Nee hoor Ilse, het wipstoeltje hoeft niet op de platste stand.. maar dan moet je je kindje alleen niet te lang erin laten zitten.. beetje zelfde principe als de maxi. Sex, hier nog niet aan toe.. tenminste niet de daad zelf maar Fenna ligt toch op haar eigen kamer, dus nergens last van Anticonceptie.. ik weet het nog niet.. wil niet echt terug aan de pil, maar prutsen met cd's zie ik ook niet zo zitten.. ik ga ook es even kijken op die site stasia! Wat een gedoe he die voeding.. het is vooral uitproberen heb ik al wel gemerkt.. alleen het punt is dat je echt minstens 3-4 dagen moet doorzetten voor je ziet of er resultaat is.. Poepen, Fenna poept 1 keer in de 3 dagen. Volgens de cb-arts kan dat geen kwaad. Ze zegt sommige baby's verteren nou eenmaal trager dan de andere. Dus om de dag lijkt me dan zeker geen kwaad kunnen. En ook hier komt het er soms met kracht uit de schade was een meter verderop te zien Vanmorgen ben ik bij het CB geweest voor extra advies over de voeding (lees het spugen) en we kwamen tot de conclusie dat we toch maar naar de ka moesten voor onderzoek (heej, komt dat even mooi uit ) Ze gaf aan dat het misschien wel goed was om ons beiden op te nemen, om te kijken hoe we het doen.. hoe ik de fles geef en hoe ik haar laat boeren etc. en of en hoeveel ze spuugt en hoe, en waarom. Dat zou twee keer een dag kunnen zijn of een dag en een nacht. Alleen aan een nacht hebben ze niet zoveel, want ze slaapt toch door Maar goed.. als dat helpt en als ze daardoor kunnen zien wat het probleem is en wat we eraan kunnen doen, dan graag! Alleen zou ik echt niet weten wat ik een hele dag in het ziekenhuis moet doen? Saai lijkt me dat.. zeker omdat er steeds 4 uur tussen de voedingen zit.. en voor Fenna is er ook niet veel om naar te kijken. Ik mag wel een hoop speeltjes meenemen dan! En voor mij een hoop boeken! Ach we zien wel wat de arts zegt.. De cb-arts gaf mij vooral de tip om vooral zo positief mogelijk te doen tegenover Fenna zodat ze het idee heeft dat ik haar steun enzo.. ja hallo, want denk je dat ik probeer? Alleen soms lukt het niet zo.. want als ze alles onderspuugd en zo loopt te gillen dan weet ik ook even niet hoe ik het heb. Vind dat gewoon zielig.. Maar goed ook de cb-arts heeft nog even het één en ander op papier gezet over wat we besproken hebben, dus dat kan ik dan weer aan de ka geven. Ben erg benieuwd wat er maandag uitrolt. Zo, ik geloof dat ik zo'n beetje heb gereageerd op de vragen... ik krijg zo bezoek van Felicitas van de babydoos, die van de zw.doos van de Etos zeg maar.. Ben benieuwd!
Ik ga even een spelletje spelen op de PS3 (wie zegt dat je volwassen wordt als je een baby hebt?/ ) Tot straks ). Lief dat ik met jullie mag meekletsen...
Wat ik nog wel even wilde zeggen over die nuvaring. Hij is wel een stuk duurder dan de pil. Ik krijg hem wel vergoed van mijn verzekering maar voor degene die anticonceptie niet vergoed krijgen is dan misschien wel een nadeel.
Zo weer ff bijgelezen Linda: een hele gezellige avond toegewenst MissyM: Ziet er goed uit die make-over (en de kerstboom ook haha) Ik ga ook voor het spiraaltje, ben die pil helemaal beu. Wow Jen, leuk droomhuisje Meeten wil ik wel, maar ligt eraan wanneer.
Zo...weer terug van de ha. Ryan heeft dus inderdaad ook spruw, dus daar medicijnen voor gekregen. Hij was overigens wel heel lief! Hij zat heerlijk op z'n speen te sabbelen en de ha moest natuurlijk even in z'n mond kijken. En hij begon niet eens te huilen of zo?! Supermannetje is het gewoon. Verder krijgen we ook nog andere medicijnen erbij voor zijn reflux. we hebben nu alleen medicijnen die helpen om zijn eten sneller te verteren zeg maar, maar nu krijgen we ook medicijnen die zijn slokdarm beschermen. Dat was eigenlijk de volgende stap, maar de ha zei al dat op deze manier de slokdarm nog steeds "beschadigd" wordt. Dus dat was wel fijn dat ze er zelf mee kwam! Die medicijnen kan ik morgen ophalen. Jeetje..hij is pas 5 weken oud en nu al een "junk" Ben nog steeds aan het bijlezen, dus reacties volgen nog
Nou, die kleine ligt nu volgens mij eindelijk te slapen. Dus ff een paar reacties... @Linda: wat leuk dat jullie samen Sinterklaas gaan vieren! Dat is hier wel anders Wim heeft een onverwachte vergadering tot 7 uur, dus eer die thuis is.... Hester en ik zullen dan wel samen open doen voor Piet Albert.nl... haha! @Ilse: Hester ligt eigenlijk meestal in haar wiegje in de woonkamer een beetje voor zich uit te staren. Wippertje vind ik haar nog te klein voor, daar zakt ze in weg en de box vind ik zo kaal, dan ligt ze daar zo allenig. De wieg is wat knusser. Nu heb ik haar met wieg en al op haar kamertje gelegd, in de hoop dat ze dan misschien wel gaat slapen. Want anders is ze gewoon de hele dag wakker! @Esther: En, hoe is het met Mariska afgelopen?! Poepluiers: Hester heeft er toch zeker wel 2-3 per dag! Dus dat verschilt blijkbaar behoorlijk per kindje, haha! Seks: we moeten er allebei nog steeds niet aan denken! Maar kan me voorstellen dat ik het ook niet echt een fijn idee vind dat ze naast ons bed ligt dan, haha. Anticonceptie: Is nu dus nog niet bepaald echt nodig. Maar tzt wil ik eigenlijk niet meer aan de pil. Misschien een spiraaltje, maar ik ga er maar eens een afspraak met de HA voor maken, om mij goed te laten voorlichten. We hebben in ieder geval afgesproken dat we het een jaartje aankijken of we echt 'genoeg' aan Hester hebben (we willen in principe maar één kindje) en als dat zo blijft, dan laat Wim zich 'helpen', zodat ik van de hormonen-rotzooi af kan enzo.
@Debby: die arme jongen al zo aan de drugs op zo'n jonge leeftijd... waar moet dat heen met de wereld Maar gelukkig wordt hij goed in de gaten gehouden door zijn lieve mama! @Jen: wauw, wat een lief huisje, leuk zeg! Ben benieuwd of jullie er echt gaan kijken, of zijn er eigenlijk helemaal geen verhuisplannen? Hihi al die babies van de maand..... voor de maand november zouden ze eigenlijk iets van 28 winnaars moeten trekken! Zo kunnen we natuurlijk niet kiezen!
@Peetje: en, heb je Martijn nog kunnen ruilen? Wat een onderneming, he, 'even' gaan winkelen... Ik ben er nog maar niet aan begonnen, vind het zo'n gedoe! Houdt Martijn zich nog niet zo goed warm, dat je ook nog een kruik meeneemt? Pas op dat hij het niet té warm krijgt, hoor, want als je al een voetenzak hebt en een jasje aan, is ie volgens mij al aardig goed 'gecovered'. @Maria: balen dat je zo kriegel wordt van de BV. Als die dame zo blijft eisen en zeuren, valt het natuurlijk ook niet mee. En zeg maar eens 'nee' tegen een pasgeboren huilende baby.... heeft helaas zo weinig zin, he?
Wow, dan is die kleine van ons dus echt een poepdoos, wij hebben hier toch zeker wel 4 of 5 poepluiers per dag hoor! En ze heeft de geweldige gewoonte om 'live' te poepen, vooral bij papa! Dan heeft ie net haar luier af en wil een schone omdoen en daar gaat madam hoor, dan zit gelijk alles onder. Bij mij gedraagt ze zich gewoon netjes, vlak voor ik haar luier af wil doen begint ze te pruttelen en te kreunen, dus laat ik 'm nog heel even omzitten en ja hoor, ze vult 'm nog even voor me. Dan zit het tenminste in de luier die toch al af ging hihi. Willem had laatst 3 luiers nodig voor 1 verschoning, zielig he
Jee Debby, die kleine junk van jou gaat dus al flink aan de medicijnen. Wel fijn dat de HA je serieus nam en er mee aan de gang gaat. Ik hoop dat het allemaal snel aanslaat en snel verbetering biedt!
Ryan poept ook behoorlijk! Hij heeft ook bijna elke luier wel een beetje (of soms veel!) poep. Maar het schijnt inderdaad per baby weer te verschillen, zolang ze maar poepen en plassen schijnt het goed te zijn.
zooo net in bataviastad geweest, erg deprimerend als ze geen idian rose of levi broeken hebben in jouw maat maar goed een rok gekocht en blouse en een truitje. Ook goed. Weet iemand hoe dat liedje heet dat gaat van Simona i wish i was sober.... {|=
Ilse met de bv had Fenna eigenlijk elke luier en poeopluier... maar dat is met fv over het algemeen veel minder, dat blijkt dus wel ja.
ja maar het is op loopafstand van mijn huis dus nie zo ver we zijn wel met de auto gegaan omdat het regende en het toch wel 15 min lopen is. ik had maat 34 nodig en ik kom uit een 29
Dafje: heerlijk om te lezen! Een trotse moeder!! Leuk is dat zeg dat Fenna al zo onderzoekend is. En wel fijn dat ze bij het cb wel naar je geluisterd hebben. En ik weet hoe het is om in het ziekenhuis te zijn..je verveelt je inderdaad dood...maar ja...als het gaat werken, dan is het zeker de moeite waard natuurlijk! Eerst maar even kijken wat de ka zegt, ben benieuwd! Zo leuk om te lezen dat iedereen heeft gereageerd op mijn vraag over het werk . Dus ik kan natuurlijk niet achterblijven. Ik werk zelf als juridisch secretaresse bij een advocatenkantoor (erg leuk!). Ik werkte 4 dagen per week, maar ga nu 3 dagen per week werken. En Arnoud werkt als controller bij de Deutsche Bank (ja Dafje, ik maak ook even reclame ). Trouwens...als Jeroen bij de Rabo werkt...kan hij niet een "Hier ben Ikke boek" voor me regelen? Dat is een beetje jeugdsentiment voor mij, ik heb van mezelf ook zo'n boek . Deze krijg je als je een spaarrekening voor de kleine opent, maar wij hebben bij een andere bank een spaarrekening geopend (kregen we maar liefst 4,5% rente!). Peetje: Ryan wordt ook vaak wakker hoor als ik met hem weg ben geweest of heb gewandeld of zo. Vaak duurt het dan even voordat hij weer in slaapt. Ze zijn natuurlijk dan dat heerlijke wiegen gewend en dan ineens liggen ze weer stil. Maar hopelijk heeft hij het gered tot 22.30 uur? En ik lees net dat hij vannacht lekker aan het spoken is geweest. Dat had Ryan ook, hij slaapt pas sinds kort 's nachts lekker en is overdag dan wat huileriger. Maar liever overdag dan 's nachts. Ze hebben namelijk nog geen dag- en nachtritme en dat duurt even. Dus Martijn repareert zichzelf vanzelf wel, it takes time . Ik geloof niet dat je ervoor kan zorgen dat dat sneller gaat, helaas...winkelse! Het is inderdaad een hele onderneming met zo'n kleintje voordat je weg bent! Ik gebruik die van Omneo (Nutrilon), omdat Ryan veel last had van krampjes. En hij heeft natuurlijk medicijnen tegen de reflux. En over de verkleiner: wij hebben deze ook nog steeds in de maxicosi en Ryan past er ook prima in nog. Fem: nog even over de kerstboom . Wij hebben alleen zilver in de boom. En ik heb wel rode ballen met lichtjes in een vaas zeg maar. Dat is dit jaar voor het eerst, eigen creatie . En ik vloei gelukkig niet meer, maar Ryan is morgen ook al 5 weken, dus mag ook wel . Je bent echt niet de enige die zich onzeker voelt! Je wil niet weten hoe vaak ik me onzeker voel, zeker gezien alle problemen met Ryan! En toen wij dachten dat Ryan reflux had, kregen we van het cb een boekje mee "Regelmaat geeft rust". Ik moet morgen heen en denk dat ik dat boekje maar naar haar hoofd terugslinger! Stomme d***, mijn kind was ziek! En ik ben trouwens gewoon weer begonnen met de pil, niet gewacht tot ik weer ongesteld werd. Dat kon ook volgens mijn ha. En tuurlijk mag je meekletsen! Gezellig juist!! Wat voor spelletje speel je op de PS3? Ik heb de Playstation en ben dol op Spyro . We beginnen wel eng op elkaar te lijken he?! Tari: mooie banner! Ik wacht met spanning op de nieuwe verandering . En heel veel beterschap! Ilse: wij gebruiken Pampers luiers. En ik wil nog een website maken voor Ryan, maar moet even kijken waar en hoe.... Dees: gelijk heb je hoor dat je even een visitestop inlast. Als Quinn pijn heeft, is dat voor jullie ook heel zwaar. Dus even een stapje terug en de tijd voor jezelf nemen. Goed om te lezen dat hij een goede nacht heeft gehad en jullie daardoor ook! Super hoor. En fijn dat het Johannesbrootpitmeel bij Quinn werkt! Esther: hier zijn we ook bezig om Ryan in zijn eigen bedje te laten slapen en niet meer in de kinderwagenbak. Maar het is inderdaad best een groot bedje en ook met spijlen, dus Ryan vindt het ook helemaal niet leuk. Maar ja...straks past hij natuurlijk niet meer in de kinderwagenbak en ik hebook geen zin meer om die steeds omhoog en weer naar beneden te slepen. Dus overdag leg ik hem in zijn eigen bedje en nu is meneer ook aan het brullen. Linda: jeetje...dat was dus nog even snel Sinterklaas inkopen doen...Veel plezier vanavond! Jen: ik hoop dat jullie morgen wat wijzer worden bij de therapeut! Dat zou wel fijn zijn. Het is in ieder geval lekker dat ze 's nachts wel lekker slaapt. Dan krijgen jullie in ieder geval ook een goede nachtrust. Ik vloei ook niet meer, maar ben ook begonnen met de pil...hopelijk blijft het wel weg. Nou ja, de vk zei destijds tegen mij dat dat vloeien goed is, dat is oud bloed en dat moet er toch uit. En je vader een auto-ongeluk?! Gelukkig is hij met de schrik vrijgekomen! En dat huisje ziet er wel super uit hoor! Misschien vanavond toch maar even over hebben? Het is tenslotte Sinterklaas Melina: vind je he tniet jammer dat Chris in het weekend altijd weg is? Ach, je zal het ook wel gewend zijn natuurlijk...En nog 5 dagen blijven werken! Wow...gaat Vangelis dan 5 dagen naar een oppas? En wat vervelend zeg dat je schoonvader ongekondigd aan de deur staat. Mijn schoonmoeder kwam ook heel vaak,maar ik heb toen aangegeven dat ik daar niet van gediend was...dus nu komt ze gelukkig niet zo vaak meer! En je zit nog steeds met je gewicht in je maag he?! Meid...dat komt allemaal goed! Ikzelf voel meook niet helemaal prettig, alhoewel ik al wel 2 kilo minder zwaar ben dan voordat ik zwanger werd. Maar ik wil zo graag nog een paar kilo afvallen...en die buik is ook nog zo flubberig. Je haar is trouwens leuk geworden! Wow da tik van die mooie krullen had . En over seks...moet er ook nog even niet aan denken...maar dat komt misschien ook wel door alle spanningen hier. Tja...eigenlijk zeg ik dat op alles "komt door de spanningen", wel een makkelijk excuus . Trouwens over stofzuigen: het schijnt dat dit rustgevend werkt bij baby's, dus volgens mij kan je rustig stofzuigen terwijl ze slapen of zelfs als ze huilen. Volgens mij kunnen ze dan zelfs rustig(er) worden van stofzuigen (en autorijden natuurlijk). Serafijntje: ik wil ook het liefste hoor dat Arnoud dan gewoon oppast op Ryan. Dan hebben de partners de baby'tjes ook een keertje voor hunzelf Maria: moest wel even lachen om jouw opmerkingen "constant met mn borsten uit de deur". Het is natuurlijk heel vervelend, dat kan ik me voorstellen! Hopelijk vindt Eva ook snel een ritme! Over het wakker zijn: als Ryan wakker is, neem ik hem vaak in mijn armen. Ik heb al geprobeerd hem in de box te leggen, maar dat vindt hij 5 (vandaag misschien 10, een overwinning ) minuten leuk en daarna begint hij weer te huilen. En het wipstoeltje vindt hij ook niet leuk...pff...soms wel lastig hoor! Zo..ben weer helemaal bijgelezen! Ben benieuwd voor hoe lang .
Heb de bevallingsverhalen trouwens (nog) niet gelezen...sorry...daar even geen puf en geen concentratie voor. Hopelijk ooit....