe is het nu ondertussen? Is Sanne nu inderdaad thuis? (dat schreef iemand, weet niet meer wie). Wat gaat er nu verder gebeuren?
    Meid, in ieder geval heel veel sterkte! Ik hoop dat Sanne snel helemaal in orde is.

Jen, misschien ben je ondertussen wel met je gesprek bezig. Zoniet, dan alvast heel veel succes! Ik zal voor je duimen. Hoe gaat het nu met Esmay? Heb je al meer duidelijkheid gekregen omtrent het minder drinken? En of er een verband is met hoe ze zich de afgelopen dagen gevoeld heeft? Ik hoop van ganser harte dat het allemaal de goede kant opgaat met haar gezondheid. Sterkte ermee!

8. Niet meer actief

Ikke,‭ ondertussen bijgekomen van de emo-jaarwisseling? Ook ik vind het allemaal snel gegaan, achteraf dan..... Vorige oud op nieuw waren er hier nog tranen om het verlies van een oom en een tante (beiden aan kanker) en was er de innige hoop op een babytje. En een jaar later ligt er zo'n klein lief prutske in haar bedje te slapen!!!
    Jij bent ook 177 lang? Haha, shake hands...
    Dus jouw Piet is blijkbaar nog wat onzeker met de kleine verzorgen, dat hij jou er iedere keer bijroept. Erik redt zich best wel prima met Yindi, het duurt allemaal wel wat langer en hij denkt nog niet echt vooruit bij al zijn handelingen :rolleyes: , maar mag niet klagen....
    Alleen poepluiers verschonen is hij niet zo dol op, dan staat hij te kokhalzen, hihihi.
    Proficiat met je spiraaltje. Fijn dat de pijn is meegevallen. Hoezo moet je over een maandje terug gaan eigenlijk? Is dat ter controle of zo? Ik vind het maar enge dingen die spiraaltjes, voor mij dan toch maar liever condooms :oops:

Debby, ik had het nog niet meegekregen, maar proficiat meid...dit jaar trouwen...WOW!

9. Fenne spuugde eerst op de fles ook net zoveel als met de borst hoor, alleen omdat we nu de juiste hoeveelheid hebben gevonden waarop ze minder spuugt en nog steeds goed groeit spuugt ze minder.
    Wij zijn naar de kinderarts geweest en ze kunnen een onderzoek doen, maar omdat het zo belastend is doen ze dat niet zo snel. Ze gaan eerst kijken of je met medicijnen het kan verbeteren. Verschillende medicijnen zijn mogelijk, maar het is een kwestie van uitproberen. Omdat Fenna onrustig bleef en bleef gillen bij het spugen heeft ze ook andere voeding gekregen, maar ik twijfel nog steeds of dat heeft geholpen of dat de medicijnen alleen genoeg zijn.

10. Niet meer actief

Oh, oke, want het idee van uitgebreid onderzoek bij zo'n kleintje staat me toch wel behoorlijk tegen moet ik zeggen.
    Aan de andere kant....zou ik ook wel heeeeeel blij zijn met een alternatief voor medicatie, want dat is ook weer zo heftig voor zo'n kleintje.
    Maar er zijn gelukkig dus wel opties. Nogmaals bedankt voor je verhaal. Ik ga er eens achteraan.

Ik ga de kleine meid voeden, het gesputter neemt toe. Nog even en dan wordt het huilen en dat wil ik voor zijn namelijk.

Tot later....
    (de meiden waar ik nog niet persoonlijk op heb gereageerd, het komt eraan! staat allemaal in bestandje 8) )

11. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Dafje, leuk dat je dat vraagt meestal gebeurt dan niet. Mijn naam spreek je uit op zijn engels en je spreekt het uit al ja dit wordt lachen Reetchel. :)

12. Niet meer actief

Zo triest, ik belde net mn schoonmoeder om te zeggen dat Snuffie dood is en ze begon me toch te huilen...ik wist niet wat ik moest zeggen en begon spontaan ook zelf mee te huilen.

Natasja, wat heerlijk dat Sanne weer thuis is! Dit is de eerste stap, nu verder naar volledige gezondheid he, ik duim voor jullie!

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    wauw indigo, jij heb je lekker uitgeleefd. Lief hoor.
    Ik kolf ook het eerste beetje voormelk af, vooral na een lange nacht, dit ook vanwege de hevige toeschietreflex. Estrella heeft vaak groene ontlasting en een beetje schuimige ontlasting, veel darmkrampjes. Daarom kolf ik het dan af.

Estrella geven we niet zo vaak een flesje. Wel als ik even naar mijn ouders ga, dan krijgt ze een flesje van mijn moeder, zodat ik eventjes alleen weg kan. Maar dit gebeurd niet zo vaak hoor.

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Natasja fijn dat Sanne weer thuis is. Weten ze nu ook de oorzaak. Je zal wel extra vaak bij haar kijken, bang dat het weer gebeurd.

Jen ik ben benieuwd hoe het bij de KA is gegaan, want ik vermoed dat Estrella net zo klinkt al Esmay. Anders maandag toch maar even de HA bellen, als die kuur niet aanslaat.
    Moest van het CB er opletten dat ze geen blauwe lippen kreeg.
    Hmm heb dat zelf wel vaak.

Ilse, tja dat zijn altijd lastige situaties, meestal is niets zeggen de beste methode.
    Hoe gaat het met Willem, heb je hem nog gesproken?

15. Niet meer actief

Ja ik heb Willem net gebeld en het gaat nu wel beter geloof ik, hij heeft t erg druk op zn werk, dus dat scheelt. Hij belde eind van de ochtend zelf en was toen erg triest en 'niet productief' zoals hij zelf zei. Maar nu ging het wel wat beter, hij heeft in elk geval afleiding.

Maf eigenlijk, hoe een huisdier toch zo'n impact op een mens kan hebben he..

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ja stom is dat he.
    Toen onze kat van het dak was gevallen en onze buurman hem vond ben ik met 140 naar huis gereden. De adraline gierde door mijn lichaam.
    Onverantwoord, maar daar sta je dan niet bij stil.

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Wat ga je met de kat doen Ilse? Begraven of iets anders?

18. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    een huisdier voelt toch een beetje als "je kindje" dus zo heel vreemd vind ik de impact niet hoor. Onze kat kwam twee dagen geleden ook maar niet thuis, nou heb werkelijk de hele buurt afgelopen en maar roepen, bakje met brokjes in de hand.. je maakt je écht zorgen

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    dat is ook zo hoor Gwen. Het is toch een onderdeel van je gezin.
    Maar ja beter zo dan dat je ze ergens dumpt omdat je even zat bent.

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Weet ook precies hoe je je voelt, Ilse...Sjoerdje is nog steeds vermist en ik mis hem nog iedere dag (ook al ben ik er nu wel van overtuigd dat hij niet meer in leven is :()

Deel Deze Pagina