November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Esther, Nynke slaapt ook nog steeds in haar wiegje bij ons op de kamer. Daar is niets mis mee, toch? Het lijkt me wel vervelend dat je er commentaar op krijgt vanuit jouw eigen omgeving. Eerlijk gezegd, snap ik ook niet waarom. Het is toch niet fout om Vincent bij jullie op de kamer te laten slapen? Bovendien is dat jullie eigen keuze, en dat hebben ze maar te respecteren. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt: het is jullie slaapkamer en jullie zoon. Ik geef geen borstvoeding meer, Nynke slaapt 's nachts door, dus om die redenen is het bij ons niet eens nodig. Maar we hebben de ruimte en vinden het gewoon lekker om haar dicht bij ons te hebben. Ik kan echt genieten van het gepruttel dat uit de wieg komt. We willen binnenkort een ledikantje voor haar gaan kopen en zodra ze daar in gaat slapen, gaat ze naar haar eigen kamertje. (We hadden van te voren gedacht dat ze wel een half jaar in het wiegje kon slapen, maar dat was iets te optimistisch gedacht.... ;) )

2. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Esther, lijkt me inderdaad vervelend als je comentaar krijgt vanuit je omgeving. Maar net wat Serafijntje schrijft, gewoon lekker doen wat jullie prettig vinden, Angelus heeft tot 8 mnd bij ons op de kamer geslapen en hij is een zeer goeie slaper, dus het zegt niets.

Wij hebben ook de ruimte op de slaapkamer, en stoor me ook niet aan haar geluidjes, vind het altijd leuk om er naar te luisteren.

Maar ik herken het wel, ik heb ook commentaar gehad toen ik Zefanja zolang BV gaf, ach ze doen maar.

Rachel leuk een scrapbook, tja dat zou ik ook nog steeds doen voor de jongens, maar die foto's liggen nog steeds in een grote kist.

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Tja, helaas zit ik mijn met (schoon)familie lang niet altijd op een lijn over heel veel onderwerpen. Zo geef ik BV en daar word ik vreemd op aangekeken. En dan met name omdat ik minder vrij ben om 'te gaan en staan waar ik wil', maar ook omdat ik op verzoek voed. En 'mijn kind alles laat bepalen'. De zinnen tussen de aanhalingstekens zeggen volgens mij wel genoeg over hun zienswijze. Op zich niks mis mee, moet ieder lekker voor zich weten. Er zijn altijd meerdere wegen naar Rome, toch? Het is alleen jammer dat ze altijd proberen mij te overtuigen dat zij het beter doen...:(

En vbw het op de kamer slapen; we zouden hem zo 'verwennen' en 'zo leert hij het nooit om alleen te slapen'....:(

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Melanie, wat een flinke, stoere meid is Estrella toch. En natuurlijk ben jij een supermama!

Rachel, jij mag dus vanmiddag met Fayenne naar het cb. Veel succes, hopelijk heeft ze er niet te veel last van.

Nynke krijgt pas volgende maand haar prikjes, en ik vind het helemaal niet erg dat het nog een paar weken duurt... ;)

Wat leuk dat je een scrapbook aan het maken bent voor Fayenne. Ik denk dat ik daar zelf het geduld niet voor zou hebben. :oops: Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het eindresultaat, dus wat mij betreft mag je hem zaterdag meenemen!

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Oooeeh ik zit me nu gewoon ineens op te vreten over al die kleine voorvalletjes van de afgelopen tijd over de babies in de familiie. Ikzelf denk namelijk ook met mijne van hoe zij het doen, maar houd dat - enerzijds uit respect, anderzijds uit gemak, want heb geen zin in strijd - voor me. :( Lastig :(

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    @Esther, ook ik vind dat je moet doen wat je zelf wilt. Ik werd gek van ze geluidjes, dus bij ons sliep hij al vrij snel in zijn eigen kamer, maar als hij om 9 uur wakker word en de bedoeling was een flesje om 11 uur dan neem ik hem lekker in bed hoor, wat ook zoo not done is. Maar t voelt goed, ik geniet, hij geniet!

@Melanie, hoe lang heb je Zefanja bv gegeven als ik vragen mag?

Wel vervelend dat de omgeving zo negatief is vaak, gelukkig kun je hier veel steun vinden. Ik denk dat je echt zelf kan bedenken en voelen wat het beste is en dat vooral doen. Geen spijt hebben achteraf!

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wat doet Estrella het trouwens ontzettend goed, en als ze bhtjes wil lenen ik heb ook een b cup, euh had bedoel ik :oops:

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    hoe reageert jean paul erop?

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    o Eshter, dat is wel heel jammer, dat je zo moet verdedigen.
    Hoezoe je kindje verwennen, nou Angelus is ook niet verwend hoor. Zefanja heeft na een week wel op zijn kamer geslapen en die slaapt nog slecht, dus ja wat is dan goed? Daarom hebben wij ook besloten om het niet weer zo te doen. En wat een ander er van denkt of zegt........
    Laat ze lekker maar eerst eens met hun zelf bemoeien.
    Hier ook voeden op verzoek en heb daar ook geen moeite mee. Ik vind dat ik even goed kan gaan en staan waar en wanneer ik wil, alleen moet ik haar soms daar wel even eten geven. Nou en?!

Nee hoor Esther, je doet het goed meid en laat je niet gek maken hoor door die mensen. Gewoon lekker zo doorgaan, Vincent doet het goed daar mag je zeker trots op zijn, maar vooral op jezelf!

10. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Jean-Paul is altijd al het buitenbeentje geweest, dus hij staat gelukkig vierkant achter mij. We zitten samen gelukkig erg op een lijn vwb Vincent.

11. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    iedereen is verschillend ook de kindjes, ongeacht je familie van elkaar bent. Mijn neefje is ook heel anders, zelf mijn eigen kinderen hebben elke een eigen aanpak nodig. Ik zelf vind dat je naar het kind moet kijken en het daar op afstemmen, en nee ze krijgen dan echt niet hun zin. Maar Angelus heeft een omweg nodig en heel veel uitleg. Zefanja heeft een directe aanpak nodig, kort maar duidelijk.

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tjee Esther, wat vervelend dat je dit soort commentaar krijgt van jouw directe familie en dat ze jou proberen te overtuigen dat zij het beter doen. Eerlijk gezegd, vind ik dat ook vrij respectloos naar jou/jullie toe. Niemand kent Vincent beter dan dat jullie hem kennen en natuurlijk wil je het beste voor hem. Volg gewoon je gevoel en ga daar niet aan twijfelen door hun commentaar. Je doet het hartstikke goed en je bent aan jouw (schoon)familie geen verantwoording schuldig.

En die opmerking over het 'verwennen' en 'zo leert hij het nooit om alleen te slapen' snap ik ook niet. Overdag slaapt hij toch alleen in jullie kamer? Dat bewijst toch al dat hij ook alleen kan slapen? Bovendien heb ik al in verschillende boeken/tijdschriften gelezen dat je een baby de eerste maanden niet kunt verwennen. Dus wat dat betreft...

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik vind jullie zo lief :)
    Ben gelukkig niet onzeker van mezelf en sta best sterk in mijn schoenen. Maar leuk is het niet. Gelukkig vind ik hier herkening in mijn ideeen over hoe ik het wil doen! Dat is soms gewoon ff prettig :)

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Kijk en dat is het belangerijkste! Lekker door gaan zo hoor, jullie doen echt wel goed zo samen.

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, ik ben ook weer thuis. Even nog naar het werk geweest (een schaap als handpop gekregen, wel lief) en even gekletst. Ryan heeft zich voorbeeldig gedragen. Nog even lief gelachen en ging daarna lekker slapen in de maxi-cosi, hahah. Hij moest om 10.30 uur weer eten, maar hij ging dus gewoon slapen. Dus toen we thuis waren om 10.50 uur maar lekker de fles gegeven. En na de fles even naar de bakker geweest, boven gestofzogen, net een broodje gegeten en nu is Ryan geloof ik een beetje wakker aan het doen in z'n bedje boven. Ik had eerst boven gestofzogen en dacht dat Ryan al sliep, maar hoor hem nu door de babyfoon af en toe een beetje pruttelen...

Dank voor de tip Melanie! Ik heb hem opnieuw gewassen en ook even in de droger gedaan en nu is hij weer lekker zacht. Hangt nu nog even op de waslijn om helemaal droog te worden :). Estrella en Fenna kunnen dus zacht in de box liggen :D. Gelukkig heeft Estrella toch nog lekker geslapen vannacht.

Hester: tip voor de zuigreflex. ALs je haar de fles geeft, althans de speen in haar mondje doet, dan zachtjes masseren onder haar kin. Ryan had natuurlijk helemaal geen zuigreflex toen hij geboren werd en dit is de gouden tip!

Linda: oh jouw wasmachine ook al...ik hoop voor je dat hij het toch nog even volhoudt....

Hahaha, hoor net een niesje door de babyfoon, zo lief!

Wij maken Ryan ook altijd wakker voor de laatste voeding (22.30 uur).

Ilse: gewoon even lekker uitrusten en de tijd vor jezelf nemen! Fijn om te horen dat Angelina lekker relaxed is.

Esther: ik zou Vincent dan ook gewoon nog lekker bij jullie op de kamer houden hoor! Waarom niet...als hij dan gewoon lekker slaapt! Ik zou zeggen, trek je niet teveel van anderen aan, gewoon je gevoel volgen.

Daphne; ik was al weg naar het werk en nog niet terug...mijn msn staat nu aan, dus geef maar een gil als jij er weer bent! He wat vervelend dat Fenna uitslag heeft...ben benieuwd wat de ka zegt!

Wat groeit Estrella goed zeg! Wow...Heerlijk toch! En je bent ook een supermama! Waarom moet Estrella naar de ka? Misschien had je dat al gezegd, maar ben ik vergeten..

Wel fijn dat het redelijk met Indigo gaat, en zeker gezellig dat ze zaterdag ook komt!

16. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Estrella heeft een dimple in haar onderrug, in haar bilnaad zit een extra 'gaatje', een klein foutje in de eerste aanleg van de rug, is eigelijk een vorm van een openruggetje, maar dan kan het hoogst waarschijnlijk verder geen kwaad.
    Dat gaan ze dus nu nakijken. Haar heupen zijn ook goed volgens het CB. dus als het goed is is er niets aan de hand, maar ja ff checken.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is ook vervelend als mensen "negatief" doen, terwijl ik het juist super vind dat je bv geeft! Wat dat betreft vind ik het wel eens jammer dat ik het niet kon geven, maar ja...Ik vind echt dat je het hartstikke goed dat, en Vincent ook ;). Hij groeit goed, is vrolijk, wat wil een mens nog meer?!

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja, dat had je al eens verteld, vergeten :oops:. Zo, Ryan ligt boven te slapen, was net nog evenaan het piepen en toen ike ven ging kijken, was hij helemaal aan het lachen. Zooo lief...dan smelt je toch gewoon als moeder :D.

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    o dat is zeker lief, dat zijn de mooie momenten, smel, zwijmel....

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Melanie en Serafijntje, alle dingen die jullie net hebben aangekaart als 'tegenargumenten' heb ik al aangevoerd in de gesprekken. Helaas lijkt het alsof dat niet gehoord wordt. Dus vandaar dat ik het maar heb opgegeven om mijn ideeen en handelwijze te delen met ze. Wel slikken, hoor.

Naja, het is zoals het is. En op hun manier zijn ze ook wel erg lief voor Vincent, hoor.

Ik ga mijn spulletjes eens inpakken voor de afspraak met de ex-kraamhulp :D Tot later en bedankt voor het 'luisteren' en het begrip!

Deel Deze Pagina