November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    vraag t aan de verloskundige hier op het forum?

als het echt heel erg is toch even de spoed dienst bellen hoor

ennuh om zulke berichten hoef je echt geen sorry te zeggen dat is behoorlijk schrikken!

2. Niet meer actief

Zo, we zijn sinds half elf vanmorgen weer thuis.
    Gisteren na de meeting zijn we bij mijn ouders op de boot in Kerkdriel blijven overnachten.
    Ik had trouwens knallende koppijn toen we daar aankwamen, was helemaal kapot. En mijn rug doet (weer) verrekte zeer.
    Yindi was s'avonds helemaal van slag. Gillen en krijsen, kreeg haar niet stil. Enorm frustrerend, voelde me ook opgelaten naar mijn ouders en zusje en schoonbroer. Yindi gaf aan honger te hebben, maar nam de borst niet. Vinger was het ook niet, zingen, wiegen, rustig vast houden...vanalles geprobeerd. Werd er helemaal tureluurs van. Had ook met haar te doen. Was misschien toch teveel voor haar geweest of zo, de meeting? Ze heeft gisteren opvallend veel geslapen, normaal pakt ze hooguit een uurtje of twee aan slaap op een dag namelijk. Was op een gegeven moment zelf in tranen, mijn vader nam haar over en even was ze stil, om daarna weer te beginnen.
    Werd trouwens even pissed toen mijn vader en Erik zich ook nog eens gingen bemoeien met wat-er-aan-de-hand-zou-zijn-en-wat-ik-daaraan-zou-moeten-doen, grrrrr :evil: .
    Alsof ik haar signalen niet goed zou interpreteren, terwijl ik haar 24/24 meemaak en zij nog geen fractie daarvan.
    Anyway, ze was inderdaad moe en hongerig. Dronk haar buikje goed rond, gelukkig bijna geen gespuug erna en heeft geslapen tot 1.30. Heeft niet echt gehuild, dus heb haar laten liggen tot 3.30, toen moest ik toch echt gaan voeden. Alleen al vanwege mijn eigen pijnlijke stuwing :(
    Mijn moeder nog moeten afremmen in haar enthousiaste bejegening van Yindi toen ze s'nachts polshoogte kwam nemen tijdens het voeden. Ik praat zelf amper tegen Yindi s'nachts, doe heel rustig met haar, weinig licht en zo om goed verschil te maken tussen nacht en dag. Ik heb toch liever niet dat dit ineens veranderd door een oele-boele-piep-piep kirrende oma :rolleyes:
    Yindi ligt nu lekker in haar bedje (goh, zou ze nu ineens wel overdag haar slaap gaan nemen? Bevalt me wel moet ik zeggen....)
    Terwijl Erik weer aan het werk is (werkt iedere zondagmiddag), heb ik een lazy-sunday.
    Ik geniet nog na van gisteren, ik vond het erg leuk al de aanwezige meiden te ontmoeten.
    Ik vind het wel erg jammer dat ik niet met iedereen gesproken heb, ben min of meer blijven plakken bij Esther :oops: Maar dat maak ik een andere keer vast goed met jullie!
    Sorry trouwens :oops: er bleek megaveel soep over te zijn, dus had makkelijk even kunnen checken wie er nog een beetje wilde. Maar zat teveel op mijn gat 'op-de-praatstoel'. Euh, praatbank ;)
    Daardoor ook helemaal vergeten de chips tevoorschijn te halen. Stomstomstom. Volgende keer effe waarschuwen hoor! Ik geloof dat ik met het eruit persen van Yindi ook behoorlijk wat geheugencapaciteit en intelligentie heb uitgeperst ;)
    Wat de foto's betreft die Erik gemaakt heeft (heeft zich voorbeeldig gedragen he, die man van mij? :D ), ik zal hem vragen deze op te slaan op de pc zodat ik ze kan plaatsen en/of per email kan verzenden naar jullie. Als ik je emailadres niet heb en je wil de foto's wel ontvangen, stuur me dan even je adres aub.

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemiddag,

Zo, even tijd om snel op het forum te snuffelen (zoals Arnoud al zei...je bent verslaafd :D).

Melina: oh gelukkig zeg dat je toch ongesteld bent geworden! Of stiekem toch niet gelukkig en toch wel jammer? Oh lees net toch wel gelukkig zeg maar. En nu maar even met condoom :). Ik heb voor Ryan nu maatje 62 gekocht, de broekjes 56 passen sommigen nog wel, maar rompertjes en shirtjes werden toch echt te klein...dus vanochtend alle rompertjes 56 ook maar in het laatje "te klein" gelegd...en verder wacht ik even met 68 kopen, want ik heb het idee dat dat voor Ryan ook wel eens pas zomer kon worden...

Stasia: ik heb de foto's naar je gemaild!

Roelie: heerlijk zo'n relaxte zondag! Lekker van genieten!!! Oh, lees toch dat je weer iets gaat doen, hahaha. Lekker vanmiddag dan maar een spelletje met z'n allen, ook altijd gezellig :D.

Ilse: wow tot half 12 uitgeslapen! Super meis!!

Serafijntje: ik had geen bloedproppen bij mijn eerste ongesteldheid. Hebben jullie geen huisartsenpost die je even kan bellen? Wnat het klinkt niet helemaal goed....

Indigo: ik denk dat Yindi toch ook last had van de drukte van de meeting, want ik heb meerdere meiden daarover gehoord. Hopelijk gaat het vandaag allemaal weer beter!

Ryan in z'n nieuwe spencer :D.

4. Niet meer actief

Heb even alles bijgelezen vanaf gisterenochtend:

Melanie,wat heerlijk dat je zo'n goede nacht hebt gehad gisterennacht! Ik maak uit je berichtje op dat dat wel eens anders is met Estrella?! Want dat het met de boys ook anders kan bij jou thuis wist ik al. En dan nu maar fingers crossed voor meer van dit soort nachten. Jammer trouwens dat je er niet bij kon zijn op de meeting, ik had je graag eens ontmoet.

Ilse, nogmaals hartelijk bedankt voor je gastvrijheid. SUPER dat je ons allemaal in je huis wilde ontvangen. Wat een lieve badderfoto van je kleine moppie trouwens (wat een schatje zeg!). Balen dat je nu nog niet de juiste maat voedingsbeha's hebt door haar foutje. Hoe lang moet je nu wachten op nieuwe? Dat het stil was bij jou thuis na ons aller vertrek kan ik me heeeel goed voorstellen (al vielen die decibellen van beebs en mama's me heel goed mee). Ik hoop dat jullie niet al teveel hebben moeten poetsen en zo? Ik vond het eerlijk gezegd wel vervelend jullie met de troep achter te laten.
    Nounou, die Angelina heeft een mooi record gevestigd zeg vwb doorslapen. Ik ben benieuwd wanneer Yindi mama eens een hele nacht gunt.
    Hee, nog bedankt trouwens dat je mama die slofjes voor me wilde regelen. Stuur maar even je bankgegevens naar me via de mail, dan regel ik de betaling snel (ik moet even contact opnemen met de bank, mijn pas is namelijk sinds zaterdag ineens geblokkeerd, terwijl wij dit niet zelf geregeld hebben met interhelp en er ook genoeg op de rekening staat. Even afwachten wat er aan de hand is. Kan nu dus ook even niet telebankieren, maar komt vast snel goed)

Melina, niks gemerkt van jouw bad-hairday hoor! 8)
    Hee super meid dat je ongesteld bent geworden. Ik durfde er gisteren niet naar te vragen eigenlijk :oops:

Wencke, is het 'drankje-doen' goed bevallen? Ik hoop ook op een herkansing van de meeting hoor, de volgende keer ben je er gewoon bij, oke?! Wow, dus Thije slaapt ook lekker door 's nachts. Proficiat!

Gwen proficiat met jullie nieuwe voituurke :D , eh...wat zeg ik? Mega(mooie) auto. Rijd vast lekker.

Peetje, je hebt je voor niks zorgen gemaakt dus. Je kereltje is echt om op te vreten en inderdaad heel lief geweest (de sjans-beer, hihihi). Ik herken wat je schrijft over dat je een ander uiterlijk in gedachten had bij verschillende mensen. Dat had ik ook. Zo had ik me jou voorgesteld met een donkerbruine, korte haircut ;)

Dafje, dat heerlijke kereltje helemaal rechts onderaan de foto is Reese (stoere boy Linda!)

Linda(pooh), ik hoop jou zeker eens op een meeting zonder babes te ontmoeten! Goh hee, dus je moet aan de bril. Hoe vind je dat? Enne, leuk montuurtje geworden?

Leuke mama- en babyfoto debby! Kun je die eventueel ook op de mail zetten?

Roelie, lekker relaxt zondagje voor jou dus. GOED ZO! Enne, heerlijk ventje hoor...die schoonzoon van me 8)

Muriel BEDANKT voor je lieve cadeautje voor alle beebs! Echt ontzettend lief van je. Jammer dat je al zo snel weg moest trouwens, ik had graag wat met je gekletst. Maar komt vast nog wel een volgende keer of zo, of op een minimeet?!

Esther, lekkere wandeling geweest? En is Vincent alweer wat aan het bijkomen van alle prikkels? Wat vond ik het een aandoenlijk ventje zo met die traanoogjes! Echt een heerlijk knulletje hoor. Hij deed me af en toe zelfs een beetje aan Yindi denken, vreemd genoeg. Weet niet waar het aan lag. Maar Erik zei het dus ook....

Jee Katja, kan me voorstellen dat je je afvraagt of dit oke is of niet. Ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee. Ik zou misschien voor de zekerheid toch even contact opnemen met de arts. Want klinkt wel serieus hoor. Die grote bloedproppen, waren dat stolsels? Kan zijn dat je nu meer bloed verliest dan je gewend bent. Ik heb altijd wel stolsels als ik menstrueer en schrok dus ook niet echt van de 'eieren' die ik verloor na de bevalling. Maar je weet natuurlijk nooit of er niet meer aan de hand is....Meid, gewoon bellen hoor. Zo zit je ook niet lekker toch?

Maria, ben gisteren bij het zien van de voedingsarmband van Esther overtuigd. Ik wil er ook eentje! En het liefst eentje van jouw makelij natuurlijk. Wil je me een emailtje sturen wat er allemaal mogelijk is aan kralen etc?

5. Niet meer actief

Oh, enne....voor ik het vergeet:

Mochten jullie ooit eens in de buurt zijn, dan ben je altijd van harte welkom bij mij thuis of ergens lekker in de stad (Maastricht) voor een ieniemini-meet :D

Een gigameeting zou ik ook wel willen, maar heb daar ten eerste niet genoeg ruimte voor nu we nog in ons appartement wonen :oops: en ik vermoed dat menigeen die afstand niet echt ziet zitten :(

Jullie zien was in ieder geval dus wel echt geslaagd en voor herhaling vatbaar ;)

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Claire, ik heb je de foto's met namen gemaild :D

7. Niet meer actief

Dank je wel Debby!

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En nog eentje van Ryan in een nieuw shirtje (broekje is niet nieuw ;))

9. Niet meer actief

stoere outfit hoor Debby! Enne, leuk al die vrolijke kleurtjes in de box.

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    De outfit heeft oma uitgezocht ;). En het boxkleed heeft oma betaald, hahahaha. Wij vinden het boxkleed ook nog helemaal super hoor!

11. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En hoe gaat het nu met Yindi?

12. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Zooo lekker gebadderd...even tijd voor mama alleen :) En lekker na verwaaid terugkomen van de wandeling. Was wel lekker, hoor! Vincent ligt weer heerlijk te slapen en ziet er vredig uit.

Voor het badderen hebben we nog even geskyped met videobeelden erbij. Erg leuk, zo kan JP toch Vincent nog even zien. Hij riep gelijk helemaal trots een paar deelnemers erbij om te kunnen showen. :D

Jee Serafijntje, wat een schrik! Ik herken het niet, maar ben dan ook nog niet ongesteld geweest. Wij hebben hier een weekendnummer dat je kunt bellen als de HA geen dienst heeft. Als jullie ook een dergelijke dienst hebben, zou ik zeker even bellen. Hoe voel je je verder? Duizelig oid? Sterkte ermee iig.

Pfff lekker is dat he, Indigo, van die opmerkingen van anderen over wat allemaal aan de hand kan zijn met je kindje?! Alsof je dat zelf allemaal niet al weet en hebt bekeken. Soms wil een kindje gewoon even een tijdje huilen; het is tenslotte de enige manier waarop ze kunnen zeggen 'ik ben niet in mijn hum' (zie mijn eigen spruit gistermiddag ;)).
    Wat grappig dat Vincent aan Yindi doet denken. Op het moment heb ik dat niet gezien, maar terugdenkend 'snap' ik wel wat jullie bedoelen.

Muriel, jij nog bedankt voor je lieve knuffeltje (en de appelsap die je boven kwam brengen)! Heb je de avond overleefd? Je zult wel afgepeigerd zijn vandaag.

13. Niet meer actief

Yindi ligt nu prinses-heerlijk 8) te slapen, Debby. Weer helemaal in haar element, kreeg vanochtend alweer verschillende keren een stralende glimlach van mijn grietje. Dus volgens mij was het wel een reactie op de drukte van de meeting. Goh, ze slaapt nu zowaar langer dan 3 uur al. Ik heb haar om 11 uur voor het laatst gevoed :confused:
    Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Esther, fijn dat JeanPaul jullie ventje nog even heeft kunnen zien en zelfs heeft kunnen showen. Maar goed trouwens dat het skypen vóór het badderen was en niet tijdens ;) Heerlijk hoor, zo'n bad. Ben helemaal jaloers :D
    Je hebt gelijk, soms wil een kindje ook gewoon huilen. Ik vind dat echt verdomd lastig soms, zit dan op een gegeven moment bijna (of echt :oops: ) mee te janken met mijn moppie. Het voelt zo machteloos als je voor je gevoel alles al hebt geprobeerd en het helpt niet.
    En dan schiet goed-bedoeld commentaar van anderen toch echt in het verkeerde keelgat.

14. Niet meer actief

Ik hen hier trouwens een vreet-aanval :rolleyes:
    Net al een hele zak chips en halve reep chocolade gegeten :oops:

Overigens wel met een gezond kopje kamillethee erbij :)

15. Niet meer actief

:confused: Is bij jullie de zoekfunctie ook veranderd?
    Ik vind dit dus echt totaaaaaaaaal NIET fijn :(
    Er valt helemaal niks fatsoenlijk op te zoeken op deze manier.
    Of ben ik de enige die er niet mee overweg kan?

16. Niet meer actief

17. Niet meer actief

:oops: :oops:
    euh.....
    tja
    typisch gevalletje van zwangerschapshormonen denk ik ;)

:)

18. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hoe zoeken jullie dan? Ik gebruik altijd de link 'bekijk mijn berichten' bovenaan...

Niet doorvertellen, hoor, maar toen ik gisteren even boven zat met Vincent en hij zo overstuur was, moest ik ook even een traantje wegpinken :oops:

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Whaa erg he zo'n vreetbui? Ik heb vanmiddag geluncht met toastjes brie :oops: Das ook erg he?!

20. Indigo, ik weet wie het was.. maar door het hele verhaal van Blondie, heb ik zijn naam er expres niet bijgezet ;)

Roelie is inderdaad een supermama! Jij zegt wel dat je Melanie een oer-mama vindt, maar jij kan er ook wat van zeg! Tjonge, je voelt je kids echt goed aan!

Deel Deze Pagina