November 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by , Nov 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Wow ! Blondie gefeliciteerd meid! Geniet er maar weer lekker van!

Sanadrome; woensdag is voor mij niet te doen, dan moet ik en een oppas en een auto regelen..Dat wordt een beetje lastig... :(

Ga zometeen Esmay inpakken en aan de wandel. Even langs de apotheek voor de voeding en naar het CB voor de prikjes.... :cry: Helemaal geen zin in!

Nou meiden tot strakkies!

2. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Lenthe misschien heb ik er overhen gelezen maar heb je de armband ontvangen?

3. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Hoi Dames,

Ben weer terug van de huisarts.

Nou Fayenne heeft een twijvelgeval.
    Dus wel niet oorontsteking moet nu een week antibiotica geven voor de zekerheid.
    Ze produceerd wel heel veel oorsmeer de arts moest 3x dat oorstukje schoonmaken.
    Ach ja van wie zou ze dat nu hebben Haha. ME!

Over een week moeten we terugkomen en dan nog een keer kijken.

Ik wil ook graag mee na Sanadome alleen 1 nadeel jullie zouden dan wel wat harder tegen mij moeten praten want ik mag natuurlijk mijn gehoorapparaat niet in tijdens het zwemmen.
    En nog een nadeel ik vloei nog steeds. Ben een uitzondelijk geval met vloeien.

Ik weet niet wanneer jullie gaan over 2 weken ofzo?
    dan heb ik mijn 1e menstuatie gehad en moet het vloeien ook gestopt zijn volgens de VK.

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Wencke: no problem, ik zag er voor de bevalling ook al niet uit en nu nog erger hihihi, hier heb ik het echt getroffen met de striae, dus erger dan ik kun je niet zijn.

Rachel: harder praten is geen probleem, hartstikke gezellig als je meegaat! Vervelend dat Fayenne antibiotica moet. vloeien; als je tampons aandurft kun je gewoon gaan

de zon schijnt hier dus wij gaan even wandelen!

5. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Zulllen we voorlopig woensdag 6 februari prikken dames?

Want het einde van mijn verlof komt dan ook al in de buurt, en de week daarna moet ik naar het KDV om te oefenen met Hester...

Dus eigenlijk is t mijn laatst mogelijke woensdag al :(

Gezellig Wencke en Rachel, als jullie ook kunnen. En Rachel, we gaan wel lekker tegen je schreeuwen hoor ;)

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Sanadome, Nijmegen:
    (onder voorbehoud van datum)

***Ilse (liefst woensdag of weekend)
    Lindapooh
    *** Blondie
    ***Esther
    Indigo
    Dafje (weekend, evt donderdag/vrijdag)
    Jen (vrijdag/zaterdag)
    Tari
    Debby (zaterdag/zondag)
    ***Petra (maakt niks uit)
    ***Muriel (alleen doordeweeks)
    ***Wencke

*12 dames*

*** = woensdag

Zet aub even een *** voor je naam als je op woensdag kunt

7. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    We noemen onszelf gewoon de Tijgerinnen-club, met al onze streepjes! En dat is een heeeeel select gezelschap, waar je niet zomaar lid van wordt, toch?

(hmmz, tellen strepen op je bovenbenen ipv buik ook mee?)

8. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Wencke: heb gisteren de Kinderen gekocht.
    WAUW! Wat een mooie foto van jou zeg! Je staat er echt prachtig op (en Sofia ook natuurlijk, haha!)!
    En leuk interview ook.
    Nou, volgende keer mogen ze Blondie bellen, hahahaha.

9. Niet meer actief

Hallohallo,

Ik voel me vandaag nog steeds brak, maar toch al veel minder dan gisteren gelukkig. Ietsje minder oorpijn ook.
    Vanochtend ben ik begonnen met een andere aanpak bij Yindi, nav gesprek op het cb gisteren (om meer rust en regelmaat voor haar te creeren) Achteraf gezien denk ik dat we haar te veel hebben willen troosten en entertainen als ze huilde, terwijl het arme moppie dan gewoon slaap had en daarom huilde :( Voel ik me wel rot over, maar ben blij nu iets in handen te hebben om ervoor te zorgen dat mijn kleine meisje happy-er in haar velletje komt te zitten. Vanochtend ongelofelijk veel brede smiles gehad van haar, wow, dan smelt ik compleet. Wat een prachtig lief minimensje is ze toch!
    Overigens heb ik gisteren van de verpleegkundige de volgende uitspraak gehoord:
    "spugers zijn dijers", waarmee ze bedoelde dat spugers ge-dijers zijn, ze gedijen goed....

Vreemd genoeg is het toch echt een formulier nav de aanvraag kinderbijslag dat ik moet invullen. Heeft verder niemand dit gehad dan? Zou het ermee te maken hebben dat Erik Belg is en ook in België werkt of zo? Gisteren of eergisteren was het trouwens nog op het nieuws: dat het zo'n rommeltje is bij de Belastingdienst dat men er rekening mee moet houden dat er toch nog altijd met terugwerkende kracht betaald moet worden aan hen :confused:

Ik vind het inderdaad ook wel eens irritant dat ik dingen moet laten ivm kolven. En laat dat nu net een van de redenen zijn waarom mijn ouders - zonder al teveel woorden - mij laten weten/voelen het maar een gedoe te vinden dat borst-voeden. In hun ogen doe ik maar moeilijk geloof ik, terwijl "jullie-toch-ook-groot-zijn-geworden-op-de-fles" (en daarmee wordt dan op mijn zusjes en mij gedoeld).
    Om nog maar niet te spreken over het gezicht van mijn moeder toen ik afgelopen weekend in het kort iets vertelde over de Rapley-methode, omdat we dit met Yindi ook zo willen gaan doen :)
    By the way...Esther, ik heb gisteren het door mij bestelde boek: 'Eten - van borst tot boterham' van Stefan Kleintjes ontvangen. Is een aanrader! Hij is voorstander van de Rapleymethode.

Amaranta, GOED idee om een keertje te mini-meeten :thumup: Ik zat er toevallig gisteren aan te denken dat het misschien leuk zou zijn een keertje af te spreken, we wonen immers niet al te ver van elkaar vandaan (klein uurtje). Datum prikken?

Debby, dus in juli zie ik je in Maastricht? ;) Leuke foto hoor van Ryan! gaat goed met die nekoefeningen zo te zien. Enne...vroeg op?
    Joh, op die tijd dat je postte had ik er alweer een voeding op zitten ;)

Dafje, "dagritmekaarten" ? Wat zijn dat precies?

Roelie, lekker hoor die internetverbinding....NOT! Wel lief dat je even meldt dat je met dit euvel kampt. Ik vond het overigens erg leuk je te ontmoeten op de meeting. En mijn schoonzoon is een prachtig knulletje :D

Esther en Debby veel plezier vandaag met jullie minimeet!

Peetje, lijkt me inderdaad een vervelend gevoel als ze je iets willen aanpraten op het CB. In mijn ogen ben je absoluut geen wrak hoor en een prima mama voor dat heerlijke ventje. Wat houdt het dan precies in dat 'stevig ouderschap'? Krijg je dan extra ondersteuning? Ik kan me voorstellen dat dat met momenten wel fijn zal zijn voor je.
    Wat de flessen betreft....Yindi had ook eerst de Aventflessen en nu de Difrax. En met de eerste kreeg ze inderdaad meer lucht binnen, heb ik de indruk.

Gwen, een fijne werkdag!

Jen, succes met de vaccinaties van Esmay!

Tari, succes bij de kinderarts vandaag.

Sammie, veel plezier bij het babyzwemmen. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Blondie 8) Jee, meid. Proficiat!!! Wat een verrassing, weer zwanger. Zijn jullie er blij mee? Ik kan me voorstellen dat het echt effe wennen is ja. Ik wil jullie in ieder geval een hele fijne zwangerschap toewensen waar je hoop ik lekker van kunt genieten. Enne...fijn dat je wel bij ons blijft posten! (ik had net Erik aan de telefoon en vertelde dat je zwanger bent. Reactie: " :( , dus daar wordt wel ge----- bij de vleet".
    Geloof dat hij toch een beetje gefrustreerd is dat het er hier nog niet van gekomen is :( )

Rachel, ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen, meid. Maar probeer er op te vertrouwen dat het met Fayenne een andere kant opgaat. Gelukkig hoeven kindjes niet alles mee te maken wat hun ouders doormaken. Gelukkig geen oorontsteking lees ik net.
    Enne wat het harder praten betreft, dat is toch helemaal geen probleem? Ik tetter wel wat harder hoor als ik met je praat in het zwembad ;)

Ilse, goeie vraag hoor, behoorlijk dilemma - wakker maken of kolven. In mijn geval zou ik waarschijnlijk toch kiezen voor - weliswaar later - wakker maken, ivm mijn overproductie. Ik had gisterenavond een beetje pech op dat vlak. Om 20 uur had Yindi nog gegeten en 3 uur later heb ik haar wakker gemaakt voor de laatste voeding voor de nacht. Maar ze wilde gewoon helemaal niets drinken. Niks, nada, noppes. Geen slokje. Toen ze dan eindelijk weer kwam op haar normale tijd s'nachts (altijd tussen 3 en 5 uur) was het hele bed en mijn pyjama zeiknat en met mijn borst kon ik iemand de kop inslaan, zo hard :)
    En als Angelina na het kolven net wakker wordt, ook dan is er melk hoor. Alleen misschien niet zoveel als anders. Misschien gewoon alleen de minst volle borst leegkolven in zo'n geval en maar een paar minuutjes de andere?

Muriel, hoe gaat het met Hester vandaag?

Wat Sanadome betreft op woensdag zou ideaal zijn. Dit is immers Erik zijn vrije dag, kan hij lekker een papa-dag hebben... Over twee weken...prima! Moet ik wel een afspraak verzetten, maar is verder geen probleem.

10. Niet meer actief

ik hoop het Murmel, want dan mag ik er tenminste bij zijn :(

11. Niet meer actief

Tot wanneer is die 'Kinderen' nog in de winkels?
    Ik ben wel benieuwd naar het artikel van Wencke.

12. Niet meer actief

@Amaranta, hoe wil je de bestelling voor de voedingsarmband hebben?
    Per email, pb of via je bestellijst?

13. Niet meer actief

Sanadome, Nijmegen (definitieve lijst):
    Woensdag 6 februari

Indigo

Dames, wie gaat er allemaal mee met de tijgerinnen-club?

14. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
  15. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik zal het vertekende beeld dat jullie van mij hebben nog even wat opvijlen.
    Geen camping, geen centerparcs, géén sauna. Ik denk dat ik het daar nog geen 3 minuten volhou.
    Kuuroord ben ik op zich wel voor te porren, maar dan meer voor de baden enzo.

16. Niet meer actief

Oke, ga ik even doen.
    Volgens mij moet jij over een tijd je baan gaan opzeggen en wordt dat milkymommy een immens groot bedrijf :D

Enne, sauna houd ik ook niet lang vol hoor. Maar zwemmen en baden vind ik wel zaaaaalig ;)

17. Rachel85

Peetje, helaas kan ik geen tampons gebruiken anders had ik het alang gedaan.

Iedereen bedankt en murmel schreeuwen is een beetje overdreven ;) haha
    Kan gelukkig een beetje liplezen.

Indigo, Klopt het kan ook een andere kant opgaan maar we moeten het wel goed in de gaten blijven houden. Kijk ik weet nu hoe het is om een gehoorapparaat te dragen. Ben er ook heel veel mee gepest. En daarom hoop ik dat Fayenne het niet heeft.
    Ik had ook nog geopereerd kunnen worden en dan had ik geen gehoorapparaat gehoeven alleen omdat de huisarts niet naar mijn ouders luisterden heb ik dus een gehoorapparaat.
    Gelukkig heb ik een huisarts die zegt door jou verleden houden we het gewoon extra in de gaten CB trouwens ook.

18. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    ik pb je even de kleuren die ik op voorraad heb oke?

19. Rachel85

Maria, wil je mij ook even de kleuren PB'en ik heb ook intresse in een zo'n mooi armband van jou alleen dan met de naam van Fayenne

20. Niet meer actief

even een vraagje over dat bump and beyond:
    welke code moet ik nemen voor de banner?
    URL, BB of HTML?

Share This Page