November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Meetinglijst zaterdag 19 januari-Amersfoort, vanaf half 11:

Daphne
    Blondie
    Indigo
    Wencke (misschien?)
    Serafijntje (broodjes/stokbrood en kruidenkaas)
    Roelie (chocolaatjes ;))
    Melina (vruchtensappen)
    Petra (muffins)
    Ilse (koffie/thee)
    Stasia (cola light )
    Muriel (quiches)
    Esther (chocoladetaart!)
    Rachel (wegwerpservies)

*13 dames*

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    We waren Wencke zelfs nog vergeten te vermelden, dus de groep is nog groter!

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dafje en Melina en de bv meiden. Zo bedoelde ik het niet hoor.Iedereen moet natuurlijk doen wta hij zij wil.
    Het is echter zo dat experts zeggen dat er niets boven bv voeding en dat dat in principe de beste voeding voor je kind is.
    Was zeker geen aanval en als het zo overgekomen is, excusus daarvoor.

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb besloten dat ik van die armbandjes op verzoek ga maken. Dus als er meiden zijn die interesse hebben 9n zo'n voedingsarmband, laat het even weten. Prijs zal dan afhankelijk zijn van het aantal kralen en het soort kralen natuurlijk.

5. Excuses aanvaard :) Ik snap je wel hoor! Ik denk op zich hetzelfde erover, maar bij voedingsproblemen met je kindje is het gewoon een ander verhaal zeg maar.

6. Wat een leuk idee Maria, jammer dat ik nu geen bv meer geef :p

7. Zo ga even een wasje draaien, stofzuigen boven en dan mijn meisje in bad doen. Ben pas weer terug na de fles van 10 uur/half 11 denk ik. Dus laters!

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dat begrijp ik hoor. Ik ben echt geen felle voorstander hoor. Maar het was meer een opmerking in het verlegnde van die vergoedingen.
    Ik ben ooit naar zo'n BV bijeenkomst gweest, en het werd bijna zo gebracht dat je je moest schamen als je geen bv gaf.
    Dus ik dacht.... zet er dan een soort beloning tegenover.

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En ehm... niet alleen bij voedingsproblemen!
    Als mama BV geeft en daar supergestressed van wordt (wat ik zou hebben omdat ik helemaal kriegel zou worden van het gesabbel), is dat ook niet goed voor het kind, lijkt mij.
    Waar kind EN moeder zich samen het prettigst bij voelen, vaart iedereen het best bij!

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Maria, ik heb geen lineaaltje in huis :oops:, maar ik schat de karabijnsluiting op 10 a 12 mm in het geheel. Er zitten 3 kralen na de 12 en 1 voor de 1, dus in totaal heb je volgens mij 12x4=48 kralen nodig.

Muriel, ook hier nieuwjaars-kraamvisites; komend weekend zit vol en donderdagavond krijg ik ook nog visite.

11. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Absoluut, in sommige 'bevolkingsgroepen' in NL is het nog steeds niet 'standaard' dat mensen BV geven, daar zou wel beter gepromoot mogen worden, dat ben ik zeker met je eens!

12. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik vind het overigens ook superknap van alle BV-moeders dat ze zoveel energie en tijd steken in de BV, dan hebben wij als FV mama's het wel makkelijker hoor, een stuk meer regelmaat en planning! (en uitbesteding aan de papa's, haha)

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    MEETINGRUIL/KOOP/VERKOOPLIJST

AANGEBODEN (voor nop):
    - 1 ongeopend pak Kruidvat voeding [Serafijntje]
    - 1 difrax speen S [Serafijntje]
    - 2 bibi antilekspenen [Serafijntje]
    - 1 bibi drinkspeen met brede hals, varia 3-2-1 [Serafijntje]
    - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje]
    - Pak Nutrilon standaard 1 [Maria]*
    - Halve bus Nutrilon Forte 1 [Peetje]-[Roelie]
    - Pakje Nutrilon Standaard 1 200cc [Daphne]
    - 1 tutknuffeltje winnie the pooh [Peetje]

AANGEBODEN (voor een klein bedrag of ruilen voor iets anders):
    - Isis handkolf van Avent [Serafijntje]
    - Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje]
    - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm te houden) [Serafijntje] - [Roelie]
    - Lilypadz borstcompressen [Serafijntje]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] - [Muriel]

*Komt niet naar de meeting, eventueel via Linda regelen

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Maareh, nog even voor de duidelijk. BV of FV iedereen hier doet het super en iedereen hier is lief.

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    MEETINGRUIL/KOOP/VERKOOPLIJST

AANGEBODEN (voor nop):
    - 1 ongeopend pak Kruidvat voeding [Serafijntje]
    - 1 difrax speen S [Serafijntje]
    - 2 bibi antilekspenen [Serafijntje]
    - 1 bibi drinkspeen met brede hals, varia 3-2-1 [Serafijntje]
    - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje]
    - Pak Nutrilon standaard 1 [Maria]*
    - Halve bus Nutrilon Forte 1 [Peetje]==>[Roelie]
    - Pakje Nutrilon Standaard 1 200cc [Daphne]
    - 1 tutknuffeltje winnie the pooh [Peetje]
    - tubetje Bepanthen (bijna niet gebruikt) [Roelie]
    - Friso bewaardoos [Roelie]

AANGEBODEN (voor een klein bedrag of ruilen voor iets anders):
    - Isis handkolf van Avent [Serafijntje]
    - Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje]
    - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm of koud te houden) [Serafijntje] ==>[Roelie]
    - Lilypadz borstcompressen [Serafijntje]
    - kledingsetjes (krijgen jullie per mail) [melina]

GEVRAAGD:
    - Friso bewaardoos (deze zat in 1 van de gratis dozen) [Serafijntje] -
    ==>[Muriel]

*Komt niet naar de meeting, eventueel via Linda regelen[/quote]

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    de experts in Nederland bedoel je dan...diegene die naar buiten treden. Ik ken genoeg die het even goed vinden of zelfs de voorkeur aan FV geven!

17. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Nou, Maria, ik heb wel interesse in een armbandje en dan met bruine kraaltjes ;) Ik zag trouwens dat er in het patroontje dat je had gevonden geen bedeltjes zitten aan de uiteinden van de armband (in de oogjes) en die zitten wel in het "origineel". In mijn geval een hartje en babyvoetjes.

En vwb de BV "discussie" (die er gelukkig dus niet is): de experts zijn het erover eens dat er niks beters is dan de samenstelling van BV ivm de antistoffen. Maar ik ben het zeker met jullie eens dat er genoeg andere factoren meespelen en waarbij FV dus beter kan zijn voor moeder en kind dan BV.

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    :)

19. Niet meer actief

**Ego/klaag-berichtje**

Ik ben er wel, maar voel me belabberd, mn hele lijf doet pijn. Gisteravond weer zware frustratie met t voeden, terwijl t vanochtend gewoon helemaal goed ging, ik snap er werkelijk waar niks meer van. Als ik het Angelina zelf laat bepalen, komt ze maar 4 keer op een dag ofzo, dus die 8 voedingen is puur omdat ik het nu zelf aan 'regelen' ben (dus mama heeft een regeldagje), om de productie toch op peil te houden.

Ik word er gewoon zo moe van, de bv ging zó goed en ik was er best trots op dat het zo goed ging, maar het gaat nu gewoon knudde, al bijna een week dat ze constant los laat. Ik voed meestal boven, in een kamer waar alleen een stoel staat, geen radio of tv of niks, dus aan prikkels kan het niet liggen. Maar waar dan wel aan? Vind ze m'n melk gewoon niet lekker meer? Heeft ze gewoon geen honger? Toen ze gisteravond zo slecht dronk, heb ik een flesje afgekolfde melk van 60cc aangeboden, maar daar liet ze nog 20 van staan, dus honger had ze niet :( Ik snap er niks meer van, word er gestoord van. En die stress uit zich in mn lijf, wat nu dus aan alle kant pijn doet.

Misschien dat ik toch maar ga stoppen met de bv, hoe erg ik dat ook vind. Maar ik zit nu gewoon te huilen bij t typen van dit berichtje...

Sorry meiden, dat ik jullie zo negeer en alleen maar over mezelf l*l, ik beloof verbetering :(

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Esther, op verzoek is op verzoek. Wil jij bedels aan de uiteinden, dan krijg jij bedels aan de uiteinden.
    Zoals ik al zei. De prijs hangt af van wat je wilt.

Deel Deze Pagina