November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ga er zelf een maken heb ik zojuist besloten. Ik heb nu genoeg gezien en kan het denk ik zelf wel.
    Alleen twijfel ik nu over 1 ding.
    Hoeveel kralen moeten er tussen de cijfertjes? Ik heb namelijk gezien dat oggies 4 kralen ertussen doet, maar het kan ook met 3 kralen er tussen. Hmmm..... waar een mens zich druk over kan maken.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik wil ook geen discussie, maar mijn mening is anders en vind/vond het nogal beledigend dat jij vind/vond dat bv gevende mama's meer recht hebben.
    ik heb bewust niet voor bv gekozen omdat ik denk/vind dat dit niet de beste voeding is, dit omdat fv word getest en bv per persoon verschillend is.

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Dat ziet er inderdaad niet al te ingewikkeld uit en volgens mij voor een fractie van de prijs van bestellen bij oggies...Eens kijken of wij een hobby/knutselwinkel in de buurt hebben.

5. Niet meer actief

Wip nog weer even snel binnen.....
    Net gegeten, zometeen Yindi voeden en dan eens heerlijk vanouds filmpje kijken met mannie. Ben benieuwd of we de film kunnen uitzitten (en dus niet gestoord worden door hongerig of anderszins hulpbehoevend schattig beebje ofwel in slaap vallen en daardoor de helft van de film missen).

Ik heb zojuist eens gekeken hoe lang de reis duurt naar Ilse. Als alles meezit rijden we er 2 uur op ( :confused: ). Ik weet niet precies hoe laat we er zullen zijn, hangt ook een beetje af van hoe laat Yindi dan heeft gegeten. Ik probeer haar namelijk te voeden vlak voor vertrek. Maar komt vast goed.
    Ilse, is er in jouw straat veel parkeergelegenheid? En is het betaald parkeren?

Nog eens even reageren op de laatste berichtjes en dan duik ik even snel onder de douche voor Yindi zich weer meldt = mijn bijtankmomentje op de dag :D

Missym, in dat geval hoop ik met je mee dat je niet zwanger bent meid! Wat zegt je gevoel eigenlijk?
    Ik ben inderdaad vegetariër ja, ondertussen al 13 jaar. We gaan Yindi in principe ook vegetarisch opvoeden, maar dat neemt niet weg dat ik haar wel de keuze wil geven vlees te eten. Dat houdt in dat ze bij anderen (bv opa en oma) en wanneer we gaan uiteten wel gewoon vlees en/of vis mag eten uiteraard als ze dat lekker vindt. Maar ik ga het haar thuis dus niet aanbieden.
    Dus je oom en tante eten wel gehakt en vis, maar noemen zich toch vegetariër? Apart :) . Ik eet wel eieren en eet ook kaas (en ben in die zin in jouw ogen dan dus geen vegetariër ;) ), maar voor het overige eet ik geen dierlijke ingrediënten (en nee, dus ook GEEN vis en GEEN kip - grrr, er wordt nogal vaak gedacht dat dat blijkbaar geen dieren zijn :rolleyes: ). Ook mijn schoonheidsproducten zijn vegetarisch trouwens, in die zin dus ook een groot fan van Lush en Yves Rocher.
    Wat vaste voeding betreft, hier ook in ieder geval (als het mag lukken allemaal en daar ga ik 100% voor) 6 maanden alleen bv en dan vast voedsel, waarschijnlijk volgens Rapley Methode.

Zo Murmel, jij hebt een druk maar gezellig dagje achter de rug dus. Heb je veel neven/nichten?
    Hier in gedachten al bezig met ons kraamfeestje, 27 januari (een dag voor mijn verjaardag). Ik hoop dat het gezellig wordt.....

Esther, dus jij bent een fervent gebruiker van de voedingsarmbanden? wat ik me nog afvraag, want ben toch wel geinteresseerd (ik schrijf nu iedere keer alles in een schriftje), hoe is dat bedeltje te verplaatsen? Het lijkt me namelijk een heel gedoe iedere keer, maar misschien vergis ik me wel en klik je dat bedeltje er makkelijk aan?
    Hee meid, fijn dat het wandelen met Maris en de hond zo lekker is geweest. Mooi dat 'ie nog steeds goed naar het vrouwtje luistert! 8)

Roelie, flink verkouden :( Ik hoop voor je dat je snel helemaal opgeknapt bent. Dus jij hebt heimwee naar je dikke buik?! Ik eerlijk gezegd niet echt. Ik heb wel eens dat ik me bedenk dat ik haar graag nog eens in mijn buik zou willen voelen bewegen met het besef dat ik nu heb van haar, omdat het besef van Yindi tijdens de zwangerschap toch nog vrij abstract bleef natuurlijk. Maar ik weet ook dat ik het niet anders of beter had kunnen beleven dan hoe het destijds ( 8) ) was.
    Veel plezier met douchen ;)

Jeetje, Tari dat klinkt niet goed meid. Misschien toch eens even naar de huisarts gaan hoor, wie weet heb je inderdaad een hersenschudding of iets dergelijks. Beterschap in ieder geval. Goede afspraak met de jongens trouwens. Fijn dat het werkt!

6. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Maria, 4 kralen voor elk kwartier 1 is volgens mij het handigste.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wow Indigo, waar moeten jullie vandaan komen dan?
    Welke film gaan jullie kijken.

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Het bedeltje klik je heel makkelijk open en dicht met een soort karabinersluitinkje...zal eens zoeken naar een plaatje op internet voor je.

Ik kan niet zonder de armband, vergeet iedere keer hoe laat ik voor het laatst heb gevoed als hij er wat langer tussenlaat en twijfel ook iedere keer over de kant die aan de beurt is. Nadeel is wel dat de kralen soms in de weg zitten bij het oppakken van Vincent. Ik draag hem meestal onder mijn mouwen, dan heeft hij er geen last van. Hij zal zich er denk ik niet aan bezeren, want het zijn gladde kralen.

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    De logica achter 3 kralen zou zijn dat je bijv na het cijfertje 1, de hanger hangt en dat betekent 1 uur. Na de 1e kraal is het kwart over, na de 2de kraal half en na de derde kraal kwart voor. Dan komt cijfer 2.

Dus ook wel logisch.

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Indigo, ik wil ook 6 mnd volledige BV geven en dan volgens Rapley aan de gang :) Kunnen er knoei-ervaringen uitwisselen ;)

Verwacht je veel mensen op het kraamfeest straks? En heb je dan nu in deze periode dan ook maar weinig / geen visite gehad?

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Die rapley methode, is dat alleen na borstvoeding? Ik kan het nergens vinden...word alleen aangegeven als na bv..

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Dat is waar. Met 4 kraaltjes ertussen maakt het op de hele uren niet uit aan welke kant van het kraaltje je de bedel plaatst en bij 3 kralen moet je opletten dan ' em niet per ongeluk op "kwart voor" zet.

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Volgens mij kan het altijd, hoor. Het wordt alleen gezien als een logisch vervolg op BV, omdat het ook uitgaat van voeden/eten op verzoek van je kindje en niet zozeer volgens vaste schema's.

14. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0

Het bedeltje zit aan zo'n sluitinkje, Indigo.

15. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Heb net ff op die site gekeken en het zijn wel leuke armbanden zeg! Het is dat ik ze niet nodig heb maar als ik bv had gegeven had ik er ook een gekocht of gemaakt.

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Indigo, gebruik ook altijd yves Rocher, maar wist niet eens het niet dierlijk is. Weer wat geleerd.

Esther ik gebruik de armband ook vaak, vergeet altijd welke kant ik moet hebben, tevens vind ik het ook prettig om te weten hoe laat ze gehad heeft.

Hier ook 6 mnd volledig BV.
    Stoppen jullie daarna met Bv of blijven jullie even goed geven.
    Ik wil dat wel weer gaan doen. Is me vorige keer prima bevallen en het scheelt een hoop geld aan FV.

Ilse, Estrella heeft hier ook zo'n fase net achter de rug, van aldoor los laten tijdens de voeding, maar dat komt ook doordat ze verkouden is.
    Zo toch proberen om haar dan niet een flesje te geven, maar gewoon wachten tot ze weer komt.
    Anders word het visuele cirkel (weet nooit hoe ik dat rot woord schrijf).
    Estrella krijgt hier niet zo vaak een flesje, heel af en toe om er voor te zorgen dat ze er aan gewend blijft.
    Zefanja heeft namelijk zeker 6 mnd de fles geweigerd.

17. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ow die rapley is op verzoek. Hmmm dan is het niets voor mij. Ik geef Deniz als sinds de geboorte volgens een vast schema de fles en het lijkt me niet verstandig om dat dan om te gaan gooien. Hij doet het er zo goed op. Maar na de BV zal het zeker goed aansluiten.

18. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Meetinglijst zaterdag 19 januari-Amersfoort, vanaf half 11:

Serafijntje (broodjes/stokbrood en kruidenkaas)
    Daphne
    Blondie
    Indigo
    Roelie (chocolaatjes ;))
    Melina (vruchtensappen)
    Petra (muffins)
    Ilse (koffie/thee)
    Stasia (cola light )
    Muriel (quiches)
    Esther (chocoladetaart!)
    Rachel (wegwerpservies)

*12 dames*

19. Niet meer actief

Ik meld me even snel, zware dag gehad vandaag. Zit er even goed doorheen, de BV gaat hele dag al moeizaam, net weer huilend zitten voeden. Op dit soort momenten ben ik staat het op te geven, maar wíl gewoon volhouden. Vandaag zo'n beetje elke 2 uur aangelegd, zit nu al op 8 voedingen geloof ik. Ben doodmoe en mn borsten doen pijn en ik ben t zat. Ga dus nu m'n bedje maar in en dan straks de laatste voeding en dan hoop ik dat ze me vannacht wat rust gunt.

Tot morgen, sorry van mn weinig-op-jullie-reageren van de laatste tijd :(

Deel Deze Pagina