Wencke, ik geef geen bv, maar ik vind Thije er gezond uitzien hoor! EN ik heb Estrella gezien (Melanie geeft ook bv) en die is ook al groot zeg maar! Dus ik denk dat het zeker door de bv kan komen...kan geen kwaad volgens mij!
Wencke: het zal zich toch allemaal wel weer gaan verdelen als ze eenmaal gaan lopen?? Hier ook een klein dikkertje, maar met minder is hij niet tevreden (en met deze hoeveelheid wel, dus we laten het gewoon zo!). Zo, drukke ochtend gehad: intake KDV. Hebben er een goed gevoel over! Volgende week vrijdag eerste wendag, ben benieuwd. Ik hoor geluid uit de babykamer komen, ga hem eruit halen en even lunchen! Tot later!
Wencke hier inderdaad ook hoor een lekker rolmops. overal plooien die lastig droog te maken zijn, komt later helemaal goed, Debby heeft ook Zefanja gezien en deze had al bijnaam boedha. Hier 62 ook al te klein omdat ze zo rond is. Maria nog bedankt hoor, Estrélla heeft gewoon tot 12.30 uur geslapen.
wat betreft hulp van CB: wat ze me bieden is evt. regelmatig een telefoontje en huisbezoek. Ik heb dat eigenlijk niet npodig vind ik want ik ga iedere week naar inloopspreekuur, en stel daar mijn vragen. Bovendien kan ik met alle vragen terecht bij CB 24 uur per dag telefonisch, HA, familie en vrienden. Het probleem wat ik er mee heb wordt wel duidelijk als je de vragenlijst hebt ingevuld. Hebben jullie die vragenlijst gehad van 'stevig ouderschap' ? Je krijgt daar meteen een beeld van een bepaald soort mensen die die hulp krijgen. Ontzettend slecht maarja. Ik wil niet dat het in het dossier van Martijn komt dat ik die hulp nodig heb. Mensen krijgen daar meteen een bepaald beeld bij en dat wil ik niet. Maria jij werkt in het basisonderwijs, ik zelf in het voortgezet onderwijs, ik weet hoe de dossiers bekeken worden. Ik denk dat ze het geld beter kunnen besteden aan mensen die het echt nodig hebben. (voor wie de vragenlijst niet heeft gehad; er staan alleen mar vragen in van; ben je misbruikt, mishandeld, wordt je ooit zo boos dat je niet voor jezself instaat, ben je verslaafd aan drank, drugs of gokken, ben je alleen staand, denk je dat je niet voor je kind kunt zorgen etc etc)
ik vond ze wel een beetje pusherig, ik gaf aan dat ik dacht dat het voor ons niet nuttig was maar we wilde persé langskomen om het te bespreken
Hee blondie; ik vind dat je hem/ haar geen Franske mag noemen, nu moet je gokken op een meisje; marietje ofzo
zal ik martijn wakker porren, dan heb ik tenminste iets te doen hahaha, ik verveel me kapot. waar is iedereen toch?
Ik zal een kind/of ouder daar nooit op veroordelen. Maargoed, bedoelde het niet verkeerd verder. Ik heb dat beeld nou ook niet van Roelie, Tari en Blondie. Ik vind het juist dapper dat ze er voor open staan. Ik zie op school helaas wel vaak het tegenovergestelde, ouders die het "verkeerd" doen omdat ze juist geen hulp hebben gehad. En bij het minste of geringste hun kind wéér van school halen omdat ze denken dat ze er dan onderuit komen. Wat overigens niet het geval is.
Dat idee heb ik er dus ook bij Maria, maar ja wat ze bij peetje voorstellen, kan ik me het wel voorstellen dat ze het niet wel. Zo ging het bij ons dus niet. Ik heb trouwens dat formulier niet gehad, maar wel een intake, waarbij dat soort vragen tussen neus en lippen gesteld werd. Ik ben hier gewoon open en eerlijk in geweest. omdat ik vanuit mijn werk ook vaak genoeg heb gezien hoe het anders kan afloppen. Nee dank je dan maar een cursus. Ik zie het zeker ook niet als falen (in dit geval is het meer voor Adriaan) maar vind ik het juist heel dapper en sterk dat hij hier ook voor openstaat en dit voor zijn kinderen toch durft toe te geven en te doen. En als iemand een stempel op mijn kinderen wil leggen, vind ik dat toch meer over diegene zeggen dan over ons als ouders. Meid succes met je gesprek en doe gewoon waar jullie achter staan!
Ben weer ff tussendoor thuis..jemig, ik was echt van plan vandaag rustig aan te doen en naar bed te gaan enzo, maar het lijkt er niet in te zitten. Eigen schuld hoor, ben namelijk op zoek naar een auto en ben nu proefritjes aan t maken. Althans, ik heb net gereden, ben met de auto naar huis gekomen en Willem is nu aan t rijden. Angelina reageerde vrij stoer op dr prikjes. Schreeuwde een paar seconden bij de prik zelf, maar daarna was t weer goed. Nu ligt ze nog lekker te slapen, bijna weer voedertijd. Ik zat half te huilen bij de prikken, ik heb daar zo'n enorme hekel aan/angst voor..brr.
Zo weer thuis... morgen naar het ziekenhuis. Ben wel benieuwd hoe snel we uitslag krijgen.. volgens mij is het bij een echo meteen uitslag toch? Ik ben vanmiddag even bezig geweest met mijn klasje een beetje inrichten. Het lijkt nog nergens op, maar ach je moet ergens beginnen toch? Es kijken wat ik onthouden heb: Blondie, allereerst gefeliciteerd meid! Tjonge logisch dat je nog even moet wennen aan het idee Dees, nee tuurlijk ben je geen slecht mama! Gelukkig dat het weer vanzelf over kan gaan de spruw. En een tandje, jeetje! Leuke babygym ook! Melina, Vangelis ook al tandjes tjonge wat gaat dat snel! Maria, haha.. die schoonmoeder van jou, hilarisch! Debby, goed dat je je schoonmoeder hebt kunnen 'afwimpelen' Jen, succes met je gesprek, ook al ben je al bezig Fenna is al een beetje aan het wennen aan het oppasritme geloof ik, ze heeft vandaag weer lekker veel geslapen. Gisteren moest mijn moeder alles uit de kast trekken om haar op de juiste tijden te laten eten: wandelen, speentje, badje.. Ach ja, ze doet iig goed haar best haha. Fenna heeft nu een jasje maatj 68 aan, wel een beetje groot, maar wel een koddig gezicht, vooral als ze in de maxi ligt haha.
vaak niet hoor.. de echoscopiste doet de echo, en de arts doet de beoordeling.. sorry ladies, ben ff helemaal brak.. geen puf om terug te lezen.. spannende dingen gebeurd? Volgens mij is Mika weer met sprongetje bezig.. hij wil maar bezig gehouden worden en dat vanaf vanochtend 05:30 *gaap* Gelukkig ligt ie nu in bed.. maar als ik er vandaag alleen maar aan dacht begon ie alweer te jengelen.. pfff.. hopelijk vanavond vroeg naar bed. Morgen thuis werken en de nieuwe auto ophalen.. da's wel een welkome verrassing haha.. heb nog wel leuke afleiding.. op Mika's site staat een nieuwe leuk filmpje
NOVEMBERMAMA'S 2007 AGENDA Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties Muriel~ 23 januari 1 dagje werken i.v.m. overdracht van vervangster Muriel~ 24 januari 09:45 uur eindcontrole VK (zeer verlaat) Dafje~ 24 januari 10:00 Fenna ZH rontgenfoto heupen Muriel~ 24 januari 16:10 uur Hester CB + 1e vaccinaties Roelie~24 januari 10.00 bezoek cb ivm stevig ouderschap Gwendolyne ~ 24 januari 08:50 Mika CB 3e vaccinatie Blondie~ 25 januari Reese proefles babyzwemmen Joldeg~ 27 januari Terugkomdag Samen Bevallen Indigo~ 27 januari Kraamfeestje Yindi Stasia~28 januari 09.45 2e vacinaties CB MissyM~28 januari 11:45 controle ziekenhuis oogjes Indigo~28 januari Indigo wordt 34 jaar Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Stasia~ 29 januari weer werken Sammie2~ 29 januari 11:30 uur babyzwemmen Muriel~ 30 januari 10:45 uur terugkom-ochtend met yoga-babies MissyM~ 31 januari weer werken Esther~31 januari CB 2de prikjes Sammie2~ 1 februari eerste keer KDV Blondie~ 1 februari Blondie eindelijk weer werken! Sammie2~ 4 februari weer werken!! Ikke1981~ 4 februari Ikke1981 Jarig 27 jaar {|= Dafje~ 4 februari 10:00 uur Kinderarts Fenna controle Debby~ 6 februari 1e werkdag bij nieuwe werkgever Roelie~ 7 februari Niels astmaconsulente en KNO arts Dafje~7 februari 9:20 Fenna CB 3e vaccinatie Ikke1981~ 8 februari Quinn CB 2e vaccinatie Debby~ 11 februari Ryan CB 2e vaccinatie Ikke1981~ 12 februari Ikke1981 weer werken Serafijntje~ 12 februari 10:45 Nynke eerste vaccinaties CB Roelie~ 13 februari René jarig {|= 14 februari: Valentijnsdag! Tari ~ 14 februari CB Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB Muriel~ 17 februari Muriel jarig! (34) {|= Joldeg~ 17 februari fotoshoot Z'dam Muriel~ 18 februari Muriel 1e werkdag... MissyM~18 februari 14:45 CB 3e prikjes Roelie~ 19 februari 10.00 Jens cb 2de prikken Stasia~ 19 februari 15.30 diabetesverleegkundige Gwendolyne~ 25 februari Patrick Jarig {|= Rachel~ 27 februari 13.00 ziekenhuis met Fayenne Indigo~ 27 februari Yindi 2e vaccinaties CB Jennie~ 1 maart hopelijk weer aan het werk Indigo~ 4 maart Indigo 1e werkdag Rachel~ 6 maart Fayenne 2e prikjes Debby~ 8 maart Debby Jarig {|= Jennie~ 19 maart Jennie Jarig {|= Indigo~ 21 maart Erik jarig Debby~22 maart Arnoud Jarig {|= Roelie~ 23 maart Niels jarig 6 jaar {|= Stasia~ 30 maart Stasia Jarig {|= zag dat mijn afspraak voor morgen op vrijdag stond.. gelijk maar ff aangepast en Pat's verjaardag toegevoegd
Muriël hoe ging je dagje op je werk? weer helemaal inkomen? vermoeiend? Daphne, hoe bevalt jou het werken weer, nu zo met een kleine?
Peetje hoe is het gesprek afgelopen? ik heb volgens mij even wat gemist.. waarom had je dat gesprek? Ilse, hoe gaat het met Angelina? Reageert ze een beetje goed op de prikjes?