November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Stasia, met bijvoeden op verzoek (Rapley dus), wordt niet bedoeld het aan tafel gaan als je kind "verzoekt". Het gaat ervan uit dat je je kind zelf laat bepalen wanneer hij aan vast voedsel toe is; je slaat de gepureerde hapjes in wezen over (daarom begin je ook pas met 6 maanden) en biedt gelijk al hapklare brokken aan.

Het dus anders verzoeken dan bij het drinken aan de borst. Mocht je het interessant vinden, hier een link met wat info:

http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... html#klaar

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ow Ilse, sterkte joh! Hopelijk gaat het morgen weer beter en weet je weer waar je het allemaal voor doet.

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ilse, meid dikke knuf.
    Hou vol hoor, je doet het harstikke goed. Misschien heeft zij gewoon een regeldag, maar dan in een andere periode, niet ieder kindje is het zelfde.
    Ze beginnen nu ook meer van hun omgeving op te pikken. Ik weet niet waar je haar voed, maar probeer het eens op een rustige plek zonder te veel afleiding.
    8 voedingen vallen nog mee hoor, hier kom ik ook wel eens aan. soms slaapt ze 's middags wat langer en soms wil ze dan juist meer drinken.
    (tja daarom is het ook voeden op verzoek)
    Morgen gaat het vast beter.

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    zat nog even voor je denken, maar drink en eet jezelf wel genoeg? en neem je voldoende rust, ook dat kan zorgen dat je productie wat minder is, waardoor zij om meer kan gaan vragen.

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Stasia: leuk een nieuwe laptop! Wij gaan waarschijnlijk ook een nieuwe laptop kopen. Eéntje min of meer speciaal voor het bewerken van foto's en films. Arnoud is dol op fotograferen en ik wil heel graag een videocamera, zodat ik leuke filmpjes van Ryan kan maken. Hahaha, oordopjes al in huis voor naar Center Parcs. Ben trouwens erg benieuwd hoe Deniz het vindt in Center Parcs! Heerlijk zeg dat Deniz zo'n goed ritme heeft. Bij Ryan gaat het ook steeds beter. Ik merk nu ook als hij moe wordt en leg hem dan ook op bed. Vaak is het dan even brabbelen inderdaad en daarna gaat hij slapen. Dus eigenlijk hier ook geen klagen meer.

Lenthe: wat vervelend dat Harmen en Thije nu verkouden worden. Hopelijk steekt hij Sofia en jou niet opnieuw aan. En Ryan slaapt op zijn eigen kamer, ik kon niet slapen omdat hij nogal veel geluidjes maakte. Maar tegenwoordig gaat hij brabbelen voordat hij helemaal wakker wordt en honger heeft, en daar word ik ook wakker van (ondanks dat hij op z'n eigen kamertje ligt). Nou ja...ooit wen ik daar ook wel weer aan en kan ik ook daar doorheen slapen. En Ryan gaat ook niet slapen als hij zijn speen kwijt is en nog niet moe genoeg is zeg maar, hetzelfde verhaal als bij jou met Thije. Maar Ryan is gelukkig moe genoeg na de voeding van 23.00 uur en na de voeding van 6.30 uur, dus dat is wel fijn. Alhoewel ik laatst ook tot 7.30 uur heen en weer aan het lopen ben, omdat hij niet moe genoeg was en zijn speen steeds verloor :confused: En ik moet zeggen dat het antwoord van Daphne hier ook eigenlijk geldt.

Esther: tip voor je bed. Koop een "goedkoop" bed en schaf gewoon een duurdere harde matras aan. Het matras is gewoon erg belangrijk, want als je een goedkopere hardere matras koopt, dan loop je het risico dat deze weer gaat doorzakken. Ik zou anders informeren bij een dure zaak, dan weet je in ieder geval waar je op moet letten en dan rustig verder kijken :). Wel een heftig verhaal zeg over je moeder zeg!

Petra: kan me voorstellen dat je er tegenop ziet dat Jons straks een week weg is. Ik vind het al "erg" als Arnoud 1 avondje weg is :(

Oh...de meeting...ik baal er zo van dat ik niet kan komen! Maar ja...het is echt niet anders, kan moeilijk mijn broer zijn verjaardag alleen laten vieren in osn huis :(. Maar in ieder geval wel heeeeel veel plezier!

Maria: dat is ook heftig van die collega, dat ze een miskraam heeft gehad, en daarnaast een collega rondloopt die zwanger is. Pff....moeilijk hoor! En mooie luiertas hoor!

Muriel: ach, Hester vindt haar ritme vanzelf wel. Alles heeft z'n tijd nodig.

Indigo: wow, je hebt een ziek kindje en toch nog even op iedereen reageren! Echt super hoor! En als wij gaan douchen met de kleine man, dan doen we hetsamen. Dus de één gaat met Ryan douchen, zodat de ander Ryan kan aangeven en aannemen en daarna kan afdrogen en aankleden.

Melanie: jeetje meid...weer ziek! Beterschap en als je het niet beter wordt, toch even naar de ha gaan!

Ilse: vervelend zeg dat het met de bv nog niet wil lukken! He bah...heel veel sterkte!

Zo, ik ben bijgelezen en duik mijn bedje in. Ben nog kapot van gisteren, heb keel- en hoofdpijn, kortom: voel me gewoon ook niet lekker (net als zovelen...).

6. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Esther: aha nu snap ik het :oops: . Zal het eens lezen

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik zie het al voor me dat je je kind laat bepalen wanneer je aan tafel gaat, zeg **proest** Gekker moet het dan niet worden ;)

8. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Dank voor de tip, Debby! Ik wilde van de week eens aan mijn handige neef vragen of hij een bedombouw / ledikant in elkaar kan knutselen en dan idd alleen een lattenbodem en matras aan gaan schaffen bij een beddenzaak.

9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, het woord 'isoleerkoker' heb ik zelf bedacht. :rolleyes: Ik wist niet goed hoe ik het anders moest noemen... het is een soort isoleerkan (thermosfles), maar dan geen kan maar een koker waar je iets in kunt stoppen (dus een flesje heet water of melk). Uhm, volg je me nog? 8) Ik stuur je zo meteen wel een e-mail met een foto.

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    esther ik heb een rare vraag, wil jij voor mij opmeten hoeveel mm het haakje van jouw armband is??

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    MEETINGRUIL/KOOP/VERKOOPLIJST

AANGEBODEN (voor nop):
    - 1 ongeopend pak Kruidvat voeding [Serafijntje]
    - 1 difrax speen S [Serafijntje]
    - 2 bibi antilekspenen [Serafijntje]
    - 1 bibi drinkspeen met brede hals, varia 3-2-1 [Serafijntje]
    - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje]
    - Pak Nutrilon standaard 1 [Maria]*
    - Halve bus Nutrilon Forte 1 [Peetje]
    - Pakje Nutrilon Standaard 1 200cc [Daphne]
    - 1 tutknuffeltje winnie the pooh [Peetje]

AANGEBODEN (voor een klein bedrag of ruilen voor iets anders):
    - Isis handkolf van Avent [Serafijntje]
    - Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje]
    - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm te houden) [Serafijntje] - [Roelie]
    - Lilypadz borstcompressen [Serafijntje]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] - [Muriel]

*Komt niet naar de meeting, eventueel via Linda regelen

12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0

AANGEBODEN (voor nop):
    - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje]
    - tubetje Bepanthen (bijna niet gebruikt) [Roelie]
    - Friso bewaardoos [Roelie]

- Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje]
    - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm of koud te houden) [Serafijntje] ==>[Roelie]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] -
    ==>[Muriel]

Serafijntje heb je gemaild ik heb wel belang bij die isoleerkoker!
    En heb zelf voor de liefhebber nog een frisobewaarbox en een tubetje bepanthen, is wel open maar heb er nauwelijks uit gebruikt!
    xxx Roelie

13. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik zal morgen eens kijken wat ik nog meer in de aanbieding heb ;)
    Heb trouwens heel veel zin in de meeting, ik hoop dat het weer geen roet in het eten gaat gooien (straks een dik pak sneeuw ofzo :( )
    Welterusten allemaal!
    xxx Roelie

14. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Laten we hopen van niet want ik heb er ook ontzettend veel zin in!

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal! Het is weer MAANDAG! ;)

Begint er bij jullie ineens ook weer een stroompje baby-visite in het nieuwe jaar?
    We werden gisteren notabene 3x gebeld voor een afspraak. Vooral ooms en tantes en iets verdere vrienden.
    Grappig is dat, die hebben echt het nieuwe jaar af zitten wachten denk ik.

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    esther ik heb nog een vraag.
    Hoe is de armband opgebouwd?

Bv
    ****1****2****3****4****5 ?
    Hoeveel kralen zitten er voor de 1 en hoeveel na de 12?

Ik heb al wat kralen besteld namelijk maar heb er denk ik te weinig.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja heb wel al wat mensen gehad die nog wilde komen in het nieuwe jaar...ben het wel een btje beu haha

18. Hier ook weer kraamvisite, ze durven het alleen niet meer zo te noemen haha.. Er werd gevraagd of ze nog eens 'het cadeautje konden komen brengen' :)

Maria, ik vind het een net als Melina een beetje vreemd dat je het op deze manier stelt. (BV) Ik heb het bijvoorbeeld echt geprobeerd, maar ondanks alles heeft het niet mogen baten en nu we op de koemelkallergievoeding zitten (die overigens wel vergoed wordt) zit Fenna en ik ook veel beter in ons vel. Daarbij zou ik het heel moeilijk vinden om koemelkeiwitvrij te gaan eten, want dat zit echt in bijna alle etenswaren/drinkenswaren. Dan mag je echt bijna niets meer eten/drinken. Anyway, ik ben blij dat de verzekering bepaalde flesvoeding vergoedt. Overigens vind ik wel dat jullie (BV-mama's, zeker degenen die tot 6 maanden BV willen geven) een pluim verdienen voor jullie doorzettingsvermogen en voor jullie moed (openbare dronkenschap :) ). Chapoo! Ik ben het er overigens wel mee eens dat BV de beste voeding is, vooral omdat het zich steeds aanpast aan je kindje, maar ik denk ook zeker dat FV heel goed is, omdat het niet voor niets in de winkel ligt. Het is uit ten treure getest en door verschillende instanties goedgekeurd. Daarbij kun je met FV even meer (bij problemen met je kindje wat betreft voeding).

19. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja! Ik heb ook zin in de meeting! En wat wordt het gezellig DRUK!
    Nou... sneeuw... met de afgelopen sneeuw-waarschuwing in het achterhoofd (was helemaal niks aan de hand) zal het hopelijk wel meevallen volgende week, toch?!

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38

AANGEBODEN (voor nop):
    - tubetje Bepanthen (bijna niet gebruikt) [Roelie]
    - Friso bewaardoos [Roelie]

- Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm of koud te houden) [Serafijntje] ==>[Roelie]
    - kledingsetjes (krijgen jullie per mail) [melina]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] -
    ==>[Muriel]

Deel Deze Pagina