November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dames, ik ga mn bedje in, zit hier gewoon in slaap te sukkelen....dus bedtijd voor Ilsje..

Truste en tot morgen!

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Dafje: leuk dat je Hesters site linkt, ik zal eens kijken of wij dat eigenlijk ook ergens leuk kunnen doen.

@Debby: wat een fijne ervaringen weer met het CB, toch niet te geloven, dat zoveel van ons zich zo kapot ergeren aan het CB... Weten we allemaal al teveel, dat die mutsen daar ons niets meer kunnen leren misschien?

Dank voor je stem op Hesters site! Wim vindt het allemaal maar erg verdacht.... dat hij ineens zo voorbij is gestreefd, hahahahahaha!

En het is inderdaad waar, wat ik hier al eerder las, je hoort vaak dat babies in de eerste weken vooral trekjes van papa hebben, zodat papa zich geen zorgen hoeft te maken over het DNA van zijn kindje :)

3. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ga tukken, welterusten allemaal meiden!
    En hopelijk morgen voor iedereen een lekkere positieve dag, zonder al te veel huilen, spugen, mispiesen en volpoepen ;)

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Debby: ik doen nu 1 schepje omneo en 2 schepjes standaard, dit wil ik tot en met het weekend doen en dan 2 schepjes omneo en 1 schepje standaard e dan na 3 dagen helemaal over. De ring van de speen losser draaien? Dat wist ik niet. Nu valt hij vaak al in slaap voor hij de fles helemaal op heeft! En dan drinkt hij maar 60 of 70 en heeft ds 2 uur later alweer honger, ik stouw hem dus goed vol hahaha. Welke fles/ speen gebruik jij? Martijn poept eigenlijk wel iedere luier dus dat ging al goed, maar vaak erg vast en kleverig.

Rugslapen: Martijn moet nu van CB op de rug slapen maar ik vind het doodeng, binnen no time gaat hij met zijn hoofd rechtliggen ipv opzij en ik ben bang dat hij stikt in zijn braaksel, of dat hij toch een plat achterhoofd gaat krijgen. Hij wil niet met zijn hoofd gedraaaid liggen. Hoe doen jullie dat?

Navel: het vrouwtje van het CB zei me het naveltje met alcohol schoon te maken, maar mijn kraamhulp zei juist van niet! wat doen jullie, ik denk eigenlijk dat het helemaal niet nodig is, het geneest goed.

Ruby: geen idee, ik kijk nooit naar zijn navel als hij huilt eerlijk gezegd. hij heeft altijd kleertjes aan.

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nieuwe foto's in mijn album.ben zo trots heb mijn figuur weer terug.

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    trusten Muriël!

ik moet morgen naar het inloopspreekuur op CB

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wow ruby je kunt echt niet zien dat je ooit zwanger bent geweest, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!

Ik kan wel weer mijn oude kleren aan maar het flubbert nog veel te veel
    :(

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pff zoveel regen als ervandaag buiten was, loopt er nu over mijn gezicht, zit er echt ff door heen, kan niks hebben, zelfs Quinn is me teveel die de halve avond al wakker is :(

morgen hopelijk beter

Peetje:Quinn slaapt ook op zijn rug maar met zijn hoofdje gedraaid, doet hij zelf, over braaksel hoef je geen zorgen te maken daar zijn ze sterk genoeg voor omdat te verwerken, Quinn ligt trouwens wel liever op zijn zij, maar dan wil hij nog wel een door draaien, en dat vind iknu veel enger

Naveltje doe ik niks aan, gaat allemaal van zelf

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    wauwwwwww ben mega jaloers, en dat meen ik :oops:
    ik kan nog steeds mn oude kleren nniet aan, loop nog steeds in mn zwangerschaps kleding, had gehoopt dat ik daar vanaf zou zijn.
    Nog ff geduld ben ik bang

10. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Hebben sommige van de BV dames ook soms dat ze zo vreselijk lekken?

Het was net nog niet eens voedingstijd maar mijn hele shirtje was nat! :confused:

Kan het komen doordat ik net warm gedouched heb?

11. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ben trouwens nu 11 kilo kwijt, was er 9 aangekomen :D
    Maar was eigenlijk voor de zwangerschap iets te mollig naar mijn idee dus ben er wel blij mee.

Maak me wel een beetje zorgen dat het niet juist té snel gaat... :(

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zucht, ik klaag nog even lekker door hoor als jullie het niet erg vinden.

De johannes meel dee op zich zijn redelijk zijn werk, was nog niet helemaal over maar het begin was er. Maar wat nu, hij raakt er verschrikkelijk van aan de dunne, bijna water dun en veel, 5 luiers red hij makkelijk. HIj heeft er ook last van.

We deden 2 1/2 3 3 schepjes bij zijn voeding, nu terug gebracht naar 2, gevolg hij word misselijker en meer kokhalzen, daar door weer last van zijn slokdarm en veel huilen vooral als we hem nerleggen is het feest. Net ook weer uit bed gehaald omdat hij stik overstuur was en pijn had.

Kan mij niet snel genoeg maandag zijn, want ik weet het nu echt niet meer. Quinn zit nu bij Piet want ik krijg hem echt niet meer rustig aangezien bij mij de tranen enorm hoog zitten en ook regelmatig vloeien vandaag bah wat een klote dag

13. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik kon gelukkig mijn kleren 1 week na de bevalling weer aan en nu zitten ze zelfs ruimer dan voor de zwangerschap. Was ook maar 6 kilo aangekomen.

Dames ik ga mijn mandje in. Morgen zal ik er waarschijnlijk niet zijn. Ga naar mijn moeder toe. Weltrusten allemaal.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw

Nynke slaapt al vanaf de 8e dag op haar rug. Op haar zij slapen ging juist niet zo goed, want ze rolde dus steeds op haar rug - blijkbaar haar favoriete houding. (Nynke hoefde niet met een kruik te slapen en zo'n rolletje van een hydrofielluier is niet stevig genoeg om haar op haar zij te houden.) Maar gelukkig spuugt of braakt ze nooit. Wij hebben van de wijkverpleegster een brochure gekregen met tips om de slaaphouding te veranderen. Ik heb de tekst nog niet gelezen, maar ik heb wel gezien dat er tips in staan hoe je ervoor kunt zorgen dat je baby met zijn hoofd gedraaid gaat liggen (afwisselend naar links en naar rechts). Waarschijnlijk kunt je deze brochure verkrijgen bij het CB, anders kun je even contact opnemen met Vérian. De titel is: Kindernieuws 6: Kijkt uw baby steeds naar dezelfde kant (uitgegeven door Vérian).

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij maken het naveltje inderdaad schoon met alcohol. Dit advies kregen wij zowel van de kraamverzorgster als van de wijkverpleegster (die zelfs nog speciaal naar het naveltje heeft gekeken). Maar als je zelf het idee hebt dat het niet nodig is (dit is natuurlijk per baby verschillend), zou ik het niet doen. Volg je eigen gevoel, want van die verschillende adviezen word je ook niet veel wijzer... :(

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat vervelend om te lezen dat sommigen van jullie vandaag een rotdag hadden. Een dikke knufffff voor jullie allemaal! Hopelijk blijft het bij deze ene dag en voelen jullie je morgen weer helemaal tip top in orde!

Ik ben trouwens best geschrokken van jullie verhalen over de bezoekjes aan het CB. Het lijkt er allemaal toch wel vrij onprofessioneel aan toe te gaan. Tjonge jonge, ik ben vol verbazing hoe sommigen van jullie er zijn behandeld. En het lijkt dus eerder regel dan uitzondering te zijn... :confused: Besef wel dat het niet verplicht is om naar het CB te gaan, dus als het niet goed voelt, kun je ook besluiten om er niet meer heen te gaan. Voor advies e.d. kun je uiteraard ook bij de huisarts terecht. Mijn eerste bezoekje laat nog even op zich wachten, onze eerste afspraak staat pas in januari gepland. Maar na jullie verhalen ben ik natuurlijk wel reuze benieuwd hoe het zal verlopen... :rolleyes:

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben blij dat ik nog even onder het cb uit kan, aangezien we maandag naar het ziekenhuis moeten.
    Vind ik even een stuk belangrijker dan cb

18. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Kan ik me goed voorstellen, Dees.

Welterusten allemaal! Ik hoop dat iedereen lekker kan slapen en dat we er morgen met z'n allen een GOEDE dag van maken... :)

19. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    iemand wakker? Jeetje, wat een wind weer, kan er niet van slapen, terwijl ik juist zo moet ben. Geheel tegen de principes ben ik eruit gegaan. Als er niemand is, ga ik maar even bijlezen, loop toch nog 10 pagina's achter :(

20. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Nou, helemaal bijgelezen, maar geen zin en energie om te reageren, S**R* :)
    Ga het weer eens in bed proberen, zul je zien dat de kleine man wakker wordt als ik net weer slaap!

Deel Deze Pagina