Ilse, ik denk dat het er helemaal bij hoort, want je schrijft ongeveer mijn verhaal op! Niet dat het je iets zal helpen, maar dan weet je iig dat het niet vreemd is, en dat ik me net zo voel. Ik heb Hester vandaag ook op gegeven moment op haar kamertje gelegd en de babyfoon wat minder hard, zodat ik heel even haar kon 'negeren'. En warempel, dat werkte wel, want ze heeft vanmiddag maar liefst 4,5 uur geslapen! En dat was meteen wat tijd voor mama: die kon eindelijk even gestrekt op de bank (welliwaar nog te kort, omdat ze zo nodig ook weer de was moest ophangen enzo, maar toch...) Gewoon ff lekker uithuilen en het goed aangeven bij Willem is het belangrijkste denk ik, zodat je het niet opkropt. Sterkte meid xx enneh... je bent echt GEEN ontaarde moeder, hoor! Je bent een hele NORMALE moeder! xx
Tnx meiden, voor jullie lieve woorden. Ik duik in elk geval mn bedje in, straks even film kijken in bed, maar in elk geval nu even Ilse-tijd. Tenzij Angelina blijft huilen (wat ze nu doet, Willem heeft haar net in bed gelegd), dan wordt het uiteraard weer Angelina-tijd
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007 AGENDA Debby~6 december Ryan naar CB (eerste afspraak) Peetje~ 6 december, thuisbezoek CB Joldeg~ 7 december, thuisbezoek CB Sammie2~ 7 december 10:00 uur Back in Shape cursus Peetje~ 7 december, 14:00 KA Debby~sollicitatie! Ikke1981~ 10 december Quinn naar CB 15.00 uur Debby~11 december Debby nacontrole gyn Roelie~12 december trouwt mijn broer! Dafje~12 december Fenna 11:30 uur CB, 1e vaccinatie Sammie2~ 13 december 11:25 uur CB arts Sammie2~ 14 december 10:00 uur Back in Shape cursus Roelie~14 december 14.30 Jens eerste keer CB! MissyM~ 17 december eerste prikje CB Dafje~17 december Fenna naar de KA Gwendolyne ~ 17 december telefonisch consult KA Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD Sammie2~ 19 december eindcontrole VK Sammie2~ 21 december 10:00 uur Back in Shape cursus Muriel~ 21 december 15:15 eerste keer CB Gwendolyne ~ 21 december 2e vaccinatie CB Stasia~ 24 december 1e vaccinatie CB Sammie2~ 4 januari 10:00 uur Back in Shape cursus Tari (Melanie) 22 januari 2008 10.30 uur kinderarts Gwendolyne ~ 29 januari KA controle [/quote] ALLE KLEINTJES ZIJN GEBOREN! ISA*~dochter van Linda en Patrick~31 augustus~1940 gram~44 cm~ZH~weeën~31w1d MIKA JARED AIDAN~zoon van Gwen en Patrick~21 september~2014 gram~ZH~gebroken vliezen~32w4d FENNA ELEONORA~dochter van Daphne en Jeroen~12 oktober~3130 gram~48 cm~ZH~gescheurde vliezen~37w1d EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~48 cm~ZH~weeën~35w3d SANNE~dochter van Natasja en Etienne~22 oktober~3095 gram~48 cm~ZH~ingeleid~37w6d RAYAN~zoon van Ruby en Hicham~26 oktober~13.57 uur~3050 gram~ZH~ingeleid~39w0d ESMAY~dochter van Jennie en Erwin~27 oktober~3250 gram~51 cm~thuis/ZH~weeën~39w1d RYAN~zoon van Debby en Arnoud~31 oktober~3500 gram~ZH~ingeleid~38w1d DENIZ~zoon van Stasia en Ibrahim~1 november~00.31 uur~3410 gram~ZH~weeën~38w1d REESE ~zoon van Blondiedfu (Linda)~3 november~3910 gram~ZH~weeën~39w2d Daylian Thomas~zoon van miranda (butterflymom) en Jaap~3 november`3840 gram~ZH~ingeleid~37w3d IMKE~dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald~3 november~3165 gram~ZH~?~38w6d ESTRELLA ANASTASIA~dochter van Melanie en Adriaan~6 november~4050 gram~54 cm~TB~weeën~40w3d QUINN~zoon van Dees en Piet~8 november~01.47 uur~4090 gram~47cm~thuis/ZH~weeën~39w6d THIJE~zoon van Wencke en Harmen~8 november~3710 gram~ZH~weeën~40w2d VINCENT~zoon van Esther en Jean-Paul~8 november~3090 gram~ZH~vliezen gebroken~37w2d TIMO~zoon van Listy en Hans~10 november~3750 gram~55cm~ZH~vliezen gebroken~40w1d SHARON PETRA~dochter van Frank en Mascha~12 november~3220 gram~50 cm~ZH~weeën~39w6d EVA~dochter van Maria en Rob~16 november~3110 gram~48 cm~ZH~weeën~41w0d JENS JESPER~zoon van Roelie en René~16 november~4030 gram~..cm~TB~weeën~40w3d NYNKE~dochter van Serafijntje~18 november~3740 gram~50,5 cm~ZH~weeën~41w4d HESTER MARGARETHA~dochter van Muriel en Wim~19 november~3680 gram~53 cm~ZH~weeën~40w5d FAYENNE STEPHANIE MARIANNE~dochter van Rachel en Dirk~21 november~3980 gram~55,5 cm~ZH~weeën~40w5d ANGELINA SUSANNA~dochter van Ilse en Willem~22 november~3915 gram~51 cm~ZH~weeën~39w3d YINDI ELISA RENEE~dochter van Claire en Erik~22 november~3920 gram~52 cm~ZH~weeën~39w1d CAILAN JOSHUA~zoon van Morrighan en Patricia~25 november~3940 gram~52 cm~ZH~gebroken vliezen~40w2d YAEDA~dochter van Iloon~25 november~3210 gram~ZH~weeën~39w1d MARTIJN HENRICUS CLASINUS~zoon van Petra en Jons~26 november~3220 gram~53 cm~ZH~gebroken vliezen~40w6d DJARO JOHANNES~zoon van Hope~1 december~3080 gram~.. cm~ZH~.. ..~41w3d 14 MEIDEN 15 JOCHIES In totaal 29 kleintjes geboren! Ik heb de agenda er maar weer even bijgezocht en de afspraken van vandaag eruit gehaald. Dafje: hoe was het met Felicitas? Waarom kwamen ze eigenlijk?
Ilse en alle andere moeders: het is zeker in het begin zo ontzettend zoeken, zeker omdat de handleiding niet wordt meegegeven . Ik herken je verhaal zo goed. Wij geven dan fv, dus weten wanneer Ryan genoeg heeft gehad en wanneer hij weer "mag" komen, maar toch. Als een baby huilt, verwerken ze ook vaak de emoties van die dag, dus eventjes huilen is helemaal niet erg. En dat blijkt ook wel, want uiteindelijk is Angelina toch in slaap gevallen! Als ik het overdag (als Arnoud aan het werk is) even niet meer zie zitten, leg ik Ryan ook boven neer. Zet de babyfoon dan het geluid uit (kan bij onze babyfoon gelukkig aan de knipperende lichtjes zien of het stil is of niet) en even tijd voor mezelf dan. En vaak slaapt hij uiteindelijk toch wel in slaap en slaapt dan vaak ook 4 uur! Dus dan heeft hij ook gewoon zijn slaap nodig. En het is logisch dat je je "schuldig" voelt, je geeft echt om Angelina. Dus kop op: gewoon aangeven als je het even niet meer trekt en misschien dat Willem haar dan een keer een flesje kan geven (of kolf je niet?)? Sterkte meis! En in de tussentijd...gewoon lekker uithuilen en je weet dat je altijd je verhaal op het forum kwijt kunt. Knuffel!!! En voor alle moeders: ik vind dat we het allemaal ontzettend goed doen! Als er een moeder-van-het-jaar-verkiezing zou zijn, dan zouden we allemaal winnen!!
Wat is het rustig op het forum. Iedereen Sinterklaas aan het vieren?! Het lijkt tegenwoordig wel als ik online ben, dat iedereen offline is ...
Hier lekker geen Sinterklaas vanavond! We hebben wel even op de ramen geklopt bij de buurtjes Ben erg moe en ga zometeen lekker in bedje in HP lezen, dus ik ga je wel weer verlaten binnen nu en hooguit een half uurtje.
Wilde al bijna een monoloog gaan starten en was even aan het inbreken bij de decembermama's om te kijken of Sinterklaas ook kindjes aflevert . En ja hoor, 2 kindjes geboren. Ik ga ook op tijd op bed en lekker HP lezen. Moet natuurlijk een beetje uitrusten voor vrijdag . En morgen naar dat cutbureau, ben erg benieuwd!
Fem: leuke site van Sharon zeg! Heb hem even bekeken . Ik heb ook nog even zitten denken om een site voor Ryan te starten. mag ik vragen of het duur is en moeilijk? EN heb je nog een bepaald programma nodig daarvoor?
Masha, volgens mij zijn wij de enige novembermama's uit regio Rotterdam. Zullen wij eens een "minimeeting" in Rotterdam opzetten?
De eerste afspraak bij de kinderarts daar. Ben erg benieuwd hoeveel Ryan is gegroeid. We hadden laatste nog een babymassage van de pufclub en Ryan was de kleinste, de knapste, de liefste, de mooiste....etc. Volgens Arnoud is het nu wel genoeg
Maris was gisteren door de vlos doorgestuurd naar het zkh voor inleiding, omdat ze bloeddruk van 160 over 105 had en 2 plusjes op het teststripje voor eiwitten in de urine. In het zkh zijn alle testen nog een keer gedaan en heeft ze 5 (!) uur moeten wachten. Toen was de bd weer lager en de eiwitten waren ook weg. Daarnaast was de hele kinderafdeling vol en was het heel druk met bevallingen (waarvan 3 keizersnedes). Maris denkt dat ze daarom niet ingeleid is, want als er iets met de kleine zou zijn, zou er geen plek zijn geweest. Kortom, beetje vreemd verhaal. Nu gaat ze vrijdag weer op controle en ze hoopt maandag dan alsnog ingeleid te worden. Overigens was ik vanmiddag ff bij haar en maakte gebruik van haar voedingskussen en die was veel prettiger dan de mijne! Ik heb er een met bolletjes erin en die van haar is veel compacter / steviger. Maar ze komen allebei van de Hema?! Nu wil ik ook zo'n lekkere en had net op internet al gezocht, maar ik weet niet welke ik moet bestellen. Straks heb ik er weer een met bolletjes?!
Tja, wat is duur? Ik moet geloof ik 19,- betalen voor een half jaar, en nee, het is echt niet moeilijk (en ik vind het al snel moeilijk hoor ). Ik heb HP al uit , shit shit, ik ga gewoon opnieuw beginnen hahahahaha Barbabintje; jaaaaaaaaah, gezellig! Trouwens, ik moet maandag voor het eerst naar het CB, ben erg benieuwd of ze alweer gegroeid is
Nou, ik hoop ook maar dat ze dan ingeleid wordt. Dat is ook vervelend zeg...ga je er toch een beetje vanuit en word je weer naar huis gestuurd?! En 5 uur wachten! Pfff...moet er toch niet aan denken. Willen jullie trouwens meer kinderen? Wij riepen altijd dat we maar 1 wilde, maar zodra Ryan was geboren riep ik "misschien toch ooit nog wel een broertje of een zusje" . Wat vreemd van die voedingskussens. Dat daar zo'n verschil in zit! Hoe zwaar woog Vincent de laatste keer? Ryan was 2 weken geleden 3600 gram, dus ben erg benieuwd! Qua centimeters groeit hij niet zo hard, hij was bij de kinderarts (vorige week) 53 cm en bij zijn geboorte 52 cm.
Oh, dat vind ik niet echt duur. Ik ga toch eens even kijken volgende week of zo. Vindt het wel heel leuk! En ik ga zo maar richting bed, HP lezen. En inderdaad...je kunt altijd weer opnieuw beginnen . Ik ben al wel eens weer bij het eerste boek begonnen, ze blijven leuk!
Masha, ik kan eventueel in de week van 17 december en anders weer vanaf januari. Eventueel zou Rotterdam misschien nog wel aan te reizen zijn voor Stasia (delft) en Dees (Den Haag)? En alle andere mama's die naar het Rotterdamse willen komen, zijn natuurlijk ook welkom (toch? )
Deb, afgelopen maandag woog Vincent 3700 gram en was hij 53 centimeter. Twee weken daarvoor woog hij nog 2980 en was hij 49 centimeter!
Hoe meer hoe beter toch? Volgens mij kan ik in de week van17 december ook wel, en Rotterdam: Jaaaaaaaah, sowieso gezellig ! Jeetje, 5 uur wachten is idd niet niks ze, bah, ik hoop dat ze ingeleid wordt want dit is ook niks zeg Frank wilt wel meer kinderen, ik twijfel een beetje, ik weet het nog niet, als ik kijk naar mijn zw.schap en bevalling zou ik het zo weer doen, maar ikben er nog niet over uit eigenlijk....