Melina, ben helemaal vergeten op je te reageren. Ik weet niet of dat zo hoort, maar ik denk en hoop dat het wel meevalt. Misschien inderdaad wat extra stimuleren. Reese is geen vergelijkingsvoorbeeld want die ziet teveel die wil niet gaan slapen omdat alles interessant is
Uw baby mijmert met oogjes die vaag voor zich uit kijken en soms met zijn blik gericht op een kleurrijk voorwerp of het gezicht van mama of papa. Maar wat ziet hij nu echt? En welke kleuren merkt hij het beste op? Vanaf de zesde maand van de zwangerschap heeft je baby een volledig netvlies ontwikkeld, een maand later wordt hij gevoelig voor licht. Toch kan hij niet veel zien als hij net geboren is. Pas na een aantal maanden kan hij vormen en kleuren onderscheiden. Daarom lijkt het soms dat uw baby een dromerige, wazige blik heeft. Dat is normaal. Als uw kindje in de 4de maand loenst, hoeft u ook niet ongerust te zijn, het is nog een enorme inspanning voor de baby om de ogen recht te houden. Daarna kan hij bewegingen volgen en zijn ogen gericht houden zonder scheel te kijken, maar het kan zijn dat hij af en toe nog loenst. Zwart wit beelden Bijna alle ouders denken dat hun baby alles even duidelijk ziet, dat is helemaal niet zo! Je baby heeft een duidelijke voorkeur voor contrasten en voor duidelijke en levendige kleuren, gewoon omdat hij ze beter kan zien. Bij de geboorte kan een baby geen pasteltinten onderscheiden. Het is dus zinloos om licht rosé of lichtblauw speelgoed te kiezen. Mamas glimlach Een baby kan pas gezichten van mensen herkennen als hij 3 maanden oud is. Je baby herkent mama tot nu toe aan de geur en stem. In feite kijkt hij eerst naar de mond en dan pas naar de ogen. Klein als hij is kan hij zijn blik nog niet op een doel richten. Je baby slaapt immers nog veel en heeft geen enkel benul van diepte. Hij heeft nog geen gelegenheid gehad om verder te kijken dan zijn neusje lang is. Tussen de 6 en 7 maanden kijkt je baby rond met groeiende aandacht naar alles wat er om hem heen gebeurt. Alles vind hij leuk en interessant. Bewegingen van andere kindjes, speelgoed en vooral beelden op tv zijn leuk! Spelletjes om het zien van uw baby te testen en te stimuleren Verplaats een voorwerp of lichtbron voor de ogen van uw baby en vertrek daarbij vanuit het midden van zijn gezicht. Als hij het voorwerp niet met beide ogen tegelijk volgt dan zijn de ogenspieren nog niet goed gecoördineerd. Binnen enkele maanden zal dit wel het geval zijn. Plaats een mobiel boven zijn bedje of de box met allerlei felle kleuren zodat hij er naar kan kijken en later vastpakken. Mobiels met felle kleuren zijn beter dan de ecru gekleurde die nu zo populair zijn. De baby kan deze kleuren immers niet onderscheiden dus ook niet zien. Oogkwaaltje bij babys Een lui oog ontstaat vaak tussen de 4 en 24 maanden. Als je er vroeg bij bent is dit probleem makkelijk te verhelpen. Het goede oog wordt dan afgeplakt om het luie oog te trainen. Als ouders moet je dit goed in de gaten houden. Als uw kindje de neiging heeft om veelvuldig en langdurig scheel te kijken twijfel dan niet en ga naar uw huisarts.
Zohee! Weer 50 pagina's! Dat ga ik dus nu niet halen, wil heel graag richting bedje (en laatste voeding). Vandaag geluncht met vriendinnetje dat over 2 weken uitgerekend is, bezoek gehad van ander vriendinnetje + peuter en daarna eters die nu net de deur uit zijn. Ben wel klaar met vandaag! Morgen ook een druk programma en dan begint het weekend weer! Hoop morgenmiddag even te kunnen komen spieken, anders na het weekend!
Denk dat iedereen al op een oor ligt Quinn ook na zijn flesje. Ik ga ook zo Piet ligt al op bed want hij voelde zich niet lekker en was moe Ahhhhhwwww arme man (zei ik niet vriendelijk ) Meiden truste en tot strakjes alweer
goeiemorgen allemaal, mama is hier al wakker maar Reese ligt nog op een oor Zal hem zo maar eens wakker gaan maken.
MOrge Hier ook al weer wakker! Piet werd vanmorgen vroeg gebeld. ohww sorry moes jou niet hebben, schrok me kapot. Gevolg ik ben wakker, piet draait zich gewoon weer om en slaapt, en Quinn slaapt ook nog De luie mannen Vandaag komt mn kraamverzorgster langs! Gezellig.
NOVEMBERMAMA'S 2007 AGENDA Ikke1981~11 januari 15.50 Quinn cb eerste prikjes MissyM~ 14 januari CB Blondie~ 14 januari Telefonisch consult KA ivm medicatie Muriel~ 14 januari 10:15 uur eindcontrole VK Roelie~14 januari 13.45 uur eindcontrole VK Debby~ 15 januari 14.40 uur naar gyn nacontrole Gwendolyne ~ 15 januari weer werken!! Roelie~15 januari 11.15 Jens CB 1ste prikken Sammie2~ 16 januari 10:05 uur 1e vaccinaties CB Maria~16 januari Eva CB 9.30 uur + 1e vaccin? Gwendolyne ~ 16 januari uitslag MRI-scan Roelie~16 januari Niels kinderarts aanvraag gedragspsychologisch onderzoek Rachel~ 17 januari Fayenne CB 1ste prikjes Jennie en Desiree ~ 18 januari dagje naar de sauna !! 19 januari MEETING Amersfoort Blondie~ 21 januari 11.20 Reese KA controle Dafje~21 januari 1e werkdag... Stasia~21 t/m 25 januari MIDWEEKJE CENTERPARCS Jennie~ 22 januari 11.15 uur Esmay CB + 1e vaccinaties Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties Muriel~ 23 januari terugkom-ochtend met yoga-babies Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties Blondie~ 25 janauri Reese proefles babyzwemmen Gwendolyne ~ 25 januari Mika CB 3e vaccinatie Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Stasia~29 januari weer werken MissyM~31 januari weer werken Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken! ikke1981~4 februari Ikke Jarig 27 jaar {|= Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle Debby~6 februari 1e werkdag bij nieuwe werkgever Roelie~7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts Ikke1981~12 februari Ikke1981 weer werken Serafijntje~12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB Roelie~13 februari René jarig 14 februari: Valentijnsdag! Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB Muriel~18 februari 1e werkdag... Stasia~15.30 diabetesverleegkundige Dafje~ 3 juli 5 jaar getrouwd! Debby~31 oktober 14.00 uur trouwen! FF het lijstje erbij gezocht stond op pag 442
goeiemorgen, pff ben wakker maar dat is denk alles mee gezegd. Estrella heeft gisteravond na haar badje een flesje bv gehad, ze huilt nu al een paar dagen en wil slecht slapen overdag. Dus was het gisteravond even beu. ze heeft heerlijk uit haar flesje gedronken bij papa Zefanja was ook weer wakker en Angelus kwam weer bij ons liggen. zo nog meer vroegspoken hier.
NOVEMBERMAMA'S 2007 AGENDA Ikke1981~11 januari 15.50 Quinn cb eerste prikjes MissyM~ 14 januari CB Blondie~ 14 januari Telefonisch consult KA ivm medicatie Muriel~ 14 januari 10:15 uur eindcontrole VK Roelie~14 januari 13.45 uur eindcontrole VK Debby~ 15 januari 14.40 uur naar gyn nacontrole Gwendolyne ~ 15 januari weer werken!! Roelie~15 januari 11.15 Jens CB 1ste prikken Sammie2~ 16 januari 10:05 uur 1e vaccinaties CB Maria~16 januari Eva CB 9.30 uur + 1e vaccin? Gwendolyne ~ 16 januari uitslag MRI-scan Roelie~16 januari Niels kinderarts aanvraag gedragspsychologisch onderzoek Rachel~ 17 januari Fayenne CB 1ste prikjes Tari ~ 17 januari 10.00 uur CB alleen prikjes Jennie en Desiree ~ 18 januari dagje naar de sauna !! 19 januari MEETING Amersfoort Tari ~ 21 januari ANGELUS 4 JAAR!! Blondie~ 21 januari 11.20 Reese KA controle Dafje~21 januari 1e werkdag... Stasia~21 t/m 25 januari MIDWEEKJE CENTERPARCS Jennie~ 22 januari 11.15 uur Esmay CB + 1e vaccinaties Tari ~ 22 januari 10.30 uur Estrella KA Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties Muriel~ 23 januari terugkom-ochtend met yoga-babies Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties Blondie~ 25 janauri Reese proefles babyzwemmen Gwendolyne ~ 25 januari Mika CB 3e vaccinatie Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Stasia~29 januari weer werken MissyM~31 januari weer werken Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken! Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle Debby~6 februari 1e werkdag bij nieuwe werkgever Roelie~7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts Serafijntje~12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB Roelie~13 februari René jarig 14 februari: Valentijnsdag! Tari ~ 14 februari CB Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB Muriel~18 februari 1e werkdag... Stasia~15.30 diabetesverleegkundige Dafje~ 3 juli 5 jaar getrouwd! Debby~31 oktober 14.00 uur trouwen!
ohww hihi Ik was hem nog aan het aanpassen nu staat dat bij jou niet meer in de lijst Tari. Balen dat je weer een rot nacht hebt gehad meis
NOVEMBERMAMA'S 2007 AGENDA Ikke1981~11 januari 15.50 Quinn cb eerste prikjes MissyM~ 14 januari CB Blondie~ 14 januari Telefonisch consult KA ivm medicatie Muriel~ 14 januari 10:15 uur eindcontrole VK Roelie~14 januari 13.45 uur eindcontrole VK Debby~ 15 januari 14.40 uur naar gyn nacontrole Gwendolyne ~ 15 januari weer werken!! Roelie~15 januari 11.15 Jens CB 1ste prikken Sammie2~ 16 januari 10:05 uur 1e vaccinaties CB Maria~16 januari Eva CB 9.30 uur + 1e vaccin? Gwendolyne ~ 16 januari uitslag MRI-scan Roelie~16 januari Niels kinderarts aanvraag gedragspsychologisch onderzoek Rachel~ 17 januari Fayenne CB 1ste prikjes Tari ~ 17 januari 10.00 uur CB alleen prikjes Jennie en Desiree ~ 18 januari dagje naar de sauna !! 19 januari MEETING Amersfoort Tari ~ 21 januari ANGELUS 4 JAAR!! Blondie~ 21 januari 11.20 Reese KA controle Dafje~21 januari 1e werkdag... Stasia~21 t/m 25 januari MIDWEEKJE CENTERPARCS Jennie~ 22 januari 11.15 uur Esmay CB + 1e vaccinaties Tari ~ 22 januari 10.30 uur Estrella KA Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties Muriel~ 23 januari terugkom-ochtend met yoga-babies Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties Blondie~ 25 janauri Reese proefles babyzwemmen Gwendolyne ~ 25 januari Mika CB 3e vaccinatie Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Stasia~29 januari weer werken MissyM~31 januari weer werken Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken! Ikke1981~4 februari Ikke1981 Jarig 27 jaar {|= Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle Debby~6 februari 1e werkdag bij nieuwe werkgever Roelie~7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts Ikke1981~12 februari Ikke1981 weer werken Serafijntje~12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB Roelie~13 februari René jarig 14 februari: Valentijnsdag! Tari ~ 14 februari CB Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB Muriel~18 februari 1e werkdag... Stasia~15.30 diabetesverleegkundige Dafje~ 3 juli 5 jaar getrouwd! Debby~31 oktober 14.00 uur trouwen!
morge ilse, zo weer terug van school, maar ff snel gedaan vandaag, was te slecht weer op de andere 2 ook uit de auto te slepen, dus heb ze even daar laten wachten, maar dan wil ik nooit te lang blijven. haha dees sorry, maar zo klopt ie hoor.
Groot gelijk Melanie Oh enne for the record..ik ben gisteren gewoon de hele dag opgebleven hoor, van 6 tot 23:30
goed zo ilse, ben trots op je. Hier bijna hetzelfde tijdstip. Maar ik moet bekennen dat ik moe ben, heb weinig fut. maar ja even over heen zetten.
Ik ben eigenlijk best wel fit, verbaast me enorm. Al jaren leef ik als een oud wijf door mn schildklierafwijking en heb ik werkelijk nergens fut voor. Maar sinds ik bevallen ben, heb ik veel meer energie dan daarvoor. Ik ben veel actiever, slaap beter, voel me beter..maf hoor.
Goeiemorgen ladies! Hier weer een goede nacht... Esmay wat eerder wakker gemaakt voor de fles gisterenavond, wilde voorkomen dat ze er wakker voor werd met als gevolg dat ze dan wat benauwder is door het huilen en weinig drinkt. Met resultaat, er ging 120 cc op ! Vanmorgen dan maar weer 80, maar goed ze zal wel vol zitten want ligt nu heerlijk te pitten... Ga zo ff douchen, nette kleertjes weer aan en opmaken, dan komt schoonmoeders om op te passen en kan ik met haar autootje naar sollicitatie nummer 2....Maar eens kijken wat ze daar te bieden hebben... Kom misschien zometeen nog even online en zo niet; tot vanmiddag!