November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
  2. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Daarstraks een lang tel. gesprek met mijn zus gehad. Gaat niet zo goed met haar huwelijk.

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Wencke, hier precies hetzelfde: Vincent ligt ook nog in de wieg naast mij, maar lig ook vaak te "wachten" tot hij echt komt. Wel leg ik hem sinds een paar dagen op de avond tot de laatste voeding in zijn eigen bedje en "oefen" nu met de babyfoongeluiden.
    Alleen geen tips over het nachtelijk wakker zijn, dat doet Vincent gelukkig niet (even afkloppen).

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Oh wat naar! Hier hetzelfde aan de hand met mijn broer en zijn vrouw. Op 1 januari hebben ze besloten uit elkaar te gaan :(

5. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Nou, hier nog niet uitelkaar. Ik hoop het ook niet. Het ligt aan mijn zwager die heeft een scheve schaats gereden. Maar ze willen nu toch voor elkaar vechten dus ik hoop dat het goed komt.

6. Ow jeetje, dat is niet niks, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Wel knap dat ze er toch voor willen vechten! Hebben ze ook nog kinderen?

Esther jeetje, dat is niet een nieuwjaarsdag die je voor ogen hebt. Zat het er al aan te komen of kwam dit uit de lucht vallen? En zijn hier ook nog kinderen?

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ja 2, een van 4 en een van 2.

8. Pff jeetje.. en blijven ze dan voor de kinderen bij elkaar.. of willen ze echt ook met elkaar verder dan? Moeilijk hoor..

9. Zo ik ga maar eens naar bedje toe.. anders ben ik morgen een beetje dood.. hebben ook nog een verjaardag, dus moet wel een béétje fris zijn :)

Truste!

10. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ook voor de kids maar ze willen ook nog steeds met elkaar verder. Dus laten we hopen dat het allemaal goed komt. Maar het heeft zeker tijd nodig. Ik ga ook mijn bedje opzoeken. Truste en tot morgen.

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Goedemorgen allemaal.

Inderdaad laten we hopen dat het allemaal goed komt Stasia.
    Als ze het maar niet alleen voor de kids doen want dat werkt uiteindellijk toch niet.

12. Niet meer actief

Mogge

Jee de dag moet nog beginnen en ik ben nu al moe. Dat wordt wat vandaag, we gaan naar m'n schoonouders in Dordrecht (nog uitgesteld van 1e kerstdag).

Angelina kwam werd om 5 uur wakker, Willem gaf 'r een speentje en toen kwam ze weer om 6:15. Toch wel lekker.

De nachtvoeding is er trouwens dus niet helemaal uit hoor, maar hangt er vanaf wat je nacht noemt ;) Ik las net over een nachtvoeding om 5 uur. Dat is bij ons dus ook zo, alleen noem ik dat geen nacht meer, maar ochtend, omdat Willem dan toch al op is. Maar eigenlijk is dat ntuurlijk nog wel een nachtvoeding.

Het gaat trouwens al een paar dagen niet goed met de bv, erg irritant. Ze laat heel veel los en hapt dan weer stiekum weer aan of ik leg haar zelf aan. Willem heeft vanmorgen zitten meetellen en het gebeurde 16 keer in 10 minuten! Erg vermoeiend. Gistermiddag was het zelfs 11keer in 2 minuten en toen ben ik dus ook gestopt. Ik ben nu dus m'n kolf-voorraad aan t aanspreken en weer opnieuw aan t kolven en geef, als de live-bv niet lukt, dus een flesje afgekolfde bv. Erg omslachtig en vermoeiend.

Iemand tips of herkenning ofzo toevallig? Het gebeurt niet bij elke voeding, van de 6 gaan er 4 gewoon goed zo'n beetje, dan 1tje moeilijk (zoals vanmorgen) en 1tje lukt gewoon helemaal niet (zoals gistermiddag)

13. Niet meer actief

Meetinglijst zaterdag 19 januari-Amersfoort, vanaf half 11:
    Serafijntje
    Roelie (chocolaatjes ;))
    Melina (vruchtensappen)
    Daphne
    Petra (muffins)
    Blondie
    Ilse (koffie/thee)
    Stasia (cola light )
    Indigo (zo goed als zeker ;) )
    Muriel (eventueel),
    Esther (eventueel)
    Rachel (zo goed als zeker)
    *12 dames*

Ik heb de meetinglijst er nog even bijgepakt, dan kunnen de dames die er nog bij willen hun naam er nog even bijzetten.

Het begint me af en toe wel te duizelen hoor, het gaat hier heel vol worden! We hebben een grote kamer, maar toch..hihi..maar ach, we gaan gewoon stapelen, wordt vast een dolle bende haha. Ben zo benieuwd naar alle babytjes en naar alle mama's natuurlijk :)

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Goeiemorgen!
    hier een goeie nacht, 21:30 - 4:30 - 8:30.

Word idd erg druk hahaha misschien handiger als iedereen een wipstoel meeneemt voor de baby ipv de hele kinderwagen?

Zo stasia en Esther, bij mij blijft zoiets in me gedachten spelen, ik trek me dat soort dingen altijd heel erg aan als het om me heen gebeurd. Vind het zo zielig dan, maja vreemdgaan is uit ten boze en soms werkt het gewoon niet hé.

Dafje, ik wil ook weten wat erin zit hahahaha

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Meetinglijst zaterdag 19 januari-Amersfoort, vanaf half 11:
    Serafijntje
    Daphne
    Blondie
    Indigo
    Roelie (chocolaatjes ;))
    Melina (vruchtensappen)
    Petra (muffins)
    Ilse (koffie/thee)
    Stasia (cola light )
    Muriel (quiches)
    Esther (chocoladetaart!)
    Rachel (zo goed als zeker)

*12 dames*

Misschien is het wel handig als iemand wegwerpservies meeneemt, zodat Ilse geen berg afwas heeft en ze ook niks tekort komt.
    Een stapel plastic/kartonnen bordjes, bestek, bekers en evt. koppen voor de soep.

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ilse vervelend. Ik herken het wel een beetje. Eva gaat dan trappelen en laat dan ook reglematig los. Auw! En het doet al zoveel pijn :(
    Met een tepelhoedje deed ze het vaker nu zo aan de borst minder.
    Ik heb vandaag de linkerborst met tepelhoed weer gedaan. Zat gisteren weer te janken. IK heb het idee alsof de huid op de zijkant van de tepel heel teer is. Ik kan het niet omschrijven.
    Pfff ik geniet echt niet van het het voeden, ik ben elke keer blij als het voorbij is en dan dekn ik....pfff over 3 uur is het weer zover :'(

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Esther een TVP is een terugvindpost.
    Zodat dat topic voortaan in mijn active list staat/

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Iets voor de MilkyMommy's?
    Een nursing bracelet?
    http://www.thenursingbracelet.com/

The Nursing Bracelet is meer dan een mooi sieraad, het is namelijk een herinneringsarmband, ontworpen om bij te houden wanneer je je baby voedt, tot op 15 minuten nauwkeurig, perfect als je op aanvraag voedt of om er zeker van te zijn dat de baby voldoende voedingen krijgt of om het totaal aantal voedingen per dag bij te houden.

De mooie kralen vertegenwoordigen een 12-uurs klok. Een hieraan bevestigde bedel kan door de moeder verplaatst worden om aan te geven hoe laat de babys laatste voeding begon. Door de spiraalvorm van de armband kan de moeder gemakkelijk zien aan welke kant zij voor het laatst gevoed heeft door de armband van pols te verwisselen zonder lastige sluitingen.

Een geheugensteuntje voor de tijd waarop de laatste voeding plaatsvond, is extra handig als de moeder overwerkt of moe is, of aan babyblues lijdt.

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    MEETINGRUIL/KOOP/VERKOOPLIJST

AANGEBODEN (voor nop):
    - 1 ongeopend pak Kruidvat voeding [Serafijntje]
    - 1 difrax speen S [Serafijntje]
    - 2 bibi antilekspenen [Serafijntje]
    - 1 bibi drinkspeen met brede hals, varia 3-2-1 [Serafijntje]
    - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje]
    - Pak Nutrilon standaard 1 [Maria]*
    - Halve bus Nutrilon Forte 1 [Peetje]
    - Pakje Nutrilon Standaard 1 200cc [Daphne]
    - 1 tutknuffeltje winnie the pooh [Peetje]

AANGEBODEN (voor een klein bedrag of ruilen voor iets anders):- Dubbele afkolfset van Medela (Symphony) voor electrische kolf [Serafijntje]
    - Isis handkolf van Avent [Serafijntje]
    - Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje]
    - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm te houden) [Serafijntje]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] - [Muriel]

*Komt niet naar de meeting, eventueel via Linda regelen

Is dit handig zo dat je je naam erachter zet als je iets voor iemand hebt of iets wilt hebben? Op de manier zoals ik bij de bewaardoos heb gedaan die Serafijntje graag wil hebben?

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Lenthe: Martijn slaapt ook nog op onze kamer, en dat blijft voorlopig ook nog wel zo. Met je probleem kan ik je niet helpen Martijn slaapt 's nachts na ded voeding meteen in.

Muriél: ik zat met hetzelfde, als ik Martijn wakker maak blijft hij toch 's nachts komen, maar het is wat Daphne zegt. Je moet het blijven doen zodat ze straks vanzelf in het goede ritme komen, anders zal ze in dit ritme blijven.

Vakantie: wij gaan in maart naar centerparcs, en in de zomer met de caravan. wat ik me afvroeg, ze mogen maar 2 uur in de maxicosi hoe doe je dat dan als je naar Frankrijk gaat? Of mogen ze er langer in als ze ouder zijn?

Deel Deze Pagina