November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ooh trouwens mijn VK zei dat ik de flessen niet meer elke dag hoef uit te koken, ik kan ze gewoon in de vaatwasser doen en dan om de dag steriliseren. en dan afbouwen tot 1x per week.

fiepjes wel vaker steriliseren.

2. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Pfoeh he wat een drukt hier gisteravond. Jean-Paul was lekker thuis dus kon het niet over mijn hart verkrijgen om te gaan zitten forummen de hele avond. Hier mijn reacties (lekker mosterd na de maaltijd :D)

Daf, wat een superfoto!

Ooh en Deb, die foto van die 2 knulletjes zo bijelkaar heeft wel een erg hoog smeltgehalte...

Maria, volgens mij hebben we allemaal even tijd nodig gehad om de bevalling te verwerken en praten we er nu pas over. (zoals Stasia dus ook al heeft gezegd, lees ik nu)

Ilse, volgens mij tel je officieel vanaf het moment dat er regelmaat in zit. Voor mij was dat vanaf wee nummero uno :(
    Grappig zeg, mijn persfase heeft wel 70 minuten geduurd en ik heb alles echt heel bewust meegemaakt en zelf op een gegeven moment 'besloten' dat hij maar geboren moest gaan worden. Al die tijd voelde ik hem namelijk zakken en weer een stukje terug gaan als de wee afgelopen was en na een uur was ik het zat al dat harde werken. En toen was hij dus ook binnen de 10 minuten geboren.

Rachel, mijn bevalling heeft uiteraard pijn gedaan (weeenstorm), maar ik vond het een indrukwekkende en mooie ervaring waar ik met voldoening op terug kijk. Dus niet traumatisch.

Dees, kom maar op hoor met je verhalen!

Oh, wow, Stasia, ik had echt niet kunnen rijden met die persweeen praktisch zonder pauze. Stoer! Ook in het begin had ik trouwens niet kunnen rijden, aangezien het bij mij direct met een storm begon. Blij dat ik thuis was, want ik was nog naar de kapper geweest en had boodschappen gedaan. Was echt net een half uur thuis toen het begon.

Debby, ik kon gewoon niet reageren, maar wilde het wel. Kon alleen maar knikken of schudden als hij wat vroeg, maar kon dus zelf niet aangeven waar ik behoefte aan had. Was echt supergeconcentreerd. Heb hem met het persen wel pijn gedaan door heel hard te knijpen :oops:

Placenta hier na 7 minuten en ik had het niet eens door. De vlos wreef wat over mijn buik en vroeg of ik even kracht wilde zetten. Zonder iets te vragen deed ik dat en BLUBBBBBB daar was de placenta.

Geen trilbenen, maar wel spierpijn in mijn armen de dag erna. Trouwens ook best heftige naweeen gehad bij het drinken.
    Honger! Dat had ik zeker na de bevalling. Had precies het avondeten overgeslagen. Gelukkig is een van de verpleegkundigen op 'rooftocht' gegaan voor me in de keuken en vond ze nog brood en beleg. Heb om half 12 's avonds nog 4 boterhammen, een kop bouillon en crackers gegeten :D

Ik heb mijn benen niet omhoog gehouden bij de bevalling. Gewoon zelf in mijn knieholten vastgepakt.

Roelie, fijn zeg dat je mocht slapen vannacht! Ik heb Vincent vanmorgen ook heel even alleen gelaten met slapen. De hond moest echt even een plas doen en ik vind het zo zielig om jasje enzo aan te moeten doen en hem over te leggen in de wagen. Voelde me helemaal niet op mijn gemak, maar ja, het is niet anders, toch? 3 peukjes per dag is heel netjes! Ik wou dat ik zo maat kon houden...maar dat kan ik niet, dus rook ik gewoon helemaal niet.

Jen, Succes bij NN vandaag!

Debby, Vincent weegt ongeveer 5,5 kilo bij ongeveer 57 cm, maar draagt ook nog maatje 56. Scheelt wel per merk. Denk dat de Hema spulletjes binnenkort te klein zijn, maar de prenatal pakjes vallen wat groter.
    Uuhhhmm.....de mobile op je hoofd zetten als je tegen ryan praat?

Vincent wordt 1.90!

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik snap het wel hoor Melina, maar dit is dezelfde situatie als met Jennie.

En meer zeg ik er niet meer over....ik wil het ook graag gezellig houden hier!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar ik gaf voor mijn gevoel antw op je vraag, en ik moest even lachen bij het idee dat Quinn dat dee, misschien niet gepast ivm jou zorgen idd.

5. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Peetje: Ow das goed nieuws om te horen. Ik steriliseer ook nog steeds iedere dag. Ok gaan we afbouwen dan :D

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik steriliseer ze ook iedere dag, ach..vindt het niet erg.

Esther: goede tip. Ik zal het eens proberen, kijken of dat zijn aandacht kan trekken. Het nadeel is dat ik altijd op de bank zit waar het schilderij boven hangt, dus meneer vindt het schilderij altijd interessanter...nou moet ik zeggen dat het schilder ook wel mooi is hoor. Zal eens een fotomaken voor de liefhebbers, laat maar even horen wie het wil zien ;)

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Nou ik wildat schilderij wel zien als het zo interessant is.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja ikke ook ikke ook

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Zal speciaal voor jou ff een foto maken!

10. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    ja en voor dees

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ach...ben in een goede bui, voor iedereen :)

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pfff volgens mij he, moet ik een hele dag binnen zitten, nog geen monteur te zien grrr

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    wat sociaal van jou zeg!

14. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ow das zo frustrerend wachten wachten en nog eens wachten.

15. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    We gaan weer hard vandaag!

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja idd, en dan zeggen ze wel eens je kan wachten tot je een ons weegt, maar ik ga alleen maar eten van dat wachten dus dat gaat ook niet opschieten natuurlijk

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en moeten we ook nog wachten op de foto van de schilderij :)

18. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    ow das minder dan ;)

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0