November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Welke kerk zitten jullie bij?

2. ja maar dan ben je wel je geld kwijt of niet?

3. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Geweldige tas Maria!

Bij wie slaapt de baby nog bij jullie op de kamer? Thije slaapt naast ons, heb best 'last' van hem, want voordat hij wil drinken ligt hij eerst nog een uurtje te kreunen, waardoor ik al een uur lang klaarwakker lig te wachten totdat hij écht komt. Beetje zonde van m'n toch al schaarse nachtrust, maar ik vind het ook zo jammer om hem op z'n eigen kamer te doen... Is zo definitief dan ofzo, en dan lig ik misschien alsnog een uur wakker naast de babyfoon? Nu kan ik tenminste voeden in m'n eigen bed, en op de bedrand bij hem zitten als hij na de voeding niet wil gaan slapen. Sofia sliep destijds al na 6 weken op haar eigen kamer, snap niet waarom ik er nu zo moeilijk over doe.

En nog even iets: Thije komt ook elke nacht één keer. Ik voed hem om ongeveer 23 uur en dan wordt hij meestal tussen 4 en 5 nog een keer wakker. Daarna wil hij dus niet meer slapen. Ik moet bij hem blijven zitten en z'n speentje vasthouden en dan valt hij na een uurtje ofzo weer in slaap. Hij huilt niet, tenzij ik wegga en/ of hij z'n speen kwijtraakt (dat betekent dat hij niet moe is, want als hij op een ander tijdstip in bed wordt gelegd en hij verliest z'n speen dan, dan maakt dat hem niet meer zoveel uit). De laatste tijd neem ik hem dus meestal bij me in bed omdat hij dan onmiddellijk slaapt, maar daar wil ik geen patroon van maken eigenlijk. Heeft iemand anders ook dit probleem? Is dat al opgelost, en zo ja hoe?

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ow, ze wordt er niet afgeknikkerd maar je krijgt het geld van ebay terug zegt rob.

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Eva slaapt in dr eigen bed op dr eigen kamer. gaat prima

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    maar alleen als de zending verzekerd is verstuurd

7. Wij hadden dat in het begin ook, vooral toen ze in haar eigen bedje ging slapen, maar we hebben haar 's nachts eigenlijk een beetje laten huilen, steeds speentje gegeven en op een gegeven moment wist ze eigenlijk wel dat ze alleen haar speen krijgt en verder niet uit bed gehaald wordt of dat we bij haar komen zitten ofzo. En na een tijdje ging ze gewoon na een paar huiltjes, hooguit 5 minuten slapen. Dit zijn ook andere huiltjes dan wanneer ze geen zin heeft, ze weet namelijk nu gewoon dat we toch niet komen om haar eruit te halen. Het gaf haar blijkbaar veel duidelijkheid en daardoor dus ook weer veel rust. Het is wel even doorbijten in het begin, maar ze weet nu dat wanneer wij op bed liggen, en ze dus ook bij ons in bed gevoed wordt, dat ze daarna meteen weer naar bed gaat en meteen moet gaan slapen, omdat we toch niet komen. En dat is heerlijk moet ik zeggen.

8. Fenna sliep trouwens vanaf 3,5 week in haar eigen bedje. Ik werd ook steeds wakker van elk geluidje en ze maakt er erg veel in haar slaap. En ik sliep dus niet meer. Als Fenna wakker is dan ligt ze trouwens van 10 minuten tot een half uur te brabbelen eer ze echt gaat huilen, maar ik haal haar er leiver uit tijdens het brabbelen dan wanneer ze gaat huilen. Dat ben ik liever voor. Want als ik dat voor ben, dan krijg ik ook nog een lieve glimlach van mijn kleine meisje als ik in haar kamertje kom. :) Das natuurlijk niet de enige reden, maar wel een hele mooie reden :D

9. Das wel fijn dat je je geld terug krijgt. Dat scheelt weer. Dat moet ik hier nog maar afwachten.. denk het niet haha.. ik kreeg net een mailtje van d'r dat ik het pakketje dinsdag kan verwachten, omdat ze er geen tijd voor had gehad hem vrijdag te posten. En ik stuurde dus weer terug dat ik het jammer vond, want ik wilde wel Fenna's kast in gaan ruimen :) En ze mailde weer terug met excuses, dus ik denk dat het wel goed zit.. we zullen het zien dinsdag...

10. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Bij ons slaapt Deniz al vanaf zijn geboorte op zijn eigen kamer. Ik gaf toen hij nog s'nachts kwam de fles op zijn kamertje en ging daarna weer verder slapen. Wij gaan over 2,5 week naar centerparcs en daar moet hij dus wel op onze kamer. Ik heb al oordopjes in huis gehaald want meneer maakt me toch lawaai in zijn slaap :confused:

11. Oei, dus of dat worden hele slechte nachten... of de oordopjes gaan hun werk goed doen :)

12. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik hoop het tweede.

13. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ow wat ben ik blij dat Ibo vandaag thuis is. Deniz is de hele avond al aan het jengelen. Gelukkig heeft Ibo "dienst" zodat ik lekker ff rust heb. Vind het toch wel zwaar hoor om 5 avonden per week alleen te zijn.

14. Pff ik zit me nu al te bedenken over het hoe en wat voor de vakantie in Mei en de zomervakantie met Fenna. Wat moeten we meenemen, regelen, wat eet ze dan en wat moet er daarvoor mee. We moeten een kinderstoel oid regelen/kopen, een rugzitje voor de zomervakantie, de tricot voor de meivakantie, welk speelgoed zouden we dan mee moeten nemen, past ze met de zomervakantie al in d'r autozitje vanaf 9 maanden (ze is dan op een week na nog geen 9 maanden) Allemaal vragen die ik mezelf stel en Jeroen interesseert het op het moment nog geen drol dus daar kan ik ook niet mee praten. Als ik wat vraag of ergens hardop over nadenk is het: dat zien we dan wel weer :( Ach ik vind het ook wel leuk om er vast over na te denken, net als wat er allemaal gaat veranderen in de voeding. Ik vind het gewoon interessant allemaal.

Trouwens ik heb vandaag de babydoos van de Prenatal opgehaald. Het viel me erg tegen hoor. Er zat echt heeeeeel weinig in. Zeg maar eigenlijk niet echt iets nuttigs. Tja... ik denk totaal 3 nuttige dingen. van de 10 ofzo.. Niet echt super dus.

15. Das lekker Stasia, want dat gejengel kan je best op je zenuwen gaan werken...

16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Wat zat er allemaal in dan? Ben wel nieuwschierig.

17. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Heb ik ook. Wij gaan in maart/april een paar dagen naar Turkije toe om de familie te bezoeken en ik zit nu al te bedenken wat er allemaal mee moet. En hoe ik het moet doen met die lange reis wat betreft de voedingen.

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik heb niet veel meer in de aanbieding geloof ik voor de meeting.
    Kan ik eventueel nog iets te snacken/drinken meenemen?

19. zal ik het ff pb-en dan, want ik weet niet of iedereen het wil weten :)

20. Ja, dat vroeg ik me ook nog af. Zijn er nog dingen die we bij de meeting kunnen nuttigen. Dan wil ik ook wel wat meenemen hoor!

Deel Deze Pagina