November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Fijn Muriel zo'n enthousiaste dame bij het CB. Echt te gek voor woorden. Hier is liesbeth die het wegen doet altijd net zo enthousiast als ze goed gegroeid zijn.
    De KA deed dit gister met Angelus zijn ogentest ook op deze manier, en dat ze Sinterklaas ging bellen om dat hij het zo goed gedaan had.

Dus het kan ook echt anders hoor.

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Linda: mooi gezegd over de bijsluiter voor de baby's! Ik volg sinds mijn nare ervaring met dat cutbureau ook mijn gevoel en moet zeggen dat dat erg goed werkt! En fijn om te lezen dat je een goede dag had! Ik hoop echt voor je dat de positieve lijn doorzet, want dat heb je wel verdiend!

Tari: over de speen met bv...volgens mij mag dat tegenwoordig inderdaad weer...mijn schoonzus geeft ook bv en geeft ook gewoon de speen aan haar kleine.

Esther: over de verbouwing gesproken..waar blijven de foto's? ;) Wat heerlijk dat Vincent zo lekker groeit!

Over de slaapzak...waarom doen jullie de baby al in een slaapzak? Omdat hij/zij de dekens afschopt? Ryan ligt altijd nog erg rustig gelukkig, dus nog geen slaapzak. En overigens ook nog geen pyama voor het slapen gaan. Jullie wel?

Fem: wat grappig dat jij ook de 13e was uitgerekend! En jij bent netjes 1 dag eerder bevallen zie ik. De ingeleide bevalling ging prima, vond het wel erg zwaar, maar was ook mijn 1e bevalling, dus weet niet of het echt zwaar was of niet...maar wel een cadeautje hoor dat zo'n kleintje in je kan groeien en dan ineens op je buik ligt! En over het eten: Ryan is nu 1 maand en 3 dagen oud en krijgt 6 voedingen per dag en dan 100cc (inclusief voeding) per keer. Soms denk ik trouwens dat Ryan heel weinig krijgt als ik lees hoeveel de andere baby's krijgen :confused:.
    Ik lees trouwens ook de nieuwe Harry Potter! Wow...lees nu dat je hem al bijna uit hebt. Ik kan me nog niet zo goed concentreren...mijn gedachten malen nog te veel denk ik...maar ooit heb ik hem ook uit :). En ik vind het trouwens super dat je al zoveel gezellig meekletst!
    En wat grappig dat Sharon juist tegen dat beestje slaat! wij hebben een mobiel boven de box hangen en die draait ook rond en het is net of Ryan het volgt. Maar volgens mij zien ze nog niets...dus waarschijnlijk reageert hij op het geluid. maar voor ons gevoel volgt hij echt de Winnie the Pooh beertjes die er aan hangen.

Dees: hoe is het vannacht gegaan met Quinn? HEbben jullie nog een beetje rust gehad? Oh lees net dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen, maar dat je gesloopt bent...Tja, emotioneel krijg je een hoop te verwerken. Neem er de tijd voor en neem ook vooral de tijd voor jezelf! Maar het is voor mij heel herkenbaar, dus als je even wilt praten...KNUFFEL! Wij hebben toen ook even een pauze ingelast wat betreft visite, even zorgen dat Ryan weer goed ging. En dat wij zelf natuurlijk ook weer alles op een rijtje hadden!

Hope: je krijgt vanzelf wel weer meer tijd hoor! Eerst even je ritme vinden en lekker genieten van je mannetje(s)! De tijd komt vanzelf wel weer. Je verhaalt komt vanzelf wel! Ik denk dat wij allemaal weten wat het is om je bevallingsverhaal ineens weer op papier (of eigenlijk op het scherm ;)) te moeten zetten, dus neem de tijd (ook daarvoor). Alles op z'n tijd lieve Hope.

Roelie: pfff...Niels een huilbaby! Ik heb even gedacht dat Ryan dat ook was, maar gelukkig niet...hij had toch meer last van de reflux en met de medicijnen gaat dat nu beter (nog niet optimaal..maar goed). En helaas herken ik ook veel in het verhaal van Dees. En inderdaad: jouw advies is super, zoek op tijd hulp als je het niet meer aan kan! Wij hebben Ryan destijds ook een keer 's avonds naar mijns choonouders gebracht, zodat hij daar kon slapen en wij even bij konden tanken! Zoooo belangrijk! En het geeft niet dat je niet zoveel tijd hebt voor het forum. We weten dat je in gedachten bij ons bent! En met 3 jongens thuis valt het allemaal nietmee voor je! Knuffel!! En ook voor jou: als je het even niet meer trekt, zoek op tijd hulp!!!

Tari: wat lief zeg dat Adriaan zoveel heeft gedaan! Dan kan je je eerste dag een beetje "rustig" aan beginnen! En gezellig morgen sinterklaas vieren! Wij vieren zaterdag sinterklaas bij mijn schoonouders met de broers van Arnoud, alleen hun hebben een cadeautje gekocht voor de kleintjes. Wij gaan dan courmetten, wel gezellig.

Over de meeting...volgens mij kon ik alleen de 13e december...maar die vervalt nu, want dan moet ik dus naar de tandarts :(. Misschien toch maar januari?

Serafijntje: in mijn kraampakket zat inderdaad zo'n brief voor deze Stichting, dus ik ga het ook zeker doneren!

Ilse: gelijk heb je hoor dat je even afstand neemt! Even de tijd voor jezelf en genieten van Angelina. Ik heb ook al een keer afstand genomen, om zelf even bij te komen van alles. Helemaal niet erg! Knuffel

Dees: wat zielig he dat Quinn zoveel last heeft! Als het niet goed gaat, gewoon de ha bellen en vragen om die medicijnen hoor! Hebben wij ook gedaan met Ryan en we zien nu duidelijk verschil!

Butterfly: misschien heb ik het gemist hoor, maar waarom ben jij ingeleid :oops: ? Ik ben namelijk ook ingeleid. Het klinkt inderdaad wel logisch da thij niet op z'n eigen kamertje wil slapen omdat het te koud is. En met een kruik erbij werkt ook niet?

Iloon en Fem: ga straks jullie bevallingsverhalen nog even lezen! Als mijn kleine mannetje dan nog slaapt....

Linda: ook ik zal morgen een kaarsje voor jullie branden! Heel veel sterkte en ik hoop ook dat volgend jaar jullie jaar wordt en alle onderzoeken worden gedaan! Knuffel!

Lenthe: goed om te horen dat je ons gevonden hebt! En heerlijk dat het bij jou ook allemaal goed gaat. Ben ook benieuwd hoeveel Thije is gegroeid! Ik moet donderdag met Ryan naar het cb, ook erg benieuwd natuurlijk!

Over de kerstboom: wij zetten deze ook altijd z.s.m. op, maar wel na de Sinterklaas. Vind ik zo gezellig! Dit jaar nog een echte boom, maar met die kleine zitten we te denken om volgende jaar een kunstboom tekopen (i.v.m. uitval van de boom). Wat hebben jullie en veranderen jullie nu met de kleine?

Stasia: lachen zeg dat Deniz zijn vader heeft ondergeplast :). Enne..wel een foto van de kerstboom maken he?!

Oh ja...over de voedingen, wij maken ook de voedingen "vers". Ook op advies van de kh. Alleen voor de nacht zet ik vaak wel een flesje klaar. En wij gebruiken gewoon kraanwater, geen gekookt water. Hoefde ook niet meer van de kh (nieuw protocol) net als het niet meer uitkoken van de flessen en spenen...

Serafijntje: bij mij heeft het herstel ook best lang geduurd. Ik kon ook pas na 3 weken of zo een flink stuk lopen. Heb ook veel last gehad van de hechtingen. Wel slikte ik floradix. Dat helpt ook goed bij je herstel!

Zo...weer bijlezen :)

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Is Dafje vandaag al online geweest? Volgens mij zou de ha vandaag bellen over Fenna...Dafje: hoe is het gegaan?

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    HUH?! :confused: :confused: :confused:
    Weet je zeker dat je vanmorgen bij het CB bent geweest of ben je per ongeluk een ander gebouw binnengelopen? ;) Dit is toch niet te geloven... wat een muts!

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, dat gevoel had ik idd ook, Serafijntje, en het jammere is, dat onze echte eerste intake over 2 weken bij deze zelfde professionele dame is.
    Dat belooft veel goeds...

In ieder geval wrschnlk weer een paar hilarische verhalen achteraf :confused:

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hebben jullie ook nog last met de ontlasting? Ik kan heel moeilijk poepen...kan ook door de spanning komen hoor, maar misschien hebben meerdere meiden moeite ermee?

7. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Poepen :'(
    Het lukt niet echt. Zeker niet met die stomme kutferro tabletten.

8. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Nounou, goedemoggel, goedemiggel, of zoiets! Was er even van tussen, moet een hoop bijlezen om te reageren….

Ik heb ook 5 jaar in Wittevrouwen gewoond, toen ik studeerde! Nu woon ik in Utrecht-West, ook een hele leuke “buitenwijk”. Enne, natuurlijk mag je langskomen!

Esther: Wat fijn dat het inmiddels goed gaat met de BV! Jullie zijn vast supertrots op Vincent!! Enne, het autorijden ging gelukkig helemaal goed! Was (gezien de accu) gister wel gespannen dat hij ergens af zou slaan bij een verkeerslicht en dat ik dan WEER de ANWB moest bellen en dat ik dan met de kleine man ergens helemaal verlaten en alleen (met zijn tweeen dus) zou staan en dat niemand dat wist etc.etc… maakte mezelf gek voor niets, het ging prima! Vandaag zelfs naar mijn werk geweest! Timo was al die tijd wakker, heeft bijna alle fysiotherapeuten, huisartsen en doktersassistenten eens even goed bekeken!
    En ik lees nu ook dat Maris vandaag wordt ingeleid, spannend! Weten zij (jullie) al wat het wordt?

Mascha: zo hee, jij hebt goed je best gedaan om op iedereen te reageren! Je hoort er zo natuurlijk meteen helemaal bij!! Enne, HP, ik moet nog steeds beginnen, heb mijn vorige boek (Joe Speedboot) nog niet uit en kom er op een of andere manier ook niet echt aan toe ;) En ben er ook bang voor dat ik deel 6 eerst nog weer opnieuw moet lezen, dat is niet alles meer weet… geen idee waarom ik dat gevoel heb, nouja, zal wel blijken of het nodig was/is als ik eindelijk met deel 7 kan beginnen!

Hope: haha, de kampioenschappen kogelstoten winnen! Ik geef zelf dan wel geen BV, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen! Lukt het allemaal wel met de BV?

Muriel: zo te zien laat jij alles aan de zwarte Pieten over… verwacht jij veel morgenavond ?? ;) En was weer een lekkere consternatie bij het bureau, zo te lezen! Gelukkig is je eigen gevoel wel goed!

Peetje: Timo ging ook ineens na de 8e dag minder drinken. Maar hij kwam niet vaker, hij kwam toen überhaupt niet, ik moest hem altijd wakker maken. Ben vrijwel gelijk daarna ook de tijden tussen de voedingen gaan vergroten, omdat hij toch niet wakker werd. En daarna dronk hij ineens meer. Vervelend dat Martijn bij jou dan alleen maar eerder komt. Misschien dat er een boertje dwarszit?? Dat is bij Timo vaak het geval, als hij nog niet klaar is met zijn fles! Oh, en wij maken iedere voeding vers (maar niet met gekookt water ofzo, gewoon met kraanwater). En ik lees nu ook nog iets over een bloedbult (hematoom), daar had Timo er ook 2 van, hij leek wel een kameel! Maar er is er al eentje helemaal weg en de tweede schijnt binnen 8 weken weg te trekken, we wachten het af!

Maria: heeft die radiozender alleen kersthits? Ik kan dat wel waarderen!!! Dat typt een stuk gezelliger!

Wencke, goed om weer even van je te horen en fijn dat het zowel met Sofia als met Thije helemaal goed gaat!!

Dees: gaat het al wat beter? Oh, zo te lezen ben je heel moe, maar gaat het met Quinn de goede kant op!

Miranda: prima hoor dat je Daylian ertussen hebt gezet, zijn de mannen weer in de meerderheid ;)

Debby: wat fijn dat je een sollicitatie hebt! Zet je hem in de agenda, kunnen we voor je duimen! Wat is het voor functie? Oh, lees nu van de spruw, vervelend! Ben je al naar de HA en apo geweest? Zsm beginnen met een kuurtje!! En in dit geval de flessen ZEKER steriliseren (of uitkoken), na ELKE voeding, zolang de spruw er zit! Niet vanwege de bacteriën, maar vanwege de gist die er niet afgaat met wassen en voor herinfectie kan zorgen. Zie ook http://www.apotheek.nl/index.asp?mID=4500&jumpID=1
    KERST, we gaan hier zaterdag een grote boom halen voor op het parkeerterrein (met onze 5 buren wonen we op een apart terrein) en dan zondag optuigen MET traditionele optuigborrel! Kunnen we meteen de nieuwe buren leren kennen! Onze eigen boom, tja, zal ook dit weekend worden, moeten we alleen een plekje voor gaan maken, want dit jaar staat de box in de weg!

Ik ga zo de bevallingsverhalen eens lezen van Iloon en Mascha!

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou Quinn weer zijn voeding gehad, en een enorme poepbroek hihi arm kind hij krijgt het wel te verduren.
    Hij ligt nu op bed, ik eindelijk aan een bak koffie
    Hij mopperd nu wat, hopelijk gaat hij zo slapen, kan ik ooknog wat uurtjes mee pikken

Ik kook de flessen iedere dag uit 'met ook zo'n magnetron dinges.

Quinn komt zelf om de 3 heel soms 4 uur voor zijn voeding. Dat is eigelijk altijd zo geweest, behalve in de periode van 2 uur. Maar eigelijk komen we steeds wel op de zelfde tijden uit.

Poepen, nee een problemen mee, zal ook wel komen dat ik nog steeds de floradix tabletten neem.

10. Jep al online geweest, maar na het telefoontje met de ha ben ik gaan shoppen voor Fenna's album.. dus..

maar ik ben iig nog niets wijzer, want hij zou proberen om het te regelen, maar kon niets garanderen. Hij vond het niet ernstig zei hij :confused: :evil: grrr! Ja hallo, mijn meisje wordt voor niets elke keer gillend wakker? ze slaapt zomaar slecht en huilt zomaar de hele dag! :evil: je kan me maar beter vasthouden als hij straks belt en zegt dat het niet gelukt is! Daar wordt ik toch zo boos over he. Van die mensen die dan voor je klaar zouden moeten staan, maar dat niet doen! Grrr!

11. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
  12. Ha ze hebben gebeld terwijl ik weg was.. bel nu terug... ben benieuwd!

maandag 11 uur! Een week eerder! Joehoe!

13. Dees, hoe gaat het nu met het spugen?

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Murmel mooi opgeschreven zeg, en wat je zet over dat persen ik deel het met je hoor, wat een hel was dat hihi

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn spuugt niet, dat is dus het verborgen reflux, hij is alleen maar aan het kokhalzen en misselijk aan het zijn

Hij ligt nog steeds te mopperen, dat is gewoon bij hem
    Dus ik ga eens een poging wagen om een paar uurtjes slaap mee te krijgen

16. Sorry, ja dat is ook zo.... hoop dat dat misselijke snel overgaat! slaapse!

17. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Dafje: mooi!

Iloon, Fem en Muriel: goede verhalen hoor! Leuk om te lezen (nu alles achter de rug is!)

Ben vandaag met mijn kleine man naar mijn werk geweest en eenmaal terug bleef hij jengelen. Na zijn flesje heb ik hem in bed gelegd, in de hoop dat hij wat zou slapen (en niet wakker zou liggen van buikkrampjes)... nou, ik kon het vergeten. Een klein poepbroekje was de veroorzaker. Heb hem er maar weer uitgehaald en in de box gelegd, ben zelf gaan lunchen. Half uur later, weer van die piepende uithalen, heel zielig. Ja hoor, weer een poepbroek! Bij het verschonen ging meneer nog meer poepen, en toen de nieuwe luier eronder lag, nog een keer! Daarna viel hij als een blok in slaap. Zat blijkbaar dwars, arme man! Heb hem nu maar mee naar zolder, hij ligt in mijn voedingskussen op mijn bureau, te genieten van de kerstliedjes en mijn getyp! Oh, nu "gilt" hij weer even, moet ff buikje wrijven...

18. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Voeden gaat hier soms op verzoek, maar vaak toch ook wel omdat het mij goed uitkomt. Soms vroeger, bijna nooit later :oops: ! Ik probeer 5 voedingen overdag te doen en 1 's nachts, maar soms wordt het 5,5 overdag. Moet misschien de hoeveelheid voeding per fles gaan verhogen. Heb me voorgenomen dat te doen als hij de hele dag zijn fles leegdrinkt of er speciaal voor wakker wordt. Vaak is hij wakker en "hapt" wel, maar ligt gewoon nog heel lief te liggen.
    Op het pak staat ook dat als de baby meer dan 4 kg is, je 150 cc met 5 schepjes mag doen, terwijl wij nog steeds 120cc met 4 schepjes doen. Hij zal zeker wel boven de 4kg zijn, maar we hebben hem al bijna 2 weken niet gewogen. Volgende week weer, als we op het CB zijn. Ben benieuwd, maar ga ervan uit dat hij goed groeit!

19. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Sammie ik hou ook het pak aan hoor. Deniz zit nu op 150 cc en 5 schepjes en dan een beetje weggooien totdat je 150 overhoud. En ik probeer het iedere week met 10 cc te verhogen.

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb vrijdag een sollicitatie als juridisch secretaresse bij een advocatenkantoor in Heerhugowaard. Ik heb gisteren een open sollicitatie gestuurd, maar verwachtte er eigenlijk niets op. En ja hoor...ze belde vandaagn en wilden graag een gesprek :confused:.En in allen snelheid en toestanden gisteravond met Ryan omdat hij niet wilde slapen, had ik het vergeten Arnoud te vertellen :(...dus die maar even op zijn werk gebeld. Ik werk al als juridisch secretaresse op een advocatenkantoor in Alkmaar, maar heb het gevoel dat ze me eruit willen werken. Dit omdat ik vrij snel in mijn zwangerschap ziek thuis kwam te zitten en daar waren ze niet blij mee...en uiteindelijk natuurlijk opgenomen in het ziekenhuis, dus misschien hebben ze nu wel door dat het allemaal serieus was, maar eigenlijk hoor ik weinig van het werk. Nou ja...ik hoef ook pas 4 februari weer aan de slag :). Dus ik ben gewoon verder aan het kijken zeg maar, en als er niets komt, ook goed, dan ga ik naar mijn oude baan. Ik werkte altijd voor 2 advocaten (een vrouw en een man) en die vrouw is voor mij bevallen van een tweelng en komt niet meer terug helaas...ik heb het idee dat mijn werk haar er ook heeft uitgewerkt, maar daar zegt ze zelf niets over. En dus blijft alleen die man over voor mij. Overigens wel handig, omdat ik zelf ook "maar" 3 dagen ga werken, dus dan is 1 advocaat ook wel voldoende. En met hem kan ik goed overweg hoor, dus dat is niet zo erg. Maar ik wil graag in Heerhugowaard werken, is voor mij dichterbij. Mijn huidige werkgever heeft wel een kantoor in Heerhugowaard, maar daar is natuurlijk geen plek voor mij. Dus vandaar maar 2 open sollicitaties verzonden, want in Heerhugowaard is niet heel veel werk en het werken op een advocatenkantoor vind ik wel heel leuk! En nu zijn er dus 2 kleine kantoren bijgekomen in Heerhugowaard en bij die 2 heb ik gesolliciteerd. En die ene belde dus al. Geen idee of ze uberhaupt iemand zoeken, maar dat hoor ik vrijdag wel. Misschien hebben ze nu nog geen secretaresse en zoeken ze iemand om het secretariaat op te zetten. Dat zou wel super zijn! Maar ja...eerst vrijdag maar even afwachten. Ze zitten trouwens in het pand naast mijn huidige werkgever, hahah, dus even de andere auto (van Arnoud) nemen, die kent mijn huidige werkgever niet :). Lang verhaal geworden zie ik, maar hopelijk is het duidelijk...

Klinkt wel gezellig zeg bij jullie in de buurt! Met een kerstborrel, de eerste borrel weer jou na je zwangerschap?

Deel Deze Pagina