November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Hier wordt het über-gepromoot, hoe vaak lees je niet over de BVmaffia? ik noem ze de BV nazi's. het klopt helemaal dat BV de beste voding is maar je wordt onderhand als crimineel afgeschilderd als je het niet doet of kunt.

ik kan het niet en mot dus noodgedwongen FV geven, nou dat loopt ook aardig in de kosten.

Maar ik vind dat alle mama's gewoon meer geld en langer verlof verdienen hahahaha

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    whaaaaaaaaaaaaaaa zit ik net een mail te sturen ivm die kleertjes druk ik op terug is alles weg :evil: :evil: :evil:

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ben wel benieuwd melina vlgens mij heb jij wel een goede smaak, martijn zit nog steeds in 56 trouwens

ik lees nu 'nieuwe buren' van Saskia Noort, leuk!

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ilse meid. Doe wat je hart je ingeeft, niemand zal je erop afrekenen hoor.
    Ik heb eergisteren ook jankend zitten voeden van de pijn en zei ook tegen Rob. Ik kap NU. Maar dan gaat het de keer erop weer wel goed.
    Wellicht een lactatiedeskundige langs laten komen? zou ik ook moeten doen, al denk ik dat ik al weet waar het euvel zit bij mij.

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    eva slaapt al sinda 5.45 ofzo...

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    He Ilse, wat rottig! :(

Hoe kan dat nou zo ineens omgeslagen zijn?
    Is Angelina niet verkouden ofzo, dat ze lastig door haar neus ademt en daardoor sneller loslaat en minder honger heeft?

Heb je al wel gebeld met een lactatiedeskundige?
    Kan me voorstellen dat dit je wel gaat opbreken, maar nog even niet opgeven hoor (het ging juist zo goed!), eerst even de expert uithoren en als die tips niet helpen (je hebt er al veel opgevolgd, zie ik al), dan zie je weer verder.

Heel veel sterkte joh!

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Voedingsarmbanden:
    Kleur van de armband:
    • Zilver
    • Goud

Uiteinden:
    • Met een ‘leeg’ oogje
    • Met een oogje met een bedeltje er aan
    • Met een eindkraal

Soort kralen:
    • Glaskralen
    • Kunstof kralen
    • Anders

Aantal kralen tussen de cijfers:
    • 3
    • 4

Zilveren spacers voor en na de cijfers:
    • Nee
    • ja

Naam van de baby:
    • Nee
    • Ja (geef ook aan waar je de naam ongeveer wilt)
    o Roze kralen
    o Groene kralen
    o Gele kralen
    o Blauwe kralen

8. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat leuk Maria, zo ben je nog ff lekker crea bezig in je laatste verlofweken!
    Jammer dat ik geen BV geef, haha.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    laatste weken, maria is volgens mij tot eind mei vrij haha :) die kan flink aan de slag

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    nou iedereen van de meeting heeft mail :)

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    esteher ik zal je strasks zo'n bestelform mailen :) haha

12. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Goedemorgen meiden,

Ik wide even mijn excusses aanbieden dat ik de laatse tijd niet meer zoveel reageer. Ik denk dat jullie het ook wel snappen maar toch. Ik weet gewoon niet wat ik op sommige dingen moet zeggen omdat ik er ook niet mee te maken heb. Ik wil jullie heel veel plezier wensen met de meeting en heus ik lees elke dag alles bij en reageer waar mogelijk is.

Zo mijn sonja ontbijt heb ik binnen mag zo mijn tussendoortje al weer. En ik moet ook nog douchen. pufff ik heb geen zin en ik moet vandaag zoveel.

fijne dag allemaal

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Muriël: ik denk dat Martijn het 8 weken sprongetje heeft, hij is nl 6 weken maar 1 week te laat geboren, dus 7 weken voor oei ik groei. bovendien kan hij al te veel van de 5-6 weken sprong al heel lang.

Wow martijn is echt een vreetzakje vandaag, hij at om 2.15 160cc om 6.15 160cc en nu 100cc

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Linda: heel begrijpelijk! ik vind het juist knap dat je zo actief meeleest, het moet heel pijnlijk zijn lijkt me soms. Sonja vind ik heftig hoor, vooral die ontbijtjes zijn niet veel. knap dat je het doet!

15. Niet meer actief

Goeiemorgen!

Nou, filmpje kijken was geen succes....viel al na 10 minuten in slaap naast een - zo bleek later - even hard ronkend mannetje :) Na hoop gekwakkel dan toch maar besloten naar bed te gaan en de laatste voeding voor de nacht te skippen op hoop van zegen en maar gewoon te wachten wanneer Yindi zich zou melden. En een gezegende nacht was het dus.....NOT! Nog voor 7 uur s' ochtends maar liefst 3 x gevoed en een hoop bijkomende trammelant van gigapoepluier, beebje moeten wassen en omkleden, hele spuugsessies etc. Kortom...heb alles bij elkaar hooguit 2 uurtjes geslapen. Voel me goed gaar nu (en - even afkloppen - steeds grieperiger) :(
    Zit nu even snel mijn ontbijt op te eten achter de pc, voor ik me op een hele lading klussen voor vandaag moet storten. bah, zou liefst mijn bed induiken en de boel de boel laten. Erik komt vanavond pas om 12 uur thuis, dus ook vanavond niet de kans Yindi even een momentje uit handen te geven. Nou ja, we zien wel wat er van al mijn voorgenomen klussen komt. Veel hangt toch af van hoe Yindi vandaag in haar velletje zit. Ze heeft gelukkig geen koorts meer en de uitslag is ook minder heftig gelukkig.

Ik quote mezelf nog eens even, want een eerdere vraag van mij is helaas verloren gegaan. Of misschien was 'ie wel te intiem voor de betreffende dames?! :oops: In dat geval, skoezie!

Uit hartje Maastricht, oftewel het bijna-zuidelijkste puntje van ons kikkerlandje (en helaas dus ook ver-ver-weg van Amersfoort) 8)

Alvast bedankt voor de info Esther, lijkt me erg handig die armband. Al vind ik het ook wel prettig om toch nog even op papier bij te houden hoe laat ik haar voed. Ik schrijf ook altijd op als ik de vitaminen heb gegeven en wanneer ze een poepluier heeft. Kan ik het een beetje in de gaten houden. Hoezo beetje controlfreak? :rolleyes:

Ha leuk, knoei-ervaringen uitwisselen! :D
    Wat het kraamfeest betreft, ja, ik verwacht een man of 150 zeker. Het precieze aantal is nog niet helemaal bekend. Ik vind het erg irritant, maar lang niet alle mensen hebben ons laten weten of ze nu wel of niet komen, zoals gevraagd in het bijgesloten briefje over het kraamfeestje bij de geboortekaart. En van weer anderen weet ik dat ze ongevraagd anderen mee willen nemen. Heb even totaal geen overzicht helaas en weet nu ook niet goed wat we moeten afspreken met de uitbater van het zaaltje waar we het houden (ivm hoeveelheid koffie en thee en gebak), daar hebben we woensdagavond een afspraak mee.
    In de afgelopen weken toch nog best wat bezoek over de vloer gehad van directe familie en onze beste vrienden, maar gelukkig de grote stroom daarmee dus niet gehad. Ik ben ook heel blij dat we hier voor hebben gekozen, anders was mijn conditie heel wat minder nu en naar alle waarschijnlijkheid de borstvoeding allang gestaakt.

Tari, in principe wil ik 6 maanden volledig bv geven en dan misschien alleen de eerste en laatste voeding of zo. Maar wie weet bevalt het wel zo goed dat ik 9 maanden doorga?! Ik vind het nu nog moeilijk in te schatten, maar ik denk in ieder geval wel dat de max bij mij bij een jaar ligt. Puur gevoelsmatig.

Ah, lieve Ilse, ik voel met je mee. Ik heb ook heel regelmatig dat soort dagen, dus ken ook het gevoel dat je er dan soms even het bijltje bij neer wilt leggen. Tegelijkertijd is het ook iedere keer weer zo prachtig als het dan weer even beter gaat en je dat gelukzalige koppie gretig ziet drinken aan mama's borst en je af en toe met een lief lachje tussendoor even aankijkt.....toch? Aha, dus moeders had een regeldagje :D . Als ik je verhaal zo lees moet ik toch even aan spruw denken. Heb je haar mondje al eens goed bekeken? Een lactatiekundige inschakelen is sowieso een goed idee denk ik, al is het maar even om van gedachten te wisselen.

Lieve Linda, verontschuldig je niet meisje! Dat is toch hartstikke goed te begrijpen? Chapeau voor jou dat je uberhaupt nog regelmatig post en zo lief op iedereen reageert.

Ik ben er vandoor, Yindi is aan het huilen :(
    Tot later!

16. ilse, no offense hoor, maar als jij je niet lekker voelt/niet lekker in je vel zit voelt je kindje dat ook. Dus ook daardoor kan ze minder/slechter gaan drinken. Het kan dus een negatieve spiraal vormen. Ook in dit geval is het slim een lactatiedeskundige te raadplegen. Dat hebben wij ook gedaan toen we in bijna hetzelfde schuitje zaten. Daarna ging het vrijwel meteen veel beter.

17. Hier sluit ik me volledig bij aan. Je doet het zo ontzettend knap allemaal! Je bent zeker de laatste die excuses hoeft aan te bieden!

Indigo, sterkte meis, na zo'n gare nacht en Erik pas weer zo laat thuis en een volle dag... pfff denk je ook aan jezelf? Wat niet lukt gewoon niet doen. Denk eraan je hebt niet voor niets verlof!

Dank je trouwens dat je me even herinnert aan hoe je chapeau echt schrijft :)

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Ik heb bijgelezen, maar ben volgens mij alles alweer vergeten :oops:. Ik heb nog steeds pijn in mijn keel en hoofd, maar gelukkig heeft Arnoud vandaag zijn eerste dag (van velen :)) ouderschapsverlof, dus hij kan Ryan even verzorgen. Ben ook zo bang dat ik Ryan straks ook aansteek!

Even een vraagje: Ryan lacht heel af en toe, maar moet er veel moeite voor doen om er een lachje uit te krijgen. LAchen jullie baby'tjes al regelmatig?

En Linda: ik vind het juist super dat je nog meeleest! Ik snap dat het voor jou heel erg moeilijk is en ik vind het echt super dat je toch nog iedere keer even op het forum komt kijken. Hoe gaat het nu met jullie? Hadden jullie eigenlijk al verder bericht gehad uit Maastricht?

19. Melina, heb je misschien ook fotootjes? Misschien een foto van alles bij elkaar en dan een beschrijving van links naar rechts? Ik vind het zo moeilijk bepalen wat ik leuk zou kunnen vinden. Als je het teveel moeite vindt, moet je het niet doen hoor!

20. Haha er zit er hier een te ruften niet normaal! :) Echt een bouwvakker haha :)

Deel Deze Pagina