November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    hahaha, precies ja! En een ISBN-nummer....

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    en mensen die geen sowieso kunnen schrijven ...en mijn nieuwste ergernis, mensen die het verschil tussen 'naar' en 'na' niet kennen

3. Niet meer actief

Haha blij dat jij t zegt, ik sluit me daar helemaaaaal bij aan, ongelofelijk hoe vaak dat fout gaat!

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    wat vind je dan van "enige" en "enigste"?

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ook tenenkrommend, maar daar heb ik me maar bij neergelegd.
    Maar 'naar' en 'na'

Bijv. "ik ga naar mijn zwangerschapsverlof weer werken"
    Hoezo naar? Vond je het vervelend dan?

6. zo heb je ook de IBGgroep :)

7. beter als mij :)

8. Hihi ik deed net 4 dingen tegelijk:
    1. muziek luisteren
    2. Pasta eten
    3. Fenna de fles geven
    4. Forum lezen en schrijven

:)

9. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Helaas geen tijd om alles te lezen, maar moet even snel ergens op reageren:

ILSE, wat erg! Ik leef onwijs met je mee, weet (helaas) hoe je je voelt! Verwen je andere kat(ten?) maar extra, die zal het ook voelen (je hebt toch nog meer katten?). Super veel sterkte!

Maria: het piepje, kan het de batterij van de rookmelder zijn? Hebben wij wel eens gehad, heb me ook wezenloos gezocht en gevonden, vlak voor ik helemaal doordraaide! Momenteel piept onze magnetron, sinds de stroom is uitgevallen, de hele dag door, zonder vaste tijd ertussen, zonder iets speciaals op het display!

Moet nu helaas gaan, krijgen zo eters! Morgen hele dag op de tennisbaan, ben er zondag weer!

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi ben ik ook weer even, wat een gekkenhuis deze week. Martijn was vnnacht vanaf 03.15 uur niet meer in slaap te krijgen, echt een wardeloze nacht.

Bij het CB vandaag was hij toch weer 130 gr gegroeid in 4 dagen en 4,5 cm sinds de geboorte. Martijn was volgens CB erg snel met ontwikkeling, kan al hoofd meedraaien als je voorbij loopt, en ziet erg veel. Hij wil steeds wakker zijn om alles te zien maar tegelijk geeft dat ook te veel prikkels.

Ik denk dat Martijn al aan zijn 2e sprongetje begonnen is, volgens oei ik groei zou martijn zowat 7 weken zijn. Hij is al 2 dagen erg huilerig en hangerig, en ook erg wakker en alert.

Net pampers gekocht bij de jumbo, was 3 halen 2 betalen! dus heb gelijk 6 pakken meegenomen hahaha. En meteen het paspoort voor Martijn aangevraagd.

Debby: ik vind het zo fijn om te horen dat het goed gaat met Ryan, dat hebben jullie echt verdiend.

Indigo: opvangtoeslag moet je zelf aanvragen bij de belastingsdienst, alle info staat op belastingdienst.nl je moet het zelf aanvragen/// wat betreft het huilen, sommige kindjes hebben het nodig om zichzelf even in slaap te huilen. als je je kindje altijd maar direct uit bed haalt bij iedere kik leren ze niet om zelf in te slapen. Ik laat Martijn zeker wel eens een half uur huilen (niet krijsen maar huilen dan he)

BSN: Ik kreeg BSN bij aangifte al, op de brief van de gemeente staat het.

11. Oh aan zo'n piepje had ik nog niet gedacht Sammy, wat slim. Wij hadden dat ook een keer. En toen ze echt leeg waren de batterijen ging hij heeeeel hard en lang piepen.. Dat deed gewoon pijn aan mijn oren.

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    probeer dat maar bij een baby van 3 weken haha. wij hebben dus al enige tijd een paspoort. Vroeger mocht je de baby neerleggen, maar ik moest nu in zijn nekje via zijn kleertjes hem vasthouden :(

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ja hier ook, en meneer wilde zijn handjes niet omlaag houden dus die heb ik uit de mouwen gedaan onder het lijfje, en met mijn andere hand onder zijn shirt op de buik de handen vastgehouden. ziet er niet uit!

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb er 1 te koop :)

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En wat dachten jullie van "mij en ik". Net zo groot als mij, grrrr

16. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

@Indigo, zoals jij mijn naam schijft spreek je hem idd uit.

BSN heb ik hier uiteindelijk gekregen na 5x bellen met de gemeente en 3x met de belastingdienst.

De regels voor het geven van BSN zijn veranderd eerst kreeg je hem gewoon thuisgestuurd binnen 3 wk en nu is het maar wachten wie hem het eerste geeft kan van de belastingdienst zijn of van je verzekeringsmaatschappij of van de gemeente.
    Deze regels zijn veranderd sinds 26 nov hoorde ik toen ik de belastingdienst had gebeld over Fayenne's BSN.

17. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Ik moet met Fayenne ook nog pasfoto's maken.
    Ik zag er al tegen op maar nu helemaal als ik jullie verhalen lees.

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    nee denk ook dat ik pas rond 15 jan. kan testen, geen idee hoe die cyclussen nu lopen!

het gaat redelijk. nog wel hoofdpijn enzo..

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hier net gewinkeld, eerst vanmiddag me nicht op bezoek gehad en toen geshopd heb 2 broeken en 4 truitjes voor mezelf gekocht en voor de kleine was k ook 70 euro kwijt bij h&m heb even flink maatje 68 ingeslagen!

valt me op voor meisjes was er veel in de sale, maar voor jongens dus helemaal niks! Kon alsnog de volle mep betalen, heb 4 broekjes en 5 shirtjes en 3 rompers voor 70 euro.

20. Niet meer actief

Ik zit mezelf misschien wel te veel info te voeren hoor, maar heb even opgezocht wat de termen betekenen die op de doorverwijzing voor de slik-foto staan....

Namelijk de volgende;

Fistel; het niet volledig aangelegd zijn van de slokdarm, waardoor er voedsel in de luchtpijp kan komen, er voedsel terug omhoog komt gepaard met speeksel waardoor je een belletjesblaas effect krijgt. Ook het gepiep en gekraak hoort erbij...Het is een aangeboren afwijking, ookwel slokdarmafsluiting genoemd of slokdarmatresie...Om hier vnaaf te komen in een zware operatie nodig waarbij ze de "blokkade" opheffen...

Laryngomalacie; het niet volledig ontwikkeld zijn van het strottehoofd, dit is nog zacht en beweeglijk en drukt daardoor tegen de luchtpijp waardoor je ook die rare krakende geluiden krijgt...Hier groeien ze overheen, maar het kost gewoon extra aandacht en tijd!

En dan gaan ze ook nog onderzoeken of er compressie is van buitenaf...

Hoop gewoon dat ze het alledrie niet heeft, maar als het dan toch zo is het liefst het tweede....

Deel Deze Pagina