Dat doet me niets die laatste twee Maar ik zal es vragen naar een kopie... zal es kijken wat ik voor je kan doen.. ik kan het namelijk niet kopieren.. mijn vader heeft hem gedownload
Hey meis, tuurlijk is dat oke, gezellig! Je bent van harte welkom, met of zonder Erik Qua drukte valt t wel mee hoor, als we t tenminste weer zo doen als vorige keer. Iedereen neemt wat mee aan eten en drinken en we zetten alles op de tafel. Ik zet kannen koffie en thee neer en iedereen pakt wat ie hebben wil. Vorige keer waren er allemaal lekkere dingen aan taart, soep, stokbrood, chocolaatjes, chippies, gebak etc... We moeten er tegen die tijd alleen wel even aan denken dat er, als er weer soep komt, er ook soepkommen en lepels meegenomen worden. Want ik ben qua servies natuurlijk niet berekend op 11 personen of meer
Hey meiden! Ben eindelijk weer thuis...pff, gelukkig MET Esmay...alhoewel er wel even twijfel is geweest of ze het weekend moest blijven... Waarschijnlijk heeft ze wat zwakkere bovenste luchtwegen, waardoor ze dus heel de dag door aan het reutelen is...Dit gaan ze 15 januari bekijken aan de hand van een slikfoto. Vervolgens hebben we dan op 21 januari een vervolgafspraak bij de KA om te kijken hoe nu verder... Ze was niet zo goed gegroeid, nu 57 cm en 4265 gram.....3 weken geleden 55 cm en 3930 gram, maar dat vond de KA nog niet zo zorgelijk.. Ze krijgt gewoon voldoende zuurstof en haar hartslag en bloeddruk waren ook prima in orde, vandaar dat ze toch mee naar huis mocht! Gelukkig, toen ze er over begonnen had ik de tranen al in mijn ogen staan.. Ben ook echt helemaal gesloopt nu, wat een emotionele achtbaan was het weer vandaag zeg...pffff
Hoi meiden! Even aan het bijlezen geweest: Ilse: wat vreselijk van je kat! Dikke knuf! Dees: ik heb wel belang bij die voeding! Kom jij naar de meeting? Anders word het opsturen da's ook zowat! Maatjes: Jens zit in pampers maatje 2 en kleertjes 62, 56 zit echt te strak... Geen idee wat ie weegt maar gezien de eetlust (5 x 200 cc) zal dat wel goed zitten Dafje: succes met Fenna's sprongetje...hier zit er ook wat aan te komen, Jens is ook hangerig, huilerig en spugerig Melanie: dikke knuffel! Zware dagen zijn dat, ik ken ze helaas Maar ff doorbijten morgen word vast een stuk beter! Maria: jouw moeder vertelt jou wanneer je je bed moet verschonen Moeilijk zulke ouders maar denk toch dat je gewoon moet zeggen hoe je erover denkt...misschien kan Rob een keer met ze praten? Natasja: fijn dat Sanne weer thuis is! Linda: begrijpelijk dat je niet naar de meeting komt... We gaan gewoon een meet plannen zonder babies! Indigo: nog bedankt voor je lieve kaartje (van alweer een tijdje terug sorry...)! Hier wel gewoon venkelthee gebruikt, een paar daagjes maar maar rooibosthee schijnt idd net zo goed te zijn. Wat betreft het laten huilen...een vriendin gaf mij destijds met Lars de tip: 5 minuutjes laten huilen en in de 5 minuutjes ga je ff wat anders doen (dus ik stond buiten te roken haha), als ie daarna nog huilt ga je erheen. Werkte bij Lars perfect, ik hoorde hem buiten niet en dan kwam ik binnen en was hij toch stil...gewoon huilen om niks om vechten tegen de slaap, dat duurde zelden langer dan 5 minuten. Werkt nu bij Jens ook prima trouwens. Niels was een ander verhaal omdat hij een huilbaby was, maar die was ontroostbaar en het klinkt cru maar omdat hij toch niet te troosten was kon ik hem makkelijker laten huilen...ik kon er toch niks aan doen dus nam ik er meer afstand van. Maar gewoon je gevoel volgen, onderschat die kleintjes niet hoor ze hebben het heel snel door hard huilen = mama Menstruatie: hier nog niet ben wel bloedjechagerijnig kan dus nooit lang meer duren... BSN nummer: van welke instantie kregen jullie die? Heb 'm nog steeds niet? Jen: dikke knuf voor jouw en Esmay! Kan het misschien ook zo zijn dat ze benauwd is door een allergie? (huisstofmijt ofzo?) Meiden ik ben weer weg, ga eens ff lekker lang in bad liggen ben zo sjaggie vandaag tis alleen maar grauwen en snauwen Pokkehormonen ook xxx Roelie
Jen: Fijn dat Esmay lekker met jullie naar huis mocht. Het lijkt me ook verschrikkelijk als er iets met je kleintje aan de hand is. Ik heb het gelukkig nog niet mee hoeven maken en ik hoop dat ook nooit te hoeven.
Pfoeh, Jen, gelukkig dat Esmay weer met je naar huis mocht. Even bijkomen vanavond van alle emoties! Roelie, ik kreeg een brief in blauwe envelop gericht aan de heer V. Ladage met het BSN. Dus van de Belastingdienst. Kreeg ' em ook vrij snel, ik denk 3 weken na de geboorte, dus misschien moet je zelf even actie ondernemen.
Even een betweterige opmerking van mij BSN staat voor Burger Service Nummer, dus als je BSN nummer schrijft, dan zeg je eigenlijk Burger Service Nummer nummer..Dubbelop dus
heb mijn meisje net weer in haar bedje gelegd, maar ben bang dat ze dit niet gaat pruimen..... ben dus maar effe hier, moet immers ook aan het eten gaan beginnen. Tis wat soms....het huishouden en een beebje tevreden houden en dan ook nog eens opgeruimd en vrolijk zijn Stasia, je hebt gelijk....ENORME inhaalslag En dan nog zal ik waarschijnlijk niet iedereen tevreden kunnen stellen vrees ik. Maar goed.... By the way...meid bedankt voor je kerstkaartje. Ik heb helaas je adres niet (meer), dus als je nog een kaartje van mij wilt hebben moet je me effe pb-en Ilse, fijn dat ik nog welkom ben! Ik wil overigens best wat soep maken en deze meenemen (incl koppen en lepels). Ik ben vegetarier, is dus wel groen soepje zeg maar. Maw geen dierlijke ingredienten. Ik wil anders ook wel voor lekkere chippies zorgen (ik ben een echt chips-monster, dus dat is aan mij wel besteed) Jen, inderdaad een emotionele achtbaan voor jullie zeg. Gelukkig is je meissie mee naar huis mogen gaan. Spannende afspraken dus in het vooruitzicht! Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd en aan de bel getrokken, je ziet maar....niet voor niks geweest. Sterkte ermee. Roelie, grauwen en snauwen? Tja....ken dat helaas maar al te goed, of moet ik zeggen Erik kent dat maar al te goed Bedankt voor je tips, ik zal er toch iets mee moeten gaan doen, anders heb ik als Yindi ietsje groter is inderdaad een probleem denk ik. En vijf minuutjes is ook wel te overzien, voelt momenteel ook wel echt als de max hoor. Als Yindi huilt is er namelijk ook altijd echt iets aan de hand. Effe tussendoor....dus als ik het goed begrijp moet ik zelf bij de belastingdienst zo'n formulier aanvragen?
Kan toch nog even de tijd vinden (of maken ) om weer even bij te lezen. Vanmiddag was erg gezellig! Jeetje, een tweeling is echt superdruk, wat dat betreft ben ik blij dat ik er maar 1 heb . De ene lag te slapen toen ik kwam, de ander lag beneden te spelen. Degene die beneden lag te spelen werd op een gegeven moment moe en werd naar bed gebracht en toen was degene die aan het slapen was weer wakker en kon naar beneden voor een fles en spelen. En zo gaat het de hele dag bij haar door...ze zat met grote ogen te kijken dat ik Ryan lekker op schoot had en alle aandacht voor hem had. Toen besefte ze wel dat het een groot verschil is: 1 of 2 kinderen ineens. En Ryan heeft nog even lief gelachen, dat was wel leuk . Jen: jeetje, toch met Esmay naar de ka! Wel fijn dat de ha je direct heeft doorgestuurd. Ben benieuwd hoe het afloopt...sterkte meid! Je hebt ook al genoeg meegemaakt met de kleine meid en nu dit ook weer....och jeetje, lees net wat de ka zei...Jeetje, dat is ook nogal wat! Heel veel sterkte meid! En denk erom: neem de tijd voor jezelf en voor Esmay! Dit is allemaal niet niets. Knuffel voor jou! Natasja: wat heerlijk dat Sanne weer thuis is! Kan me voorstellen dat je het nog wel eng vindt, maar even regelmatig gaan kijken. En hebben ze nog wel iets gevonden? Esther: ik heb Ryan vanmiddag uit de maxicosi direct in de kinderwagenbak gelegd (toen we thuis waren) en gelukkig ging hij weer verder slapen. Dus geen probleem, het verschilt nogal eens. Alhoewel ik moet zeggen dat hij zich echt voorbeeldig heeft gedragen . Ik merk het direct als hij moe wordt en geef hem dan een speen en vaak gaat hij dan wel lekker slapen. En als hij wakker is, mag hij lekker bij me zitten. Wel jammer dat het wandelen niet doorging...maar ja, met dat miezerige weer is er ook niets aan. Peetje: ik kan me voorstellen dat het een heel gedoe is om een pasfoto van zo'n kleintje te laten maken. Wij hebben een paspoort voor Ryan dan ook maar even uitgesteld, gaan voorlopig toch ook niet naar het buitenland... Daphne: wat fijn dat Fenna heerlijk heeft liggen slapen, zodat jij even de ramen kon lappen . Geeft mijaltijd zo'n voldaan gevoel als mijn huisje weer aan kant is. Indigo: volgens de ka kan het helemaal geen kwaad om je baby af en toe even te laten huilen, je hoort vanzelf wel of er echt iets serieus aan de hand is zeg maar. Maar ik zou het gewoon op eigen gevoel doen, ieder kindje is weer anders en de ene moeder kan er beter mee omgaan dan de andere. En sommige kindjes moeten zichzelf ook in slaap huilen...Oh, hahah, lees net dat Esther dat ook al schreef . Wat lief trouwens dat je zo uitgebreid op iedereen hebt gereageerd! Rachel: krijg je die kinderopvang dan niet met terugwerkende kracht terug? Roelie: ik vind het zo bijzonderwaardig (zeg je dat zo?) dat je toch tijd vindt om even online te komen en te reageren...echt super meid! Ik vind het zo raar dat je af en toe nog last hebt van je hormonen (ik ook hoor). Zou toch al overmoeten zijn? Hoe lang kan zoiets duren? Het BSN-nummer krijg je geloof ik van de gemeente. Dat hij is ingeschreven en zo...meende ik.... Melanie: hoe gaat het met jou? Beetje bijgekomen vandaag? ***even opscheppen*** Sorry hoor, maar ik moet het gewoon even kwijt. Ryan doet het zooo goed! Ik ben zo trots op hem. Vandaag ook, in de auto lekker liggen slapen, we waren bij mijn oud-collega en hij werd wakker en lekker bij me gezeten (niet gezeurd) en daarna weer in de auto lekker geslapen. En ik kom thuis en haal hem uit de maxicosi en leg hem in de kinderwagenbak en hij gaat weer lekker slapen! Ik ben gewoon supertrots. Sorry, dat moest ik gewoon even kwijt ***einde opschepperij***
‭Dafje, heb je inmiddels het spel al weer gevonden? Ik vond het wel grappig dat je schreef dat je geen beweging had gehad omdat je het spel niet kon vinden. Hoezo GEEN beweging? Joh.....je hebt je hele huis op z'n kop gezet, als dat niet voldoende beweging is 8) ‭Murmel, balen dat je even niet zo lekker in je vel zat meid. Ik hoop dat het niets ernstigs is (geweest). Fijn dat je weer snel online komt, je wordt echt gemist als je er niet bent. Kom je nou eigenlijk wel of niet naar de meeting? Lijkt me leuk je te ontmoeten! ‭Melina, hoe gaat het nu met je? Je voelde je al een paar dagen niet goed meen ik gelezen te hebben. Weet je ondertussen al of je zwanger bent of niet? Jee meid....wat ontzettend spannend! Rachel (ik spreek het nu uit als Reetsjel, las het iedere keer als Rasjel ). Alvast heel veel succes met je sollicitatie meid!
En een knuffel voor alle meiden waar ik niets persoonlijks voor heb geschreven Zo, ik ben er vandoor, ga kokkerellen. * Yindi net even laten sputteren en nu slaapt ze Applaus voor mezelf * Tot later allemaal!
Indigo ik zou gewoon ff de belastingtelefoon bellen want ik heb net zoals bij Esther hem ook automatisch gekregen bij ongeveer 3 weken.