November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Mijn alarmpje gaat af. Gelukkig heeft ze net een HALF UUR geslapen vanaf vannochtend.
    Tot straks misschien.

2. Pff vermoeiend dan...

3. Dan mag ik echt niet klagen. Fenna is al twee dagen in diepe rust overdag. En sinds vannacht ook weer in diepe rust 's nachts. Ze is veel aan het slapen weer. Ze wisselt het elke keer af. Ze ligt nu weer onder de babygym blij te doen hihi. Heerlijk dat gekeuvel onder dat boogje. Ze heeft twee rammelaarknuffeltjes aan de babygym binnen handbereik, leuk gehoor :)

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Muriël: ik denk dat Hester 's nachts niet door zal gaan slapen als je haar 's middags zo lang laat slapen. Ik krijg steeds het advies om na max. 4,5 uur wakker te maken en alleen 's avonds door te laten slapen.

Esther: heftig zeg! Jouw moeder was nog jong dan denk ik. Jons heeft zijn moeder verloren toen hij 21 was ook aan kanker, ze had een hersentumor. Hij vind het extra moeilijk nu Martijn er is omdat ze hem nooit zal kunnen zien.

Meeting: 11 uur is voor mij prima

aangeboden/ gezocht: Ik heb nog wel wat dingen dubbel. Ook nog een halve bus nutrilon forte voor wie hem hebben wil. Misschien en idee om de opbrengst aan een goed doel te besteden? Of misschien toch niet zo handig.

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Mijn bus voeding is gewoon voor nop.

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Mijne ook ;) voor het geval dat niet duidelijk was

7. Dit heb ik ook gehoord. Als je ze overdag laat (door)slapen, dan verruilen ze de dag voor de nacht. Dus dan gaat ze 's nachts bijna zeker niet doorslapen, omdat ze dat op de dag al gedaan heeft.

Over de meeting. Ik geef de fles om half 11, maar soms ook iets later. Dus liefst zou ik half 11 aankomen om dan direct de fles te kunnen geven.

8. Oja, over nachtvoedingen, of in ons geval ochtend en avondvoeding. Wij geven de fles liggend. Fenna ligt dan met haar hoofdje en haar bovenlichaam op onze kussens en haar billen een beentjes op het matras, tussen ons in. Wij kunnen zo allebei de fles geven ook liggend. Zo ligt Fenna toch een beetje omhoog (tegen het spugen) en kunnen wij toch blijven liggen. En dan val je niet zo snel in slaap, want ja, je moet toch die fles vasthouden.

9. Niet meer actief

Even korte reactie hier, want ben erg moe.

Wat betreft meeting, ik zag de tijd van half elf/elf uur voorbij komen..dat is wat mij betreft prima hoor. En niet iedereen hoeft exact tegelijkertijd te komen natuurlijk. Zullen we zeggen dat jullie gewoon vanaf half 11 welkom zijn?

Oh en nog even speciaal voor Serafijntje en evt andere ov-gangers...het station is NIET op korte loopafstand van m'n huis. Wel heel dichtbij met de auto, maar lopend toch zeker 3kwartier lopen schat ik. Maar ophalen van station is ook geen probleem, misschien dat een van de dames langs kan rijden en anders wil Willem ook wel even heen en weer rijden.

Wil iemand de meeste recente meeting-lijst er nog even bijzoeken en updaten?

Dat was t weer even, ik meld me later vanavond en anders morgen wel weer...dagdag

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wij zeten de bedbodem rechtop en kunnen dan best comfi zitten. een van ons doet de luier de ander gaat de fles maken.

Ik geef niet op een vaste tijd de fls, dat wisselt hier tussen de 3 en 4 uur, en heeft te maken met hoe lang hij 's nachts slaapt. Maar in de auto slaapt hij wel ook al is het etenstijd.

11. Ik heb net al mijn oude voeding weggegooid, zo van, die gaan we voorlopig niet gebruiken. En daarbij zou niemand baat hebben bij Enfamil :) Maar goed, de kruitvatvoeding heb ik weggegooid, maar die was ook wel aan de datum, dus... Ik bedenk me ineens: Ik heb wel nog een klein pakje kant en klare nutrilon standaard staan. Als iemand daar nog behoefte aan heeft... Zullen we de lijst eens even aanpassen dan?

12. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Whahaha, mijn bijnaam hier is inmiddels Clarabella 4...

:(

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ben weg,

tot morgen!

14. MEETINGRUIL/KOOP/VERKOOPLIJST

AANGEBODEN (voor nop):
    - 1 ongeopend pak Kruidvat voeding [Serafijntje]
    - 1 difrax speen S [Serafijntje]
    - 2 bibi antilekspenen [Serafijntje]
    - 1 bibi drinkspeen met brede hals, varia 3-2-1 [Serafijntje]
    - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje]
    - Pak Nutrilon standaard 1 [Maria]*
    - Halve bus Nutrilon Forte 1 [Peetje]
    - Pakje Nutrilon Standaard 1 200cc [Daphne]

AANGEBODEN (voor een klein bedrag of ruilen voor iets anders):- Dubbele afkolfset van Medela (Symphony) voor electrische kolf [Serafijntje]
    - Isis handkolf van Avent [Serafijntje]
    - Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje]
    - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm te houden) [Serafijntje]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] - [Muriel]

*Komt niet naar de meeting, eventueel via Linda regelen

Is dit handig zo dat je je naam erachter zet als je iets voor iemand hebt of iets wilt hebben? Op de manier zoals ik bij de bewaardoos heb gedaan die Serafijntje graag wil hebben?

15. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Wanneer is de meeting? Ik wil ook graag komen...

16. 19 januari

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hey leuk, Wencke :D

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Peetje: helaas... dat hebben we uiteraard wel uitgeprobeerd, maar zoals ik al schreef, het maakt niet uit hoe lang ze slaapt, of hoe laat ze heeft gegeten, of hoeveel, ze BLIJFT midden in de nacht 1 keertje wakker worden. Dat is blijkbaar haar klokje :(

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Gezellig Clarabella, als je ook komt! :) Ik vrees dat Ilse onderhand wel een partytent in de tuin moet gaan opzetten, hihi.
    Nee hoor, volgens mij is haar woonkamer groot genoeg voor deze grote online-familie :)

20. Lastig Muriel. Je hoort wel vaker dat als ze eenmaal een ritme hebben dat ze daar moeilijk vanaf komen. Vat het niet verkeerd op hoor, ik probeer even mee te denken: Zal ze na verloop van tijd toch niet op een ander moment gaan doorslapen als je haar een tijdje gewoon na een aantal uur wakker maakt. Dat zou natuurlijk een kwestie van proberen zijn. Geen garantie natuurlijk. Maar als je haar door laat slapen op de dag, dan blijft het sowieso natuurlijk dat ze overdag doorslaapt en 's nachts niet. Maar goed... het blijft natuurlijk jullie keus he? Nogmaals ik bedoel het niet verkeerd!

Deel Deze Pagina