November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oh jee, Fenna brult op bed de boel bij elkaar, was al naar boven gegeaan, ze had haarzelf en haar schone (net daarvoor verschoond!) bed ondergespuugd.. speentje gegeven, wel 2 minuten stil geweest en nu weer brullen.. iemand een idee? Uit bed halen, in bed laten... hmm... wat zal ik doen... Misschien het een boertje.. ff kijken nog.. als dat het niet is dan haal ik haar eruit.. ff broodje opeten

2. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    NOVEMBERMAMA'S 2007

AGENDA

Debby~ 8 januari 11.10 uur CB 1e vaccinatie
    Maria~8 januari 14.20 uur eindcontrole in zkh
    Gwendolyne ~ 8 januari MRI-scan
    Gwendolyne ~ 8 januari Mika kinderfysio
    Butterflymom~ 9 januari 8.45 uur CB 1e vaccinatie
    Dafje~9 januari 9:00 uur CB 2e vaccinaties
    MissyM~ 10 januari 10:15 check up in het ziekenhuis
    Serafijntje~ 10 januari terugkomavond Samen Bevallen (met babies)
    Jennie~10 januari sollicitatie Nationale Nederlanden
    Ikke1981~11 januari 15.50 Quinn cb eerste prikjes
    MissyM~ 14 januari CB
    Blondie~ 14 januari Telefonisch consult KA ivm medicatie
    Muriel~ 14 januari 10:15 uur eindcontrole VK
    Roelie~14 januari 13.45 uur eindcontrole VK
    Debby~ 15 januari 14.40 uur naar gyn nacontrole
    Gwendolyne ~ 15 januari weer werken!!
    Roelie~15 januari 11.15 Jens CB 1ste prikken
    Sammie2~ 16 januari 10:05 uur 1e vaccinaties CB
    Maria~16 januari Eva CB 9.30 uur + 1e vaccin?
    Gwendolyne ~ 16 januari uitslag MRI-scan
    Roelie~16 januari Niels kinderarts aanvraag gedragspsychologisch onderzoek
    Rachel~ 17 januari Fayenne CB 1ste prikjes
    Jennie en Desiree ~ 18 januari dagje naar de sauna !!
    19 januari MEETING Amersfoort
    Blondie~ 21 januari 11.20 Reese KA controle
    Dafje~21 januari 1e werkdag...
    Stasia~21 t/m 25 januari MIDWEEKJE CENTERPARCS :D :D
    Jennie~ 22 januari 11.15 uur Esmay CB + 1e vaccinaties
    Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties
    Muriel~ 23 januari terugkom-ochtend met yoga-babies
    Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties
    Blondie~ 25 janauri Reese proefles babyzwemmen
    Gwendolyne ~ 25 januari Mika CB 3e vaccinatie
    Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen
    Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB
    Gwendolyne ~ 29 januari KA controle
    Stasia~29 januari weer werken
    Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken!
    Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle
    Roelie~7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts
    Serafijntje~12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB
    Roelie~13 februari René jarig
    14 februari: Valentijnsdag!
    Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB
    Muriel~18 februari 1e werkdag...
    Stasia~15.30 diabetesverleegkundige
    Dafje~ 3 juli 5 jaar getrouwd!
    Debby~31 oktober 14.00 uur trouwen!

Heb ook maar ff mijn afspraakjes erbij gezet. Het waren er meerdere en anders blijft Muriel bezig.

3. Niet meer actief

Lieve Roelie,

Ik geef juist expres aan dat er niet te persoonlijk aan getrokken moet worden, omdat ik heeeeel goed begrijp dat mama's net als jij, met 3 kindjes en een beestenboel het veel te druk hebben om overal op te kunnen reageren...en ook andere mama's met 1 kindje kunnen het uiteraard veel te druk hebben met kind en zichzelf...

Net als jij nu jouw reactie kwijt moest, moest ik mijn vorige berichtje gewoon even kwijt. No offense!

Dit is overigens geen discussie, maar een gevoel wat mij dwarszit! En dat wil ik graag kwijt, het is absoluut niet bedoeld om er mensen mee weg te jagen die zelf het gevoel hebben dat ze te weinig reageren, want te weinig reageren bestaat wat dat betreft niet!

Hele dikke knuf Jen

@de rest; Het was ook niet als aandachttrekker bedoeld om ineens weer meer reactie te verkrijgen, maar gewoon mijn gevoel wat ik echt even kwijt moest, voelde me er gewoon klote onder. Hierbij speelt uiteraard de toestand van Esmay een grote rol, ieder "druppelje" bij wijze van spreken is nu even te veel...loop gewoon echt op mijn tenen...

@Muriel; er hebben inderdaad wel een paar mensen gereageerd, alleen ik had verwacht dat er meer reactie op zou komen, wellicht moet ik wat dat betreft inderdaad mijn verwachtingspatroon wat bijschaven...

Algemeen de opmerking; degene die meer posten krijgen ook meer reactie, vind ik een beetje jammer....ik ben toch echt de TS en ook regelmatig op het forum te vinden...! En niet reageren omdat er al 3 mensen gereageerd hebben, ook wel een beetje jammer....je kunt toch een beetje medeleven tonen? Maar goed da's mijn persoonlijke mening...

Laten we er verder maar niet te ver op voortborduren...done is done....we gaan weer verder!

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat leuk zeg, Serafijntje!

Ik heb daar heel toevallig ooit ook een poging toe gewaagd, om buitenschoolse kunst- en cultuureducatie aan te bieden aan basisscholen in Amsterdam (daar ging mijn afstudeeronderzoek en -criptie ook over namelijk), maar het kwam niet makkelijk van de grond en toen ben ik toch het gewone werkende leven in gerold om rond te blijven komen.

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    PSIES! x

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hihi, zet ik jou lekker aan het werk: kun je voor mij op 23 jan toevoegen 'terugkom-ochtend met yoga-babies'. DANK!

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Woehoe net ff gechecked en mijn pctje komt morgen tussen 12.30 en 15.30! Zo dat wilde ik even kwijt.

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Over basisscholen gesproken... ik ben momenteel in gesprek met het plaatselijke museum om rondleidingen voor schoolklassen te gaan organiseren. Dat lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar het nadeel is dat de werktijden erg onregelmatig zijn en dat het dan dus lastig is om oppas voor Nynke te regelen. :cry:

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Haha, dus morgen is de baaldag absoluut weer over!
    En vanaf dan verwachten wij jou natuurlijk ALTIJD en OVERAL online, he?!

10. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Leuk! Dan wil ik wel bij jou in dienst komen, dan verdelen we de shifts ;)
    Maarja, misschien toch beetje veel reistijd, haha.

Ik heb dit een poos in het CobraMuseum in Amstelveen gedaan als vrijwilliger, echt ZO leuk!

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Muriel: gedaan, ach zo blijven we van de straat toch?

12. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ja natuurlijk 24 uur per dag 7 dagen in de week ;)

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Melanie, mijn streven is om minimaal 6 maanden BV te geven en daarna zie ik wel hoe lang we het nog prettig vinden en hoe vaak. Hoe lang heb jij BV gegeven?

Ilse, kan me zo goed voorstellen hoe machteloos je je voelt nu. Misschien wat Maria al opperde om een LK te laten kijken? Kan het zijn dat Angelina gewoon behoefte heeft aan 4 grote voedingen en dat jouw borsten en productie zich daar na verloop van tijd gewoon op gaan aanpassen?

Maria, kleine bedeltjes aan de uiteinden van de armband ziet er wel gezellig uit :) Zal ik eens op internet kijken voor de kleur die ik gedachten heb?
    He, ik zie dat je een bestelformulier hebt:

Voedingsarmbanden:
    Kleur van de armband:
    • Zilver

Uiteinden:
    • Met een oogje met een bedeltje er aan

Soort kralen:
    • Glaskralen
    • Kunstof kralen
    • Anders

Eeuhm, wat is het verschil? Alleen het materiaal of ook de doorzichtigheid?

Aantal kralen tussen de cijfers:
    • 4

Zilveren spacers voor en na de cijfers:
    • Nee

Naam van de baby:
    • Nee

Petra, ik ben zelf absoluut voor BV, maar niet ten koste van alles en ik haal het al helemaal niet in mijn hoofd om een ander "om te praten" of een slecht gevoel te geven over haar keuze. Aan de andere kant lijkt het soms wel dat je als BV mam niks positiefs mag zeggen over BV...Ik merk dat ik dan erg snel moet uitleggen dat ik diegene er helemaal op aanspreek. Snappie?

Hahaha Indigo, zal een spannende film zijn geweest dan ;)
    Je menstruatievraag heb ik beantwoord, maar ik denk dat mijn antwoord verloren is gegaan ;) Ik ben nog niet ongesteld geworden na bijna 2 maanden. Volgende week wordt mijn Mirena spiraal geplaatst, dus de kans is dan helemaal superklein dat ik nog ga menstrueren. Gek idee, hoor.
    Enne, vragen te intiem? Dat zal wel meevallen als ik zie wat we hier allemaal met elkaar delen :oops:
    Hmmz lastig dat je niet precies weet op hoeveel mensen je kunt rekenen voor het feestje. Misschien dat een groot aantal het nog in de laatste dagen ervoor beslist en het laat weten. Klinkt toch wel prettig eigenlijk, want ik heb de kraamtijd als megadruk ervaren met al die visite. Misschien bij een eventuele volgende?! ;)
    Ik heb ook een tijdje zo'n "administratie" bijgehouden, maar nu steeds minder, omdat ik gewoon zie dat hij goed groeit enzo.

Debby, Vincent lacht als hij er zin in heeft. De ene dag vaker dan de andere. Er zijn dagen dat er maar met moeite en lachje af kan.

Jen, wat een zorgen om je prinsesje :( Volgens mij wel een goed teken dat ze de laatste 2 flessen zo veel op heeft? Sterkte meis, je zit er echt ff doorheen he?

Ik heb straks ma ev vrij oppas. Dus di-w-do moeten worden opgevangen door pap en mam. 1 dag gaat JP doen en ik de andere 2, waarschijnlijk flexibel bekijken per week.

Petra, barbabintje is 1 van de kinderen van barbamama en barbapapa. JP noemde mij zodra ik zwanger was nl barbamama, omdat ik er net zo uit zou gaan zien.

Oowwwww Melanie, das mooii k-met-peren....de gevreesde borstontsteking :(

Hihihi grappi dat Nynke direct in de tummyhouding springt in t water...lijkt me heel koddig gezicht!
    Jee wat lastig dat het nu mdet je zaakje niet zo lekker loopt! Dat wordt nog een flinke uitdaging....

Muriel, ik maak regelmatig korte filmpjes van Vincent. Deze functie zit op de fotocamera, dus dcaardoor denk ik er wel aan.
    Wanneer is de minimeet in Adam? Mss kom ik ook wel...

Vincent heeft 10 uur achtereen geslapen voor het eerst! Alleen jasmmer dat hij gisteren om 1800 uur al begon.....;)

14. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    NOVEMBERMAMA'S 2007

AGENDA

Debby~ 8 januari 11.10 uur CB 1e vaccinatie
    Maria~8 januari 14.20 uur eindcontrole in zkh
    Gwendolyne ~ 8 januari MRI-scan
    Gwendolyne ~ 8 januari Mika kinderfysio
    Butterflymom~ 9 januari 8.45 uur CB 1e vaccinatie
    Dafje~9 januari 9:00 uur CB 2e vaccinaties
    MissyM~ 10 januari 10:15 check up in het ziekenhuis
    Serafijntje~ 10 januari terugkomavond Samen Bevallen (met babies)
    Jennie~10 januari sollicitatie Nationale Nederlanden
    Ikke1981~11 januari 15.50 Quinn cb eerste prikjes
    MissyM~ 14 januari CB
    Blondie~ 14 januari Telefonisch consult KA ivm medicatie
    Muriel~ 14 januari 10:15 uur eindcontrole VK
    Roelie~14 januari 13.45 uur eindcontrole VK
    Debby~ 15 januari 14.40 uur naar gyn nacontrole
    Gwendolyne ~ 15 januari weer werken!!
    Roelie~15 januari 11.15 Jens CB 1ste prikken
    Sammie2~ 16 januari 10:05 uur 1e vaccinaties CB
    Maria~16 januari Eva CB 9.30 uur + 1e vaccin?
    Gwendolyne ~ 16 januari uitslag MRI-scan
    Roelie~16 januari Niels kinderarts aanvraag gedragspsychologisch onderzoek
    Rachel~ 17 januari Fayenne CB 1ste prikjes
    Jennie en Desiree ~ 18 januari dagje naar de sauna !!
    Roelie~18 januari 11.30 Jens fysio ivm voorkeurshouding
    19 januari MEETING Amersfoort
    Blondie~ 21 januari 11.20 Reese KA controle
    Dafje~21 januari 1e werkdag...
    Stasia~21 t/m 25 januari MIDWEEKJE CENTERPARCS :D :D
    Jennie~ 22 januari 11.15 uur Esmay CB + 1e vaccinaties
    Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties
    Muriel~ 23 januari terugkom-ochtend met yoga-babies
    Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties
    Blondie~ 25 janauri Reese proefles babyzwemmen
    Gwendolyne ~ 25 januari Mika CB 3e vaccinatie
    Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen
    Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB
    Gwendolyne ~ 29 januari KA controle
    Stasia~29 januari weer werken
    Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken!
    Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle
    Roelie~7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts
    Serafijntje~12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB
    Roelie~13 februari René jarig
    14 februari: Valentijnsdag!
    Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB
    Muriel~18 februari 1e werkdag...
    Stasia~15.30 diabetesverleegkundige
    Dafje~ 3 juli 5 jaar getrouwd!
    Debby~31 oktober 14.00 uur trouwen!

Ik heb de fysio afspraak voor Jens erbij gezet, hij heeft echt zo'n voorkeurshouding dat zijn achterhoofdje scheef begint te worden :(
    Zal nu eindelijk eens eten, Lars en Niels hebben al gegeten, Lars is zelfs alweer naar school, Jens heeft de fles gehad en mama tolt nu op haar benen aaaaarrrrrghhhhh honger :)
    Ben trouwens vandaag begonnen met lijnen er moet 12 kilo af...*slik*
    En over het al dan niet reageren: no hard feelings, ik begrijp Jen ook wel en iedereen heeft z'n hartje weer gelucht, de hormoontjes zijn weer tot bedaren gebracht en we gaan weer gezellig door ;)
    Ik heb trouwens wel Dees al even niet gezien en horen jullie nog wel eens wat van Ruby?
    xxx Roelie

15. Niet meer actief

Je slaat de spijker op z'n kop....tranen zitten nu alweer erg hoog door jouw berichtje....pfff, wat kan zo'n klein frummel je leven op z'n kop zetten zeg...

Gelukkig heeft ze net ook weer goed gedronken; 110 cc (wel met heel wat moeite en doorzettingsvermogen, maar het is gelukt)

Bedankt voor je lieve woorden meid!

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wrschnlk komt Melanie zaterdag de 12e een bakkie doen met Estrella. Je bent uiteraard ook van harte welkom!

Haha, die Vincent... hij kan Hester de hand schudden, die mikt het ook altijd zo handig uit, haar marathon-slaapjes ;)

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Als het ooit zo goed gaat lopen dat ik personeel nodig heb, dan zal ik aan je denken! ;)

18. Hmm.. een volgende keer wakker maken voor jullie bedtijd en dan hopen dat hij nog een keer 10 uur slaapt? Of is dat tegen de principes.. (en nee, dat is niet stangend bedoeld, is een serieuze vraag)

Heb nou een beetje het idee dat ik erg moet letten op wat ik schrijf.. door de reacties onderling. Dat ik zoals hierboven extra uitleg moet geven omdat ik dingen niet verkeerd bedoel. Als ik ergens op aanval dat merk je dat wel duidelijk, maar het is soms zo moeilijk om iets goed over te brengen in schrift.

Oja..het was inderdaad een boertje.. ze was weer ff stil, heb een wasje opgehangen en een wasje in de wasmachine gedaan en zit nu weer op de bank. Hebben jullie trouwens ook dat gevoel als je je kindje stil kan krijgen of als je weet wat er aan de hand is en je het oplost bij de je kindje, dat gevoel van voldaanheid? Ik had dat net wel even :)

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Graag gedaan ;) Hou je taai!

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Jammer! De 12de kan ik niet....krijg zelf om 15.00 uur kraamvisite.

Deel Deze Pagina