Roelie, ook aan je eigen gezondheid denken. En wat goed dat je zo vooruitziend bent en alvast afspraken maakt. Je bent echt een goeie!
Melanie, dat zou niet leuk zijn als het weer een ontsteking is hoor, mag gewoon niet! Petra, meis het maakt niet uit wat je doet, voelt of hoe je in je vel zit, we vinden je toch wel lief! Maar het lijkt me inderdaad goed dat je alles gestructureerd gaat aanpakken. Ik merk bij mezelf ook dat de structuur meer houvast ging bieden, zowel voor mezelf als voor Fenna. Ik ben begonnen met Fenna structuur aan te bieden. Vaste tijden, vaste plekken met voeden, zo min mogelijk heen en weer slepen een tijdje, etc. En daarvan werd ze veel rustiger en ik dus ook, waardoor ik ook meer tijd over had en ook in een ritme kon komen omdat ik meer tijd voor mezelf had. Op een vaste tijd opstaan (bij mij is dat tussen de eerste voeding en een uur daarna, ds 7:00 uur - 8:00 uur) hielp mij ook om meer energie te krijgen, hoe gek het ook klinkt, maar dat lang in bed liggen werkte averechts zeg maar, werd er alleen maar lui en moe van. Nu heb ik voor de tweede voeding zelf gegeten, gedoucht en wasjes gedraaid, etc. Ik hoop echt dat jij ook lekker je draai kan vinden en dat het binnenkort beter gaat met jou en Martijn! Denk eraan, het is niet nix moeder zijn!
Ik heb ook nog even lopen zoeken naar de laatste ruil-lijst, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden. Ik hoop dat iemand hem nog kan vinden voor zaterdag, dat zou toch wel handig zijn. Ik had namelijk ook wat spullen aangeboden, maar ik heb geen idee of alles al vergeven is. Esther, mij kun je wel blij maken met de fopspeen en misschien ook met het polsrammelaartje (heb je een foto?). En evt. ook 1 van de 2 melkpoedercontainers, als die nog niet vergeven zijn. (Ik heb voorkeur voor een gestapelde met een kleine opening aan de bovenkant. Ik heb er nu 1 van difrax en die bevalt goed. Maar als ik een hele dag op stap ben, is 3 voedingen te weinig, vandaar dat ik er nog wel 1 bij zou willen hebben.) De bodylotion heb ik toevallig nog op voorraad, dus wellicht dat iemand anders die liever zou willen hebben? Als er verder niemand interesse in heeft (en als je hem zelf niet gaat gebruiken), dan mag je hem toch wel voor me meenemen. Ik zal hem niet direct gebruiken, maar de bodylotion komt hier zeker wel op. En de zegeltjes zal ik dan doorsturen naar Debby! Had je in het ruil-lijstje ook iets van mij gezien wat je wilde hebben? Ik vind het namelijk wel zo netjes om je er iets voor terug te geven.
Zo mijn spulletjes vinden gretig aftrek Fijn hoor! Serafijntje: Muriel heeft eerder aangegeven interesse te hebben in een speen, maar ik weet niet of dat de drinkspeen of de fopspeen betreft. Ook had zij interesse in 1 van de containertjes. Aangezien jullie beiden komen zaterdag, kunnen jullie ter plekke bekijken wie wat wil hebben. De rammelaar neem ik gewoon mee; vind je 'em leuk dan neem je hem en anders niet. Ik heb geen idee wat er nog op de lijst stond, maar wie weet vinden we die nog wel Maar ik hoef er in principe niks voor te hebben, hoor. Ik gebruik die spullen toch niet en dan vind ik het een leuker idee dat er iemand blij mee is en het gebruikt.
Tjee Petra, wat naar om te horen (lezen) dat je het niet meer trekt. Denk je zelf dat je een postnatale depressie hebt of is dat door een arts vastgesteld? (Sorry als als je hier al eerder over hebt geschreven en ik dat gemist heb.) Hoe dan ook, het is erg goed dat je nu concreet actie gaat ondernemen. Hopelijk helpen de ideeën van jouw moeder om jouw ritme weer te vinden en beter in jouw vel te komen. Structuur in het dageljks leven kan inderdaad goed helpen om alles weer goed op de rails te krijgen (weet ik uit eigen ervaring). En natuurlijk zien wij jou zaterdag niet als "een of ander wrak" (zoals je zelf schrijft), ik vind het juist heel sterk dat je je probleem onder ogen ziet en er wat aan gaat doen. Kop op meid, ik hoop dat snel de zon weer voor je gaat schijnen. Veel sterkte!
Zo, hehe, na heel lang zoeken dan eindelijk gevonden: de lijst voor zaterdag! Esther, ik ben zo vrij geweest om jouw lijstje aan de grote lijst toe te voegen. Ik ben nu te moe om alle pagina's weer terug te lezen om uit te zoeken wie wat wil hebben. Dus zouden jullie zelf je naam achter de gewenste spulletjes willen zetten? Meetinglijst zaterdag 19 januari-Amersfoort, vanaf half 11: Daphne Blondie Indigo (soep en chips) Wencke Serafijntje (broodjes/stokbrood en kruidenkaas) Roelie (chocolaatjes ) Melina (vruchtensappen) Petra (muffins) Ilse (koffie/thee) Stasia (cola light ) Muriel (quiches) Esther (chocoladetaart!) Rachel (wegwerpservies) *13 dames* MEETINGRUIL/KOOP/VERKOOPLIJST: AANGEBODEN (voor nop): - 1 ongeopend pak Kruidvat voeding [Serafijntje] - 1 difrax speen S [Serafijntje] - 2 bibi antilekspenen [Serafijntje] - 1 bibi drinkspeen met brede hals, varia 3-2-1 [Serafijntje] - spuuglap/knuffel met hondenkop (tekkel?), uit kraampakket van Achmea [Serafijntje] - Pak Nutrilon standaard 1 [Maria]* ==>[Melina] - Halve bus Nutrilon Forte 1 [Peetje]==>[Roelie] - Pakje Nutrilon Standaard 1 200cc [Daphne] - 1 tutknuffeltje winnie the pooh [Peetje] - tubetje Bepanthen (bijna niet gebruikt) [Roelie] ==>[Melina] - Friso bewaardoos [Muriel]==>[Serafijntjel] - Friso bewaardoos [Roelie]==>[Rachel] - Witte linnen doek met 4 zakken erop gestikt om aan de box oid te hangen voor speeltjes ofzo [Esther] ==>[Melanie] - Polsrammelaartje met konijntje (blauw) [Esther] ==>[Serafijntje] - Klein kratje voor 6 flessen met Winnie de Pooh [Esther] - Fles Nenunco Spaanse eau de cologne [Esther] - Tube PureLan voor schrale babyhuid / tepels [Esther] - Bibi fopspeen dental 'papa is the best' [Esther] ==>[Muriel?], ==>[Serafijntje] - Bibi drinkspenen brede hals S (voor thee staat erop) [Esther] ==>[Muriel?] - Doekjesdispenser groen (dun meeneemformaat) [Esther] - Aangebroken flesje Zwitsal babypoeder [Esther] - Fleecedeken wiegformaat geel/groen [Esther] - Melkpoedercontainers 3 gestapeld van de Hema [Esther] ==>[Muriel?], ==>[Serafijntje] - Melkpoedercontainer (3 voedingen) van Nutrilon [Esther] ==>[Muriel?] AANGEBODEN (voor een klein bedrag of ruilen voor iets anders): - Dubbele afkolfset van Medela (Symphony) voor electrische kolf [Serafijntje] - Isis handkolf van Avent [Serafijntje] - Avent zuigflessen 125 ml, evt. met (ongebruikte) spenen nr. 1 en anti-lekdoppen [Serafijntje] - Isoleerkoker van Avent (om flesjes in warm of koud te houden) [Serafijntje] ==>[Roelie] - Lilypadz borstcompressen [Serafijntje] - kledingsetjes (krijgen jullie per mail) [melina] *Komt niet naar de meeting, eventueel via Linda regelen
Muriel, zou jij op bovenstaande lijst kunnen aangeven welke speen jij bedoelde? Als je de fopspeen wilt, mag je mijn naam daarachter verwijderen. Als je de drinkspeen wilt, mag je jouw naam achter de fopspeen verwijderen. Thanx!
Oke wie zit er te sms'en met Quinn of eigelijk wie had er zitten sms'en? Quinn is er onrustig, en weet eigelijk wel hoe het komt, fysio, had ik kunnen verwachten. Ik kon hem eigelijk niet neerleggen of hij begon te jengelen. Ook als ik hem bij mij neerlegde. Hij wilde alleen maar overeind "zitten" Na veel wikken en wegen hem een zetpil gegeven, en eindelijk werd hij wat rustiger, en nu ligt hij in bedje. Het is ..... ik zeg niks Ben benieuwd wat de nacht brengt ook want hij heeft om 22uur zijn laatste fles gehad, zijn eigen hele ritme had geen ritme vandaag. Muriel: Balen dat ze zo last heeft van haar spongetje, knuffel maar lekker veel, hebben ze erg behoefte aan. Jij ook een dikke knuf want het is zwaar genoeg. peetje: meis goed van je dat je hulp hebt ingeschakeld, niks om voor te schamen hoor. Trots op je zelf zijn. Lief van je moeder dat ze je morgen komt helpen, hopelijk heb je er veel aan. Dikke knuf meis Roelie: Balen dat het allemaal zo enorm lang moet duren. Snap wel dat je je kind geen stempel wilt laten geven, maar idd watje al aangeeft, het kan je helpen in bepaalde richtingen Mn ontstoken teen is bijna weer over gelukkig De lijst met ruil/aanbod word al aardig lang he meiden! Super! Zitten leuke dingen bij, maaar ja ik kom niet naar de meeting, beetje teveel van het goede en hou persoonlijk niet van grote meetingen, maar dat was al duidelijk geloof ik Nou het is nog steeds... Ik ga een poging om te gaan slapen Meiden tot morgen uhh straks Sweet dreams
Ben ik de eerste? Nou ff snel dan want Jens is lekker wakker en gaat dus ze mee naar school, maar ja als je slaapt van 20.00 tot 6.00 dan mag je nu wel wakker zijn Sjeminee zeg wat dat dat kind tukken 's nachts! Fijn dat de ruillijst weer gevonden is ik heb nog ff gezocht maar verder echt niks in de aanbieding hier... Ik heb trouwens ontzettend veel zin in zaterdag, zie wel een beetje op tegen de rit heb al een behoorlijke tijd geen lange afstand meer gereden maar ach ik bep onderweg vast heel wat af met Melina en voor je het weet staan we in Amersfoort. Melina hadden wij nou al een tijd afgesproken, ik dacht hier 9 uur te vertrekken zodat ik rond 9.45 bij jou ben zoiets? Dan is het nog een 45 minuten naar Amersfoort volgens mij? Meiden fijne dag allemaal, wie vandaag naar het cb moet voor prikjes succes! (geen tijd de agenda te zoeken sorry!) xxx Roelie
NOVEMBERMAMA'S 2007 AGENDA Rachel~ 17 januari Fayenne CB 1ste prikjes Tari ~ 17 januari 10.00 uur CB alleen prikjes Dafje~ 17 januari 13:45 Kinderfysiotherapeut Fenna aan huis Jennie en Desiree~18 januari dagje naar de sauna !! 19 januari MEETING Amersfoort Tari ~ 21 januari ANGELUS 4 JAAR!! Blondie~ 21 januari 11.20 Reese KA controle Dafje~21 januari 1e werkdag... Stasia~21 t/m 25 januari Midweekje Centerparcs Jennie~21 januari 15.10 uur controle KA Jennie~22 januari 11.15 Esmay CB + 1e vaccinaties Tari ~ 22 januari 10.30 uur Estrella KA Sammie2~ 22 januari 11:30 uur babyzwemmen Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties Muriel~ 23 januari 1 dagje werken i.v.m. overdracht van vervangster Muriel~ 24 januari 09:45 uur eindcontrole VK (zeer verlaat) Dafje~ 24 januari 10:00 Fenna ZH rontgenfoto heupen Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties Roelie~24 januari 10.00 bezoek cb ivm stevig ouderschap Blondie~ 25 januari Reese proefles babyzwemmen Gwendolyne ~ 25 januari Mika CB 3e vaccinatie Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Stasia~ 29 januari weer werken Sammie2~ 29 januari 11:30 uur babyzwemmen Muriel~ 30 januari 10:45 uur terugkom-ochtend met yoga-babies MissyM~ 31 januari weer werken Esther~31 januari CB 2de prikjes Sammie2~ 1 februari eerste keer KDV Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken! Sammie2~ 4 februari weer werken!! Ikke1981~ 4 februari Ikke1981 Jarig 27 jaar {|= Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle Debby~ 6 februari 1e werkdag bij nieuwe werkgever Roelie~ 7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts Dafje~7 februari 9:20 Fenna CB 3e vaccinatie Ikke1981~ 8 februari Quinn CB 2e vaccinatie Debby~ 11 februari Ryan CB 2e vaccinatie Ikke1981~ 12 februari Ikke1981 weer werken Serafijntje~ 12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB Roelie~ 13 februari René jarig {|= 14 februari: Valentijnsdag! Tari ~ 14 februari CB Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB Muriel~ 17 februari Muriel jarig! (34) {|= Muriel~ 18 februari Muriel 1e werkdag... Roelie~ 19 februari 10.00 Jens cb 2de prikken Stasia~ 19 februari 15.30 diabetesverleegkundige Jennie~ 1 maart hopelijk weer aan het werk Debby~ 8 maart Debby Jarig {|= Jennie~ 19 maart Jennie Jarig {|= Debby~22 maart Arnoud Jarig {|= Roelie~ 23 maart Niels jarig 6 jaar {|= Stasia~ 30 maart Stasia Jarig {|= De agenda en de verjaardag van Arnoud ook direct maar even toegevoegd . Rachel en Melanie: succes met de prikjes bij het CB! Daphne: succes met de fysio!
Goedemorgen, Ook ik ben vroeg, half 8 zat ik beneden (in het kader van wennen aan het werkritme en Ryan laten wennen ). Vanochtend ging het beter, 6.30 uur gewoon een schone luier gegeven en daarna de fles. Toen Ryan weer op bed gelegd en ben ik gaan douchen, aankleden etc. Toen ik me aan het afdrogen was, was Ryan heel even aan het huilen, maar hij had de hik en was z'n speen kwijt, dus niet zo heel raar...speen gegeven en daarna ging hij weer lekker slapen . Ik ga dan straks als ik weer aan het werk ga, Ryan pas aankleden als ik helemaal klaar ben. Dan kan ik hem aankleden, in de maxicosi en weg. Op deze manier kan hij toch nog even slapen tot 8.00 uur en bijv. in het weekend en de dagen dat ik niet werk, hoeft hij er dan ook niet per sé om 6.30 uur uit te zijn en wakker te zijn zeg maar. Dus ik denk dat dit voor hem ook wel goed werkt (hoop ik althans...). En jij was me net voor Roelie, ik zat hier om 7.30 uur eerst even een broodje te eten . Trouwens...gisteren heb ik mijn boxkleed gewassen, maar hij is helemaal niet zo zacht meer... . Ik heb allemaal vierkantjes zeg maar en dat was een soort velours (schrijf je dat zo?, spreek uit als "vloers"). Ik heb het gewoon op 40 graden gewassen, dat mocht, en het mocht niet in de droger, dus dat heb ik ook niet gedaan. Iemand nog tips of ik dit nog lekker zacht kan krijgen? Heeft Quinn nog lekker kunnen slapen vannacht? Ben benieuwd hoe het vandaag met hem gaat, of hij nog steeds veel last heeft. Wel zielig hoor...enne...ga jij altijd zo laat op bed? Pff...dat zou ik niet trekken hoor... Peetje: helemaal geen reden hoor om je te schamen of zo! Ik vind het juist heel erg goed dat je om hulp hebt gevraagd! Ik denk dat een ritme wel zal helpen, dat werkt bij mij ook het beste en voor Ryan ook heb ik het idee. Als jij spanningen hebt, slaat dat inderdaad over op Martijn. Dat heb ik toen het slecht ging met Ryan ook ervaren...op dat moment kan je dan heel boos en verdrietig zijn, omdat je het idee hebt dat jij het niet goed doet, maar zo moet je niet denken hoor meis! Je doet het juist supergoed door hulp te vragen! Lief dat je moeder vandaag even komt helpen. Knuffel!! Serafijntje: dank je wel alvast voor de Zwitsal zegels! Ik heb een aantal dingen die ik wil bestellen en daarna ga ik ze denk ik ook niet meer sparen, volgens mij kan je maar een aantal dingen bestellen en als ik dat heb, dan heb ik dat zeg maar . Dus ik geef wel even een seintje als ik genoeg heb! En ik wil de postzegel wel betalen hoor! Blondie: grappig dat jij ook zo'n beschilderde buik hebt! Ik heb er ook één met de meisjesnaam en een andere tekening, maar die bewaar ik nog ff voor mezelf . Oh, ik vind 6.30 uur opstaan al vroeg . Veel plezier vandaag! Daphne: lees dat jij nu dus eigenlijk ook aangekleed en gedoucht moet zijn. Waar blijf je ?
En daar zijn we weer! Quinn heeft heerlijk doorgeslapen tot kwart voor 8 ofzo, dat is wel netjes dacht ik zo. Debby: nou ben niet altijd zo laat op hoor, maar nu wel ivm Quinn die wakker was. Maar heb wel een enorm ander ritme gekregen sinds ik thuis zit. Eerst lag ik altijd zo rond 10 uur in bed ofzo en als ik in de avond had gewerkt 12 uur en dan pas half 10 weer op. Dus dat is nu wel even anders. Maar moet zeggen ben er nu redelijk aan gewend, weet niet hoe het is als ik straks aan het werk ben. Nog maar een paar weekjes Hey Roelie, leuk om je in de ochtend te zien AH Jens is ook al zon lekker slaper zeg, heerlijk. Denk maar zo ze zullen het wel nodig hebben Ohw trouwens ik keek vanmorgen op de giro, heft mn werk nog een kleine nabetaling gedaan va 155 euro, nou moet zeggen, dat kan ik goed gebruiken Rachel en Tari succes met de prikjes! Dafje, ohw dat is lekker fysio aan huis, jij ook succes. Nou ga eens mn bakkie op drinken
Oh dacht al Dees...lig ik dan zo vroeg op bed . Moet ook zeggen dat ik wel veel slaap nodig heb hoor...ja, het zal straks wel weer wennen zijn, werken, vroeg opstaan. Vandaar dat ik maar alvast aan het oefenen ben
ja je bent een kleine slaapkop hihihi Nee hoor, je ritme zoeken pff zal me nog een klus worden, niet alleen voor mij maar ook voor Quinn, als ik hem voor 8ten wakker maak is meneer niet te genieten
morgen meiden, Roelie, he jij was er ook vroeg bij op het forum. Debby, ik heb ook een boxkleed van jollein maar ik doe hem wel in de droger, wel op halfdroog en niet te lang, want anders word ie inderdaad niet zacht. Hier na een slechte avond toch een vrij goeie nacht gehad. Estrella wilde niet slapen, tja ze had overdag al veel geslapen. Maar ik was gewoon doodop en wilde graag optijd naar bed. Om 23.00 uur was ze nog wakker, Adriaan is er uit gegaan met haar en heeft haar een flesje BV gegeven. toen heeft ze geslapen tot 6.30 uur. Dus dat kwam mooi uit. Zefanja is wel heel even wakker geweest. Maar hij had een bloedneus gehad, dus misschien daardoor. Dees, ik hoop dat het vandaag beter gaat met Quinn, al hoewel hij zal wel spierpijn hebben. Roelie Zo Jens heeft echt super geslapen. Dat doet Zefanja hem zelfs nog niet na, Zo Estrella wakker maken, voeden en dan om 10.00 uur op het CB, zijn. Rachel jij ook succes.
Ohw Quinn had dus zitten sms'en met Estrella. fijn dat ze wel de rest van nacht zo lkker geslapen heeft!
Goedemorgen! Hester heeft vanmorgen bij papa haar flesje keurig leeggedronken, nu maar afwachten wat ze straks bij mij weer gaat doen. Ik had het gisteren helemaal gehad en maakte me echt zorgen om het rare drinkgedrag van H, omdat het ook een bestaand probleem kan zijn. Babies verliezen hun automatische zuigreflex op een gegeven moment na een paar weken en moeten het dan zelf leren. En sommige kinderen lukt dat niet goed. Alle klachten klinken precies zoals H heeft, dus ik ga nu allerlei dingen uitproberen zoals andere spenen enzo. Ik hoop maar dat ze gauw weer bijtrekt. Wim zei gisteren dat ik me niet druk moest maken (hij kwam binnen toen ik al bijna anderhlaf uur aan het proberen was H te voeden en rustig te krijgen). Toen heb ik hem maar even 20x vermoord, na die opmerking.
Sorry, sta even niet in de reageer-modus, want ben niet erg fit vandaag. Eerst maar fftjes chillen op de bank met een leuk serietje Enneh... Serafijntje/Esther > het ging me om de fopspeen, maar we vechten het zaterdag wel uit, hihi!