Pfff...zit er even weer doorheen...RYan heeft waarschijnlijk ook spruw...houdt het dan nooit bij ons op?! Kan wel janken! Gelukkig ligt hij nu wel even lekker te slapen...
Nee, bij mij is er niets losgeknipt - vandaar dat het waarschijnlijk nog zo trekt. De kraamhulp zei me wel dat ze dat soms doen wanneer je bent uitgescheurd bent, maar niet wanneer je bent ingeknipt (zoals ik). Een knip geneest namelijk moeilijker dan een scheur. Hoe lang duurde het bij jullie voordat de hechtingen 'vanzelf' verdwenen waren?
Ach, dat arme jochie, Debby... Maar je moet maar denken: hij maakt alvast al zijn pech voor zijn hele leven nu op, zodat hij daarna alleen nog maar geluk over heeft! Sterkte meis x
Ik heb ook even een vraagje aan de moeders. De kh zei dat de flessen niet meer uitgekookt of gesterilliseerd hoeven te worden (nieuw protocol). Maar omdat we al zo'n sterillisator voor de magnetron hadden gekocht, gebruik ik deze ongeveer 1x per dag of om de dag. Maar nu blijkt dat spruw ook kan ontstaan door hygiene. Dus misschien ligt het wel aan ons....dat Ryan misschien spruw heeft.... Wat doen jullie? Wel of niet uitkoken?
Hee weer een lid bij de club van het cutbureau Nou, de boom staat nu de rest van de woonkamer nog. Maar eerst ff een kleine pauze. Vind toch dat je nog snel moe bent hoor ondanks dat het al meer dan een maand geleden is. Wat betreft hechtingen: bij mij zijn ze ook een tijdje bezig geweest om te hechten maar ze hebben het heel netjes gedaan. Je ziet bij mij alleen nog een streepje. Alleen net aan de binnenkant zitten nog 2 hechtingen maar die zullen er een deze dagen ook wel af vallen. Heb ook eigenlijk geen pijn meer alleen af en toe dat zwaartekracht gevoel nog maar dan ben ik iets te druk geweest.
Wij ook inderdaad, de eerste 1-2 maanden kun je het beste iedere dag even de flesjes en de spenen steriliseren. Kleine moeite en kan geen kwaad, dus wij doen het iedere ochtend even. Na 2-3 maanden kan het wel wat minder vaak. Maar volgens mij kan de spruw daar toch niet door komen? Dat komt door een schimmeltje dat jij al had en bij hem de kop op kan gaan steken, dacht ik?
Maar ik geef geen borstvoeding...nou ja...zal morgen de ha wel even vragen hoe het kan. Op het internet kon ik vinden dat het door de hygiene kon komen....pfff....dan ben ik echt een slechte moeder
Hihi, dat zal toch wel meevallen, joh, niet schuldig gaan voelen hoor. Meestal wordt deze schimmel overgedragen tijdens de bevalling, wanneer de mama (vaak niet wetend) een schimmelinfectie heeft. Dus daar kun je helemaal niks aan (en tegen) doen. Heeft Ryan er erge last van, of een beetje?
Ik blijf me erover verbazen hoe verschillend de adviezen zijn! De kraamhulp heeft ons juist geleerd om voor 24 uur tegelijk voeding te maken. Mijn man moest zelfs direct naar de stad om een maatbeker (met deksel) te kopen die daar groot genoeg voor was. Vanaf het moment dat de kraamhulp weg was, doen we het op onze eigen manier: per voeding een flesje melk maken. Hier hebben we allebei een beter gevoel over. Zo krijgt Nynke altijd verse melk. (En de pas gekochte maatbeker staat inmiddels dus werkloos in de kast. ) Nog zo'n verschil is het 'voeden op verzoek' (wat wij geleerd hebben van de kraamhulp en nog steeds zo doen) ten opzichte van het voeden op vaste tijdstippen. Ik las gisteren of vandaag dat sommigen van jullie op vaste tijdstippen voeden en dan dus de tijd moeten rekken als hun kindje zich eerder meldt. Volgens mij worden ook hier hele verschillende adviezen over gegegen. Zodra Nynke wakker wordt en begint te huilen, maken we een flesje voor haar warm. Overdag mag er niet meer dan 4 uur tussen zitten, 's nachts niet meer dan 6 uur. Maar als ze bijvoorbeeld een keer na 2 uur komt, is dat ook goed. Zelf heb je toch ook niet altijd om dezelfde tijdstippen honger? Gelukkig heeft ze hier zelf al een soort ritme in gevonden: overdag komt ze om de 3 a 4 uur, 's nachts om de 5 a 6 uur. Heerlijk hoor, dat ze het dag- en nachtritme al lijkt te begrijpen!
Bij ons gaat het precies zo, Serafijntje! En die heks van het CB vanmorgen 'had nog nooit gehoord van voeden op verzoek van zo'n klein kindje'.... Terwijl onze KH (in wie ik zeer veel vertrouwen heb) ons dat advies had gegeven. Toch niet te geloven, zulke verschillende adviezen? Wij doen gewoon wat goed voelt en dat is lekker Hesters tempo aanhouden. En Hester komt idd om de 2-3 uur en soms pas na 4 uur. Maakt allemaal toch niet uit? En als het ons even echt erg ongelegen komt, kietelen we haar wel even wat eerder wakker hoor.
Oh...dat zou me niets verbazen...ik heb gedurende mijn zwangerschap bijna alleen maar schimmelinfecties gehad . Ik weet eigenlijk niet of hij er veel last van heeft. Hij was gisteravond en vanochtend heel huilerig en had vannacht en vanmiddag zijn flesje niet helemaal leeg gedronken, maar ligt nu heerlijk te slapen gelukkig!
Tegen ons is verteld dat we de eerste 6 weken de flessen en de spenen iedere dag moeten uitkoken. Na 6 weken hoeft het nog maar een paar keer per week (geloof ik). Ook hier weer verschillende adviezen dus.
Gek word je van die verschillende adviezen he?! Helemaal als je kh en het cb niet op één lijn liggen, terwijl ze wel in dezelfde regio zitten. Nou ja...ik volg ook gewoon mijn hart. En wij voeden Ryan ook op verzoek, overdag meestal tussen de 3 en 4 uur en 's nachts tussen de 4 en 5 uur.
Dit verhaal is toch niet te geloven!? Juist iemand die bij het CB werkt, ziet het verschil toch wel tussen een baby van 2 weken oud of een baby van anderhalve maand!? En anders moet ze eerst maar eens in de papieren kijken voordat ze zo'n domme opmerking maakt. Zo laat je een kersverse moeder toch onnodig schrikken... Gelukkig was het dus een vergissing, maar wel een hele STOMME vergissing!
Ik weet nog toen Angelus FV kreeg ik hier van CB ook gewoon op verzoek moest/mocht voeden, om de zelfde reden als bij jouw Serafijntje. ook de BV heb en doe ik op verzoek, maar ze komt zelf meestal om de 3 a 4 uur, soms nog een keertje tuseendoor, vooral begin van de avond heeft ze dit. Geef gewoon wanneer ik zie dat ze honger heeft, ongeacht het tijdstip dat er tussen zit.