Dat vroeg k me dus ook af. Stel we gaan met de auto naar Spanje. Dan stop je na 2 uur. En dan? Je kan moeilijk om de 2 uur een paar uur stoppen, dan ben je dagen onderweg. Want ookal stop je, moet ze daarna toch weer in de maxi.
Goedemiddag, Vroeg ik mij ook af. Misschien een vraag voor het CB? Trouwens Muriel dat is een goed idee van dat wegwerp servies/bestek. Scheelt weer een hoop zooi voor Ilse. Misschien dat wat dames die nog niets hadden om mee te nemen dat kunnen doen?
Hallo, Ik heb toch nog even tijd gevonden om even bij te lezen en te reageren. Gisteren was supergezellig in de Winterefteling. Heel erg zwaar, 's ochtends om 5.45 uur opstaan en 's avonds om 23.00 uur lagen we in bed, helemaal kapot. Vreselijke pijn in mijn voeten, benen en rug van al het lopen natuurlijk, maar het was het allemaal waard. Het was echt zeer geslaagd en de foto's die Arnoud gemaakt heeft waren erg mooi geworden! Kortom: een leuke dag om op terug te kijken. En mijn ouders hebben heerlijk opgepast, vonden het helemaal super! Ryan wilde 's middags niet slapen, maar was ook niet heel zeurderig. Dus zij hebben ook een hele leuke dag gehad. Oh ja: Ryan heeft sinds vandaag ook maatje 62 aan (zijn Mexx tuinbroek, eindelijk!). We gaan vandaag op verjaardag bij mijn schoonmoeder, dus ben straks direct weer offline, wilde gewoon even reageren en bijlezen (hoezo nog steeds verslaafd ). Een foto van Ryan met zijn tuinbroek volgt nog wel, staat zoooo stoer! Blondie: goed om te horen dat het meeviel met de prikjes voor Reese. Ik moet dinsdag met Ryan heen (ga samen met mijn schoonzusje en haar zoontje Sem, zij moeten na ons namelijk ), ben erg benieuwd hoe Ryan erop reageert. Maria: ik ben alweer op het gewicht van voor mijn zwangerschap, maar ik pas ook nog niet alle broeken...ook nog last van zo'n flubberige buik, alhoewel het wel steeds beter wordt. Moet eigenlijk buikspieroefeningen gaan doen, maar daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in! En gadver...de wasmachine stuk en het dak lekt. Het gaat ook altijd allemaal tegelijk "stuk". Trouwens: de eerste kilo is er bij mij ook af, joehoeee! Jen: jeetje...dat zijn nogal wat mogelijkheden voor Esmay! Ik hoop dat het allemaal toch mee gaat vallen voor jullie, het valt niet mee... Muriel: fijn dat je er weer bent! En meid...wat k**** voor je zeg dat je je nog niet fit voelt. Hopelijk knap je door de fysio ook snel op! Knuffel!! En ik zie een heleboel nieuwe banners, leuk hoor! Linda: wat heerlijk om te horen dat het sporten je goed doet! Je hoort het inderdaad vaker, goed voor lichaam EN geest. Helaas kan ik mezelf er gewoon niet toezetten...ben niet zo'n sporter . Melanie: oh, ik word zo blij van je bericht dat je weer een goede nacht hebt gehad! Heerlijk meid!! En de jongens allebei lekker doorgeslapen, super hoor ! Wat zielig voor Estrella dat ze last van haar darmpjes heeft. Oh shit...ik moet gaan douchen, aankleden, nog even wandelen met de mannen en dan gaan we op verjaardag. Ik ben bijgelezen tot pagina 340, dus lees morgen de rest wel bij! Fijne dag iedereen!! [/b]
Goedemiddag dames, Ik kom gewoon zeker naar de meeting is het niet met mijn auto dan maar van me ma. Ik wil de wegwerpservies dan wel meenemen. Dan is het bordjes soepkommen lepels. misschien ook plastice bekers en vorken ook? Ilse zou je mij je adres nog ff willen PB'en mijn grote pc is namelijk gecrasht en heb op de laptop geen Word. Groetjes
Ja, als ze ouder zijn mogen ze wel langer in de maxi, maar hoe lang? Geen idee. Maar wij gaan in mei naar Duitsland das 4 uur rijden. Das nog wel te doen, maar als ze 9 maanden is gaan we naar Oostenrijk en daarna door naar Italie. Dat doen we wel in twee dagen, maar is totaal toch 12 uur rijden. Dus... Ik zal es rondneuzen op i-net of er wat te vinden is...
Gevonden! Dit heb ik van de website: www.maxicosi.nl Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar? Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. babys en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor babys in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden. Dus, dit raad de fabrikant zelf aan...
Hee handig, dus ze mogen er best iets langer in als het moet. Als ik p vakantie ga dan stop ik echt niet iedere 2 uur hoor, eerder iedere 4 uur. anders duurt het wel erg lang voordat je ergens bent, zeker met een caravan.
pff wat heeft Martijn vandaag, heeft van 7.00-13.00 niet geslapen en daarna 2 uur met ondertussen af en toe huilen. Hij wil alleen tegen je aan slapen en is 'mieperig' en jengelig. Dit is al een paar dagen maar vandaag is het wel echt erg.
Vangelis was net nat (die pampers lekken dus af en toe door) wil ik hem gaan verschonen begint hij te poepen spugen en plassen dus alles zat onder. Dus ik dacht doe hem in de aquasit in het gewone ligbad en dan met douchekop hem even afspoelen, dus ik alles in de badkamer geregeld, leg hem erin, doe de doucekop op zijn lijfje (misschien ietjs te koud maar volgens mij gewoon normale tempratuur) en hij begint te krijsen, zo hard heb ik hem nog nooit horen krijsen! Zijn vuistjes heeft hij zoo hard dichtgeknepen dat je zijn ader er door heen zag (dus helemaal tot aan zijn oksel!)... Ben zooo geschrokken
Ik ben er ook weer effe, met een sputterend beebje op de arm. Daar gaat mijn principe niet met haar achter de pc te gaan zitten . Gisteren liep de dag anders dan de planning, zijn met Yindi naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gegaan omdat haar toestand ineens echt verslechterde. Koorts, heftig rode uitslag op haar gezichtje, hoofdje en borst en toename van het hoesten en niesen en snotteren. Maakte me echt zorgen. Was een hele fijne arts gelukkig en die kon me gerust stellen. Ze heeft een hevig verkoudheidsvirus te pakken en daar reageert haar lijfje enorm op, vandaar die uitslag. Zolang ze niet gaat braken of suffer gaat worden moeten we het gewoon de tijd geven vanzelf weer over te gaan. Zo zielig.....ze is nu echt helemaal uit haar doen. Gisterenavond de hele tijd zielig huilen. Aan de borst drinken gaat moeizaam, moet van de arts overigens nu vaker en minder lang aanleggen nu ze ziek is. Vannacht weer bijna niets geslapen. Ik ben helemaal kapot eigenlijk en voel dat ik zelf ook steeds minder lekker in mijn vel zit, maar flink aan de vitamientjes dus. Even reageren op iedereen en dan ga ik mijn meisje weer voeden. Missym, ja, in de wandelwagen is Yindi inderdaad over het algemeen lekker rustig, ze slaapt dan toch vaak wel en ook langer. Wat het zwanger zijn betreft...sta je er stiekem al meer voor open of is het echt slikken als je zwanger blijkt te zijn? Het lijkt me heerlijk om tijdens de borstvoeding samen in slaap te vallen. Ergens geloof ik ook zeker wel dat ik niet op haar zal gaan liggen of de dekens over haar heen zal doen, maar toch.....ik durf het risico niet echt te nemen merk ik. Zeker als ik een paar nachten meer wakker dan in slaap ben geweest, dan slaap je een volgende keer toch net wat dieper en ik ben bang dat ik dan minder alert op haar zal zijn. De eerste weken droomde ik heel vaak dat ik haar aan het voeden was en in slaapwas gevallen en dat Yindi dan levenloos onder me lag of zo. Dan werd ik altijd helemaal in paniek wakker, graaiend onder de dekens om.....pffff...er achter te komen dat ze gewoon in haar bedje lag Dat heb ik nu nog maar zelden, maar het geeft blijkbaar wel aan dat die angst een rol speelt en dat ik op de momenten dat ik dreig weg te zakken tijdens het voeden mezelf (onbewust) bij de les houd vooral niet in slaap te vallen. Maar door de verhalen van de andere borstvoedende mama's ben ik nu in ieder geval wel geprikkeld om overdag eens liggend te gaan voeden. Stasia, een nieuwe laptop, SUPER! Veel plezier ermee! Lenthe bij jullie ook al een ziekenboeg. Beterschap voor jullie allemaal! Jeetje Murmel, Hester slaapt lekker veel en lang zeg! Dat scheelt inderdaad een stuk met (je handen) vrij hebben voor andere zaken. Wat super meid dat je ook naar de meeting komt! Ik ben trouwens wel voor die quiches hoor! Durf het bijna niet te vragen, maar zou je dan in ieder geval wel voor 1 vegetarisch exemplaar willen zorgen? Anders kan ik er helaas niet van meegenieten Jee Esther, dat lijkt me wel heftig op zo'n jonge leeftijd je moeder moeten missen. Van dat soort dingen realiseer ik me nu ik moeder ben nog eens te meer de impact. Jee meid, en als je dan bedenkt dat je moeder ongeveer jouw leeftijd had toen ze stierf... Ik bedacht me gisteren ineens dat mijn moeder toen ze zo oud was als ik nu, eind deze maand 34, moeder was van 3 kleine kinderen en herstellende van baarmoederhalskanker. Vind dat toch best heftig als ik het echt binnen laat komen. Goed dat je je ieder jaar laat checken, lijkt me overigens wel iedere keer zenuwslopend. Amaranta, jammer dat je er niet bij zult zijn! Wat heftig zeg van die collega. Besef dat eens temeer nu ik mama ben. Supermooie luiertas! En goed idee zo een armband, al vind ik t er ingewikkeld uitzien. Wat kost 'ie eigenlijk? Tari, dat lijkt me inderdaad wel even slikken dinsdag. Zie je er erg tegenop? Wat het huilen van Yindi s'nachts betreft...ik kan haar echt niet laten huilen. Ze huilt immers altijd omdat er dan toch nog een boer dwars zit en in de meeste gevallen om een vloedgolf voeding te spugen/braken. Ofwel ze ligt in een grote plens teruggegeven voeding. Na het voeden ben ik vaak nog zeker een uur met haar bezig voor ze slaapt en me wekt voor een volgende ronde voeden of verschonen/spugen ondersteunen. Ze slaapt overigens wel sinds 3 weken op haar eigen kamer. Mijn plan was aanvankelijk anders, maar omdat zowel reiswieg als reisbed niet geschikt blijken te zijn om lang in te slapen nu dus toch maar in haar bed op haar kamertje. Dafje, klinkt me wel betrouwbaar in de oren je mailwisseling hoor! Stasia, lijkt me idd wel pittig, elke avond alleen. Jee, moeilijke situatie voor je zus. Heb je veel contact met hen? Debby, lekker dagje achter de rug dus. Fijn voor je! Ilse, dat is wel handig dat Willem zo vroeg op moet en Angelina eventueel in haar bedje ligt als je tijdens het voeden in slaap valt! Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje met de bv als jij. Yindi laat ook tig keer los, enorm frustrerend idd. Ik heb helaas geen tips, kan ze zelf ook wel gebruiken. Wat de meeting betreft, was mijn soep en chips nu al oke bevonden als bijdrage of niet? Serafijntje, goed idee van je die ruilhandel. Ik zal eens gaan bekijken wat ik kan aanbieden. ‭
Ach gossie missym, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Was het water te koud voor de kleine man of te onverwachts? Wel een idee trouwens, Yindi poept en spuugt zichzelf ook regelmatig onder. Even douchen is dan wel een ideetje. Nog niet geprobeerd trouwens; Ik zou graag eens met haar douchen,maar lijkt me zo'n gedoe, zelf kletsnat en koud haar afdrogen en aankleden.
Melina: vreemd dat de kleine ineens zo begon te krijsen. Ik kijk ook regelmatig zijn nageltjes na maar hier zie je ook regelmatig krassen op zijn gezichtje. Indigo: Ik heb wel goed contact met mijn zus. Alleen wonen we vrij ver van elkaar vandaan maar lang leve de telefoon. Ik ga hier even een jengelend mannetje op bed leggen. Ik merk dat hij moe begint te worden dus bedtijd.
Is trouwens wel makkelijk hoor, Deniz begint nu echt een duidelijkritme te krijgen. Hij krijgt een schone broek en dan zijn fles. Daarna lekker knuffelen of spelen in de box of wipstoel. Als hij begint te jengelen is het teken dat hij moe wordt en dan kan ik hem zonder problemen in zijn bedje leggen. Meestal is hij dan nog een kwartiertje wakker maar hij huilt niet. Dan valt hij heerlijk in slaap en wordt meestal 15 min. voordat hij zijn flesje krijgt weer wakker en begint het van vooraf aan. Alleen s'avonds na de laatste fles gaat hij gelijk naar bed.
samen douche vind ik niks, maar ik dacht spoel hem nu even af. Het is natuurlijk heeel lang geleden dat hij onder de douche was geweest, maar zo koud was het niet hij was gewoon in shock en bleef heeel lang krijsen... hij poept en spuugt zichzelf nooit zo erg onder, vandaar dat ik nu dacht dan doe ik je ff onder de douche! wat de zwangerschap betreft, het gaat me steeds meer tegen staan als het nu raak zou zijn, maja als het zo is is het zo. Net na de bevalling wilde ik eigenlijk wel heel snel, maar naar mate de tijd verstrijkt heb ik meer zoiets van liever pas in juni/juli beginnen. Wat zal jij ook geschrokken zijn gister met Yindi, toch wel erg naar! Ik wist niet dat je vegetarierer was, ga je Yindi ook zo opvoeden? Puur intresse hoor. Mijn oom & tante zijn vegetarier, maar eten wel gehakt, eieren en vis... Ik laat Vangelis ook bijna niet huilen, hij huilt namelijk nooit zonder reden net als Yindi, of hij heeft honger of een volle luier of hij wil ze speen.
lekker hé een btje mee geregeld, hier is dat ook wel zo alleen de tijden per dag verschillen wel eens.
indigo dit is precies de reden dat Eva dus niet in ons bed mag slapen. Ik droom het nog regelmatig en wordt dan ook wakker en MOET gewoon naar haar kamer lopen om er zeker van te zijn dat ze niet ergens onder ons bed ligt.
Nou Missy, als ze gehakt eten zijn ze geen vegetarier hoor. Ze eten misschien niet al het vlees maar een rasechte vegetarier eet natuurlijk helemaal geen vlees.