November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Succes Jen! En wat goed van de 120cc! Dikke pluim voor jullie allebei!

2. Goedemorgen, Jeetje ben ik blij dat ik vroeg uit bed ben gekomen. Heb echt lang nodig om bij te lezen en te regageren. Ruim 20 pagina’s zeg! Pfff.. ik ga mijn best doen!

Melina, jeetje vervelend van Vangelis zeg. Hopelijk komt het allemaal goed en hoef je over twee weken niet nog eens voor onderzoek.

Rachel, gefeliciteerd zeg! Lekker hoor. Kan je weer rondjes crossen :) Hoe is het trouwens gegaan op je sollicitatiegesprek? Lees dat je een uur hebt gesproken met die mensen. Ik hoop echt dat je aangenomen wordt meid!

Jen, hoe was jouw sollicitatiegesprek? Oh wow wat goed van je zeg. Dan maak je vast en zeker een hele goed kans. Lekker hoor!
    Klinkt alsof het heel makkelijk is, maar probeer je niet teveel druk te maken om die cc’s, want dat voelt Esmay ook aan en dan wordt ze ook onrustiger en kan ze ook slechter gaan drinken he? Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb het ook wel eens met Fenna.. en dan reageren we ook zo lekker op elkaar, waardoor ik nog gefrustreerder wordt.

Peetje, dat klinkt leuk zo’n collage. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!
    Nee, de kleertjes kwam van hier, bij te koop aangeboden. Ze mailde terug dat als ze nog meer kleertjes in de aanbieding had, of ik dan weer interesse had. Graag! Het zijn echt leuke kleertjes!
    Oh je gaat poeziepoes ophalen zie ik. Ik ben benieuwd hoe het met hem/haar is inmiddels!

Dees, super dat je nu weer kan wassen zeg. Het weer, jeetje… ehm misschien heter wassen? Maar dan loop je wel weer het risico dat het gaat krimpen. Of misschien een paar keer wassen? Lastig hoor.. ligt er wel aan hoe lang het al ligt natuurlijk.
    Oh lastig dat je dan geen auto hebt als je bv naar Centerparcs wilt gaan. Willen jullie geen auto of hebben jullie geen rijbewijs of….?
    Whahah, ik lees dat Quinn je schoonmoeder de volle laag heeft gegeven! Doet ie goed haha. Wat zei ze?
    Oh nee, ik lees net dat je wasmachine weer er de brui aan gegeven heeft! Jeetje.. je zou dat ding toch het raam uitsmijten (als hij niet zo ontiegelijk zwaar was :) ) Jemig.. wat moet je nou met zo’n apparaat!?

Gwen, ja dat lijkt me zeker wel weer wennen. Ik ben erg benieuwd hoe je het volgende week gaat hebben. Ik moet de week erop weer aan het werk. Ben zeer benieuwd hoe ik ’s middags thuiskom zeg. Zal wel kapot zijn. Voordeel is dat Jeroen maandags thuis is en dan ook gaat koken. Hij wil het nog niet, maar ach.. het moet maar, want ik ga niet nog eens koken als ik al gewerkt heb en hij is de hele dag thuis. Andersom kook ik ook dus… Hij houdt er absoluut niet van, maar heb al gezegd dat het geen hoogstandjes hoeven te wezen. Desnoods pizza, kliekjes, soepje met worst, etc.

Tazz, welkom! Gezellig dat je meekletst. Ik heb je ook nog niet eerder gezien, maar vindt het gezellig weer een mama erbij. Goed te lezen dat het met Ivana goed gaat. Met moeders ook alles goed?

Tari, niet verontschuldigen he? Lekker naar bed als dat moet ;)

Mutsje, Fenna krijgt gewoon haar capuchon op. Toen het zo vroor heb ik haar extra een mutsje opgedaan. Maar anders is het veel te warm. Ze ligt toch al te zweten in de bak. En overigens ook in d’r bed. Iemand daar nog tips voor. Het is niet warm op d’r kamertje ofzo.. Maar elke keer als ik haar uit bed haal heeft ze een zweetkont :) En dan heeft ze haar broek en sokken al uit.

Slingers, hebben wij met 6 weken weggehaald. Kaartjes wat later, totdat de kraamvisite zo goed als wegbleef. De kaartjes heb ik in mappen ingeplakt. Kan ze later kijken wie haar allemaal een kaartje heeft gestuurd. En al haar speelgoed ligt in de box en in haar bedje. Ja zoveel hebben we dus niet gekregen :( Daarbij ligt er heel veel speelgoed in de box wat we hebben gekregen van de oppaskinderen van mijn moeder en nog is de box niet echt vol ofzo.. Wij zijn heel zielig wat dat betreft. Moet echt wat meer speelgoedjes gaan kopen voor Fenna.

Centerparcs, ja is leuk zo’n bon, zij het niet dat hij niet geldig is in de schoolvakanties. Laat ik nou juf zijn en alleen dán vrij zijn. :(

Sleutels in de deur. Ik heb dat ook een aantal keer gehad. Lastig hoor, maar onze buren zijn heel lief en wijzen ons er vaak op. Wordt dan aangebeld en dan is het weer: je sleutels zitten in de deur. En andersom gebeurt het ook vaak hoor, dan bellen wij bij de buren aan :D Jeroen kan het ook gelukkig, dus ik ben niet de enige hier in huis :)

Colportagesticker, ja gezien van de week. Ik zit wel na te denken om die te gaan downloaden. Wordt elke keer knetter van die verkopers aan de deur. Zeker als ik net bezig ben met Fenna en ik denk hee deurbel, en dan is het zo’n verkoper. Laat ik daarvoor alles vallen? Meestal laat ik de deurbel ook gaan als ik met Fenna bezig ben, zeker als ik met de fles bezig ben. Tenzij ik een belangrijk pakket verwacht :)

Zwanger geraakt, hmm… bij mijn schoonouders thuis.. nee het was niet stiekem. We hebben daar een half jaar gewoond tot we een huis kregen. Gelukkig hadden we onze eigen verdieping. Hoezo decadent haha.

Sprong, de eerste was hier duidelijk aanwezig. Ze was echt zo hangerig. En dan zo’n 4-5 dagen lang. De tweede heeft ze echter maar één dagje over gedaan en toen was het weer over. Dat wisselt dus heel erg per kind zie ik.

Kleuren zien, de eerste 3 maanden gaan ze langzaam over van zwart/wit naar kleur, de eerste kleur die ze kunnen onderscheiden is rood, zo komt er steeds een kleur bij.
    Hmm de beschrijving die jij geeft Maria, die komt niet overeen met Fenna.. Ze kijkt al heel gericht reageert al een tijdje op mijn glimlach, dan gaat ze ook lachen en ze kijkt al heel lang heel wijs uit haar ogen naar mensen en dingen en volgt je ook al een tijdje als je iets voor haar gezicht houdt, of zelf heen en weer beweegt.

Hehe, eindelijk alles doorgelezen. Ben anderhalf uur bezig geweest! :confused:

Hier gaat alles best goed en Fenna gaat steeds stapjes vooruit in ontwikkeling. Zo leuk om te zien wat ze allemaal kan en bijleert. Ze zit nu ook echt naar d’r handjes te staren zo van, wat is dat en wat kan ik daarmee hihi. Echt lief. Bij het CB zeiden ze ook dat ze het zo goed van d’r vonden dat ze twee handjes tegelijk bekijkt, omdat ze die voorkeurshouding heeft. Dan hebben kindjes nog al eens de neiging om maar naar één handje te kijken aan de kant waar ze altijd al kijken.
    Ik moet met Fenna naar het zh voor een heupfoto voor mogelijke heupsyplasie (hoe schrijf je dat?) De CB arts twijfelde of ze haar beentjes wel ver genoeg omhoog kon bewegen, en mijn nichtje (dochter van de broer van Jeroen) had ook HD en daardoor heb je dan weer meer kans en recht op een foto om het uit te sluiten. Dus ik ga vandaag even de HA bellen voor een verwijsbrief voor het ZH en dan een afspraak maken. Ik hoop niet dat er wat uit komt, want dan moet ze zo’n spreidbroek aan. Das zielig vind ik, maar ja, je kunt er ook maar beter meteen bij zijn, want dan is ze er ook weer sneller vanaf. Voordat ze gaat zitten/lopen etc.

Het pakket met kleertjes is in goed smaak gevallen hier. Tjonge wat een hoop. Heb ook een plastic zak voor met sokjes nu haha. Maar ontzettend leuke kleertjes! Jee, wat ben ik blij daarmee. En zelfs kleding van maat 94! Nou ik kan wel even vooruit. Neemt niet weg dat ik niet alsnog wat leuke dingetjes bij ga kopen hihi. Want dat blijft natuurlijk leuk, maar dit scheelt een hoop in de kosten.

Zo en nu ga ik even het zwangerschapsdagboek inplakken, want die hebben we gisteren opgehaald, ziet er erg leuk uit al. Maar nu nog het totaalbeeld! Laters!

3. Niet meer actief

Ik ga even mn dochter uit bed halen, tot laterzzz

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    moggel!

pff hier een vreemde nacht.. gisteravond liet Pat de hond uit en hoorde bij de overburen een kreet uit het huis komen en ziet de overbuurvrouw druk met de baby in de weer, de overbuurman rent uit het huis naar de buren en 5 minuten later staat de ambulance voor de deur en gaan moeder en kind met de ambulance mee..
    Ik stond helemaal te shaken.. en ben er nog steeds beduusd van.. was meteen bij Mika gaan kijken.. en vannacht kon ik er bijna niet van slapen.. ben zo benieuwd hoe het nu gaat en wat er was.. hopelijk niet iets al te ernstigs!
    bleeh..

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ZO Quinn is lekker in bad geweest en ligt nu lekker in de box te pitten, normaal leg ik hemin bed maar werd weer gebeld, echt hoor de mensenhebben er een neus voor om te bellen als het niet uitkomt.
    Maar goed was dus over de wasmachine, het reparatiebureau, die wilde de aankoop bedraf weten, pffff kan ik toch de bon niet vinden, en in 5 min had ik het hele huis over hoop whaha en nog geen bon

Dus opogehangen gezocht ligt hij in de map, weer terug bellen, en nu gaan ze contact op nemen met Samsung, nou ben benieuwd hoor.

GA nu als een gek opruimen, aagezien de kraamverzorgster ook langs komt

Meiden tot straks anders ergens vanmddag alhoewel moet ook naar het cb, nou jullie zien me wel verschijnen

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ga zo bijlezen, heb gister de hele avond gewerkt.

eerst even een flesje geven!

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Goeiemoggel,

Hier weer een goede nacht achter de rug.

Jen: succes vandaag met de andere sollicitatie. En fijn dat Esmay het goed heeft gedaan gisteravond en vanochtend.

Gwen: dat wel zeker schrikken!! Ben benieuwd wat er aan de hand was gister.

Dees: Gelukkig heb je de bon gevonden. En alvast succes voor vanmiddag met Quinn.

Nou ik ga ff een peukje roken en dan Deniz wassen en aankleden. Daarna tijd voor de fles. Dus ik kom vanmiddag weer ff langs.

8. Jen, succes vandaag! Vind je deze nou leuker of die van gisteren?

Hmmm.. Fenna heeft de hik en probeert te drinken dat valt niet mee..

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jen succes vandaag.

Hier is heel mijn ritme naar de klote :(
    's avonds kan ik bijna niet in slaap komen en slaap onrustig en 's ochtends kan ik niet uit bed komen en loop dus de hele ochtend te gapen.
    Wat moet ik hier nu weer aan doen :rolleyes:

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Men wat een ochtend zeg, voor mn gevoel heb ik er al een dagtaak opzitten, en hetis net 11 uur geweest!

maar goed na 6 keer gebeld te zijn, op de meest ongelukkige momenten krijgen we maandag een NIEUWE WASMACHINE! Eindelijk.
    Het is dat de man van de Media markt er achteraan was gegaan anders was het waarschijnlik niet gelukt.

Was ik vanmorgen bijna in alle hast vergeten de ha te bellen voor Quinn, net op het nippertje gebeld en maandag 8.20 een afspraak.

Vanmiddag komt mn schoonmoeder de rest van mn was halen, pfff een uitermate drukke dag dus. Ben blij dat ik even zit

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    shit bijna vergeten

JEN TOI TOI TOI

12. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    succes Jen!

Dees, het zit jou ook lekker mee met dat k*t ding!

13. Niet meer actief

Goh eindelijk dees, een nieuwe wasmachine, dat zou tijd worden. En nu hopen dat je met deze meer mazzel hebt dan met de vorige.

Gwen, wat eng joh, heb je al enig idee wat er aan de hand was?

Melina, hoe was het om weer te werken?

Blondie, balen zeg. Ik heb helaas geen tips voor je om je ritme weer terug te krijgen. Wanneer moet je weer werken?

Ik ben net ff flink nat geregend zeg, bah! Even wezen wandelen naar t winkelcentrum, doe ik zo'n beetje dagelijks nu, beetje beweging houden. Maar onderweg een bui op mn kop gehad, niet leuk meer. Gelukkig heb ik altijd de regenhoes van de wagen bij me, dus wijffie en wagen zijn droog gebleven, ik helaas niet.

Ik ga nu ff met m'n dochter kroelen ;)

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Ilse, wil je die centerparks bon hebben dan neem ik hem mee de 19e! Laat het maar even weten.

@Dees, wil jij nog een centerparks bon? Stuur dan even je adres (ik heb er 2). Ja je moet dus wel binnen 3 weken boeken, althans dat zei Felicitas.
    Wilde nog even sorry zeggen voor mijn botte reacties, ik zat nogal in de stress.

@Peetje, wat lief van Jons dat hij dat regelt via Qmusic!

Ik zou der nooit meer laten komen, ze hebben zo een agressieve methode om je dingen aan te smeren. Je moet ook DIRECT beslissen anders geld de aanbieding niet.

Ik ben dus heeeel benieuwd naar waar t over ging.

Omdat hij 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen, kreeg hij nog een nacontrole omdat hij toch prematuur is.

Hij reageert bijna niet op de babygym, hij heeft er 2 dus het ligt niet aan de een. Hij kan er naar kijken, maar slaan doet hij niet…
    Tja vanmorgen herkende hij wel ze fles, misschien herken ik niet dat hij het herkent en nu ik er op ga letten wel…

En hoelang word Nynke?

Bij mij was het dus een leerling en een ervaren vrouw, met ze 2en niet even van te voren gemeld lekker dan...vond het erg agressief.

@Jen, goed nieuws! Misschien kun je dan meteen na je verlof aan de slag!

@de dag de van bevruchting, ik zou het niet weten! Maja wij doen het dan ook geregeld haha

@Ilse, dat wou ik jouw nog vragen. Omdat jullie er 3 jaar over hebben gedaan, deed je het dan op de vaste dagen dat je vruchtbaar was? Of net als nu wanneer het uitkomt?

@Serafijntje, nou nog een x de babygym geprobeerd die ene met muziekmobiel. Als hij dus niet beweegt kijkt hij naar 1 ding, maar er tegen slaan gaat niet hij slaat de verkeerde kant uit. En als hij draait kijkt hij naar wat er voor bij komt, hij draait dus niet mee.

@Dafje, ik heb zo’n 7/8 flessen, 2 van avent die gebruik ik niet, 1 van chicco (wel fijn voor thee maar niet voor melk, 2 van difrax die gebruik ik eigenlijk voor de melk, 1 van dodie die gebruikte ik de eerste 2 maanden maar is nu ingeruild voor de difrax haha, en dan heb ik nog 1 “goedkope” flessen die gebruik ik straks voor water/thee e.d.

@Dopen, Vangelis word ook gedoopt, Chris en ik zijn allebei Orthodox.

@Rachel, mag ik vragen wat je ong. vraagt qua loon? We zijn namelijk bijna even oud en ik ben ook aan het solliciteren, maar sommige vinden dat ik erg veel vraag haha

Heej dat heb ik gister ook gegeten!

Op speelgoed reageert hij niet. Gister ze spuugdoekje (blauw) geprobeerd daar deed hij het wel bij. Ik denk dat hij nog tijd nodig heeft...

Jij heb het ook lekker druk hé! Neem je wel wat tijd voor jezelf?

Trouwens die opvoedcursus, wat kost dat? En waar kan je dat volgen? Misschien wel handig voor ons. Chris is nogal van de ouwe stempel haha maar bij het kijken van supernanny doet hij het wel na...*ja wij waren ons al heel erg aan het voorbereiden nog voor ik zwanger was*

@Maria/linda, dus eigenlijk is hij op “schema”? Het is niet dat hij niet om zich heen kijkt, hij heeft de hele dag ze ogen open en kijkt overal heen, maar de vraag is of hij kijkt en gericht kijkt en je herkent en je volgt of dat hij gewoon loos ergens heen kijkt.
    Die vrouw ging voor hem zitten en ipv naar haar kijken keek hij om haar heen, langs haar, naar buiten of naar iets anders…als t donker is en t licht gaat aan knijpt hij ze ogen fijn.
    Lief van je Maria!

@daphne, ik heb ook een tijd bij Chris thuis gewoont het eerste jaar voor we gingen huren. Nu wonen w alweer 3 jaar samen.
    Wat heb je voor de kleertjes betaald?

@ilse werken tja bij Chris in de zaak dus viel mee, lekker kletsen met de klanten (die komen er al eeuwen). Maar ja wel pas om half 1 thuis en dan is 6 uur opstaan erg vroeg dus ben blijven liggen tot 10 hihi

15. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    As donderdag ga ik een dagje werken om de boordcomputer van de wagen te leren en dan begin ik 2 februari weer met werken.

16. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Jen succes

Iedereen een fijn weekend

17. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

ik heb vandaag lekker een pyjama dag. Ga even mijn hele administratie op orde brengen en ook die van koor. En vanmiddag lekker op de bank liggen. Ik mag mezelf ook een keertje verwennen toch!
    Gisteren avond is mijn prei ovenschotel van sonja mislukt. Gelukkig hadden we nog erwten soep dus dat gegeten maar volde me niet fijn eronder. Maar goed het is niet anders

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik verpest ook nog wel vaak t eten hoor haha heb gelukkig altijd reserve voedsel in huis :)

19. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

missym het gebeurt mij eigenlijk nooit dat mijn eten mislukt en niet te eten is. Maar normaal eet ik ook geen prei zo. Volgende week maar eens kijken hoe het is als ik het gewoon kook.

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja ik heb het ook alleen bij dingen die ik nog nooit gemaakt heb, soms vind ik zo'n recept ook niet goed geschreven. Zoals macaroni in de oven ,staat dan dat je het gewoon rauw in de oven doet (de macaronie en het gehakt) maar dan krijg ik t niet gaar, dus nu maak ik het eerst en dan doe ik het nog even in de oven.

Deel Deze Pagina